  • 31. Data: 2005-12-20 21:24:29
    Temat: Re: mBank - auotyzacja przelewow przez sms'y
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Jelcyn napisał(a):

    > 1) 8 cyfr to duzo wiecej niz 5 na karcie kodow
    > 2) jak sie pomylisz to zamiast ponownie wpisac ten sam kod, przychodzi nowy
    > SMS
    > 3) kod moglby byc w formacie 12 34 56 78 a nie 12345678 wtedy trudniej by
    > bylo o pomylke

    1 i 3: fakt, moglo by byc albo mniej cyfr, albo jakos oddzielone,
    2: nieprawda, pomylilem sie juz 2 razy :->

  • 32. Data: 2005-12-20 22:32:56
    Od: Konrad Zak <me;PROSZE;konradzak.com@POMYSL.ZANIM.NAPISZESZ>

    DooMiniK napisał(a):

    > Nic dziwnego, że zostaną uznane jako błędne - spacja też jest znakiem.

    Ale białym. Nic nie stoi na przeszkodzie,
    żeby kod 1234 wprowadzony jako "12 34", " 1 2 3 4", itp.
    pozbawić białych znaków i zinterpretować jako 1234. Analogicznie,
    jak np. przy numerach kont w mBank-owych przelewach.

    Pozdrawiam,
    --
    Konrad Zak
    http://konradzak.com/powerofcli http://akademiaruchu.com.pl

  • 33. Data: 2005-12-21 17:29:31
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Konrad Zak zapodał(-a):
    > Ale białym. Nic nie stoi na przeszkodzie,
    > żeby kod 1234 wprowadzony jako "12 34", " 1 2 3 4", itp.
    > pozbawić białych znaków i zinterpretować jako 1234. Analogicznie,
    > jak np. przy numerach kont w mBank-owych przelewach.

    Nr konta jest raczej mniej newralgiczną daną, niż kod do przelewu - operacje
    na tym kodzie nie powinny mieć miejsca - jak ktoś nie potrafi
    przeklepać kilku cyfr z smsa, to raczej bankowość elektroniczna nie jest
    dla niego i powinien trzymać pieniążki w skarpetce; ogólnie może jeszcze
    stworzyć algorytm, gdzie wpisane hasło automatycznie poprawia małe
    litery na duże (i odwrotnie), oraz jak ktoś wpisał "1", to pewnie się pomylił
    i automatycznie sytem podstawi "0" - ja jestem przeciwny takim rozwiązaniom.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 34. Data: 2005-12-21 17:53:45
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 21 Dec 2005 18:29:31 +0100, DooMiniK napisał(a):

    > jak ktoś nie potrafi
    > przeklepać kilku cyfr z smsa, to raczej bankowość elektroniczna nie jest
    > dla niego i powinien trzymać pieniążki w skarpetce;

    Porozmawiamy za parę lat, jak będziesz potrzebował okularów, żeby te
    kilka cyfr z komórki odczytać.
    Chciałbym widzieć Twoją minę jak usłyszysz, że bankowość elektroniczna
    nie jest dla Ciebie i powinieneś raczej trzymać forsę w skarpetce :)

    --
    Krzysztof

  • 35. Data: 2005-12-21 23:24:30
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > przeklepać kilku cyfr z smsa, to raczej bankowość elektroniczna nie jest
    > dla niego i powinien trzymać pieniążki w skarpetce ...

    Bzdury Waść pleciesz, i tyle.
    Filtrowanie spacji w haśle _numerycznyn_
    ma się nijak do zmiejszenia bezpieczeństwa hasła.
    Jeśli Twoim zdaniem jest inaczej, to uzasadnij to mrytorycznie,
    miast pleść androny ... o skarpetkach ;-P

  • 36. Data: 2005-12-24 09:35:53
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Chris zapodał(-a):
> [...]
    > Chciałbym widzieć Twoją minę jak usłyszysz, że bankowość elektroniczna
    > nie jest dla Ciebie i powinieneś raczej trzymać forsę w skarpetce :)

    Wtedy wybiorę coś, co jest dla mnie prostsze - np. kody na karteczce.