  • 1. Data: 2011-07-17 17:56:51
    Temat: mBank a zapytania do BIK - "zarządzanie klientem"
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    Odebrałem niedawno informację ustawową z BIK. Co mnie zastanawia to
    fakt, że mBank w ciągu ostatniego roku wysłał do BIK trzy zapytania
    "monitorujące i zarządzające klientem". Sporo jak na klienta bez
    umowy ramowej, bez kredytów i bez kart kredytowych, bez regularnych
    wpływów na konto, bez depozytów - z wyjątkiem dwóch stów na eKoncie
    na drobne płatności internetowe. Banki które wydały mi karty kredytowe
    zapytania wysyłają raz w roku, albo i wcale.
    Ciekaw jestem jak to wygląda u Was. Jak często mBank wysyła takie
    zapytania w Waszym przypadku?

  • 2. Data: 2011-07-17 18:34:00
    Temat: Re: mBank a zapytania do BIK - "zarządzanie klientem"
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Odebrałem niedawno informację ustawową z BIK. Co mnie zastanawia to
    > fakt, że mBank w ciągu ostatniego roku wysłał do BIK trzy zapytania
    > "monitorujące i zarządzające klientem".

    no wlasnie, co to jest "zarzadzenia klientem" ?
    monitoring to rzecz normalna, ale czy bank, w ktorym mam rachunek biezacy
    bez zadnych produktow kredytowych i nie ubiegalem sie nigdy o taki produkt,
    moze wysylac takie zapytania ?

  • 3. Data: 2011-07-17 18:51:10
    Temat: Re: mBank a zapytania do BIK - "zarz?dzanie klientem"
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2011-07-17 20:34, brum pisze:

> [...]
    > bez zadnych produktow kredytowych i nie ubiegalem sie nigdy o taki produkt,

    W informacji ustawowej jest rubryka zapytania "monitorujące i
    zarządzające klientem".
    Z tego co pisze BIK:
    <http://www.bik.pl/bik/o_bik/produkty/dla_banku/bank
    i_spoldzielcze/raporty_bik.htm>
    w tabelce BANKOWY RAPORT - ZARZĄDZANIE KLIENTEM INDYWIDUALNYM:
    "Zapytanie może zostać złożone o klientów, którzy są związani umową z
    bankiem pytającym lub złożyli stosowne wnioski, dokumentację, by zostać
    klientem banku pytającego np.: posiadają lub ubiegają się o otwarcie
    ROR. Produkt ten bank może wykorzystać w celu profilowania produktów
    uwzględniającego ocenę ryzyka klienta. Informacje o złożonych
    zapytaniach o Bankowy Raport - Zarządzanie Klientem Indywidualnym nie są
    udostępniane innym bankom na raportach."
    Jeżeli faktycznie bank ma takie prawo, to nie da się kwestionować
    zapytań z banków nawet bez zaciągania w nich kredytów.
    Np. Meritum najwyraźniej zapytał o mnie przy otwieraniu konta.
    Pytanie tylko czy mBank w stosunku do innych też jest taki ciekawski
    i co z tego ma - bo w moim przypadku nic.

  • 4. Data: 2011-07-17 19:04:01
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > W informacji ustawowej jest rubryka zapytania "monitorujące i
    > zarządzające klientem".

    a to nie sa przypadkiem dwie osobne sprawy ?

    > Pytanie tylko czy mBank w stosunku do innych też jest taki ciekawski
    > i co z tego ma - bo w moim przypadku nic.

    kwestia statystyki: na x zlozonych zapytan wypada x ofert, z ktorych czesc
    zostanie przyjeta, a na czesci z nich bank zarobi

  • 5. Data: 2011-07-17 19:17:42
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2011-07-17 21:04, brum pisze:

    > a to nie sa przypadkiem dwie osobne sprawy ?

    Są dwa rodzaje raportów, ale w informacji ustawowej razem w jednej
    rubryce.

    > kwestia statystyki: na x zlozonych zapytan wypada x ofert, z ktorych czesc
    > zostanie przyjeta, a na czesci z nich bank zarobi

    W moim przypadku o dochodach mBank nie wie nic, ofert mi nie składa do
    wycofałem zgody marketingowe.
    A w ciągu roku ilość zapytań się potroiła. Za darmo chyba nie są?
    Jeżeli tak wg p. Stypułkowskiego wygląda nacisk na rentowność to
    gratuluję ;-)