  • 41. Data: 2009-07-31 09:02:28
    Temat: Re: mBank -> Alior
    Od: " K" <k...@g...pl>

    xbartx <b...@h...net> napisał(a):

    > Dobrą opcją w Aliorze jest wzięcie debetowej MC z PayPass - tylko trzeba
    > doliczyć koszt wydania 10 PLN za 3 lata, także nie jest to jakoś
    > strasznie duĹźo a karta zdecydowanie lepsza niĹź Maestro - podejrzewam
    > leszą akceptowalność w bankomatach. To tyle moich przemyśleń.

    Myslalem przez chwile tez o przejsciu do Aliora z mBanku, mialem to
    sfinalizowac po wakacjach, ale.... okazalo sie, po wojazach za granica, ze
    wyplaty w dowolnych bankomatach sa bez prowizji (nie wiedzialem, eKonto visa
    electron), zlozylem wniosek o KK visa gold za 38 zl/rok i dostalem limit
    20000 bez ŻADNYCH dokumentow i formalnosci (tylko podpisanie umowy).

    W sumie zostaje - przewazyl supermarket ubezpieczeniowy (4 polisy), konta
    walutowe, eMakler i podglad OFE...

  • 42. Data: 2009-07-31 09:38:09
    Od: BK <b...@g...com>

    On Jul 31, 11:02 am, " K" <k...@g...pl> wrote:

    > W sumie zostaje -  przewazyl supermarket ubezpieczeniowy (4 polisy), konta
    > walutowe, eMakler i podglad OFE...
    >
    > --

    Tak jeszcze w ramach ciekawostek:

    - fundusze w alior sa [aktywacja "sklepu" sms'em] jeszcze nie
    testowalem oferta nieszczegolnie szeroka ale penwie to poczatek
    - rachunek brokerski - bajka [tez aktywacja sms'em]

  • 43. Data: 2009-07-31 11:01:11
    Od: "Zbigniew Demidowicz" <d...@g...pl>

    > ...należałoby wspomnieć, o nowym koncie w DB ...dbnet24.pl - konto masz za
    > darmo...

    też mi zaleta - za darmo i do tego oprocentowane: 0,00% ! ;)

    > przelewy też i bez ograniczeń...

    O rety, ale szczodrobliwi ci z DB ;)

    > ...i do tego karta, ...wszystkie bankomaty na świecie za free

    Mocna przesada, jeśli nie nazwać "bujda marketingowa"! Jeśli dobrze zaznajomić
    z opisem na ich witrynie (nie zbyt eksponowanym) okaże się, że tylko niektóre
    są " za free" ! ;)

    > Karta kosztuje 5pln/m-c chyba,

    Ano, właśnie! ;)

    > ...To tyle moich przemyśleń.

    ..nie poprzedzonych bliższym zaznajomieniem się z ofertą ;)

  • 44. Data: 2009-07-31 12:19:02
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 31 Jul 2009 11:01:11 +0000, Zbigniew Demidowicz napisał(a):

    > też mi zaleta - za darmo i do tego oprocentowane: 0,00% ! ;)

    Od tego autor ma KO w EB, zresztą nie tylko on

    > O rety, ale szczodrobliwi ci z DB ;)

    W stosunku do mBanku nie ma różnicy, jednak w Aliorze pierwszych 49
    przelewów na m-c jest bezpłatnych, do tego kody autoryzacyjne, których
    tylko 10/m-c jest darmowych - kwestia kto ile i jak korzysta (Alior ma
    przelewy zaufane i możliwość podpisania większej ilość przelewów jednym
    smsem).

    > Mocna przesada, jeśli nie nazwać "bujda marketingowa"! Jeśli dobrze
    > zaznajomić z opisem na ich witrynie (nie zbyt eksponowanym) okaże się,
    > że tylko niektóre są " za free" ! ;)

    No to chyba musisz wybrać się do lekarza. tego od oczu, albo po prostu
    nauczyć się w końcu czytać ze zrozumieniem.

    > Ano, właśnie! ;)

    W DB można opłaty uniknąć w Aliorze niestety nie.

    Xenocide

  • 45. Data: 2009-07-31 13:56:27
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    zlotowinfo wrote:

    > nie czaje po co wam ten alior 4%-3zł za kartę, skoro eurobank ma
    > 6,06%-1zł (można mieć kartę do KO)

    EB nie obsługuje poleceń zapłaty, a wypłaty z bankomatu są płatne 1zł
    (podczas gdy ja lubię sobie wypłacać np. po 20zł...).

    --
    MiCHA

  • 46. Data: 2009-07-31 16:07:40
    Od: Michal <m...@n...org>

    K pisze:

> [...]
    > wyplaty w dowolnych bankomatach sa bez prowizji (nie wiedzialem, eKonto visa
    W Aliorze to samo, bez prowizji. W Polsce również. Tylko że _odrobinkę_
    gorsze kursy, ale za to 4 waluty rozliczeniowe i brak 2% opłaty za
    "przewalutowanie" w przypadku innych niż EUR walut. A za głupi 2-3
    tygodniowy urlop podczas którego Ty MUSISZ trzymać kasę na
    nieoprocentowanym ekoncie(o ile chcesz korzystać z wypłat
    bankomatowych), MNIE na lokacie nocnej rośnie. I przy skromnym saldzie
    koło 10 000zł raczej i tak wyjdę na tym lepiej niż Ty :P

    > zlozylem wniosek o KK visa gold za 38 zl/rok i dostalem limit
    > 20000 bez ŻADNYCH dokumentow i formalnosci (tylko podpisanie umowy).
    No i? Jakie bonusy związane z tym goldem? Poza tym, że ubezpieczenie
    podróżne jest ważne dopiero jak nim kupisz bilet, a z opłaty zwalniasz
    się po 30 000zł. Poza tym co to za Gold w mBanku za 38zł? Jakaś
    specjalna oferta VIP dla Ciebie?

    W Aliorze masz 1% cashback od wszystkiego, REALNE progi zwalniające
    całkowicie z opłat, dłuższy grace period i dużo dużo lepsze
    ubezpieczenia przy goldzie (przy silverze zresztą też). A w mbanku
    łaskawie jakieś minuty darmowe :P Totalny bezsens. Ja przenoszę Visę
    Radość Życia z limitem 10 000zł do Aliora. A w mbanku też ładnych kilka
    lat byłem.

    > W sumie zostaje - przewazyl supermarket ubezpieczeniowy (4 polisy), konta
    > walutowe, eMakler i podglad OFE...
    Nikt nie broni zamykać konta w mbanku, ale IMO naprawdę oferta ROR i
    kart kredytowych Aliora jest lepsza.

    Poza tym naprawdę _szacun_ dla Aliora za to, że w takich warunkach
    potrafił przez pół roku się tak rozwinąć. Tak samo dla informatyków-
    system rozwinął się przez pół roku bardziej niż mbankowy w 9 lat.

    Jak tak dalej pójdzie to aż miło myśleć co zobaczymy w Aliorze za rok
    czy za dwa lata.

    --
    Michał

  • 47. Data: 2009-07-31 16:15:21
    Od: "Zbigniew Demidowicz" <d...@g...pl>

    xbartx <b...@h...net> napisał(a):

    Dostałem szczere, z dobrego serca płynące rady by:
    * leczyć się u oczologa, lub
    * nauczyć się w końcu czytać ze zrozumieniem.

    Pięknie dziękuję Acanowi :)

    No to sprawdźmy czy rady są wskazane, lub czy są skierowane właściwie.

    Otóż tutaj:
    http://www.tinyurl.pl?SolvLH4k
    czytamy m.inn.:
    "O zł za wypłaty ze wszystkich bankomatów na całym świecie"
    (zwracam uwagę na słowa: "wszystkich" i "całym")

    Tymczasem tu:
    http://tinyurl.com/lnvsnn czytamy:
    "Karta VISA Electron, wydawana przez Deutsche Bank PBC S.A. umożliwia
    bezprowizyjną wypłatę gotówki w 35 000 bankomatów na całym świecie:

    * z bankomatów należących do Grupy Deutsche Bank w Polsce i na całym świecie,
    * z bankomatów banków należących do porozumienia dotyczącego
    bezprowizyjnych wypłat gotówki,
    * w bankomatach sieci Euronet"
    Jak widać, tu znajdujemy zawężenie 'bezpłatności' do trzech grup bankomatów,
    czyli nie 'wszystkich" i nie "na całym świecie".

    Wreszcie tu:
    http://www.tinyurl.pl?G6n00oel czytamy:
    "Wypłata gotówki w bankomatach DB PBC S.A., sieci bankomatów grupy Deutsche
    Bank na świecie, oraz banków sygnatariuszy porozumienia o bezprowizyjnej
    wypłacie gotówki Bezpłatnie

    Kartą VISA Electron
    Wypłata gotówki w bankomatach Euronet Bezpłatnie Kartą VISA Electron, na
    terenie Polski"

    powtarza się poprzedni cytat w nieco innej formie.

    Tak więc widać [ ;-) ] chyba jasno, że DojczeBank cygani, licząc na
    niekumatych osobników niedowidzących lub niedouczonych czytać ze zrozumieniem ;)

    Q.E.D.

  • 48. Data: 2009-07-31 18:02:04
    Od: " K" <k...@g...pl>

    Michal <m...@n...org> napisał(a):

    > Jak tak dalej p=F3jdzie to a=BF mi=B3o my=B6le=E6 co zobaczymy w Aliorze =
    > za rok=20
    > czy za dwa lata.

    spokojnie..... ja nie oceniam ofert, tylko pelnie funkcje informacyjna :)
    co do KK nie wiem czy zostalem wyrozniony, bo dawno nie mialem KK (nie
    potrzebowalem), pamietam ze zwykla visa za darmoche, a czarna za 99 zl, przy
    czym chyba pierwszy rok gratis.... w poniedzialek podpisuje umowe.

    jak wychodzi porownanie konta z lokata nocna w aliorze do eMax+ na ktorym
    trzymam gotowke i tylko przelewam parudniowe porcje na eKonto? Troche mniej
    wygodne, fakt.

  • 49. Data: 2009-07-31 20:28:15
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 7/31/09 6:15 PM, Zbigniew Demidowicz pisze:
    > xbartx<b...@h...net> napisał(a):
    >

    > Dostałem szczere, z dobrego serca płynące rady by:
    > * leczyć się u oczologa, lub
    > * nauczyć się w końcu czytać ze zrozumieniem.
    (...)
    > powtarza się poprzedni cytat w nieco innej formie.
    >
    > Tak więc widać [ ;-) ] chyba jasno, że DojczeBank cygani, licząc na
    > niekumatych osobników niedowidzących lub niedouczonych czytać ze zrozumieniem ;)

    http://tinyurl.com/dbnet-karta - zjedź na sam dół i przestudiuj
    zamieszczoną tabelkę.

    Także dalej podtrzymuję swoje porady. Naszukałeś się, nawklejałeś się a
    nie możesz przeczytać i zrozumieć prostego zdania "0 zł za wypłaty z
    bankomatów na całym świecie"? Jak to powiedział Julian Tuwim, bodajże:
    "Lepiej siedzieć cicho i udawać głupca, niż się odezwać i rozwiać
    wszelkie wątpliwości" bez urazy oczywiście ;)

  • 50. Data: 2009-07-31 20:42:50
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    .

> [...]
    > wątpliwości" bez urazy oczywiście ;)

    "0 zł za wypłaty z bankomatów na całym świecie"
    To wcale nie znaczy, że ZE WSZYSTKICH bankomatów na całym świecie. Mozna
    wypłacać za darmo ,ale tylko Z WYSZCZEGÓLNIONYCH bankomatów na całym
    swiecie.

    wiatrak