  • 21. Data: 2003-11-29 10:28:33
    Temat: Re: [mBank] Błędy i lekceważenie (długie}
    Od: "PSOLS" <p...@p...onet.pl>

    >A kto Ci to powiedzial, ze masz to widziec??? Masz to zagwarantowane w
    >regulaminie?

    OK - w takim razie ustalmy, że w historii rachunku online będą się pokazywały
    losowo wybrane operacje z ostatniego miesiąca. Jest to zgodne z Twoim
    prostackim rozumieniem relacji klient-bank. Ponieważ oni Ci rzekomo
    zagwarantowali wyciągi miesięczne, więc przed końcem miesiąca nie masz prawa
    zaglądać do historii rachunku, bo może tam nic nie być, albo będą jakieś
    losowo wybrane operacje. Jeśli taka usługa Ci odpowiada, to gratuluję. O to
    właśnie chodzi w bankowości internetowej, żeby mieć zapewniony "miesięczny
    wyciąg" ROTFL!

    >Uwierz mi gdyby koncowka klencka pokazywala wszystkie procedury wykonywane w
    >procesie realizacji uslugi, nietylko mLinki calkowicie by sie zakrecily, ale
    >nawet tak dociekliwy klient jak ty mialby klopoty z interpretacja.
    >To widac po twoim poscie, poprostu dostales zbyt duza liczbe informacji i
    >stales sie klopotliwym klientem, poniewaz dociekasz spraw nieistotnych z
    >punktuwidzenia swidczonych zreszta zgodnie z regulaminem uslug.
    >Tak naprawde w ten sposob mozna sie przyczepic do kazdej procedury....

    Człowieku - Ty nie wiesz o czym piszesz! Nie rozumiesz istoty sprawy, bo nie
    chce Ci się nawet zastanowić o co chodzi. Piszesz, co Ci ślina na język
    przyniesie i wychwalasz głupotę banku.

    >Tak jak pisalem od 3 lat korzystam z mBanku i tylko 3 razy dzwonilem na
    >mLinie tylko w clu aktywacji kart.
    >I o to chodzi ;) Ale widac ty lubisz pogadac z mLinkami ;) ja preferuje
    >inteligentniejsze towarzystwo ;)

    A co ma do tego mLinia? Czy ja coś piszę o dzwonieniu na mLinię? Stwierdziłem
    wyraźnie, że dzwonić tam nie ma po co, bo osoby tamże pracujące nie mają
    żadnych kompetencji do wyjaśnienia czegokolwiek. Równie dobrze mogę się nagrać
    na automatyczną sekretarkę. Problemem w kontaktach z mBankiem jest to, że brak
    jest kontaktu z ludźmi kompetentnymi. Pisanie @, czy listów tradycyjnych
    powoduje niesamowite wydłużenie czasu reakcji.

    PSOLS
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 22. Data: 2003-11-29 11:12:24
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Fajas napisał:

    > a nie inny sposob ja jako klient go akceptuje i nie zycze sobie zmiany.... a
    > moze jestes lepszym klientem niz ja???

    No przeciez sam wczesniej napisales, ze on jest klientem z wyzszej
    polki, a Ty z nizszej. :-P

    Bartol

  • 23. Data: 2003-11-29 11:36:19
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    0...@p...pl,
    PSOLS <p...@p...onet.pl>:

    > OK - w takim razie ustalmy, że w historii rachunku online będą się
    > pokazywały losowo wybrane operacje z ostatniego miesiąca.

    Faktycznie historia w mB jest dosc pogieta: np. dzis widze niewytlumaczalny
    i to znaczny wzrost salda w historii miesiecznej w dniu wczorajszym w tej
    samej rubryczce, co jakies groszowe odsetki. Przyczyne widac dopiero, jak
    sie ustawi date koncowa historii na 1 grudnia 2003 (przyszla). Od biedy da
    sie to zasymilowac, ale intuicyjne to to nie jest.

    --
    Robert

  • 24. Data: 2003-11-29 14:47:56
    Od: "PSOLS" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    >sie ustawi date koncowa historii na 1 grudnia 2003 (przyszla). Od biedy da
    >sie to zasymilowac, ale intuicyjne to to nie jest.

    Dokładnie - a bierze się to stąd, że wyświetlanie historii rachunku odbywa się
    wg daty księgowania, a nie daty operacji - nie jest to w żaden sposób
    wyjaśnione czy opisane. Nigdzie też nie wspomina się o "historii z datą
    przyszłą". Po prostu pewne operacje są niewidoczne przy wyświetlaniu historii
    do zadanej daty (domyślnie - do dziś).
    Występują 3 sytuacje:
    1) data operacji < data księgowania,
    2) data operacji = data księgowania,
    3) data operacji > data księgowania.

    Sytuacja 1) zachodzi np. przy wypłacie $ z bankomatu (księgowanie odbywa się
    po upływie kilku dni, gdy bank otrzyma odpowiednie informacje z Euronetu; na
    bieżąco dostaje tylko info o wysokości pobranej kwoty i blokuje taką kwotę w
    saldzie).
    Sytuacja 2) zachodzi np. przy dokonywaniu przelewów wewnętrznych (do mBanku)
    online.
    Sytuacja 3) zachodzi przy naliczaniu i kapitalizacji odsetek.

    Problemem podstawowym jest brak informacji o zasadach wyświetlania historii
    operacji na rachunku przez system. Nigdzie nie jest podane, że system pokazuje
    historię wg daty księgowania.
    Prowadzi to do sytuacji takich jak opisana przeze mnie w poście
    rozpoczynającym wątek. Na to nakłada się nieprawidłowe przetwarzanie przelewów
    wewnętrznych z datą przyszłą, zleconych na dzień wolny, które - nie wiedzieć
    czemu - są księgowane w najbliższym dniu roboczym. Jeżeli więc w dniu wolnym
    ktoś otrzyma przelew wewnętrzny zlecony wcześniej, to nie widzi go w historii
    operacji na rachunku do tego dnia wolnego włącznie (zobaczy, gdy

    pisze "jutrzejszą" datę w historii). Z kolei gdy ten ktoś otrzyma w tym samym

    dniu wolnym przelew wewnętrzny zlecony online w tym samym dniu, to widzi go w
    historii natychmiast, ale saldo na rachunku ma zwiększone o kwotę tego
    wcześniejszego przelewu, o którym nic nie wie. Sprawa wyjaśnia się dopiero w
    dniu roboczym, gdy wszystkie operacje są widoczne w historii.
    Uważam, że:
    1) zbędnym udziwnieniem jest księgowanie przelewów wewnętrznych z datą
    przyszłą zleconych na dzień wolny dopiero w następnym dniu roboczym,
    2) wyświetlanie historii operacji na rachunku powinno być szczegółowo opisane
    wg której kolumny są wyświetlane dane (daty operacji czy daty księgowania).
    Może sensowne byłoby umożliwienie wyświetlania w jednym bądź drugim układzie?

    Niemniej cieszę się, że są osoby na grupie, które zrozumiały, o co w tym
    wszystkim chodzi. Szkoda, że w mBanku jednak nadal pozostało to zlekceważone.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2003-11-29 17:56:54
    Od: "Fajas" <s...@m...edu.pl>

> [...]
    > sie ustawi date koncowa historii na 1 grudnia 2003 (przyszla). Od biedy da
    > sie to zasymilowac, ale intuicyjne to to nie jest.

    Dziwne bo mi o wyswietleniu historii domyslenie wyswietla operacje w przod
    czyli mam operacje naliczenia odsetek 1 grudnia i pobrania podatku 1
    grudnia.
    Wyswietlam historie standartowe to jest z wpisem do 29.11.2003 system
    pokazuje mi operacje do 1 grudnia, a z tego by wynikalo, ze wina
    niekoniecznie musi lezec po stronie systemu transakcyjnego.

    Fajas

  • 26. Data: 2003-11-29 18:00:22
    Od: "Fajas" <s...@m...edu.pl>

> [...]
    układzie?

    Dziwne bo mi o wyswietleniu historii domyslenie wyswietla operacje w przod
    czyli mam operacje ksiegowania odsetek 28 grudnia i wykonania operacji 1
    grudnia,
    date ksiegowania pobrania podatku 28 listopada i date operacji 1 grudnia.

  • 27. Data: 2003-11-29 23:01:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Fajas" <s...@w...pl> writes:

    > A kto Ci to powiedzial, ze masz to widziec??? Masz to zagwarantowane w
    > regulaminie?

    Facet, wez sie puknij w glowe i przestan pisac takie rzeczy.

> [...]
    > procesie realizacji uslugi, nietylko mLinki calkowicie by sie zakrecily, ale
    > nawet tak dociekliwy klient jak ty mialby klopoty z interpretacja.

    Koncowka nie musi pokazywac wszystkich procedur (jak sie w ogole pokazuje
    wykonywane procedury bankowe?). Natomiast jesli juz jakies informacje
    sa pokazywane, to maja byc prawdziwe.

    Jezeli system nie pokazuje takiego przelewu jako wykonanego (ani jako
    przyszlego), to skad zmiana salda? A moze nie ma zmiany salda, a jest
    blokada? Czym jest spowodowana?

    To, ze niektorzy maja na rachunku w mBanku srednio 250 zl nie oznacza
    jeszcze, ze prawidlowe zapisy na kontach klientow sa zbedne.

    (nie sprawdzalem jak to dokladnie dziala, ale rozumiem, ze nie ma tu
    zadnych watpliwosci).
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 28. Data: 2003-11-30 13:07:41
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 29 Nov 2003 09:06:39 +0100, "Fajas" <s...@m...edu.pl>
    wrote:

    >No nieee niewmowisz mi, ze niemasz tej operacji w miesiecznym zestawieniu
    >operacji!!!
    Co to jest miesieczne zestawienie w odniesieniu do mBanku?
    Masz na mysli zestawienie za dni 1-30 listopada?
    Otoz jesli bys wczytal sie dokladnie w historie ktora byla opisywana -
    dotarlo by do Ciebie ze na tym zestawieniu nie ma tej operacji
    (wykonanej 30 listopada), pojawia sie ona bowiem dopiero w zestawieniu
    _do 1 grudnia_.

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 29. Data: 2003-12-02 13:47:35
    Od: "PSOLS" <p...@p...onet.pl>

    >Przykład najprostszy: lista haseł jednorazowych. Jeszcze na początku 2002 r.
    >od jej zamówienia do doręczenia mijały 3-4 dni. Wczoraj minęło 10 dni od
    >zamówienia przeze mnie listy (przez www) - nadal jej nie otrzymałem.

    Lista zamówiona 17 listopada została wysłana z mBanku 27 listopada (data
    stempla pocztowego), a doręczona 1 grudnia.
    Brawa dla banku i poczty!
    Piszę to ku przestrodze tych, którym się kończą listy i myślą, że uda im się
    załatwić nową w kilka dni. Należy zakładać przynajmniej 2-tygodniowy zapas.

    Pozdr.

  • 30. Data: 2003-12-02 13:54:05
    Od: "PSOLS" <p...@p...onet.pl>

    Zapomniałem dodać, że zamówiłem równocześnie 2 listy haseł jednorazowych (mają
    kolejne numery), a mimo to przyszły w osobnych kopertach - czyli niepotrzebnie
    mBank zmarnował kopertę i $ na opłatę pocztową. No i jak ma przynosić zyski,
    skoro tak postępuje?
    Zresztą - w Polsce wszystkie banki działają podobnie niegospodarnie. Nordea co
    miesiąc przysyła mi dzień po dniu 2 przesyłki: w pierwszej jest informacja o
    naliczeniu odsetek od kredytu, a w drugiej - że zapłacono je (oczywiście -
    obie przesyłki przychodzą dawno po fakcie - czyli pierwsza z nich do niczego
    już nie służy).