  • 101. Data: 2008-01-16 17:37:47
    Temat: Re: TERAZ!!!!
    Od: r...@g...com

    Po rozmowie z prawnikiem:

    - naleza sie odsetki w wysokosci ustawowej (lub jak za lokate
    overnight) za okres, w ktorym nie bylem w stanie dysponowac swoimi
    pieniedzmi na koncie w M&M - tak sie sklada, ze mam konta w mBanku i
    Multi...:(
    - zadoscuczynienie za szkody moralne - pocilem sie w supermarkecie
    przy kasie nie mogac zaplacic za zakupy a potem usilujac wyplacic
    pieniadze z bankomatu
    - koszt polaczen z mLinia na rozmowy zwiazane z wyjasnianiem awarii
    - odszkodowania za poniesione szkody (np. nie jestem w stanie
    terminowo uregulowac faktury za korzystanie z GSM)

    Wg pracownikow mLinii - takie roszczenia mozna wysnuc w trybie
    reklamacji

    co sadzicie?

  • 102. Data: 2008-01-16 17:39:28
    Temat: Re: [mBank] TERAZ!!!!
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Wed, 16 Jan 2008 14:05:36 GMT, swen wrote:

    > Wrecz naglowki beda wywyzszac wspanialy mBank jak to sobie doskonale
    > poradzil z awaria i zawsze sobie radzil i radzic bedzie... zalozymy sie?:)))

    Jaka stawka i jakie warunki?

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 103. Data: 2008-01-16 17:49:36
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    r...@g...com pisze:
> [...]
    > terminowo uregulowac faktury za korzystanie z GSM)

    > Wg pracownikow mLinii - takie roszczenia mozna wysnuc w trybie

    Nie wiem czy w trybie reklamacji, ale jak najbardziej należy to zrobić.
    Zabezpieczenie przed wielokrotnym księgowaniem nie powinno być jakimś
    luksusem, ale najwyraźniej w niektórych bankach (z m*bankami na czele)
    się "nie opłacało" może jak będą musieli wypłacić ileś kasy za każde
    tego typu zdarzenie opłacać się zacznie...

    KJ

  • 104. Data: 2008-01-16 17:51:16
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    >Kto dokonywał wypłaty w bankomacie ostatnio niech się TERAZ zaloguje
    >do mBanku. Efekt piorunujący - ta sama kwota poksięgowana
    >kilka(naście) razy aż do salda dopuszczalnego ;-)
    >Mlinia twierdzi, że pracują nad tym...

    Prawda jest taka, ze to wina Visa. Tylko z ta karta sa te problemy i w
    roznych bankach. inne karty chodza bez probelmu. Wiec mBanku tu niczemu
    nieweiiny ( i nne banki o ktorych tu mniej mowy tez)

    Fantom

  • 105. Data: 2008-01-16 17:56:36
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Fantom pisze:

    > Prawda jest taka, ze to wina Visa. Tylko z ta karta sa te problemy i w
    > roznych bankach. inne karty chodza bez probelmu. Wiec mBanku tu niczemu
    > nieweiiny ( i nne banki o ktorych tu mniej mowy tez)

    Niezupełnie (IMO) Jeśli VISA wysłała do księgowania *te same*
    transakcje, to system banku powinien zareagować. (że jakiś identyfikator
    transakcji się powtórzył) Więc choć wina jest po stronie Visy, to o
    systemach m*banków też nie świadczy to najlepiej. No chyba, że dla tych
    systemów to nie wyglądało jako te same transakcje (np VISA ponadawała
    inne identyfikatory), ale w to wątpię.

    KJ

  • 106. Data: 2008-01-16 18:01:56
    Od: r...@g...com

    On 16 Sty, 18:49, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie wiem czy w trybie reklamacji, ale jak najbardziej należy to zrobić.

    pytani o to przeze mnie konsultanci mLinii twierdza, ze w takim
    trybie. Prawnik mi powiedzial, ze jesli roszczenie nie zostanie
    uznane, moge wejsc na droge sadowa. Wg mLinii - reklamacje wysylac na
    adres Wydzialu Obslugi Klientow mBanku albo na k...@m...pl

> [...]
    > się "nie opłacało" może jak będą musieli wypłacić ileś kasy za każde
    > tego typu zdarzenie opłacać się zacznie...

    Do tej pory nie sadzilem, ze to jest w ogole mozliwe. Tak czy inaczej,
    spieprzam z tego banku i od dzis bede namawial do tego wszystkich,
    ktorzy maja tam konta

  • 107. Data: 2008-01-16 18:04:43
    Od: r...@g...com

    On 16 Sty, 18:51, "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > roznych bankach. inne karty chodza bez probelmu. Wiec mBanku tu niczemu
    > nieweiiny ( i nne banki o ktorych tu mniej mowy tez)

    Prawda jest taka, ze zaden inny bank poza tymi z grupy BRE nie ma tego
    problemu. A raczej klienci tych bankow ich nie maja. Wiec zaslanianie
    sie Visa w tym przypadku g.. tu da. Jako klient z firma Visa nie wiaza
    mnie zadne umowy. Umowe mam tylko i wylacznie z bankiem - o
    prowadzenie konta i korzystanie z karty. Wiec dla mnie problemy Visa i
    podobne tlumaczenia nie istnieja. Nie interesuja mnie. A bank, ktory
    wlasna nieudolnosc zaslania problemami strony trzeciej jest po prostu
    niewiarygodny

  • 108. Data: 2008-01-16 18:15:40
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    r...@g...com pisze:
    [.]
> [...]
    > podobne tlumaczenia nie istnieja. Nie interesuja mnie. A bank, ktory
    > wlasna nieudolnosc zaslania problemami strony trzeciej jest po prostu

    Nie przesadzajmy, jak sklep 2 razy wyśle (jako różne) tą samą
    transakcję, to też będziesz winić bank? To są jednak dość złożone
    systemy, różnych podmiotów i błędy mogą się zdarzać. odrębną sprawąjest
    fakt, że (IMO) po otrzymaniu pierwszych *kilku(może kilkunastu)*
    zgłoszeń m*banki powinny wyksięgować te transakcje i poczekać z ich
    rozliczeniem, aż Visa się pozbiera. Ale to IMO.

    KJ

  • 109. Data: 2008-01-16 18:23:34
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Na wstępie od razu przepraszam, ale nie przyłącze się do głównego nurtu i
    dywagacji "kto zawinił". Ja może z innej beczki. Ciekawi mnie bardzo
    techniczny aspekt sprawy (oczywiście raczej się nie dowiemy szczegółów).
    Mając na uwadze to co do tej pory zostało powiedziane, wychodzi że tym
    razem ta "onlajnowść" mBanku i Multi nie wyszła im na zdrowie a wręcz
    przeciwnie - okazała się wadą! Tylko jak to możliwe, że słychać głos iż
    transakcję w sieci Euronet zostały rozliczone poprawnie a już w np BZWBK
    nie. Patrząc tak tylko na te strzępki danych wychodzi na to, że wykryto
    po prostu dobrze zakamuflowanego "buga" w systemie ;)

    Xenocide

  • 110. Data: 2008-01-16 18:35:29
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> writes:

    > sprawąjest fakt, że (IMO) po otrzymaniu pierwszych *kilku(może
    > kilkunastu)* zgłoszeń m*banki powinny wyksięgować te transakcje i
    > poczekać z ich rozliczeniem, aż Visa się pozbiera. Ale to IMO.

    Otóż to. Pierwszy taki klient z 16 identycznymi wypłatami bez
    autoryzacji to czerwona lampka "możliwy wałek" przy tym koncie, drugie
    takie konto to pomarańczowa lampka "coś tu śmierdzi" ogólnie, trzeci (*)
    taki klient to czerwona lampka, dzwonek, rollback całości i
    wstrzymanie operacji do interwencji ludzkiej.

    (*) Może nie trzeci, tylko trzynasty. Wszystko jedno.

    Czy banki są obowiązane księgować takie operacje od VISY tego samego
    dnia? Bo na przykład wpłat od klientów nie są. Ani przelewów.
    Niektórym to parę dni zajmuje...

    MJ