  • 51. Data: 2010-02-26 23:43:26
    Temat: Re: mBank - Maryja
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" hm9ido$aai$...@i...gazeta.pl

    > : Kto mi za to zapłaci? mBank, czy ojciec dyrektor?

    Kiedyś ukradziono mi lusterko w samochodzie. Jeśli Tobie ktoś
    ukradnie lusterko tej nocy -- policja Cię jutro zatrzyma czy
    nie, gdy dowie się o tym, że jedziesz bez lusterka? (pomijam
    tłumaczenie, iż lusterko takie jest obowiązkowym wyposażeniem)
    I kto zapłaci za wstawienie nowego lusterka :)

    Na miejscu właściciela nieoszusta cieszyłbym się z zablokowania
    konta a na miejscu okradanego bym zrefundował część kosztów
    wymiany konta na nowe. :) Oczywiście Rydzyka stać na refundację
    pełną, ale wątpię, aby choć przeprosił ofiarę. :)

    IMO dobrze by było, gdyby banki jednak sprawdzały zgodność numeru
    z danymi właściciela konta wpisywanymi literkami. Przy dzisiejszej
    ,,informatyce'' problem drobnych błędów typu 'forma jednoosobowa'
    zamiast 'firma jednoosobowa' czy 'Zdzislaw Jabłoński' zamiast
    'Zdzisław Jabłoński' lub niezgodność liczby spacji nie istnieje
    nawet przy masie przelewów.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 52. Data: 2010-02-27 00:15:19
    Temat: Re: mbank i radio Maryja
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <z...@o...pl> 3...@n...onet.pl

    > reakcja banku była szybka i prawidłowa. mBank zachowal sie uczciwie,
    > a Rydzyk jak szef mafii.

    Nie słucham tego radia, więc nie znam reakcji Rydzyka.
    Przypomnę mu jednak (z satysfakcją) słowa jego przełożonego,
    biskupa Rzymu, czyli Benedykta XVI -- kryzys jest szansą dla
    nowych ludzi. :)

    Bez względu na postawę mBanku (w zębach czy nie) ludzie będą słali
    na Radio Rydzyka coraz mniej, gdyż będą coraz biedniejsi a ,,nowi''
    bogacze już nie będą tak naiwni, jak byli kiedyś. :) Nie zapomnę do
    końca życia mego dialogu z Bogiem, kiedy to Bóg mnie przekonuje do
    tego, iż Rydzyk nie jest człowiekiem uczciwym, ja twierdzę (jak zwykle
    głupio wobec twierdzenia Boga) że brak mi dowodów nieuczciwości. :)

    > Właśnie kilkadziesiąt minut temu
    > radio Belzebub oświadczyło że mBank przyniósl im pieniądze w zębach.
    > radio Belzebub oświadczyło ponadto że to za mało i będą w dalszym
    > ciągu nękać mBank, szantażować i próbować wyłudzać kolejne pieniądze
    > pod pozorem odszkodowania za rzekome straty moralne i finansowe.

    Kto będzie dochodził odszkodowania? Właściciel wiadomego konta, mBank czy Rydzyk?

    > IMHO jest to wołająca o pomstę do nieba OBRZYDLIWOŚĆ

    Co jest tą OBRZYDLIWOŚCIĄ?

    > Pod względem moralnym przypomina to zastraszanie dłużnika
    > groźbami wyłamania palców. Od dzisiaj Rydzyk stracił moralne
    > prawo do krytykowania "przedsiebiorstwa Holocaust".

    A kto mu to prawo dał? :) I kto mu je odbiera? :)

    -==-

    Rydzyk woła, że każdy obywatel powinien mieć takie same prawa!
    Ale on (Rydzyk) zbiera pieniądze (czy inne dobra materialne)
    i nie płaci podatku od tego, co zbiera, a ponadto dostaje
    dofinansowania (wg niego oczywiście za małe) na swoje cele, zaś
    ,,zwykli'' obywatele zarabiają (nie zbierają) i płacą podatki. :)

    Rydzyk ,,przypadkiem'' zabrał się za to, co daje pieniądze (szkolnictwo
    i ochrona środowiska) oraz władzę (media) zamiast za posługę kapłańską,
    do której (w przypadku księży rzymskokatolickich) zaliczyć można **jedynie**
    odprawianie mszy świętych i udzielanie sakramentów. Nie wiem, co wchodzi
    w skład ;) statutowej posługi zakonników tego Kościoła. :)

    Na pewno Matka Boska zabrania duchownym rzymskokatolickim zajmowania się
    gospodarką i polityką -- mówią o tym któreś (uznane powagą tego Kościoła)
    objawienia. (nie pamiętam, które to objawienia, ale mógłby sprawdzić
    dokładnie -- oczywiści w źródłach oficjalnie uznanych przez ten Kościół)
    Pojedynczy ksiądz czy zakonnik lub zakonnica może zajmować się polityką,
    w szczególności może być parlamentarzyst/k/ą) czy gospodarką, ale nie
    może tego czynić zorganizowana grupa typu cały zakon lub duchowieństwo
    w ogóle. Redemptoryści Rydzyka prą do władzy i pieniędzy. :)

    Pracowałem (jak pracownik techniczny) na białostockiej uczelni, z którą
    związałem się w pierwszej połowie lat osiemdziesiątych i na której byłem
    traktowany jak wielu zasłużonych, dzięki czemu wiem o tym, że uczelni jest
    doskonałym źródłem pieniędzy. :)

    Jeśli mi nie wierzycie -- możecie zobaczyć, że aktualnie (w dobie kryzysu)
    najlepiej (gospodarczo/finansowo) w Polsce stoi właśnie szkolnictwo!

    No i... Nie walczyłbym z takim zaangażowaniem o mój powrót do łask na uczelniach,
    gdyby tam nie było ogromnych (i łatwych do uzyskania) pieniędzy. :) Brednie
    opowiadają ci ludzie, którzy twierdzą, że uczelnie są niedofinansowane. :)

    Mam też sporo znajomych nauczycieli szkół ,,niższych'' -- zarobki tam są
    co najmniej nieliche, biorąc pod uwagę istotnie poświęcony czas (godzina
    ,,dydaktyczna'' czy jak się to mądrze nazywa to 45 minut a etat jest tam
    znacznie krótszy od przeciętnego) i ,,wartości dodane'' typu długie wakacje,
    bezpłatne (czy raczej dodatkowo płatne) wyjazdy z dziećmi oraz... znajomości. :)

    Tego, że ochrona środowiska niesie profity nie trzeba chyba dowodzić. :)
    Unia leje szmal ochoczo na te (i podobne) cele. :)

    Nie trzeba też chyba dowodzić, iż media (radio czy telewizja) dają władzę. :)
    Ani tego, że szkoła wyższa też daje ,,klucze'' do władzy. :)

    Dążenie Rydzyka do władzy i pieniędzy można było usprawiedliwiać 25 lat
    temu, gdy Kościół był postrzegany jako walczący z ,,komuną'', ale dziś
    jest inaczej -- dziś tego dążenia nie można już niczym usprawiedliwić. :)

    W czasie wojny żołnierz używa przemocy -- i z tym zgadzamy się, choć
    ponoć przemoc jest sprzeczna z naturą Boga. :) Jednak po zakończeniu
    działań wojennych dobry żołnierz oddaje zdobyte terytoria cywilom. :)
    Rydzyk nadal walczy (nierzadko brutalnie) z niezrozumiałym złem. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 53. Data: 2010-02-27 00:16:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <z...@o...pl> 3...@n...onet.pl

    > czy tzn. że mBank zaprzestał współpracy z firmą "Siódemka"? T/N?

    A co to za firma? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 54. Data: 2010-02-27 00:41:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RadoslawF" hm8o30$2ck$...@n...news.atman.pl

    > Sugerujesz że pracownik banku ma uprawnienia i obowiązki
    > porównywalne z policjanetm ?

    Być może nawet większe.

    > Niestety bronisz.

    Nie. :) Dla mnie to oszust. Chrześcijaństwo zabrania dzielenia ludzi
    na darbiorców (rzekomo głupkowatych) i rozdawaczy zastępujących Boga.
    Rydzyk zna naukę Chrześcijańską, więc jawnie ją łamie. :) Jest więc
    oszustem.

    Tłumaczenie: >>czasami ktoś jest zbyt głupi na to, aby Bóg mu dopomógł
    bezpośrednio, dlatego jacyś ,,święci'' muszą Bogu pomagać<< łatwo
    złamać choćby moim przykładem -- od wielu lat wojuję z ,,połową''
    rzymskokatolickiego duchowieństwa, które blokuje mi pracę, aby
    zmusić mnie (głodem i strachem) do tego, czego robić nie chcę.

    () Nie dał mi Bóg zwycięstwa w wielu miejscach ,,pól bitewnych'', ale
    w godzinie ,,świętego'' papieża umieścił moją datę urodzin, aby dać
    znać ,,duchownym'' (Rydzykowi także), iż bierze mnie w obronę. :)

    () Choć nie mam pieniędzy, mam kilkadziesiąt (nie wiem dokładnie
    ile, bo nie liczę -- od 50 do 80) par spodni i kilkadziesiąt
    (od 30 do 69) koszul.

    Nie dał mi Bóg pieniędzy na ubrania, więc ,,zbudował'' galerie handlowe,
    gdzie kupuję spodnie (oczywiście bawełniane!) nawet za 5 złotych, a za
    najtańsze koszule (diabli wiedzą, czy to 100% bawełny, bo są różne
    teorie na ten temat) zapłaciłem po jednej złotówce za sztukę. :)

    () Nie wróciłem do pracy na uczelni, ale kwiat Korterii (11 licealistów)
    spłonął jadąc na pielgrzymkę do Częstochowy po tym, jak ja poprosiłem
    Boga o spalenie choćby żywcem tego rodzaju ludzi. :)

    Co więcej -- na pocieszenie Bóg zauważa, że choć spalił tylko tyle, miliony
    młodych Polaków jadą do Anglii, aby na zawsze pogrzebać swoje marzenia. Ja
    (z powodu Rydzyków i Makulskich) pogrzebałem swoje marzenia i swoje plany.

    Po paru wypadkach pielgrzymkowych (najbardziej utkwił mi w pamięci ten
    z La Salette i spod Jeżewa) autokarów z ofiarami śmiertelnymi, zauważyłem,
    że jeśli Bóg chce mnie brać w ten sposób w obronę, to niech autokary niszczy,
    ale ludzi niech puszcza żywych -- nie tylko ,,w chwilę'' później takie wypadki
    miały miejsce, ale nawet spotkałem się z jedną z uczestniczek takiej pielgrzymki,
    która swoje przeżycie (uchronienie przed śmiercią) nazwała cudem. :) BTW -- bardzo
    rzadko jeżdżę autobusami, a tę kobietę spotkałem właśnie w autobusie.

    Bóg jest wszechmogący, tak więc tłumaczenie, iż Rydzyk (czy inny Łazewski)
    musi zbierać, aby rozdawać ,,nieumiejętnym'' w imię Boga jest błędne. Bóg
    (wg wiadomych religii) jest wszechmogący i potrafi dawać bezpośrednio -- nie
    potrzebuje pośredników, którzy za swoją ,,pracę'' zabierają ,,to i owo''. :)

    Nauka rzymskokatolicka zabrania zbierania, celem którego jest rozdawanie ,,biednym''.
    Nakazuje [ta nauka] budowanie prawa, lecz zabrania wyręczania Boga w sprawie
    decydowania o tym, komu dać a komu zabrać. :) Rydzyk (jak i każdy duchowny tego
    Kościoła) naukę te zna dokładnie, a i Wy możecie ją poznać -- nie z moich ,,ust'',
    lecz z pism uznawanych powagą tego Kościoła. :) Piszę o dziełach Klemensa z
    Aleksandrii,
    który nazywany jest Ojcem Kościoła (jednym z wielu Ojców) zaś jego dzieła należą do
    tak
    zwanej Tradycji, którą Sobór Watykański II uznaje na równi z Pismem Świętym, co można
    przeczytać w Katechizmie Krk. (a treści Katechizmu już chyba nikt nie kwestionuje)

    Nie bronię Rydzyka!!! Odwrotnie -- to oszust.

    Cała (nie cała? -- w pewnym sensie cała) nauka wpajana przez JPII jest
    zaprzeczeniem nauki rzymskokatolickiego Kościoła, stąd też ten nasz
    wielki rodak nie może znaleźć miejsca wśród świętych mimo usilnych starań.

    > Ale nie to jest ważne, ważne jest że bank może sobie dojść do
    > wniosku że pieniądze na jakimś koncie pochodzą z nielegalnych
    > źródeł i je zablokować. Tobie to nie przeszkadza bo jesteś
    > dzieciakiem bez wyobraźni. Ci którzy nie są dzieciakami i mają
    > trochę wyobraźni już widzą jak podobną komunistyczną postawą
    > wykazują się różne inne instytucje, łącznie z cieciem z bramy
    > który nie pozwoli ci wyjechać twoim samochodem bo ma
    > podejrzenie że zdobyłeś go w nieuczciwy sposób.
    > To tez ci nie będzie przeszkadzało ?

    Ciecie to nie ochroniarze.

    A Ty chyba piszesz o ochroniarzu. Ochroniarze zazwyczaj głupolami nie
    są. Czy mogą kontrolować dokumenty -- nie wiem, ale zapewne w niektórych
    sytuacjach ochroniarz zatrzyma podejrzanego. Na przykład nie pogniewam
    się na takiego, który zatrzyma mnie, gdy będę wyjeżdżał samochodem po
    tym, jak wsiadłem do tego samochodu poprzez okno w drzwiach dopiero po
    wybiciu szyby. :) W ogóle -- gdy wjeżdżam na czyjś teren, powinienem
    liczyć się z tym, że jakiś przedstawiciel (cieć czy ochroniarz lub
    sam właściciel) tego terenu zechce mnie zatrzymać z jakiegoś powodu.
    To, czy powód był dostateczny (czy nie nadużyto ,,władzy'') można
    rozstrzygać później.

    Dobrym przykładem są galerie handlowe -- nieraz parkingowy nie wpuszcza gdzieś
    gości i trudno mu odmówić do tego [niewpuszczania] prawa z pozycji tegoż gościa
    galeriowego. Można też spodziewać się interwencji w czasie wyjeżdżania -- ja
    oswajam ;) parkingowych ze swoim zachowaniem. ;) Mam swoje ulubione miejsca
    i ulubione do nich dojazdy, czasami jakoś ;) zabronione -- znakami
    wiszącymi/pionowymi
    czy malowanymi/poziomymi. Długotrwałe :) i cierpliwe :) przyzwyczajanie daje dobre
    skutki do tego stopnia, że po jakimś czasie takie miejsca potrafią być
    ,,rezerwowane''
    właśnie dla mnie. Gorzej (ale na razie też skutecznie) bywa z przyzwyczajaniem
    personelu
    (zwykle sprzątaczek i ochroniarzy?) do chadzania ,,tajnymi'' drogami (czyli na
    skróty)
    dużych obiektów typu galeria handlowa czy hotel. :) Wejście do takiego obiektu takim
    ,,tajnym'' przejściem może mieć różne skutki -- na przykład ,,nadzianie się'' na
    znajomych daje im dużo (choć błędnie) do myślenia. ;)

    Podejrzewam, że bank może (i uczynił to) po prostu sprawdzić, czy konto założone
    zostało w celu oszukiwania ,,babć'' Rydzyka, czy nie. Co więcej -- w tym kraju
    można bezkarnie zablokować czyjeś konto nie na dzień, ale na dłużej.

    Brakiem wyobraźni odznaczy się ten, kto mając biznes, ma tylko jedno konto firmowe.
    :)

    Co do mego braku wyobraźni -- zapewne zasugerowałem się tym, iż uznano, że to konto
    powstało w celu dokonania nadużycia; że nie zostało wykorzystane już istniejące od
    dawna, czyjeś konto. Skoro tak głosiła wieść gminna, zostało mi jedynie zastanowienie
    się nad tym, czy w takiej sytuacji należało zamknąć konto natychmiast, czy pozwolić
    na jego opróżnianie. :)

    Ale nawet wtedy, gdyby to konto było wykorzystane bez wiedzy właściciela,
    powinno być zablokowane natychmiast po upewnieniu się, iż wpływają na nie
    pieniądze przeznaczone najwyraźniej na inny cel.

    Co do ,,przyniesienia w zębach'' zebranych pieniędzy -- IMO z ten bank
    powinien był zaczekać, a za ,,przy niesienie doliczyć stosowną opłatę. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 55. Data: 2010-02-27 00:54:58
    Od: z...@o...pl

    > <z...@o...pl> 3...@n...onet.pl

    > A co to za firma? :)

    firma kurierska znana z bardzo niskiej jakości usług, które świadczy.
    między innymi jej kurierzy notorycznie doręczają umowy bez żadania
    dowodu osobistego od klienta. Używając słow Rydzyka "współdziałają
    ze złem", bo umożliwiają zakładanie kont w mbanku na fałszywe dane.

    Dopóki mBank współpracuje z siódemką, jest niewiarygodny w moich oczach.

  • 56. Data: 2010-02-27 01:08:47
    Od: z...@o...pl

    > Kto będzie dochodził odszkodowania?
    > Właściciel wiadomego konta, mBank czy Rydzyk?

    radiu (cyt.) "wyrządzono szkodę moralną i finansową"
    i ona "musi zostać naprawiona". Rydzyk nie wymienił
    podmiotu do którego kieruje roszczenie (posiadacz
    rachunku lub mBank) ale z kontekstu wnioskuję
    że Rydzykowi chodzi o mBank,

  • 57. Data: 2010-02-27 01:16:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <z...@o...pl> 3...@n...onet.pl

> [...]
    > ze złem", bo umożliwiają zakładanie kont w mbanku na fałszywe dane.

    > Dopóki mBank współpracuje z siódemką, jest niewiarygodny w moich oczach.

    Czy mBank (lub inny bank) może otworzyć (i prowadzić) konto nie-Polakowi?
    Zapewne tak. A czy kurier ma obowiązek rozpoznawania autentyczności
    dokumentów z całego świata? Chyba nie. (a może mylę się -- może via
    kurier nie można otworzyć takiego konta?)

    Problem z Rydzykiem może dotknąć każdego z nas -- każdy któregoś dnia
    może zauważyć, że jego konto zostało do czegoś wykorzystane bez wiedzy
    właściciela tegoż konta. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 58. Data: 2010-02-27 01:26:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <z...@o...pl> 3...@n...onet.pl

> [...]
    > podmiotu do którego kieruje roszczenie (posiadacz
    > rachunku lub mBank) ale z kontekstu wnioskuję

    Hm... A może po prostu odliczyć ;) i ściąć głowę 1000 Polakom? ;)
    (ponumerować Polaków i co któremuś uciąć głowę)

    Jakąż to szkodę moralną wyrządzono radiu? :)
    Zdobyło rozgłos! (choć przypomniano stocznię!)
    Ktoś te pieniądze pobrał? Zapewne odszukanie ,,nieznanego sprawcy''
    nie będzie trudne. :) Toż sam poszkodowany Rydzyk (jak już ktoś
    zauważył na grupie) ma znajomości w Niebie a na dodatek ma niezłe
    ,,plecy'' na Ziemi. :)

    Czy choć wiadomo powszechnie, ile pieniędzy pobrano? :)
    I jak? Bankomatem czy przelewem? Jeśli przelewem -- na
    czyje konto? Jeśli bankomatem -- w jakiej miejscowości?
    I czy są jakieś zapisy z kamer przemysłowych zamontowanych w bankomatowniach?

    Tu kolejne pole do popisu -- oszust mógł lać na
    ,,zaprzyjaźnione'' konto swego konkurenta rynkowego. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 59. Data: 2010-02-27 03:11:15
    Od: "p47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "pyrtek" <u...@n...com> napisał w wiadomości
    Jestem sobie uczciwym biznesmenem. Tak uczciwym, ze paru moich
    konkurentów nie śpi z mojego powodu po nocach. Któryś z nich wymyślił,
    że wydrukuje fałszywki ulotek radia z Torunia podając mój numer konta.
    Bank zablokował mi konto. Mój biznes (wymagający błyskawicznego
    przepływu pieniędzy) pada. Pracownicy idą na bruk.

    Kto mi za to zapłaci? mBank, czy ojciec dyrektor?

    Nikt nie zapłaci, boś sam sobie winien (z głupoty, chciwosci,
    nieuczciwości), skoro nie reagowałes na napływające wpłaty, od nieznanych
    nadawców (nie twoich kontrahentów) na których odbiorcą nie byłes ty, tylko
    kto inny (fundacja Radia Maryja). Kijem tego, kto nie pilnuje swego!

    p47

  • 60. Data: 2010-02-27 03:18:40
    Od: "p47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@...a.z.e.t.a.pl> napisał w wiadomości

    > Postawa poprawna. Na słowo jakiejś fundacji nie powinni nic blokować.
    >
    > Mogą najwyżej szybko i sprawnie zadziałać z organami typu
    > policja/prokurator.

    Wprana w mózg irracjonalna niechęc do RM odebrała ci jasnośc myslenia;-)

    Bank może, a nawet powinien konto zablokować po zawiadomieniu, bo w
    przeciwnym razie np. może odpowiadac za współudział, już swiadomy, w
    popełnieniu przestępstwa wyłudzenia!

    1. art. 106a ust 3 ustawy prawo bankowe
    2. o podejrzeniu popełnienia przestępstwa zawiadamia nie jakaś tam fundacja,
    ale fundacja, która wg napływających przekazów ma byc beneficjentem tych
    wpłat i włascicielem konta. Ona zawiadamia, że ktoś pod nią się podszywa!! a
    więc popełnia przestepstwo oszustwa, wyłudzenia. Takie zawiadomienie
    uprawdopodobnia to podejrzenie, a wówczas bank ma obowiązek niezwłocznie
    konto zablokowac, zgodnie z pkt 1.

    p47