-
11. Data: 2011-01-04 18:45:14
Temat: Re: mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotuw10 dni, ale admini zawieszą jego konto"
Od: b...@o...pl
co prawda txt uległ zmianie ale jego poprzednia wersja
wyjaśnia skąd userka wytrzasneła 30 dni
5) na zwrot ceny towaru mam 14dni od pokwitowania zwróconego
towaru na poczcie gdy list odbiorę w14tym dniu,
realny zwrot forsy 30dni od wysyłki zwrotnej
co by nie sądzic ogólnie o całej sprawie, t30 dni da się obronić :)
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
12. Data: 2011-01-05 08:00:42
Temat: Re: mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawieszą jego konto"
Od: xbartx <b...@h...net>
Ja kiedyś miałem fajną przygodę na allegro. Zakupiłem dwie książki na
kwotę jakoś niecałe 50 pln. Jako, że mi się spieszyło to napisałem do
sprzedającego, że wyślę do niego kuriera na swój koszt - no chyba już
lepiej być nie może ale gdzie tam. Najpierw jakiś dziwne pytania a gdzie
jest ta firma kurierska etc masakra. Chyba z 3 dni trwała dyskusja i w
końcu wyszło, że owszem kurierem można na sprzedający podjedzie do DPD,
bo wie gdzie to jest. Ja się już rozluźniłem i pojechałem po całości, że
nie kupuje uranu, granatów tudzież cracku tylko książki więc na cholerę
te podchody i kombinację. W końcu dałem spokój i jako, że było to kup
teraz stwierdziłem, że wycofuję się i chce zwrotu pieniędzy. Wtedy
powołał się ów "sprzedawca" na jakieś tam magiczne 30 dni. Już miałem go
dosyć i czekam. Po 30 dniach patrzę na konto a kasy nie ma. Napisałem, że
podam go na policję i jakież było moje zdziwienie jak kasa przyszła
przekazem pocztowym! Wysłany przekaz oczywiście dnia 30 i jeszcze
potrącona opłata za przekaz z tego co miał mi oddać. Niektórzy potrafią
się zatracić dopierdalaniu he he.
--
xbartx
-
13. Data: 2011-01-05 12:00:22
Temat: Re: mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawieszą jego konto"
Od: "gri" <s...@a...er>
Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
news:ifvlv0$4rp$1@inews.gazeta.pl...
> Zakłądając, że ktoś chce na ALELGRO kupować, a nie kopać sie z końcem, to
> zalecałbym daleko posuniętą ostrożność w zakupach u tej uzytkowniczki,
Rwetes w internecie większy niż to warte.
Popatrz co ona ma za towar - karty SIM dla internetu za niewielkie
pieniądze.
Po co to zwracać ? Koszty pochłoną zwrot.
-
14. Data: 2011-01-05 15:41:45
Temat: Re: m?dro?ci pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawiesz? jego konto"
Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
Elo
xbartx napisał(a) :
> i jeszcze
> potrącona opłata za przekaz z tego co miał mi oddać.
Co jest też nieprawidłowe.
--
Pozdrawiam
Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3
[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się
wszystkie możliwości.]
-
15. Data: 2011-01-06 14:16:22
Temat: Re: m?dro?ci pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawiesz? jego konto"
Od: xbartx <b...@h...net>
Dnia Wed, 05 Jan 2011 16:41:45 +0100, Zbynek Ltd. napisał(a):
> Co jest też nieprawidłowe.
Wiem, ale dałem sobie spokój, bo miałem wrażenie, że handluje z ciężką
konspiracyjną nabojką.
--
xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough
Xenocide
-
16. Data: 2011-01-06 17:16:18
Temat: Re: m?dro?ci pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawiesz? jego konto"
Od: b...@o...pl
nieprawidłowy termin 30 dni czy nieprawidłowe potrącenie?
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
17. Data: 2011-01-06 20:07:54
Temat: Re: mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotuw10dni, ale admini zawieszą jego konto"
Od: "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>
Użytkownik <b...@o...pl> napisał w wiadomości
news:2de1.000003d2.4d231b89@newsgate.onet.pl...
>> > widzę że userka stara się zniechęcić konsumentów do zwrotu w10dni
>> > chodzi mi o to czy robi to (a) legalnie (b) bezprawnie (c) na granicy?
>
>> Przy opcji kup teraz przysluguje 10 dni i nie moze byc obwarowane
>> zadnymi dodatkowymi zastrzezeniami. Przedsiebiorca ma 14 dni na zwrot
>> kasy. Mozesz mu podac nawet tylko adres do wyslania przekazu pocztowego.
>
> a czy te 14 dni da się jakoś "legalnie" rozciągnąć, typu: klient wysyła
> 10 go dnia, sprzedawca specjalnie kwituje paczkę po 14 dniach w ostatni
> dzień drugiego awizowania, potem np. tydzień "rozpatruje wniosek",
> albo robi to "niezwłocznie" czytaj "na drugi dzień"
> a na koniec mówi "ok" i dopiero wtedy nalicza 14 dni do zwrotu.
>
> próbuję wydedukować, skąd userka wytrzasneła 30 dni
Z nikad. Przeciez zwrot towaru jest niezalezny od zwrotu kasy. Jedno i
drugie ma nastpaic w ciagu 14 dni od rezygnacji z zakupu, jak napisal kolega
wyzej.
--
Pozdr
Kenny
-
18. Data: 2011-01-06 20:08:35
Temat: Re: m?dro?ci pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawiesz? jego konto"
Od: "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>
Użytkownik <b...@o...pl> napisał w wiadomości
news:2de1.00000480.4d25f8e2@newsgate.onet.pl...
> nieprawidłowy termin 30 dni czy nieprawidłowe potrącenie?
Jedno i drugie.
--
Pozdr.
Kenny
-
19. Data: 2011-01-06 20:09:20
Temat: Re: m?dro?ci pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawiesz? jego konto"
Od: b...@o...pl
> > nieprawidłowy termin 30 dni czy nieprawidłowe potrącenie?
>
> Jedno i drugie.
paczka idzie 4 dni, sprzedawca odbiera ją 14 dnia, ostatni
dzień drugiego awizo (musi wcześniej? nie musi). Dopiero
wtedy "dowiedział się" że klient coś zwrócił. Ile ma dni
na wysyłkę? ponoć 14, więc odda po 4+14+14 dniach i ma
nawet ponad 30. A jeśli źle liczę, to jak ma być prawidłowo?
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
20. Data: 2011-01-07 11:25:56
Temat: Re: m?dro?ci pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawiesz? jego konto"
Od: "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>
Użytkownik <b...@o...pl> napisał w wiadomości
news:2de1.00000495.4d262170@newsgate.onet.pl...
>> > nieprawidłowy termin 30 dni czy nieprawidłowe potrącenie?
>>
>
>> Jedno i drugie.
>
> paczka idzie 4 dni, sprzedawca odbiera ją 14 dnia, ostatni
> dzień drugiego awizo (musi wcześniej? nie musi). Dopiero
> wtedy "dowiedział się" że klient coś zwrócił. Ile ma dni
> na wysyłkę? ponoć 14, więc odda po 4+14+14 dniach i ma
> nawet ponad 30. A jeśli źle liczę, to jak ma być prawidłowo?
Nooo, jesli ktos informacje o rezygnacji wysyla razem z towarem... to
oczywiscie. W sumie nawet nie przyszlo by mi cos takiego do glowy - ani to
(jak widac) korzystne dla kupujacego, ani kulturalne.
Ja tam wole mailem z potwierdzeniem albo telefonicznie z nagraniem rozmowy.
--
Pozdr.
Kenny