  • 1. Data: 2010-07-01 21:38:15
    Temat: ludu mój ludu, bądź poinformowany i świadomy: Komorowski po co spokałeś się w Armenii z rosyjka armią ? odpowiedz !
    Od: Charlie delta <c...@g...com>

    21 czerwca - dzień po pierwszej turze wyborów

    Tajemnicza wizyta Marszałka Komorowskiego
    Aktualizacja: 2010-06-26 7:52 pm

    21 czerwca Bronisław Komorowski, wracając z Afganistanu, spotkał się
    na lotnisku w Erewaniu z szefem MSZ Armenii. Jak podał ormiański
    serwis armtoday.info - tego dnia na erewańskim lotnisku z tym samym
    ministrem spotkała się delegacja rosyjskich wojskowych. Czy marszałek
    spotkał się także z nimi?

    Służba prasowa ormiańskiego MSZ podała informację, że 21 czerwca
    minister spraw zagranicznych Armenii Edward Nalbandjan spotkał się w
    porcie lotniczym "Zwartnoc" z kandydatem na prezydenta Polski,
    marszałkiem sejmu Bronisławem Komorowskim. Do spotkania doszło dzień
    po I turze polskich wyborów prezydenckich, gdy Komorowski wracał z
    Afganistanu.

    Co ciekawe, żaden polski dziennikarz nie wspomniał o wizycie marszałka
    ani słowem. O spotkaniu p.o. prezydenta nic też nie wiedziała
    Kancelaria Prezydenta; gdy wysłaliśmy do niej pytania, odesłano nas do
    Sejmu. W czwartek zapytaliśmy więc o charakter wizyty marszałka w
    Erewaniu Biuro Prasowe Sejmu, ale dotąd także nie otrzymaliśmy
    odpowiedzi.

    Żaden polski dziennikarz nie wspomniał o wizycie marszałka ani
    słowem

    O czym rozmawiano w Erewaniu? Służby prasowe tamtejszego rządu
    poinformowały oficjalnie, że w czasie rozmowy marszałka Komorowskiego
    z szefem MSZ Armenii poruszano kwestie ormiańsko-polskiej współpracy,
    stosunków między Armenią i UE oraz roli Ormian dla rozwoju polskiego
    społeczeństwa. Czy faktycznie były to tematy tak palące dla marszałka,
    by poruszać je dzień po I turze wyborów prezydenckich?

    Jeszcze więcej wątpliwości budzi liczba spotkań i stron
    uczestniczących w rozmowach. Jak podał serwis armtoday.info -
    powołując się na źródła w kręgach dyplomatycznych - w tym samym dniu
    (21 czerwca), na tym samym lotnisku, wylądowała delegacja wysokich
    rosyjskich wojskowych. Oni także spotkali się z ministrem spraw
    zagranicznych Armenii Edwardem Nalbandjanem. Czy marszałek spotkał się
    również z nimi?

    Gdy dziennikarze ormiańscy zaczęli spekulować, o czym mogli rozmawiać
    wojskowi wysłannicy Kremla z ormiańskim ministrem i polskim
    marszałkiem Sejmu - do akcji wkroczyli Rosjanie. Rosyjska agencja
    informacyjna regnum.ru "ustaliła", że 21 czerwca żadna delegacja
    wojskowa z Moskwy nie przebywała w Erewaniu, i że serwis armtoday.info
    minął się z prawdą. Zdaniem Rosjan - pomyłka wzięła się stąd, że
    marszałek Bronisław Komorowski był w mundurze wojskowym i został
    wzięty przez informatorów ormiańskich dziennikarzy za... wysokiego rangą
    rosyjskiego oficera. Problem jednak w tym, że na zdjęciu opublikowanym
    przez armeńskie MSZ (patrz powyżej) widać, że Komorowski nie przebywał
    w Erewaniu w mundurze. Dlaczego więc rosyjska agencja informacyjna
    skłamała, dementując w taki sposób informację o spotkaniu
    Komorowskiego, ministra spraw zagranicznych Armenii i rosyjskich
    wojskowych?

    Według ormiańskich internautów komentujących artykuł o wizycie
    Komorowskiego - trójstronne rozmowy mogły dotyczyć wspólnej polsko-
    rosyjskiej misji pokojowej, mającej zagwarantować stabilność w
    niespokojnym regionie Górskiego Karabachu. To ormiańska enklawa będąca
    przedmiotem sporu pomiędzy Armenią a Azerbejdżanem. 18 czerwca
    wtargnęły tam uzbrojone azerskie bojówki. Wielu Ormian twierdzi, że
    akcja była przygotowana wspólnie ze służbami rosyjskimi. Polsko-
    rosyjska misja stabilizacyjna byłaby ciosem w interesy Amerykanów,
    którzy rywalizują z Rosjanami o wpływy na Zakaukaziu (Azerbejdżan,
    Armenia, Gruzja) - twierdzą ormiańscy internauci w komentarzach.

    Z informacji portalu Niezależna.pl wynika, że w ostatnim roku
    przedstawiciele polskiego MSZ kilkakrotnie odwiedzali Erewań. Czyżby
    więc przedmiotem rozmowy Komorowskiego, Ormian i Rosjan (jeśli miała
    miejsce) faktycznie była wspólna misja w Górskim Karabachu? A może
    ustalano jakieś inne szczegóły?

    Jan Matkowski, Grzegorz Wierzchołowski

    PS. Dzień po zagadkowej wizycie Bronisława Komorowskiego w Erewaniu
    prezydent Rosji Dmitrij Miedwiediew powołał w Polsce nowego
    ambasadora.

    http://www.bibula.com/?p=23436

  • 2. Data: 2010-07-02 17:02:21
    Od: "Ianus" <U...@o...pl>

    Użytkownik "Charlie delta" <c...@g...com> napisał w
    wiadomości grup
    3g2000yqm.googlegroups.com...
> [...]
    > serwis armtoday.info - tego dnia na erewańskim lotnisku z tym samym
    > ministrem spotkała się delegacja rosyjskich wojskowych. Czy marszałek

    To ty nie wiesz? Przecież na wypadek, gdyby Kaczyński wygrał w pierwszej
    turze była przygotowana inwazja wojsk rosyjskich i armeńskich na Polskę. A
    że wynik był inny to trzeba było akcję odwołać.

  • 3. Data: 2010-07-02 19:24:54
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    Charlie delta wrote:

    > 21 czerwca - dzień po pierwszej turze wyborów

    [ciach]

    O Charlie, wielbiciel Gierka, wiecznie żywy?