  • 1. Data: 2008-12-29 12:10:59
    Temat: [mBank] Kredyt i wpis hipoteki do KW
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Witam !

    Otrzymałem zawiadomienie o wpisaniu hipoteki kaucyjnej do księgi
    wieczystej kredytowanej nieruchomości. Chcę jak najszybciej dostarczyć
    bankowi potwierdzenie dokonania tego wpisu. W ręce mam zawiadomienie z
    sądu zawierające szczegóły dokonanego wpisu.

    Czy mBank honoruje takie zawiadomienie i wystarczy je im dostarczyć ?
    Nie mogę się dodzwonić do Centrum Finansowego, na mLinii tradycyjnie nic
    nie wiedzą a ktoś mi podpowiedział, że mBank wymaga odpisu sporządzonego
    nie wcześniej jak 14 dni po dokonaniu wpisu do KW. Zaświadczenie zawiera
    dane na chwilę dokonania wpisu, czyli jeszcze przed uprawomocnieniem się
    wpisu.

    Pytam bo miałem w planach po pracy zawieźć im to zawiadomienie ale
    pytam, bo nie chcę jechać na darmo by zostać odprawionym z kwitkiem. W
    przeciwnym wypadku będę musiał skoczyć do sądu po aktualny odpis już po
    uprawomocnieniu się wpisu i dopiero jutro dane mi będzie odwiedzić
    Centrum Finansowe.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 2. Data: 2008-12-29 12:31:45
    Temat: Re: [mBank] Kredyt i wpis hipoteki do KW
    Od: "Krenozyl" <k...@p...com>

    Witam!
    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie wcześniej jak 14 dni po dokonaniu wpisu do KW. Zaświadczenie zawiera
    > dane na chwilę dokonania wpisu, czyli jeszcze przed uprawomocnieniem się
    14 dni po otrzymaniu zawiadomienia przez mBank!!
    > Pytam bo miałem w planach po pracy zawieźć im to zawiadomienie ale pytam,
    > bo nie chcę jechać na darmo by zostać odprawionym z kwitkiem. W
    Zostaniesz odprawiony.

    Z.

  • 3. Data: 2008-12-29 12:50:03
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Obawiam się, że nawet 21 dni.
    Możesz ewentualnie złozyć oswiadczenie o nieskorzystaniu z prawa do odwołania, ale
    czy to działa w praktyce to zagadka.
    Tak czy inaczej dostarcz do banku owo zaswiadczenie z sądu, będą przygotowani i może
    teczkę wyciągną ;-)
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2008-12-29 13:35:41
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Krenozyl pisze:

    > 14 dni po otrzymaniu zawiadomienia przez mBank!!

    Zaraz, zaraz... Domniemuję że równolegle sąd wysłał zawiadomienie do
    mnie i do banku, tak ?

    > Zostaniesz odprawiony.

    Tak też mi pachniało, więc złożyłem dzisiaj w sądzie wniosek o aktualny
    odpis. Tyle że w kontekście tego co piszesz może się okazać że się
    pospieszyłem :( Wpis został dokonany 8 grudnia, natomiast zawiadomienie
    do mnie zostało wysłane 18 grudnia sądząc po dacie na stemplu pocztowym.
    Czyżby więc miało się okazać że i z jutrzejszym odpisem odprawią mnie z
    kwitkiem ??

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 5. Data: 2008-12-29 14:29:04
    Od: "Krenozyl" <k...@p...com>

    Witam!

    > Zaraz, zaraz... Domniemuję że równolegle sąd wysłał zawiadomienie do mnie
    > i do banku, tak ?
    "Otrzymania" ma tutaj znaczenie. Data wysylki do banku nie ma zadnego
    znaczenia. Znaczenie ma data doreczenia! Wg mBanku nalezy zadzwonic na
    mLinie i zasiegnac informacji kiedy otrzymali zawiadomienie. Znajac mLinie
    :) jest to droga trudna.Ja swego czasu wybralem droge "po swojemu"
    odczekalem 20 dni od daty dostarczenia pisma z sadu do mnie - udalem sie po
    wypis i zawiozlem do centrum. Poszlo sprawnie i bez problemow.

> [...]
    > mnie zostało wysłane 18 grudnia sądząc po dacie na stemplu pocztowym.
    > Czyżby więc miało się okazać że i z jutrzejszym odpisem odprawią mnie z
    wg mnie odprawia - z praktyki wiem, iz oni nie maja jeszcze informacji w
    systemie iz takie zawiadomienie otrzymali, a do tej daty nalezy dodac 14
    dni:(

    Z.

  • 6. Data: 2008-12-29 15:03:11
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Krenozyl pisze:

    > wg mnie odprawia - z praktyki wiem, iz oni nie maja jeszcze informacji w
    > systemie iz takie zawiadomienie otrzymali, a do tej daty nalezy dodac 14
    > dni:(

    No i tak to wygląda - udało mi się w końcu dobić do Centrum Finansowego
    i potwierdzili mi to co napisałeś. Dzięki za pomoc ! :)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 7. Data: 2008-12-30 01:35:31
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

> [...]

    > mnie zostało wysłane 18 grudnia sądząc po dacie na stemplu pocztowym.
    > Czyżby więc miało się okazać że i z jutrzejszym odpisem odprawią mnie z

    Zapewne tak, bo w odpisie z księgi hipoteka będzie jak najbardziej
    wpisana tyle, że z adnotacją, że wpis nie jest prawomocny.

  • 8. Data: 2009-01-04 18:07:09
    Od: Poldekk <n...@g...pl>

    Sebcio wrote:

    > No i tak to wygląda - udało mi się w końcu dobić do Centrum
    > Finansowego i potwierdzili mi to co napisałeś. Dzięki za pomoc ! :)

    Jak będziesz im dostarczał wypis z księgi, to radzę zrobić sobie kopię i
    na kopii zażądać pieczątki banku "wpłynęło dnia ... " i podpis
    pracownika. Mi zrobili taki numer, że jak chciałem przewalutować kredyt,
    to podpisali ze mną umowę na przewalutowanie, probiłem wpisy w księdze,
    podpisałem załączniki do umowy - dyspozycję przewalutowania w konkretnym
    dniu i nic. Nie przewalutowali. Czekałem parę dni, czekałem i nic.
    Dzwonię do banku - nic nie wiedzą, ale każą poczekać, bo to może potrwać
    itp. Nic. Po 3 tygodniach dostaję telefon z banku, że nie dostarczyłem w
    terminie kopii wypisu (a dostarczyłem, tyle że nie miałem na to dowodu)
    i mogę najwyżej od nowa negocjować umowę, co nie znaczy, że warunki będą
    takie same itd. Więc zrezygnowałem z przewalutowania. I w sumie bardzo
    dobrze, bo od tego czasu frank podrożał o 30%, więc byłbym nieźle w
    plecy na tym całym przewalutowaniu. Tyle tylko, że niepotrzebnie
    straciłem kasę (200 zł) na wniosek o zmianę wpisu w księdze i teraz mam
    niepotrzebnie dodatkowo wzmocnioną pozycję banku na hipotece, a
    odkręcenie tego, to pewnie kolejne 200 zł za wniosek.