  • 11. Data: 2009-01-06 09:45:46
    Temat: Re: mBank Euro<26 - opłata za kartę z karty
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 06 Jan 2009 10:22:21 +0100, MarekZ napisał(a):

    > A takie coś w regulaminie ma jakąkolwiek wartość? Można skutecznie
    > ograniczyć termin do składania reklamacji, kc albo coś w tym rodzaju coś
    > takiego przewiduje w ogóle?

    Można, zgodnie z ustawą (art. 27 ust. 1 EIP) nie może być to mniej niż 14
    dni od daty otrzymania zestawienia.
    mBank dał termin aż 2-krotnie dłuższy, co nie jest niezgodne z ustawą ;-)

    > Tego rodzaju zapisy w regulaminie służą chyba raczej dyscyplinowaniu
    > klientów oraz są szansą dla banku, że niektórzy zrezygnują jak zauważą
    > coś zbyt późno. Zresztą dotyczą one chyba reklamacji fraudu. Jak po roku
    > zauważę, że bank mi źle odsetki policzył i będę miał rację, chyba nie ma
    > szans, żeby zgłoszenie tego faktu po roku mogło skutkować odrzuceniem
    > reklamacji. A może się mylę?

    Chodzi o niezgodności w zestawieniu operacji.
    Odsetki przedawniają się po nieco dłuższym czasie, więc nawet jeśli bank
    nie przyjmie reklamacji, będzie Tobie służyło roszczenie o nie.
    Jeśli bank niesłusznie obciąży Cię jakąś opłatą -- j.w., ale tylko w
    postępowaniu sądowym (no chyba że bank wykaże się dobrą wolą).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 12. Data: 2009-01-06 16:59:47
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Olgierd" <n...@n...problem> wrote in message

    > A w regulaminie nie ma o 30 dniach od otrzymania wyciągu?

    Nie zauwazylem u siebie, ale KC chyba daje 3 lata na przedawnienie sie
    roszczen, a niewatpliwie bledne obciazenie jest roszczeniem.

    MK

  • 13. Data: 2009-01-06 18:56:39
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 06 Jan 2009 17:59:47 +0100, MK napisał(a):

    > Nie zauwazylem u siebie, ale KC chyba daje 3 lata na przedawnienie sie
    > roszczen, a niewatpliwie bledne obciazenie jest roszczeniem.

    Ale tu nie chodzi o przedawnienie roszczenia lecz o złożenie reklamacji.
    Termin ten jest określony ustawą -- pisałem.

  • 14. Data: 2009-01-06 19:31:14
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Ale tu nie chodzi o przedawnienie roszczenia lecz o złożenie reklamacji.
    > Termin ten jest określony ustawą -- pisałem.

    Nie kapuje. Chcesz powiedziec, ze jak zostane nieprawidlowo obciazony i nie
    zloze reklamacji w ciagu x dni to juz przepadlo?IMHO klient ma mozliwosc
    wystapienia z roszczeniem w ciagu 3 lat. Moze la mnie roznica miedzy
    reklamacja a roszczeniem jest zbyt mala zeby byla zauwazalna...

    MK

  • 15. Data: 2009-01-06 20:45:12
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 06 Jan 2009 20:31:14 +0100, MK napisał(a):

> [...]
    > mozliwosc wystapienia z roszczeniem w ciagu 3 lat. Moze la mnie roznica
    > miedzy reklamacja a roszczeniem jest zbyt mala zeby byla zauwazalna...

    Nie, nie przepadło. Drogi sądowej nie można nikomu zabronić.
    Ale z drugiej strony sam ustawodawca ograniczył ustawowo termin do
    wnoszenia zastrzeżeń co do sytuacji na wyciągu z karty.