  • 1. Data: 2009-08-14 16:10:39
    Temat: lokaty - czy warto ?
    Od: cp <cp@_pl._pl>

    Popatrzylem na "Zharmonizowane wskaźniki cen konsumpcyjnych (HICP)"
    http://www.stat.gov.pl/gus/5840_5582_PLK_HTML.htm
    Zmiana cen (t/t-12) dla lipca 2009 r. wynosi 4.5%

    Aby nie stracic na podatku inflacyjnym trzeba miec na koncie/lokacie z
    podatkiem belki ponad 5.5%

    Najlepsze lokaty "bezbelkowe" daja zysk max ok. 6.5% co oznacza, ze na
    lokatach mozna zarobic okolo 2% rocznie.

    Warto ?

  • 2. Data: 2009-08-14 16:45:18
    Temat: Re: lokaty - czy warto ?
    Od: "u" <...@w...yz>

    Użytkownik "cp" <cp@_pl._pl> napisał w wiadomości
    > Warto ?

    Co jest alternatywą? Trzymanie w skarpecie? Wtedy warto dać na lokatę.
    Jak ktoś ma lepszy pomysł na pomnożenie kapitału to go realizuje.
    Niech jednak wie, że można stracić i nie lamentuje jeśli tak się stanie.

  • 3. Data: 2009-08-14 18:02:49
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "u" news:h644bc$g2l$1@news.wp.pl

    > Co jest alternatywą? Trzymanie w skarpecie? Wtedy warto dać na lokatę.
    > Jak ktoś ma lepszy pomysł na pomnożenie kapitału to go realizuje.
    > Niech jednak wie, że można stracić i nie lamentuje jeśli tak się stanie.

    I tutaj kolega trafia w samo sedno. Lokata do dobra alternatywa dla
    skarpety. Jeżeli chcemy coś więcej niż 5% w skali roku to trzeba zaryzykować
    i wejść np. w fundusze. Innej opcji nie ma.

  • 4. Data: 2009-08-14 18:06:23
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Valdi.Pavlack pisze:
> [...]
    > skarpety. Jeżeli chcemy coś więcej niż 5% w skali roku to trzeba zaryzykować
    > i wejść np. w fundusze. Innej opcji nie ma.

    Znam takich co weszli w fundusze bo ktos im powiedzial ze dal by sobie
    reke uciac ze to sie oplaca i teraz wiesz co ? Nie mial by reki.

  • 5. Data: 2009-08-14 19:41:14
    Od: "u" <...@w...yz>

    Użytkownik "games" <g...@g...home.pl> napisał w wiadomości

    > Znam takich co weszli w fundusze bo ktos im powiedzial ze dal by sobie
    > reke uciac ze to sie oplaca i teraz wiesz co ? Nie mial by reki.

    Bo to zależy czy kupisz i sprzedasz w odpowiednim czasie
    Ci co nie sprzedali jeszcze nie stracili, bo może urośnie więcej niż cena
    zakupu. Wystarczy większa inflacja.Nadzieja umiera ostatnia.
    Było kupić w lutym i teraz sprzedawać fundusze akcji.
    Było sprzedawać fundusze akcji i brać lokaty jak naganiali w TV na zakup
    akcji i ostrzegali o ryzyku..
    Było kupować akcje jak wszyscy naganiali w TV na lokaty.

  • 6. Data: 2009-08-14 19:49:13
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "u" news:h64el7$lsi$1@news.wp.pl

    > Było kupować akcje jak wszyscy naganiali w TV na lokaty.

    Akcje jako stricte akcje czy fundusze akcyjne? ;)

  • 7. Data: 2009-08-14 20:39:11
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Było kupować akcje jak wszyscy naganiali w TV na lokaty.
    >
    > Akcje jako stricte akcje czy fundusze akcyjne? ;)

    same akcje lepsze, przetestowałem na sobie, nie jestem jakimś super
    ryzykantem i inwestuję w wig20 oraz banki, szkoda, ze kupilem tak malo
    mille jak był to 1,80...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2009-08-14 21:03:29
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 14 Sie, 22:39, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > same akcje lepsze, przetestowałem na sobie, nie jestem jakimś super
    > ryzykantem i inwestuję w wig20 oraz banki, szkoda, ze kupilem tak malo
    > mille jak był to 1,80...

    ...albo KGHM po 21,50...

  • 9. Data: 2009-08-14 21:07:38
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > ...albo KGHM po 21,50...

    jak ktoś ma kghm to generalnie mistrzostwo swiata...mille w ciągu
    ostatniego roku spadlo o prawie 41% a ww. wzrosl o ponad 27%!
    widac niektorym bessa nie straszna

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2009-08-14 21:08:57
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "RobertS" news:h64i21$1364$3@opal.icpnet.pl

    > same akcje lepsze, przetestowałem na sobie, nie jestem jakimś super
    > ryzykantem i inwestuję w wig20 oraz banki, szkoda, ze kupilem tak malo
    > mille jak był to 1,80...

    He he he mam tak samo. Postanowiłem sobie, że daję 10K (i ani grosza więcej)
    na akcję - póki co jestem na + :)
    Stracę - trudno. Najwidoczniej tak będzie mi pisane :) Reszta ciężko
    zarobionych pieniędzy leży i leżeć będzie na lokatach/kontach
    oszczędnościowych