  • 11. Data: 2005-01-31 19:29:49
    Temat: Re: mBank <---> VWBank
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Tomasz napisał(a):

    > Pytaliście o różnice, więc jako doświadczony posiadacz rachunków w obu
    > tych Bankach mogę powiedzieć, iż:
    >
    > - pewność przelewu gwarantuje Ci mBank.

    Zdefiniuj słowo "gwarantuje"

    > Tylko raz zdarzyło mi się, że przelew nie wyszedł w zaplanowanym
    > czasie, a dzień później. Dostałem jednak listowne i telefoniczne
    > przeprosiny...

    Czyli jednak nie ma pewności :)

    > W podobnych przypadkach VWBank wypada miernie...
    > Kilka przelewów w ogóle nie dochodzi do skutku, kilka ma inna datę niż
    > data złożenia dyspozycji (podobno należy złożyć do 20 dyspozycję, ale i
    > tak nie ma pewności...) Razem chaos i brak odpowiedzi ze strony obsługi...

    Nie potwierdzam. Wykonałem w ciągu roku kilkaset przelewów w VW na
    kilkanaście różnych kont w różnych bankach. Zero problemów

    > Na koniec mBank po zalogowaniu powiadomi Cię jeśli dany przelew nie
    > został zrealizowany, a w VWBanku tego nie ujrzysz i co gorsza GUI jest
    > nieczytelny (rozbicie: przelew i zlecenia)...

    System transakcyjny VW jest mocno ubogi i gdzie mu tam do Mbanku, ale jest
    to co trzeba

    > - najniższe koszty obsługi gwarantuje Ci VWBank.

    Chyba sobie żartujesz. A opłata za przelew w Mbanku w stosunku do darmowych
    przelewów w VW to "najniższy koszt"? :)))))))

    > Przelewy przez Internet, oraz _telefoniczne_ są tu bezpłatne!!!

    50 groszy na rachunek w innym Banku

    > W mBanku musisz zapłacić - w przypadku Internetu "tylko" 50gr., ale
    > jeśli robisz około 15-20 przelewów w miesiącu, to koszty sięgną
    > 10PLN/miesiąc...

    Raz piszesz, że są bezpłatne z wykrzyknikiem a niżej, że są płatne.
    Zdecyduj się :))))

    > Jeśli dużo podróżujesz, to VWBank jest b.dobrą alternatywą.
    > Dostęp do rachunku i przelewy można wykonać dzwoniąc pod bezpłatny numer
    > (też w IDEI!)

    Do każdego banku można się dodzwonić. Natomiast do VW tylko do 18.00 :))))

    > VWBank ma również najniższe opłaty za wypłatę środków z obcych
    > bankomatów (czyli wszystkich...) jest to 1.50PLN a jeśli wypłacasz
    > powyżej 400PLN to w ogóle nie ponosisz opłat.

    Fakt

    > Mam rachunki w obu bankach i razem jestem z nich zadowolony.

    Chyba masz je krótko bo coś mało wiesz o zasadach pracy obydwu Banków :)

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 12. Data: 2005-01-31 19:50:13
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    A teraz merytorycznie:

    1. Założyłeś błędnie, że jeśli data jest późniejsza, to równie pewne
    jest "załapanie się" na poranną sesję do KIRu. Dowodem tego jest VW Bank
    w którym już kilka razy po pracach technicznych przelewy - zlecenia z
    datą przyszłą - nie wyszły w ogóle.
    Uzasadnienie "fachowców": "Zlecenia wychodzą tylko pierwszą sesją, a
    prace systemowe przedłużyły się".
    innymi słowy ani tego dnia ani nigdy potem moje zlecenia jednorazowe nie
    zostałyby zrealizowane.
    Czy to jest profesjonalizm?
    Dobrze, iż śledzę na bieżąco realizacje zleceń/przelewów i zawsze daję
    sobie jeden dzień zapasu.
    Podobna sytuacja miała kiedyś miejsce (a dokładnie pamiętam tylko jedną
    w ciągu ostatnich około 50 miesięcy), ale przelew wyszedł następną sesją...
    I tu przydała się możliwość darmowej telefonicznej realizacji przelewów
    w VWBanku...

    2. Wszystkich zainteresowanych czym jest tzw. "wychodząca i przychodząca
    sesja elixiru" w ujęciu banku, czym są 3 sesje elixiru (KIR), oraz jak
    ma się to do realizacji przelewów (co jest gwarantowane, a co tylko
    zazwyczaj ma miejsce) odsyłam do stron:
    http://www.ebanki.info/artykuly/kir.html
    http://www.nbportal.pl/common/Wiadomosc.jsp?nid=1120
    2&page=1&active=3028
    Warto najpierw zrozumieć ideę działania i wiedzieć co tak na prawdę jest
    gwarantowane. Wiedza pozwoli uniknąć ewentualnych problemów.
    Tak jak pisałem w innych postach - godziny sesji banku w których mamy
    konta koniecznie powinniśmy znać na pamięć.
    Wtedy unikniemy sytuacji, iż złożona dyspozycja faktycznie zostanie
    zrealizowana następnego dnia...

    3. Niezrealizowane dyspozycje przelewów.
    W VW Banku wprowadzono istny chaos rozróżnieniem na zlecenia jednorazowe
    (dla pojedynczej dyspozycji przelewu z datą przyszłą) i na przelewy
    (podobnie ale z datą bieżącą).
    Niezrealizowane zlecenia i przelewy są prezentowane całkowicie inaczej i
    niestety nie jest proste odkrycie co zostało czy nie zostało zrealizowane.
    Tu znacznie lepiej (prościej i czytelniej) wypada mBank, lecz jak
    pisałem coś za coś...
    Przypominam: w VWBanku przelewy mamy za darmo a w mBanku za 50gr...

    Cóż - polecam otworzyć rachunki w obu bankach...
    Ja właśnie tak mam :-)

    Jeszcze jedno: VWBank przysyła (za darmo) historię transakcji. Może to
    być przydatne...

    Tomek

  • 13. Data: 2005-01-31 19:57:57
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    Krzysztof wrote:

    > Jest dokladnie odwrotnie im pozniej zamykaja dana sesje tym lepiej dla
    > klienta, tzn. ze przelew zlozony o pozniejszej godzinie, jezeli lapie sie na
    > I sesje to dotrze do banku odbiorcy tez I sesja. Mieszasz pojecia. Jezeli
    > pilnuje sie godzin wysylki przelewow lub zlecen, to wlasnie z VW przelewy
    > dochodza szybciej, mniejszy bank i chyba szybciej to ksieguja w banku
    > odbiorcy. Generalnie szybkosc zaksiegowania pieniedzy w banku odbiorcy
    > zalezy od tego banku i jego sprawnosci, a nie banku wysylajacego.

    Zgodziłbym się z Tobą, gdyby nie problemy techniczne, które spowodowały,
    iż kilka moich zleceń w ciągu ostatnich kilku miesięcy w VWBanku nie
    doszły w ogóle do skutku.
    Wcześniejsze zamknięcie sesji daje nam możliwość weryfikacji, czy
    dyspozycja faktycznie została wykonana i daje czas na ewentualne
    ponowienie jej lub przesłanie środków w inny sposób.

    Pozdrawiam,

    Tomek

  • 14. Data: 2005-01-31 20:53:05
    Od: Ralf <r...@i...bezspamu.pl>

    Markus Sprungk wrote:

    > Chyba sobie żartujesz. A opłata za przelew w Mbanku w stosunku do darmowych
    > przelewów w VW to "najniższy koszt"? :)))))))

    Czytaj ze zrozumieniem zanim zaczniesz krytykować.
    Tomasz pisał o VWBanku.

    > 50 groszy na rachunek w innym Banku

    tutaj również, o _VWBanku_.

    > Raz piszesz, że są bezpłatne z wykrzyknikiem a niżej, że są płatne.
    > Zdecyduj się :))))
    Dopiero tutaj jest o mBanku :P

    > Do każdego banku można się dodzwonić. Natomiast do VW tylko do 18.00 :))))

    No lekko przesadziłeś bo do godz 20.
    Zresztą wystarczy automat który jest całą dobę.

    > Chyba masz je krótko bo coś mało wiesz o zasadach pracy obydwu Banków :)

    To jednak Ty nie popisales sie ich znajomością.

    pozdrawiam
    Ralf

  • 15. Data: 2005-01-31 21:06:27
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    Markus Sprungk wrote:
    > Zdefiniuj słowo "gwarantuje"
    Określiłem tak obrazowo następującą sytuację:
    Istnieje duże prawdopodobieństwo sięgające pewności, że przy zleceniu do
    godziny 6 rano nawet jeśli zajdą różne okoliczności opóźniające
    realizację dyspozycji uda się jeszcze tego samego dnia zaksięgować
    środki na rachunku odbiorcy.

    Podatki i Śmierć - tylko to jest pewne, podobno...

    > Czyli jednak nie ma pewności :)

    > Nie potwierdzam. Wykonałem w ciągu roku kilkaset przelewów w VW na
    > kilkanaście różnych kont w różnych bankach. Zero problemów
    Gratuluję!

    Wykonuję kilkadziesiąt przelewów miesięcznie (ok.70% z datami
    przyszłymi) i w ciągu ostatnich 4 miesięcy zaobserwowałem liczne
    problemy (tylko dla tych z datą przyszłą).

    > System transakcyjny VW jest mocno ubogi i gdzie mu tam do Mbanku, ale jest
    > to co trzeba
    Tylko nie tam gdzie potrzeba, ale można sobie poradzić i na tę
    niedogodność...

    Tak, VWBank to najniższy koszt obsługi - wypunktuję jeszcze raz:
    - bezpłatny dostęp telefoniczny (też z telefonów IDEI);
    - bezpłatne przelewy (w tym telefoniczne);
    - niska opłata 1.50 PLN za korzystanie z bankomatów do 400 PLN i
    bezpłatne powyżej tej kwoty.
    UWAGA: W mBanku 0 PLN za korzystanie z bankomatów Euronet i BZWBK, poza
    tym niestety drogo bo 5 PLN.

    > Chyba sobie żartujesz. A opłata za przelew w Mbanku w stosunku do darmowych
    > przelewów w VW to "najniższy koszt"? :)))))))

    ???? Jak rozumiesz zdanie: "Najniższe koszty obsługi gwarantuje Ci VWBank"?
    Przy okazji dla prawości wypowiedzi muszę jasno zaznaczyć:
    Jeśli oczywiście nie robisz przelewów i wyciągasz środki do 400 PLN a
    masz pod ręką Euronet, czy BZWBK i raczej nie podróżujesz, to może w tej
    specyficznej sytuacji mBank wyjść taniej, ale dla mnie jednak
    bezkonkurencyjny w kosztach jest tu VW Bank (częste wyjazdy + liczne
    przelewy), co uczciwie zaznaczyłem.

    > Raz piszesz, że są bezpłatne z wykrzyknikiem a niżej, że są płatne.
    > Zdecyduj się :))))
    Chyba nieuważnie czytasz ;-)

    > Do każdego banku można się dodzwonić. Natomiast do VW tylko do 18.00 :))))
    Niestety to jest zasadniczy minus, ale o tym pisałem poniżej ;-)

    Powiedzmy w miarę zadowolony.

    > Chyba masz je krótko bo coś mało wiesz o zasadach pracy obydwu Banków :)
    Ciekawe co skłania Cię do takiej tezy? ;-)

    Od 50 miesięcy ;-)
    Byłem ich jednym z pierwszych klientów. ;-)
    A posiadam różne konta w tym firmowe, osobiste, lokaty, itp. ;-)

    Pozdrawiam,

    Tomek

  • 16. Data: 2005-01-31 21:20:09
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Mon, 31 Jan 2005 20:15:45 +0100, w <ctm05c$hhq$1@achot.icm.edu.pl>, Tomasz
    <t...@p...fm> napisał(-a):

    > Zgadza się. A zatem skoro znasz terminy sesji bankowych, to nie
    > wprowadzaj innych w błąd, a przede wszystkim nie zarzucaj innym mówienia
    > bzdur. OK?

    Zarzucam ci pisanie bzdur, ponieważ piszesz bzdury.

    > Życzę Ci dla Twego własnego dobra, abyś wpierw czytał tekst, starał się
    > go zrozumieć, a jak zrozumiesz, to dopiero napisz co uważasz.
    > I przede wszystkim: nie obrażaj rozmówców, bo odpłacą Ci tym samym.

    Hmmm, no skoro się poczuwasz obrażony, to trudno. Ale to nie zmienia faktu, że
    piszesz bzdury.

    > Nie wiem do czego to napisałeś. Nie wiem co sobie wymyśliłeś, ale
    > niestety nie pomogę Ci w tej kwestii. ;-)

    Bank (każdy) ma wg regulaminu z reguły 3 dni na zrealizowanie twojego przelewu.
    Więc o co masz pretensje?

    > Starałem się być chyba zbyt wyrozumiały dla Ciebie, a racja była po
    > mojej stronie. No cóż. ;-)

    Racja, niestety, nie jest po twojej stronie.

  • 17. Data: 2005-01-31 21:27:26
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Mon, 31 Jan 2005 20:50:13 +0100, w <ctm25r$m5o$1@achot.icm.edu.pl>, Tomasz
    <t...@p...fm> napisał(-a):

> [...]
    > sesja elixiru" w ujęciu banku, czym są 3 sesje elixiru (KIR), oraz jak
    > ma się to do realizacji przelewów (co jest gwarantowane, a co tylko
    2&page=1&activ=3028
    > Warto najpierw zrozumieć ideę działania i wiedzieć co tak na prawdę jest
    > gwarantowane. Wiedza pozwoli uniknąć ewentualnych problemów.

    I właśnie tę lekturę powinieneś uważnie przeczytać i dokładnie zrozumieć co tam
    jest napisane. A gdy to zrobisz, to zrozumiesz jaką pomyłką są twoje słowa
    jakoby wcześniejsze zamykanie sesji gwarantowało na 100% dotarcie do adresata
    przelewu w ten sam dzień.

    Ogólnie najpierw poczytaj grupę, a potem formułuj tak kategoryczne osądy co do
    sposobu funkcjonowania banków.

    PS. Te linki też możesz sobie darować -- większość grupy dokładnie wie jak to
    działa ;) I na pewno lepiej niż to napisano na nbpportal.pl, gdzie nieco
    dezinformuje się czytalnika, niż informuje.

  • 18. Data: 2005-01-31 21:39:56
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Mon, 31 Jan 2005 18:55:28 +0100, Tomasz <t...@p...fm>
    wrote:

    >Powtórzę mBank ma najwcześniejszą "godzinę" i tym samym mam 100%
    >pewność, że przelew zostanie rozliczony już w ramach pierwszej sesji, co
    >daje z kolei bliską 100% pewność, że jeszcze tego samego dnia środki
    >zostaną zaksięgowane na koncie odbiorcy.

    100% pewnosci nie masz nigdzie. W kazdym banku zdarzaja sie wpadki,
    chocby zwykle awarie. W mbanku tez (to ze tobie sie nie zdarzylo, nie
    znaczy, ze nie mialo miejsca).

> [...]
    >realizacji przelewu w elixirze). System najpierw ustawia status w
    >realizacji a dopiero potem (?) na aktywne. Dziwne to rozwiązanie, ale
    >trudno... Co będzie jeśli 19 wypadnie w sobotę?
    >W wielu bankach transakcja wyjdzie zgodnie z zasada "nie później niż",
    >tym samym środki znajdą się u odbiorcy w terminie.
    >W VWBank zastosowano inne podejście: "w tym dniu lub najbliższym
    >roboczym po tej dacie" i tym samym środki dojdą z opóźnieniem.
    >Po wielu rozmowach zgodzono się ze mną, że zastosowane rozwiązanie "nie
    >jest w pełni dobre" i zasugerowano powielanie zleceń jako kilku

    Tu tez nie masz racji. Jesli data platnosci wypada w sobote,
    niedziele, badz inny dzien swiateczny, to - zgodnie z Kodeksem
    Cywilnym - wlasnie najblizszy dzien roboczy jest wymaganym dniem
    zaplaty. Nie masz wiec racji, piszac, ze srodki dojda z opoznieniem, a
    VW Bank zaprezentowal bardzo sluszne podejscie do tej kwestii.

    G.

  • 19. Data: 2005-01-31 21:45:44
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    Dokładniej: pon.-pt 8-20; sob. 9-15

    Przy okazji nie do każdego, ale do wielu TAK:
    Reiffeisen, Millenium, CITI, gorzej będzie z BZWBK, bo jak rozpocznie
    się przetwarzanie danych to można infolinię traktowac już tylko jako
    party-line... ;-) Też miło...

    Tomek

  • 20. Data: 2005-01-31 21:49:04
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    ;-)

    Radoslaw P. wrote:
    > Zarzucam ci pisanie bzdur, ponieważ piszesz bzdury.
    ;-)

    > Hmmm, no skoro się poczuwasz obrażony, to trudno. Ale to nie zmienia faktu, że
    > piszesz bzdury.
    ;-)

    ?

    > Racja, niestety, nie jest po twojej stronie.

    Chciałbyś ;-)