  • 1. Data: 2009-09-24 16:49:17
    Temat: [przelew] mBank -> Getin - kto dał dał ciała?
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    Zlecałem dzisiaj z mBanku dwa przelewy na różne konta w Getinie. Kasa wyszła
    z mBanku ostatnią sesją wychodzącą, ale w Getinie jej nie widać mimo, że
    takie przelewy (wychodzące ostatnią sesją z mBanku) były widoczne w Getinie
    po godzinie 17.
    Powstaje teraz pytanie - kto dał w tym przypadku ciała? Po czyjej stronie
    leży wina? Istnieje opcja, że pomimo tego, że mogę wydrukować sobie
    potwierdzenia realizacji przelewu, z dziwnych powodów owe przelewy dopiero
    opuszczą mBank w dniu jutrzejszym? :O

    Pozdrawiam i dziękuję za ewentualne sugestie.

  • 2. Data: 2009-09-24 16:53:29
    Temat: Re: [przelew] mBank -> Getin - kto dał dał ciała?
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Valdi.Pavlack" news:h9g6mi$67a$1@news.interia.pl

    [ciach]

    Przepraszam za zamieszanie. Sprawa się wyjaśniła.
    Jeszcze raz przepraszam.

  • 3. Data: 2009-09-24 16:55:56
    Temat: Re: mBank -> Getin - kto dał dał ciała?
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 24 Wrz, 18:49, "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote:

> [...]
    > leży wina? Istnieje opcja, że pomimo tego, że mogę wydrukować sobie
    > potwierdzenia realizacji przelewu, z dziwnych powodów owe przelewy dopiero

    Najbardziej podejrzany o przetrzymywanie jest tu Getin. Choć mogły
    utknąć i w KIR. Ale najmniej prawdopodobne, że mimo wydrukowania
    potwierdzenia pieniądze zostały w mBanku, bo to by było fałszowanie
    dokumentów księgowych, bo stoi tam data operacji, a skoro ostatnia
    sesja się skończyła to gdzie te pieniądze mieli by trzymać, wypłacić
    do skarpety i zawieźć do kir jutro osobiście?

  • 4. Data: 2009-09-24 17:16:45
    Od: BK <b...@g...com>

    On 24 Wrz, 18:55, Tomek z Wawy <t...@t...pl> wrote:

> [...]
    > sesja się skończyła to gdzie te pieniądze mieli by trzymać, wypłacić
    > do skarpety i zawieźć do kir jutro osobiście?

    Data obciazenia konta z potwierdzenia nie musi byc tozsama z data
    wyjscia kasy z banku. Jak sobie zlecisz przelew po ostatniej sesji
    elixir to kasa spada z konta, drukujesz potwierdzenie ale kasa z banku
    przeciez nie wychodzi. I nie ma zadnego falszowania.

    Bez przesadyzmu :)

  • 5. Data: 2009-09-24 17:20:12
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    "BK" <b...@g...com> wrote in message
    r.googlegroups.com...

    > Jak sobie zlecisz przelew po ostatniej sesji
    > elixir to kasa spada z konta, drukujesz potwierdzenie ale kasa z banku
    > przeciez nie wychodzi. I nie ma zadnego falszowania.
    >
    > Bez przesadyzmu :)

    Nie wydrukujesz potwierdzenia w takiej sytuacji.

  • 6. Data: 2009-09-24 17:32:59
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Tomek z Wawy"
    a.googlegroups.com

    > Najbardziej podejrzany o przetrzymywanie jest tu Getin.

    I tak też w moim odczuciu to wyglądało. Kasa pojawiła się na koncie dopiero
    po godzinie 18:30 mimo, że standardowo ostatnia sesja przychodząca jest o
    17, i zazwyczaj kasa jest widoczna na koncie najpóźniej kilka minut po.
    Ciekawi mnie jednak czym aż taka obsuwa była podyktowana? Aż tak mają system
    przeciążony, że u odbiorcy kasa jest widoczna z 1.5 godzinnym opóźnieniem?

  • 7. Data: 2009-09-24 17:37:06
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "BK" news:a373399c-428e-4318-ab02-0edc751fd8b8@g23g2000vb
    r.googlegroups.com

    Data obciazenia konta z potwierdzenia nie musi byc tozsama z data
    wyjscia kasy z banku.

    Szczególnie w mBanku. Zleć przelew wychodzący teraz i spróbuj wydrukować
    (teraz) potwierdzenie jego realizacji. Jeżeli ci się to uda zapewniam Ci 6 -
    pak piwa każdego dnia, do końca bierzącego roku :)

    > Jak sobie zlecisz przelew po ostatniej sesji
    > elixir to kasa spada z konta, drukujesz potwierdzenie ale kasa z banku
    > przeciez nie wychodzi. I nie ma zadnego falszowania.

    Przeczytałeś ze zrozumieniem mój post. Kasa wyszła z banku, a to nie to samo
    co zlecenie przelewu po ostatniej sesji wychodzącej w danym banku.

    > Bez przesadyzmu :)

    Bez pobłażliwego czytania postów na które się odpowiada :)

  • 8. Data: 2009-09-24 17:43:54
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 24 Wrz, 19:32, "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote:

> [...]
    > przeciążony, że u odbiorcy kasa jest widoczna z 1.5 godzinnym opóźnieniem?

    Sesja ostatecznie kończy się o 17:30. Godzinne opóźnienie w
    księgowaniu może mieć wiele przyczyn i ciężko nad tym debatować.
    Natomiast nie jest to jakiś bardzo długi czas, bo mBank potrafił
    przeciągnąć księgowanie nie raz tak by ludzie nie zdążyli już puścić
    przelewów w danym dniu dalej, czyli o 2-3 godziny.

  • 9. Data: 2009-09-24 17:56:24
    Od: "Grzegorz M" <nie_dziala@nie_dziala.pl>

    Użytkownik "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> napisał w
    wiadomości news:h9g9gl$9af$1@news.interia.pl...
> [...]

    > 6 -
    > pak piwa każdego dnia, do końca bierzącego roku :)

    ja poproszę, schłodzone

    jeśli jest to przelew zagraniczny SEPA, to potwierdzenie można w mBanku
    wydrukować od ręki
    (wprawdzie wątek o przelewach krajowych, ale sponsor browarka nie
    sprecyzował ;) )

  • 10. Data: 2009-09-24 17:59:58
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Tomek z Wawy"
    .googlegroups.com

    > mBank potrafił
    > przeciągnąć księgowanie nie raz tak by ludzie nie zdążyli już puścić
    > przelewów w danym dniu dalej, czyli o 2-3 godziny.

    Niestety było mi to dane przerabiać kilka miesięcy temu... Na chwile obecną
    w mBanku na szczęście nie dostrzegam podobnych problemów.