  • 1. Data: 2008-07-16 08:51:50
    Temat: mBank - Przelew do Irlandii
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Microsoft coś spierdzielił w swoim systemie płatności, przez co nie mogę
    zapłacić kartą - "w zamian" proponują... przelew :-/

    Podali takie parametry:

    Swift BIC Code: BOFI IE 2D XXX
    IBAN: IE37 BOFI 9013 9417 2177 22

    Znajomy 4 lata temu płacił tak przelewem z BPH i przy kwocie 300 USD
    kosztowało go to 150PLN... Czy ktoś wie jak zdobyć choćby przybliżoną kwotę
    którą teraz banki zeżreją? Przy 300 USD prowizja 25% za przelew by była
    conajmniej absurdalna...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 2. Data: 2008-07-16 09:17:18
    Temat: Re: mBank - Przelew do Irlandii
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

> [...]
    > kwotę
    > którą teraz banki zeżreją? Przy 300 USD prowizja 25% za przelew by była

    Przelałbyś to jak człowiek z ING w EUR, za 5 zł a nie się chcesz katować
    jakimś mBankiem i ich prowizjami. :]

    marekz

  • 3. Data: 2008-07-16 09:31:19
    Od: m...@o...pl

> [...]
    > którą teraz banki zeżreją? Przy 300 USD prowizja 25% za przelew by była

    Nie mozliwe, zebys nie znal nikogo w Irlandii ;-) Lokalny przelew do
    Bank of Ireland nie powinien byc klopotem.

    Dobrze tez dziala BZWBK, z przlewami z a 9.50
    Swego czasu (jakies 3 lata temu) przelewalem z Multibanku do
    Niemiec i tez o koncowych kosztach dowiedzialem sie po fakcie. Jakies
    25zl i dodatkowo 5Eur kosztow banku odbiorcy ( byla to Sparkasse).
    Kwota rzedu 170Eur.
    Przypuszczalbym , ze mBank moze miec podobnie ???

    pozdrawiam,
    Marcin

  • 4. Data: 2008-07-16 10:40:55
    Od: Piotr Auksztulewicz <w...@h...net>

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:
    > Microsoft coś spierdzielił w swoim systemie płatności, przez co nie mogę
    > zapłacić kartą - "w zamian" proponują... przelew :-/

    Odpisz im, że zgadzasz się, ale w zleceniu przelewu zaznaczasz,
    że koszty pokrywa odbiorca - i co oni na to. Jak im się nie podoba,
    niech spadają na drzewo, w końcu to ich problem, że karty nie działają.

    --
    Piotr Auksztulewicz i...@n...net

  • 5. Data: 2008-07-16 10:52:23
    Od: "Alien" <a...@a...com.pl>

    Ja się podepnę z podobnym pytaniem.

    Zamierzam również z mBanku (eKonto) przelać na konto znajomego w USA kwote
    około 2200 zł.
    Jak to wygląda w praktyce?
    Rozumiem, że gość dostanie na swoje kont USD, prawda? (jaki kurs wziąć pod
    uwagę, żeby wiedzieć, ile wyląduje na koncie w USA?)
    I zgodnie z taryfą opłat mBank weźmie ode mnie 0,25% przelanej kwoty, czyli
    55 zł, tak?
    Czy jeszcze coś za jakieś przewalutowania, albo takie tam... ?
    Czy bank odbiorcy może również obciążyc go jakąś kwotą za taki przelew, czy
    raczej mało prawdopodobne?

  • 6. Data: 2008-07-16 14:43:04
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <g5kka4$b07$1@nemesis.news.neostrada.pl>, a...@a...com.pl
    says...
> [...]
    > Czy jeszcze coś za jakieś przewalutowania, albo takie tam... ?
    > Czy bank odbiorcy może również obciążyc go jakąś kwotą za taki przelew, czy

    Kurs bedzie taki jaki bank ma w danej chwili kiedy robisz przelew.
    Powinni ci powiedziec w momencie kiedy robisz przelew jaki bedzie
    przelicznik. Mniej wiecej 50% bankow obciaza za przelewy przychodzace
    ("wire" nie "ACH") - zazwyczaj jest to 10-15USD

    AP

  • 7. Data: 2008-07-16 22:05:49
    Od: e...@g...com

> [...]
    > którą teraz banki zeżreją? Przy 300 USD prowizja 25% za przelew by była

    W BPH TOiP mieli od kilku lat niezmiennie na poziomie 65 pln więc Twój
    znajomy musiał wybrać tryb pilny lub OUR w kosztach przelewu.
    Proponuje wybrać opcje BEN czyli koszty całej transakcji przenieść na
    beneficjenta, ale wtedy przelew dojdzie w niższej kwocie.

    Pozdr.
    e.u.c.a.e.s.

  • 8. Data: 2008-07-17 05:54:28
    Od: "Alien" <a...@a...com.pl>

    "AP" napisał:
    > Mniej wiecej 50% bankow obciaza za przelewy przychodzace
    > ("wire" nie "ACH") - zazwyczaj jest to 10-15USD

    Dzięki

    Kurczę.. - czy ktoś lepiej zorientowany w tajnikach ichniego jazyka mógłby
    rzucić okiem i zobaczyć, czy i jaką prowizję pobiera USAA Federal Savings
    Bank?
    www.usaa.com
    Szukam, szukam... i nic. W naszych bankach jakoś łatwiej znaleźć tabele
    opłat i prowizji. A u nich za diabła nie widzę... (może dlatego, że mój
    inglish should be better).

  • 9. Data: 2008-07-19 18:11:43
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 16 Lip, 12:52, "Alien" <a...@a...com.pl> wrote:
    > Ja się podepnę z podobnym pytaniem.
    >
    > Zamierzam również z mBanku (eKonto) przelać na konto znajomego w USA kwote
    > około 2200 zł.

    Najszybciej, najtaniej, najmniej upierdliwie to bedzie chyba PayPalem?

    Pozdrawiam
    Rafal