  • 31. Data: 2009-07-31 06:18:32
    Temat: Re: mBank -> Alior
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    ForALL wrote:

    > Przymierzam się do przejscia z mbanku do aliora i chciałbym zapytać
    > osoby które takiej migracji dokonywały już jak wrażenia?

    Jestem w trakcie przenosin. Zabierałem się do tego już od kilku
    miesięcy, ale mam tyle poleceń zapłaty, że nie chciało mi się... W końcu
    się jednak za to wziąłem, porozsyłałem dyspozycje PZ, przeniosłem
    zlecenia stałe, jeszcze muszę tylko przepisać listę przelewów
    zdefiniowanych. Generalnie - jest OK. :-)

    > Jak się sprawuje ogólnie ich system online, jak z przelewami, jak z
    > awaryjnością, występują problemy z płatnosciami debetówką?
    > Szkoda że pobieraja opłaty za karte 3zl:) ale chyba sie da to przerzyc

    Wystarczy, że trzymasz średnio 900 zł na rachunku i już te 3zł ci się
    zwraca w formie odsetek (w Aliorze - 4%, w m - nie ma...). Jak trzymasz
    1800 to jeszcze na drugą kartę dla... żony? wystarczy. :-)

    No, a darmowe wypłaty z każdego bankomatu to naprawdę jest wygoda. :-)

    --
    MiCHA

  • 32. Data: 2009-07-31 06:46:23
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:h4u2bp$ro8$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > 1800 to jeszcze na drugą kartę dla... żony? wystarczy. :-)
    >
    > No, a darmowe wypłaty z każdego bankomatu to naprawdę jest wygoda. :-)

    nie czaje po co wam ten alior 4%-3zł za kartę, skoro eurobank ma 6,06%-1zł
    (można mieć kartę do KO)

  • 33. Data: 2009-07-31 07:04:28
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > wiadomości news:h4u2bp$ro8$1@inews.gazeta.pl...

    > nie czaje po co wam ten alior 4%-3zł za kartę, skoro eurobank ma 6,06%-1zł

    Ale chyba wyplaty z bankomatow EB sa platne 1zl, jezeli ktos wyplaca,
    powiedzmy, 5 x w miesiacu to ma taniej, to tez chyba troche psychologii, bo
    lepiej przyjmuje sie jak masz zaplacic 3zl za karte i masz dowolna ilosc
    darmowych wyplat. Porownujac oba banki, to EB ma okrojona oferte, w Aliorze
    masz lokaty i rachunki walutowe (nawet karty do tych rach), jak ktos
    potrzebuje szerszych uslug to EB mu tego nie oferuje.

  • 34. Data: 2009-07-31 07:08:39
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Aliorze masz lokaty i rachunki walutowe (nawet karty do tych rach), jak
    > ktos > potrzebuje szerszych uslug to EB mu tego nie oferuje.
    tu masz rację, nie dodałem tego istotnego szczegółu
    bo ja nigdy nie wypłacam z bankomatu
    płacę kredytówką MB a kasę trzymam na KO EB

    jednak w tych czasach w tak wielu miejscach można płacić kartą...

  • 35. Data: 2009-07-31 07:32:29
    Od: ForALL <N...@s...info>

    zlotowinfo pisze:
> [...]
    > bo ja nigdy nie wypłacam z bankomatu
    > płacę kredytówką MB a kasę trzymam na KO EB
    >
    > jednak w tych czasach w tak wielu miejscach można płacić kartą...

    Sam trzymam wieksza kase na KO w EB, a na jakies zaplaty, oplaty itp to
    mbank, ale chcialem miec bank ze w razie czego bede mogl pojsc i cos
    zalatwic:) ciekawe jak sie to sprawdzi w zyciu w sumie to nic nie
    kosztuje, a zamknac zawsze mozna to :)

  • 36. Data: 2009-07-31 07:35:22
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "ForALL" <N...@s...info> napisał w
    wiadomości news:h4u6io$fcb$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > mbank, ale chcialem miec bank ze w razie czego bede mogl pojsc i cos
    > zalatwic:) ciekawe jak sie to sprawdzi w zyciu w sumie to nic nie

    a to w takim razie dokładnie tak jak :)
    ja mam dwa "wpłatomaty": getin i pekaosa

    nie znam zbyt dobrze obu systemów, czy jest możliwe z któregoś z nich
    przesłanie bez potwierdzenia na zdefiniowany rachunek?

  • 37. Data: 2009-07-31 07:36:41
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 30 Jul 2009 13:54:18 +0200, MarekZ napisał(a):

    > Ja tam uważam, że duży stopień samodzielności oddziałów to bardzo dobra
    > sprawa. To da naturalną selekcję najgorszych oddziałów.

    W dużych miastach może i tak, ale co jak masz tylko jeden oddział w
    mieście - będziesz jechał 100km albo lepiej do innego miasta?

    Xenocide

  • 38. Data: 2009-07-31 07:47:39
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 30 Jul 2009 12:15:11 +0200, ForALL napisał(a):

> [...]
    > awaryjnością, występują problemy z płatnosciami debetówką? Szkoda że
    > pobieraja opłaty za karte 3zl:) ale chyba sie da to przerzyc

    Wszyscy tutaj, można by rzec, Aliora pod niebiosa wynoszą i dobrze, bo to
    polski bank, także też jestem za. Jednak z czystego obowiązku, należałoby
    wspomnieć, o nowym koncie w DB - tfu tfu okupanta muszę polecać ;)
    dbnet24.pl - konto masz za darmo, przelewy też i bez ograniczeń i do tego
    karta, tak jak w Aliorze czyli wszystkie bankomaty na świecie za free i
    do tego można nią chyba płacić w sieci (jeżeli nie to niech mnie ktoś
    poprawi), no i jest to VE czyli chyba lepiej niż Maestro w Aliorze - po
    prostu lepsza akceptowalność w polskich bankomatach IMO. Karta kosztuje
    5pln/m-c chyba, że wykonasz nią jedną transakcję to jest darmowa - czyli
    wymagania do spełnienia w sumie minimalne.
    Dobrą opcją w Aliorze jest wzięcie debetowej MC z PayPass - tylko trzeba
    doliczyć koszt wydania 10 PLN za 3 lata, także nie jest to jakoś
    strasznie dużo a karta zdecydowanie lepsza niż Maestro - podejrzewam
    leszą akceptowalność w bankomatach. To tyle moich przemyśleń.

    Xenocide

  • 39. Data: 2009-07-31 08:26:49
    Od: BK <b...@g...com>

    On Jul 31, 9:47 am, xbartx <b...@h...net> wrote:

> [...]
    > strasznie dużo a karta zdecydowanie lepsza niż Maestro - podejrzewam
    > leszą akceptowalność w bankomatach. To tyle moich przemyśleń.

    No i debetowymi MC mozna placic w necie. A sa tez debetowe MC [takze
    wypukle] bez PayPassa, poki co tylko do zakupowego ale maja i byc do
    zwyklego.

  • 40. Data: 2009-07-31 08:53:16
    Od: ForALL <N...@s...info>

    xbartx pisze:

> [...]
    > strasznie dużo a karta zdecydowanie lepsza niż Maestro - podejrzewam
    > leszą akceptowalność w bankomatach. To tyle moich przemyśleń.

    U mnie niestety nie ma DB zadnego oddzialu, a najblizszy to 70km ode mnie :)