  • 11. Data: 2003-11-28 21:00:26
    Temat: Re: [mBank] Błędy i lekceważenie (długie}
    Od: "Fajas" <s...@w...pl>

    Niestety często dzieje się tak, że w
    > regulaminach i podstawowych procedurach są dziury. Jeżeli bank chce
    pozyskiwać
    > nowych klientów, rozwijać swe usługi, to wszystkie rzeczy na poziomie
    > papierkowym (czyli właśnie procedury) nie mają prawa stać w miejscu. Poza
    tym
    > nadal jestem zdania, że mBank ma dziurę w systemie, o czym pisałam już
    > wcześniej nt. zleceń stałych

    Chodzilo mi o to, ze autor watku nieam podstaw do pretensji, poniewaz w
    opisanej sytuacji niezostal zlamany zaden punkt regulaminu, usluga zostala
    wykonana, wiec o co chodzi??? Chyba o to, ze przez swoja nieuwage zdublowal
    sobie przelew, ale to juz jego wina.

    Fajas

  • 12. Data: 2003-11-28 21:06:11
    Od: "PSOLS" <p...@p...onet.pl>

    >A to przeciazenie wynika z tego, ze taki klient jak ty potrafi wisiec na
    >sluchawce z mLinka 20 minut aby wyjasnic problem ktorego tak naprawde niema.
    >Bo powiedz mi tak naprawde, czy w normalnym banku sprawdzalbys po 5 minutach
    >czy przelew znajduje sie w twoich przelewach oczekujacych czy juz
    >zrealizowanych i robilbys to dodatkowo w dzien wolny, CIEKAWE :))))

    Ponownie proszę o analizę wyjściowego posta i dopiero potem formułowanie
    komentarzy.
    Jeśli nie rozumiesz, o czym piszę, to wyjaśniam ponownie:

    W piątek zlecam przelew wewnętrzny (do innego odbiorcy w mBanku) na kwotę
    przykładowo 100 PLN z datą realizacji na niedzielę. Informuję odbiorcę @, że w
    niedzielę kwota będzie na jego mBankowym koncie.
    Loguję się w niedzielę do systemu i nie widzę przelewu - zniknął! Ani nie ma
    go w oczekujących ani w wykonanych!
    Dostaję @ z zapytaniem od odbiorcy gdzie są obiecane środki.
    W tej sytuacji (wiedząc, ze blondynki z mLinii niczego mi nie wyjaśnią, bo
    umieją co najwyżej przyjąć reklamację, na której realizację będę czekał
    miesiąc albo dłużej) wykonuję w niedzielę przelew z datą bieżącą i kontrahent
    otrzymuje przelew niezwłocznie.
    W poniedziałek "pojawia" się w historii zaginiony pierwszy przelew - jako
    wykonany z datą niedzielną, a zaksięgowany z datą poniedziałkową.

    >Powiedz mi co z punktu widzenia wykonania uslugi ma za znaczenie czy
    >potwierdzenie wykonania pojawi sie dzisiaj czy jutro???? Takie sa procedury
    >i nalezaloby sie do nich dostosowac.

    Zanim coś takiego napiszesz, to się zastanów 3x. Procedury (prawidłowe) są
    takie, że w każdej chwili dana transakcja powinna być widoczna w systemie -
    albo na etapie oczekującej na wykonanie, albo wykonanej. Nie może "znikać"!

    >A ty zawalasz system jakimis pretensjami o nic to prawie tak jakys kazal
    >taksowkarzowi jechac wg zasad ruchu lewostronnego. Powiedz mi dlaczego mBank
    >ma zmieniac zasady ksiegowania transakcji i prezentacji ich w serwisie tylko
    >dlatego, ze tobie sie wydaje ze tak bedzi lepiej, mi odpowaiada wlasnie taki
    >a nie inny sposob ja jako klient go akceptuje i nie zycze sobie zmiany.... a
    >moze jestes lepszym klientem niz ja???

    Być może jestem mądrzejszym klientem niż Ty i zauważam to, czego Ty dotąd nie
    zauważyłeś. mBank (jak wynika z odpowiedzi, której mi wreszcie udzielili) sam
    nie wie co się dzieje w jego systemie i stwierdza, że jest to
    ciekawe "spostrzeżenie". Czy to dobrze świadczy o procedurach bankowych?

    PSOLS
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 13. Data: 2003-11-28 21:09:52
    Od: "PSOLS" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    >wykonana, wiec o co chodzi??? Chyba o to, ze przez swoja nieuwage zdublowal

    Jest podstawa do pretensji, bo system transakcyjny zachowuje się w sposób
    odmienny od oczekiwanego i opisywanego na www.
    A przelew nie został wykonany ponownie przez nieuwagę tylko z powodu
    wprowadzenia mnie w błąd przez wadliwie działający i niewłaściwie opisany
    system transakcyjny.

  • 14. Data: 2003-11-28 21:12:10
    Od: "PSOLS" <p...@p...onet.pl>

    >Szcerze mowiac niewiem czego dotyczy problem musze go przetestowac wg twoich
    >wskazowek,

    Oczywiście - proszę spróbować - skoro nie można sobie tego wyobrazić, to można
    przećwiczyć.

    >Ja rozliczam sie praktycznie z wszystkimi moimi wspolpracownikami przez
    >mBank, niegdy niemialem takich problemow jak opisujesz, kaska pojawia sie
    >online natychmias po zleceniu przelewu a w historii mam jako przelew
    >wykonany.
    >Robie takich przeleweo okolo 10 - 15 miesiecznie, nigdy mnie nic nie
    >zaniepokoilo.

    Ja robię ich jeszcze więcej i może dlatego zauważyłem tę nieprawidłowość.

  • 15. Data: 2003-11-28 21:19:21
    Od: "Fajas" <s...@w...pl>

> [...]
    > A przelew nie został wykonany ponownie przez nieuwagę tylko z powodu
    > wprowadzenia mnie w błąd przez wadliwie działający i niewłaściwie opisany

    A masz w regulaminie, ze mBank ma Ci zapewnic wyciagi dzienne???
    System transakcyjny ma przyjac zlecenie, wykonac go wg. wewnetrzynych
    procedur i wygenerowac dokumenty dla klienta zgodnie z oferowanymi uslugami.
    W oferowanych uslugach tych wynikajacych z regulaminu nigdzieniemasz
    napisane, ze masz prawo do wyciagow dziennych wiec o co chodzi?? O Twoj
    dyskomfort to juz wiem, ale on wynika z tego, ze korzystasz z takiego a nie
    innego produktu,
    ktory kosztuje tyle ile kosztuje, ja tez chcialbym jezdzic komfortowym
    samochodem za grosze ;)

    Fajas

  • 16. Data: 2003-11-28 21:51:30
    Od: "Grzegorz Petka" <k...@e...pl>

> [...]
    >jest telefon na mLinka, reklamacje, awantury.
    >Jakby taki jeden z drugim odstal w kolejce do okienka w zwyklym banu z
    >drukiem przelewu w zebach, potem oddal go grzecznie Pani dysponentce i
    >poszedl spokojnie do domu to byloby oki, przelew doszdlby na konto po 3
    >dniach, odbiorca dopiero na miesiecznym wyciagu dowiedzialby sie ze kasa
    >wplynela i byloby oki.
    >A tak to zaraz stres dlaczegonie ma w operacjach oczekujacych wykonanych
    >itd..... Kazdemu sie wydaje, ze zna doskonale procedury i potem sie szczepi.

    Drogi Przedmowco!

    Z kwitkiem w zebach to sie stalo za socjalizmu po papier toalwtowy, albo
    wyroby czekoladopodobne - watpie, czy jakikolwiek bank (albo inna szanujaca
    sie firma) chcialby miec reputcje tak okreslajaca traktowanie swoich klientow.
    Bank, jak instytucja opierajaca sie na zaufaniu, tym bardziej wlasnie.

    Zrob w niedziele przelew z data przyszla - na poniedzialek. Klikasz, operacja
    wykonana - a forsa - znika!!! Nie ma ani w operacjach planowanych, ani w
    dokonanych - po prostu jej nie ma. Na wlasnej skorze doswiadczylem tego
    przelewajac 2,5 tys PLN. Wez sobie w takim momencie wsadz kwitek w zeby i
    ustaw w kolejce.

    Nie wiesz co sie stalo, a bladynka z mLini, a ogole nie zielonego pojecia o co
    Ci chodzi, i czym Ty jej w ogole zawracasz gitare.

    Bank, to nie jest szkola wychowania dla grzecznych dziewczynek, zeby Pani
    Dysponetka uczyla klienta pokory - takie jest moje zdanie.

    Pozdrawiam

    Grzegorz Petka

  • 17. Data: 2003-11-28 21:51:37
    Od: "Fajas" <s...@w...pl>

> [...]
    systemie -
    > albo na etapie oczekującej na wykonanie, albo wykonanej. Nie może

    A kto Ci to powiedzial, ze masz to widziec??? Masz to zagwarantowane w
    regulaminie?
    Uwierz mi gdyby koncowka klencka pokazywala wszystkie procedury wykonywane w
    procesie realizacji uslugi, nietylko mLinki calkowicie by sie zakrecily, ale
    nawet tak dociekliwy klient jak ty mialby klopoty z interpretacja.
    To widac po twoim poscie, poprostu dostales zbyt duza liczbe informacji i
    stales sie klopotliwym klientem, poniewaz dociekasz spraw nieistotnych z
    punktuwidzenia swidczonych zreszta zgodnie z regulaminem uslug.
    Tak naprawde w ten sposob mozna sie przyczepic do kazdej procedury....
    Tak jak pisalem od 3 lat korzystam z mBanku i tylko 3 razy dzwonilem na
    mLinie tylko w clu aktywacji kart.
    I o to chodzi ;) Ale widac ty lubisz pogadac z mLinkami ;) ja preferuje
    inteligentniejsze towarzystwo ;)

    Fajas

  • 18. Data: 2003-11-29 07:12:45
    Od: "Fajas" <s...@w...pl>

> [...]
    > dokonanych - po prostu jej nie ma. Na wlasnej skorze doswiadczylem tego
    > przelewajac 2,5 tys PLN. Wez sobie w takim momencie wsadz kwitek w zeby i

    NIe mowie, ze tak nie jest, ale zauwaz w regulaminie niemasz
    zagwarantowanego wyciagu dziennego z transakcji, a potwierdzenie zlozenia
    przelewu mozesz sobie wydrukowac i wyslac do kontrachenta faksem, takie sa
    praktyki we wszystkich bankach.
    Dlaczego wiec domagasz sie funkcjonalnosci za ktora nie placisz i ktorej
    nikt Ci nie gwarantuje w umowie????
    Jeszcze raz powtazam zbyt duza liczba informacji dla klientow
    niezorientowanych w procedurach prowadzi do tego, ze mLinki wisza na
    telefonach i traca czas na edukowanie klientow a nie na zasadniczej obsludze
    a potem dziwic sie, ze jesli chce zalatwic cos przez mLinke to trzeba
    odczekach 30 minut.
    Mozsz mi to wytlumaczyc?

    Fajas

  • 19. Data: 2003-11-29 07:37:23
    Od: "Grzegorz Petka" <k...@t...pl>

> [...]
    >praktyki we wszystkich bankach.
    >Dlaczego wiec domagasz sie funkcjonalnosci za ktora nie placisz i ktorej

    Ale ja widze, ze Ty w ogole nie zrozumieles (może nie chcesz) istoty mojego
    posta. Nieprawidlowoscia jest to,ze po wykonaniu operacji nigdzie nie ma
    informacji o jej wykonaniu. Zostaje ona gleboko ukryta. Na stronach WWW nie ma
    scislej informacji, ze tak dokonywane operacje nalezy sprawdzac w "historii
    operacji z data przyszla" (sic!).
    Potwierdzenie mozesz wydrukowac - ale nigdzie go nie ma, bo po operacji nie
    pozostal nawet slad. mLinka byla tak samo zdziwiona, jak Ty - a gdy sprawdzila
    rzekla z rozbrajaca szczerosci - "oooo rzeczywiscie!!!":-/
    Najprosciej powiedziec, ze to klient wymysla jakies mecyje.

    Spraw dokonywania przelewow i procedury transakcyjnej - tak gwoli scislosci -
    nie reguluje umowa pomidzy klientem, a mBankiem tylko regulamin. Natomista
    fakt, ze mBank podjal sie wykonywania takich uslu za darmo nie oznacza, ze
    moga byc one byle jakie.

> [...]
    >a potem dziwic sie, ze jesli chce zalatwic cos przez mLinke to trzeba

    Gdy wszystko jest OK to kontakt z mLinka jest mi do niczego potrzebny. Ani tam
    przeciez, ani na mCzacie nic pozytecznego sie generalnie nie dowiem. Mowisz o
    kilkudziecieciominutowych rozmowach - jesli rozmowca z tamtej strony jest
    kompetentny i rzeczowy, taktez powinien umiec rozwiazac i wyjasnic problem.
    Niestety - trwaja konstultacje z innymi i trzeba czekac.

    Jaki jest zas poziom - prosze - oto przyklad mojej z mBankiem rozmowy w
    sprawie kredytu odnawialnego.
    http://www.roznosci.naczasie.pl/mBank.gif

    Pozdrawiam

    Grzegorz Petka

  • 20. Data: 2003-11-29 08:06:39
    Od: "Fajas" <s...@m...edu.pl>

> [...]
    > rzekla z rozbrajaca szczerosci - "oooo rzeczywiscie!!!":-/
    > Najprosciej powiedziec, ze to klient wymysla jakies mecyje.

    No nieee niewmowisz mi, ze niemasz tej operacji w miesiecznym zestawieniu
    operacji!!!

> [...]
    > fakt, ze mBank podjal sie wykonywania takich uslu za darmo nie oznacza, ze

    Bo to jest wewnetrzna sprawa banku jak oni to realizuja, dla kazdego
    projektanta serwisow transakcyjnych istotne jest zaprojektowanie poprawnie
    dzialajacych procedur wewnetrznych i wygenerowanie na ich podstawie
    niezbednych informacji dla klienta a ta w tym przypadku jest to miesieczny
    wyciag transakcji bo tylko taki masz zagwarantowany w umowie o swiadczenie
    uslug.

    > Gdy wszystko jest OK to kontakt z mLinka jest mi do niczego potrzebny.

    Ale w sprawie o ktorej mowa wszystko bylo jak w najlepszym porzadku, przelew
    zostal wykonany na zestawieniu miesiecznym operacji zostal ujety wiec
    jeszcze raz o co chodzi???

    > przeciez, ani na mCzacie nic pozytecznego sie generalnie nie dowiem.
    Mowisz o
    > kilkudziecieciominutowych rozmowach - jesli rozmowca z tamtej strony jest
    > kompetentny i rzeczowy,

    Nielicz na to, ze specjalista od baz danych i systemow transakcyjnych bedzie
    siedzial na mLinku bo by go po godzinie szlag trafil i powiedzialby, ze ma w
    d: taka prace.

    http://www.roznosci.naczasie.pl/mBank.gif

    kompetencja ludzi pracujacych w bankowosci jest tragiczna!!! Podam przyklad
    z Invest Banku, gosicu nierozumiel roznicy pomiedzy poleceniem zaplaty a
    zleceniem stalym!!!!!
    Ale to juz zupelnie inny temat

    pozdrawiam
    Fajas