  • 31. Data: 2009-10-21 19:53:56
    Temat: Re: mBank - Blokada po nieudanych transkcjach
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    Użytkownik "otrov" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hbnkeo$ahp$1@news.wp.pl...

    > Tylko, że klient nie dokonał transakcji.

    Klient MÓWI że nie dokonał.
    Komputer "mówi" że nie wie czy to prawda
    Trwa weryfikacja.

    > Więc blokada powinna być zdjęta na jego prośbę.

    Byc może powinna, gdyby nie to, że klient podpisując umowę i
    akceptując regulaminy zaakceptował taki tok postępowania, że blokada
    nie jest zdejmowana.

    > Nie jest zdejmowana tylko dlatego, że bank ma w d**** klienta i
    > przerzuca na niego swoje problemy (bo tak wygodniej).

    To NIE JEST problem banku (podobnie jak nie jest to problem klienta bo
    miał sprawną kartę)
    Nie masz na to żadnych dowodów poza swoją nieznajomością jak to działa

    > Nie tak dawno się zdarzyło, że klienci mieli poblokowane
    > wielokrotności środków poprzez błąd VISY W tamtym przypadku bank
    > zdjął bezpodstawne blokady i tak mógłby postąpić teraz - na życzenie
    > klienta.

    Doskonały przykład tylko że PRZECZY twojej tezie
    W tym przypadku bank dostał WIARYGODNĄ informację od innego UCZESTNIKA
    PROCESU który założył blokady, że blokady te były wynikiem błędu.
    W naszym przypadku jedynym który tak twierdzi jest klient a to nie on
    założył blokadę i nie on może ją zdjąć

    --
    Pozdrowienia, Slawek

    4530 (20091021) __________

  • 32. Data: 2009-10-21 19:59:17
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości

    > To chyba ty nie rozumiesz, albo przynajmniej udajesz, że nie
    > rozumiesz.
    > Bank bezpodstawnie zablokował klientowi środki, które klient mu
    > powierzył!

    Bank zablokował NA PODSTAWIE zapytania autoryzacyjnego ze sklepu

    > Jeśli problem z autoryzacją powstał gdzieś na linii:
    > sprzedawca-pośrednik-bank, to niech oni sami to sobie miedzy sobą
    > wyjaśniają, a klienta to nie powinno nic obchodzić!

    Ależ wyjaśniają, tylko że się umówili ze sobą i z klientem
    (umowy+regulaminy) że do czasu wyjaśnienia jest blokada i koniec.

    > Czy gdybyś przyszedł do banku wypłacić grubszą kasę i usłyszał, że z
    > powodu awarii komputerów ani grosza nie dostaniesz przez co najmniej
    > najbliższy tydzień, to też byś powiedział, że wszystko jest OK i
    > zgodne
    > z przepisami?

    Nie powiedziałbym że OK ale kasy bym nie dostał.
    Co więcej, taki przypadek w dużym banku już był i jakoś gremialnie
    odszkodowań nie wypłacono.
    Zgadnij dlaczego?

    > A sytuacja byłaby bardzo podobna, bo twoje środki jak najbardziej
    > też
    > byłyby na koncie, a tylko "nie były dostępne".

    Masz rację, to byłaby podobna sytuacja
    I co z tego?

    --
    Pozdrowienia, Slawek

    4530 (20091021) __________

  • 33. Data: 2009-10-21 20:02:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    otrov <o...@w...pl> writes:

    > Nie tak dawno się zdarzyło, że klienci mieli poblokowane
    > wielokrotności środków poprzez błąd VISY - przy czym VISA zwalała winę
    > na banki, a banki na VISĘ

    To jest taka sciema - VISA to sa banki :-)

    > blokada ma być ułatwieniem dla klienta, żeby się łatwiej
    > mógł połapać w rachunku.

    Az tak daleko to bym sie nie posuwal - blokada jest dla banku, zeby
    klient nie mogl wydac wiecej niz ma. Ale to jest wszystko ok jesli
    klient wydal - jesli nie wydal, a bank mimo wszystko zablokowal (=
    zabral na jakis czas, chyba ze ktos ma problemy z logika), to powinien
    sobie (bank) spojrzec w tabelke "zadluzenie przeterminowane" i nawet nie
    naciagac klienta na koszty telefoniczne.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 34. Data: 2009-10-21 21:31:49
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 21 Oct 2009 21:59:17 +0200, Slavekk napisał(a):

    > Bank zablokował NA PODSTAWIE zapytania autoryzacyjnego ze sklepu

    A co to klienta obchodzi, jeśli on tej transakcji nie dokonał?

    > Ależ wyjaśniają, tylko że się umówili ze sobą i z klientem
    > (umowy+regulaminy) że do czasu wyjaśnienia jest blokada i koniec.

    No to zacytuj nam ten fragment umowy/regulaminu, który mówi, ze bank
    może na koncie zablokować środki na poczet transakcji, która nie doszła
    do skutku.
    Przy okazji chętnie się dowiemy, na jak długo bank może zablokować te
    środki.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 35. Data: 2009-10-22 07:20:30
    Od: otrov <o...@w...pl>

    Slavekk pisze:
> [...]
    > PROCESU który założył blokady, że blokady te były wynikiem błędu.
    > W naszym przypadku jedynym który tak twierdzi jest klient a to nie on

    A klient to zło i nie wolno mu wierzyć, prawda? Bank ma aż nadto
    sposobów, żeby wygrać z klientem - wystarczy, że ma odsetki karne za
    ujemne saldo na koncie (na wypadek jakby klient kłamał). Zwróć uwagę na
    tą niesymetryczność sytuacji i zastanów się, czy dalej warto bronić banku?

    Dodatkowo - w opisywanej sytuacji nie wiem jaką trzeba się szczycić
    inteligencją, żeby załapać, że wielokrotne blokady w odstępie sekund /
    minut na tą samą kwotę, u tego samego sprzedawcy prawie na pewno są
    spowodowane awarią systemu i pójść jednak klientowi na rękę.

    o.

  • 36. Data: 2009-10-22 08:45:08
    Od: Marcin Majchrzak <m...@g...com>

    On 21 Paź, 18:25, "Slavekk" <s...@g...pl> wrote:
    > No właśnie. Napisali co innego a ty czytasz i nie rozumiesz.
    > Bywa

    Zupełnie jak ty. Bywa.

    > Napisałeś że jest zablokowana, zdecyduj się.
    > Jak jest założona blokada po transakcji to forsa JEST na koncie tylko
    > zablokowana.

    Co to dla mnie za różnica z praktycznego punktu widzenia? Nie mam
    dostępu do moich pieniędzy. Czy bank ją sobie gdzieś zaksięgował czy
    zaznaczył na moim rachunku jako niedostępne dla mnie efekt jest ten
    sam - nie mam już dostępu do SWOICH pieniędzy.

    > Nigdy się nie spotkałeś z pojeciami "saldo konta" i "środki dostępne"?
    > Wrzuć w gugle...

    Twoja arogancja nie pasuje do profesjonalizmu tej grupy.

    > Nie zwróci tylko zdejmie blokadę

    Z mojego i z praktycznego punktu widzenia - bank mi je zwróci. W sumie
    jeszcze lepsze jest twoje paranoiczne trzymanie sie regulaminu - po
    tygodniu bank znów pozwoli mi na używanie MOICH pieniędzy. Łaskawca...

    > Nie wiesz gdzie ale żądasz żeby to wskazany przez ciebie fragment tego
    > systemu (bank) odpowiadał za cały system.
    > Dlaczego? Bo ty tak mówisz?

    Bo widzę, że to bank odciął mnie od moich pieniędzy. Wali mnie to czy
    to terminal był uszkodzony, czy łącze GPRS miało problemy, czy coś się
    j* na serwerach visy, mc, banku. Ty w takiej sytuacji zacząłbyś może
    od sprawdzania operatora telekomunikacji, gdzie wessało twoje
    pieniądze?

    > Bo blokada wisi bezdyskusyjnie i nie ma co o niej gadać.

    Ale właśnie te blokady są według mnie dyskusyjne. I każdy kto
    zobaczyłby transakcje na tę samą kwotę, z tego samego terminala z
    odstępem 1 minuty też by się zastanowił nad ich bezdyskusyjnością.
    Chyba, że przedkłada regulamin nad rozum :)

    > Skutek byłby ten sam, a już bardziej jest prawdopodobne że to sklep
    > zawinił niż bank (choć najbardziej się wydaje prawdopodobny błąd w
    > komunikacji)

    Ale to mnie bank odciął od moich pieniędzy.

    > Biorąc pod uwagę magiczne słowka "pośrednio" i "umowy" to masz co
    > masz... Pośrednio uzyskasz dostęp do kasy na warunkach odpowiedniej
    > umowy.
    > Za tydzień.

    Tia, regulamin.

    Spójrz w ten regulamin, paragraf 18:
    "1. W przypadku otrzymania zapytania autoryzacyjnego (...) mBank
    ustanawia na rachunku bankowym blokade autoryzacyjna" - tutaj OK
    "3. Maksymalny czas, po jakim nastepuje rozwiazanie blokady
    autoryzacyjnej, w przypadku braku rozliczenia transakcji okresla
    mBank" - określił na 7 dni.
    Ale skoro to okresla mBank, to czy w przypadku tak dyskusyjnej blokady
    (co najmniej jednej) - nie moglby jej okreslic na 0,1 dzien? Moglby, w
    koncu to mBank okresla...

    I najciekawszy punkt 5:
    "5. mBank zastrzega sobie prawo do obciazenia rachunku bankowego kwota
    transakcji, która otrzyma do rozliczenia po uplywie terminu, o którym
    mowa w ust. 3, oraz wszelkimi oplatami i prowizjami zwiazanymi z
    transakcja, w dniu otrzymania transakcji do rozliczenia."

    Tak czy siak, interesy banku sa zabezbieczone w kazdej sytuacji. Nic
    by ich nie kosztowalo i niczym by nie ryzykowali, zdejmujac mi te
    blokady na moje życzenie. Nie byłby naruszony żaden punkt regulaminu.
    mBank wykazał po prostu brak dobrej woli i obrót czterema literami do
    mnie, ich klienta. Bo ich to wali, za 7 dni sprawa sama się rozwiąże,
    a petent sobie poczeka.

    > Twoje są na koncie, patrz wyżej

    To powiedz mi jak je mogę przelać na eMaxa. Nadal będą na moim koncie
    w mBanku.

    A tak ogólnie, mogę ci życzyć podobnej sytuacji, najlepiej ze
    wszystkimi twoimi pieniędzmi. Będziesz szczęśliwym posiadaczem kilku
    (nasty) tysięcy złotych, z których będziesz mógł skorzystać za
    tydzień. A w tym czasie pocieszaj się czytaniem regulaminu :)

    --
    pzdr
    Marcin Majchrzak

  • 37. Data: 2009-10-22 11:42:40
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-10-21 20:00, Krzysztof Halasa wrote:

    > Nie. Brak mozliwosci dokonania transakcji nie oznacza, ze nie mozesz
    > dysponowac swoimi pieniedzmi. Oznacza tylko niemozliwosc skorzystania
    > z uslugi, ale mozesz pojsc do okienka i sobie te pieniadze wyplacic
    > i nastepnie nimi zadysponowac dowolnie.

    Przykro mi, ale dalej posługujesz się nieuprawnionymi uogólnieniami
    i selektywnym, stronniczym cytowaniem. Dałem Ci szansę wycofania,
    ale nie chciałeś.

    1. To, co powyżej napisałeś, MOŻE zachodzić w szczególnym przypadku,
    ale nie musi. Rzecz w tym, że każdy konkretny przykład, w którym nie
    jest tak, jak piszesz, obala Twoją tezę, gdyż aby była ona
    prawdziwa, w każdym przypadku klient musi mieć usługę alternatywną,
    pozwalającą na zadysponowanie środkami.
    Podam przykład: masz kasę w VWbanku i próbujesz ją podjąć w gotówce.
    Aby to było możliwe, musisz być w Warszawie, kwota nie może
    przekraczać stanu kasy, i zapłacisz prowizję od kwoty niezamówionej.
    A teraz wyobraź sobie bank, który nie ma *żadnej* kasy.

    Zatem nie idzie o to, aby bank zapewniał możliwość skorzystania z
    "jakiejś" usługi, tylko z usługi równoważnej tej, której
    udostępnienia odmawia z sobie wiadomych przyczyn. Bank, realizując
    warunki umowy, może proponować klientowi rozmaite warianty
    alternatywne, ale jeśli nie może tego zrobić - to jest to jego problem.

    > Tzn. przyznajesz ze bank powinien zaplacic odsetki, tyle ze nie zaplaci
    > bo klient nie moze tego udowodnic? No coz, jest to pewien postep,
    > z tym ze zmienilbym "nie moze udowodnic" na "za duzo z tym roboty".

    2. Chyba przeczytałeś resztę mojego postu przed napisaniem
    powyższego, nieprawdaż ?
    Napisałem explicite, czego nie napisałem, a z czym Ty polemizujesz.
    Tu jest cytat z mojego listu:

    > Jasne - ale polemizuj z tymi, co tak twierdzili, bo ja o tym nie pisałem.

    I oczywiście tego nie zacytowałeś. Generalnie usunąłeś z moich dwóch
    listów wszystko, co świadczyło o tym, że nie podważałem Twojego
    stanowiska generalnie a tylko w konkretnych wąskich kwestiach.
    Po co ?

    Bądź łaskaw trzymać standardy - jesteś na liście (tej i innych)
    dostatecznie długo, żeby "mieć nazwisko". Nie szkoda rozmieniać go
    na drobne w słownych szwindelkach ?

    witrak()

  • 38. Data: 2009-10-23 21:53:21
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "witrak()" <w...@h...com> writes:

    > Podam przykład: masz kasę w VWbanku i próbujesz ją podjąć w gotówce.
    > Aby to było możliwe, musisz być w Warszawie, kwota nie może
    > przekraczać stanu kasy, i zapłacisz prowizję od kwoty niezamówionej.

    Banki typowo nie pobieraja oplaty za wyplate, jesli nie dziala nawet
    tylko ich bankomat. Nie wolno im chyba zreszta, jesli klient jest
    konsumentem (a prawie zawsze jest).

    > A teraz wyobraź sobie bank, który nie ma *żadnej* kasy.

    A sa takie banki w ogole? BRE ani PKOBP nie sa takimi bankami.

    Chyba najgorsza tego typu sytuacja, jaka moze sie zdazyc, to (jakas
    dluzsza) awaria systemu transakcyjnego banku. Rozne rzeczy wtedy banki
    robia, ale raczej nie twierdza ze wszystko jest ok.

    > Zatem nie idzie o to, aby bank zapewniał możliwość skorzystania z
    > "jakiejś" usługi, tylko z usługi równoważnej tej, której udostępnienia
    > odmawia z sobie wiadomych przyczyn.

    Nie. Wlasnie o to chodzi ze w ogole nie chodzi o zadna usluge :-)
    Swiadczenie uslug jest, w pewnym sensie, opcjonalne. Zapewnienie
    klientom mozliwosci dysponowania wkladami, nie.

    > 2. Chyba przeczytałeś resztę mojego postu przed napisaniem powyższego,
    > nieprawdaż ?

    Owszem, aczkolwiek przyznaje ze niektorze rzeczy nie byly dla mnie
    calkiem jasne, w szczegolnosci komentarz do tego "Nie".

> [...]
    > listów wszystko, co świadczyło o tym, że nie podważałem Twojego
    > stanowiska generalnie a tylko w konkretnych wąskich kwestiach.

    To dosc oczywiste chyba? Nie cytuje tego, z czym sie zgadzam, bo to nie
    jest glosowanie ani ja nie jestem klakierem. Cytuje to, z czym sie nie
    zgadzam, bo w taki sposob mozna to wyjasnic, poprawic, ja zreszta nie
    mam monopolu na prawde.

    Myslalem ze to oczywiste. Tak czy owak, to jest normalna praktyka
    w Usenecie.

    > Bądź łaskaw trzymać standardy - jesteś na liście (tej i innych)
    > dostatecznie długo, żeby "mieć nazwisko". Nie szkoda rozmieniać go na
    > drobne w słownych szwindelkach ?

    Nazwisko mam od urodzenia, niezmienne zreszta, na grupie (i pewnie takze
    na listach) "jestem" wiec krotko. W "szwindelkach" ani innych podobnych
    nie mam zwyczaju brac udzialu.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 39. Data: 2009-10-24 07:55:27
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-10-23 23:53, Krzysztof Halasa wrote:
> [...]
    > mam monopolu na prawde.
    >
    > Myslalem ze to oczywiste. Tak czy owak, to jest normalna praktyka

    To akceptujesz cytaty wyrwane z kontekstu ?

    Dziękuję, że to ujawniłeś, ale wg mnie to nie jest normalna praktyka
    w Usenecie.

    EOT.

    witrak()

  • 40. Data: 2009-10-25 18:47:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "witrak()" <w...@h...com> writes:

    > To akceptujesz cytaty wyrwane z kontekstu ?

    Nie, dlaczego? Z tego, co napisalem, nic podobnego nie wynika.
    --
    Krzysztof Halasa