  • 21. Data: 2010-03-17 06:59:27
    Temat: Re: [mBank] - MasterCard Debit Gold
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    news:hnptq0$c2v$2@newsfeed.net.icm.edu.pl...

    > Zobaczyli, że w pytaniu pojawia się magiczne słowo "gold" to jaka to może
    > być karta, no jaka? ;)

    Hehe... ja im napisalem wyraznie, ze Debit, ale moze faktycznie
    odpowiadajaca osoba nie doczytala i odpisala na temat KK. Z drugiej strony
    przy KK raczej karta dodatkowa nie powinna istniec po zamknieciu karty
    glownej.
    Tak na marginesie moge powiedziec, ze opiekunowie klienta odpowiadaja dosc
    szybko, bo mail zwrotny dotarl ponizej 6h od wyslania pytania. Po mBanku nie
    oczekiwalem takiego krotkiego renponse time. Widac sie poprawia :).

    MK

  • 22. Data: 2010-03-17 07:50:54
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Wed, 17 Mar 2010 07:45:35 +0100, MK napisał(a):

    > Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> napisał w
    > wiadomości news:hnps9v$e40$1@inews.gazeta.pl...

    > Gdyby ustawodawcy zalezalo zeby tak bylo to by wprowadzil jakies sankcje. A
    > chyba w ustawie nie ma mowy o nich, czy nie tak? ;)

    tak, ale posiadasz coś czym zgodnie z ustawą nie możesz się posługiwać i
    zawsze jest to jakiś powód do rozpoczęcia procedury wyjaśniania co może
    potrwać do 48 godzin;
    troche analogii jest z antyradarem i szerokopasmowym odbiornikiem
    nasłuchowym umozliwiającym nasłuchiwanie służb

    > Czy w przypadku kart Eurobanku, na ktorych nie ma danych identyfikacyjnych
    > uzytkownika, nikt nie moze jest uzywac, czy kazdy moze uzywac? ;)

    czyli karta jest na okaziciela, zresztą nie tylko w Eurobanku

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Zima 2010 Warszawa
    http://foto.3mam.net/warsaw/06/index6.php

  • 23. Data: 2010-03-17 08:00:28
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 17 Mar 2010 07:59:27 +0100, MK napisał(a):

> [...]
    > odpowiadajaca osoba nie doczytala i odpisala na temat KK. Z drugiej
    > strony przy KK raczej karta dodatkowa nie powinna istniec po zamknieciu

    No w przypadku kk to jest raczej niemożliwe, ale przy debetowej, która
    jest wydana dla współwłaściciela/pełnomocnika to wygląda sensownie i
    logicznie. Jakby przeszło to taki klasyczny bankowy hack, ciekawe kiedy
    się połapią ;)

    --
    xbartx

  • 24. Data: 2010-03-17 08:56:11
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> napisał w
    wiadomości news:hnq1l4$t1e$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > troche analogii jest z antyradarem i szerokopasmowym odbiornikiem
    > nasłuchowym umozliwiającym nasłuchiwanie służb

    Nadinterpretacja. Raczej konieczne byloby przyjecie, ze karta zostala
    skradziona, ale chyba tez nikt by sie nie odwazyl dokonac zatrzymania tylko
    na tej podstawie.

    > czyli karta jest na okaziciela, zresztą nie tylko w Eurobanku

    A co ustawa mowi nt. kart platniczych 'na okaziciela'? ;)

    MK

  • 25. Data: 2010-03-17 09:06:02
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > jest wydana dla współwłaściciela/pełnomocnika to wygląda sensownie i
    > logicznie. Jakby przeszło to taki klasyczny bankowy hack, ciekawe kiedy

    Hm... moze jest tak, ze da sie zamowic tylko karte dodatkowa dla
    pelnomocnika ;). Moze ktos sprobuje przetestowac :).

    MK

  • 26. Data: 2010-03-17 21:08:40
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Wed, 17 Mar 2010 09:56:11 +0100, MK napisał(a):

    > Nadinterpretacja. Raczej konieczne byloby przyjecie, ze karta zostala
    > skradziona, ale chyba tez nikt by sie nie odwazyl dokonac zatrzymania tylko
    > na tej podstawie.

    Nie przyjęcie, a podejrzenie, że została skradziona.
    W czasach, gdy kombinacje z kartami do rzadkości niestety nie należą, jest
    jak najbardziej uzasadnione wzięcie takiego klienta do szybkiego
    wyjasnienia, które do 48 godzin może się przedłużyć.

    > A co ustawa mowi nt. kart platniczych 'na okaziciela'? ;)

    Nie chce mi się jeszcze raz otwierać ustawy i szukać, ale na okaziciela to
    na okaziciela, każdy może się posługiwać.
    Pamiętam miałem pre-paid z WBK i na poczcie chciałem końcówkę wyplacić to
    pani z okienka długo się zastanawiała nad tym, ze napisane PRE-PAID ,
    chciała mój dowód osobisty - bo takie mają procedury

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    http://foto.3mam.net/album2/Lowicz/index7.php

  • 27. Data: 2010-03-17 21:45:55
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> napisał w
    wiadomości news:hnrgcu$ipb$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > jak najbardziej uzasadnione wzięcie takiego klienta do szybkiego
    > wyjasnienia, które do 48 godzin może się przedłużyć.

    Chyba na Bialorusi... ale tam to raczej z innych powodo wola zatrzymywac do
    wyjasnienia...

    > Nie chce mi się jeszcze raz otwierać ustawy i szukać, ale na okaziciela to
    > na okaziciela, każdy może się posługiwać.

    A szkoda... sprawdz przy nastepnej okazji :)

    > Pamiętam miałem pre-paid z WBK i na poczcie chciałem końcówkę wyplacić to
    > pani z okienka długo się zastanawiała nad tym, ze napisane PRE-PAID ,
    > chciała mój dowód osobisty - bo takie mają procedury

    Ale wg. ustawy to juz nieco inna kategoria instrumentu :).

    MK

  • 28. Data: 2010-03-18 07:42:12
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 17 Mar 2010 22:45:55 +0100, MK napisał(a):

    > A szkoda... sprawdz przy nastepnej okazji :)

    Też mi się wydaje, że jeżeli właściciel nie zgłosi karty jako zgubionej/
    skradzionej i pożyczy ją zaufanej osobie do wypłacania gotówki w
    bankomacie, to sprawy nie ma. Przecież swój portfel też mogę komuś dać i
    powiedzieć, żeby mi coś kupił w sklepie, wyciągnął pieniądze i zapłacił -
    ot kwestia zaufania.
    Może się wypowie nasz grupowy papuga ;) czy można kogoś oskarżyć o
    używanie czyjejś karty w bankomacie, jeżeli właściciel nie zgłosił jest
    kradzieży/zaginięcia?

    --
    xbartx

  • 29. Data: 2010-03-18 10:33:24
    Temat: Re: - MasterCard Debit Gold
    Od: SM <s...@g...com>

> [...]
    > odpowiadajaca osoba nie doczytala i odpisala na temat KK. Z drugiej strony
    > przy KK raczej karta dodatkowa nie powinna istniec po zamknieciu karty

    Zamknięcie karty (plastiku) to nie to samo co zamknięcie kredytu,
    jeśli Ty przestałeś korzystać z karty (np. zgubiłeś i zastrzegłeś) to
    nie znaczy, że Twoja żona nie może dalej robić zakupów, które Ty
    będziesz spłacał :)

  • 30. Data: 2010-03-18 10:45:40
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "MK" <m...@i...pl> napisał w wiadomości grup

    > Hm... moze jest tak, ze da sie zamowic tylko karte dodatkowa dla
    > pelnomocnika ;). Moze ktos sprobuje przetestowac :).

    A dlaczego nie zamówić głównej i dodatkowej a następnie zastrzec główną? Ja
    tak funkcjonowałem przez pewien czas w Multi.