eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki mBank - automatyczna spłata - brak regulaminu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 21

  • 11. Data: 2006-04-04 22:11:03
    Temat: Re: mBank - automatyczna spłata - brak regulaminu
    Od: " " <j...@W...gazeta.pl>

    Artur A. Surowiec <s...@k...pl> napisał(a):

    > Normalny bank naliczyłby Ci odsteki ORAZ karę za brak spłaty
    > minimalnej. Powinieneś zadzwonić z podziękowaniami. Myślę, że nie
    > znajdziesz dla siebie odpowiedniego banku.

    A właśnie przypomniała mi się sytuacja - ok pół roku temu miała miejsce. Bank
    - ten nielubiany, powszechnie w opinii zdziertusowaty - Citi.

    2 dni po terminie spłaty telefon - miły pan pyta się "Panie Jarosławie, coś
    się stało że nie została spłacona karta? Reguluje Pan należności terminowo, a
    w tym miesięcu nie odnotowaliśmy wpływu na rachunek karty". Zdziwiło mnie to
    ale obiecałem sprawdzić i oddzwonić. Po sprawdzeniu okazało się że pół roku
    temu zmieniło mi się konto na spłaty, a ja nie zmieniłem w zdefiniowanych
    przelewach. Przeksięgowywali za mnie przez ten czas, a po pół roku już nie :)
    Telefon na CitiPhone, informacja, obietnica konsultanta że przeksięguje
    ręcznie i podziękowania za informacje oraz w bardzo miły sposób prośba o
    zmianę nr rachunku (choć to był mój obowiązek zrobić to kilka miesięcy
    wcześniej). Oczywiście ani razu przez ten czas nie naliczone ani opłaty za
    spóźnienie ani za odsetki, choć z tego co potem posprawdzałem, przeksięgowania
    były dzień, dwa po terminie spłaty.

    A że zamknąłeś kartę
    > może się nawet ucieszą;-)

    Ja tez się już ciesze że problem z głowy.

    > A może mLinka powinna pójść do wróżki, sprawdzić czy planujesz
    > zrobić przelew i 2 dni wcześniej zadzwonić i zaproponować, że w
    > ogóle nie będą Ci naliczać odsetek ...nigdy? Jak myślisz, wystarczy
    > jedna osoba w mBanku do monitorowania Twoich płatności, czy powinni
    > stworzyć zespół, który pracowałby 24h na dobę?

    Może powinni podglądnąć procedury obsługi klienta i postępowania z klientem z
    Citi? A jesli i wróżka miałaby pomóc to czemu nie. Wszelkie chwyty dozwolone.

    > Czy nikt Ci nie powiedział "prosimy o zapewnienie środków do
    > godziny 20"?. Zapewniłeś?
    >

    Powiedział, nie zapewniłem i za to zapłaciłem i nie płaczę z tego powodu bo to
    drugorzędna sprawa. Natomiast dla mnie ważny jest komfort w działaniu pewnych
    rzeczy. W procesie obsługi KK mBank mi tego nie zapewnił, póki co inne ich
    usługi się sprawdzają.

    Acha, odnośnie spłaty automatycznej, miesięc wcześniej spłaciłem kartę po
    godzinie 21 ręcznie, bo też nie było wcześniej środków na eKoncie, więc
    stwierdziłem że nie zadziałał automat. Mimo to automat i tak pobrał mi później
    drugi raz kwotę - normalne? Wg mnie nie. Na kolejnym wyciągu - właśnie ten
    który był do spłaty, opis cudny - myślałem że mam nadpłatę, natomiast teraz
    jak się wczytałem okazało się że nie - bo suma spłat po podsumowaniu była to
    róznica pomiędzy tym co miałem wpłacone a wydatkami. Po prostu super rozpisany
    wyciąg :)


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 12. Data: 2006-04-04 23:12:30
    Temat: Re: mBank - automatyczna spłata - brak regulaminu
    Od: "Artur A. Surowiec" <s...@k...pl>

    "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> wrote in message
    news:8vm532p15t7ep2n2lgdvunno0pkkbift4u@4ax.com...
    | >Normalny bank naliczyłby Ci odsteki ORAZ karę za brak spłaty
    | >minimalnej. Powinieneś zadzwonić z podziękowaniami. Myślę, że
    nie
    |
    | normalny bank zapoznaje się z listą klauzul niedozwolonych - a ta
    | chyba do nich należy.

    Rozumiem Twój punkt widzenia. Ale ja akurat mam taki pogląd, że jak
    podpisuję jakąś umowę, to wywiązuje się ze swoich zobowiązań i
    oczekuję tego samego od 2. strony. Paza tym, na całym świecie karty
    działaja w taki sam sposób.
    --
    Pozdrawiam,

    Artur Adam Surowiec
    artur at surowiec.tk


  • 13. Data: 2006-04-04 23:16:34
    Temat: Re: mBank - automatyczna spłata - brak regulaminu
    Od: "cienislaw" <c...@c...pvravfynj>

    W artykule news:e0uqtn$h4n$1@inews.gazeta.pl,
    niejaki(a): j...@W...gazeta.pl napisał(a):

    > Acha, odnośnie spłaty automatycznej, miesięc wcześniej spłaciłem kartę po
    > godzinie 21 ręcznie, bo też nie było wcześniej środków na eKoncie, więc
    > stwierdziłem że nie zadziałał automat. Mimo to automat i tak pobrał mi
    > później drugi raz kwotę - normalne? Wg mnie nie. Na kolejnym wyciągu -

    srodki maja sie znalezc na powiazanym koncie do 20tej danego dnia, a
    pobierane sa z niego w godzinach 23-24. ot i cala tajemnica.

    --
    cienislaw



  • 14. Data: 2006-04-04 23:21:12
    Temat: Re: mBank - automatyczna spłata - brak regulaminu
    Od: "Artur A. Surowiec" <s...@k...pl>

    <j...@W...gazeta.pl> wrote in message
    news:e0uqtn$h4n$1@inews.gazeta.pl...
    | Artur A. Surowiec <s...@k...pl> napisał(a):
    |
    | > Normalny bank naliczyłby Ci odsteki ORAZ karę za brak spłaty
    | > minimalnej. Powinieneś zadzwonić z podziękowaniami. Myślę, że
    nie
    | > znajdziesz dla siebie odpowiedniego banku.
    |
    | A właśnie przypomniała mi się sytuacja - ok pół roku temu miała
    miejsce. Bank
    | - ten nielubiany, powszechnie w opinii zdziertusowaty - Citi.

    No wiesz, każdy bank ma swoje wady i zalety. Jeśli Tobie odpowiada
    Citi, to fajnie, że znalazłeś bank dla siebie, któremu najwyraźniej
    bardziej zależy na tym, żeby zarabiać na Tobie przez wiele lat, niż
    jeden raz naliczyć opłatę karną i odsetki. Takie postępowanie
    wydaje mi się logiczne.
    Ale pamiętaj, że Citi akurat specjalizuje się w kartach
    kredytowych - trudno oczekiwać, żeby konkurencja była na tym samym
    poziomie. A jak porównasz % i opłaty to może się okazać, że ten
    telefon całkiem sporo Cię kosztował.

    --
    Pozdrawiam,

    Artur Adam Surowiec
    artur at surowiec.tk


  • 15. Data: 2006-04-04 23:32:48
    Temat: Re: mBank - automatyczna spłata - brak regulaminu
    Od: "Artur A. Surowiec" <s...@k...pl>

    <j...@W...gazeta.pl> wrote in message
    news:e0ul4u$fr8$1@inews.gazeta.pl...
    | Ale gdzie Ty doczytałeś, że ja mam wątplkiwości co do kosztów,
    odsetek itp?
    | Ja mam wątpliwości co do sposobu pobrania, odpowiedzi eksperta
    kartowego, i
    | braku informacji chodźby w postaci alertu i opisu operacji.
    Proponuję nauczyć
    | się czytać ze zrozumieniem.

    Sugeruję, że za dużo wymagasz - i tak zrobili sporo - więcej niż
    zrobiłyby inne banki. Automatyczna spłata w mBanku działa dobrze,
    również gdy brakuje środków na całkowitą spłatę.
    Alert, opis - no wiesz, zgłoś im zapotrzebowanie, jeśli będzie
    więcej zainteresowanych, może wprowadzą jakieś monity telefoniczne
    (tylko za... hm, 15 PLN).

    | A co do banku - mimo wszystko w Citi karta mi się sprawdza od 6
    lat, w mBanku
    | wziąłem bo sami mi ją przysłali - wcale się o nię nie prosiłem.

    Okay, bardziej podoba Ci się Twoja karta w Citku. Tylko pamiętaj,
    że Citek jeszcze 1,5 roku temu miał ponad połowę KK wydanych w PL.
    Nie możesz oczekiwać, że inne banki będą miały takie karty jak
    Citek, tyle oddziałów co PKO BP, takie ceny jak mBank, takie
    innowacyjne produkty jak BPH, albo taki poziom obsługi jak Fortis
    (nie wspominam o private banking w dowolnym banku).

    --
    Pozdrawiam,

    Artur Adam Surowiec
    artur at surowiec.tk


  • 16. Data: 2006-04-05 05:45:30
    Temat: Re: mBank - automatyczna spłata - brak regulaminu
    Od: " " <j...@N...gazeta.pl>

    Artur A. Surowiec <s...@k...pl> napisał(a):

    > Sugeruję, że za dużo wymagasz - i tak zrobili sporo - więcej niż
    > zrobiłyby inne banki. Automatyczna spłata w mBanku działa dobrze,
    > również gdy brakuje środków na całkowitą spłatę.
    > Alert, opis - no wiesz, zgłoś im zapotrzebowanie, jeśli będzie
    > więcej zainteresowanych, może wprowadzą jakieś monity telefoniczne
    > (tylko za... hm, 15 PLN).
    >
    Tak, już pisałem jak działa dobrze - mimo spłaty ręcznej spłaciło drugi raz
    automatycznie :) No ale każdemu wystarcza różny poziom usług. mi ten oferowany
    przez mbank odnośnie KK nie wystarcza.

    A odnośnie kosztów - za MC - "niektóre rzeczy są bezcenne" :) dla mmie czymś
    takim jest komfort psychiczny.


    > Okay, bardziej podoba Ci się Twoja karta w Citku. Tylko pamiętaj,
    > że Citek jeszcze 1,5 roku temu miał ponad połowę KK wydanych w PL.
    > Nie możesz oczekiwać,

    Czemu nie? Bo lepiej iść na łatwiznę i powiedzieć "bo się nie da" zamiast się
    rozwijać?

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 17. Data: 2006-04-05 05:48:57
    Temat: Re: mBank - automatyczna spłata - brak regulaminu
    Od: " " <j...@N...gazeta.pl>

    cienislaw <c...@c...pvravfynj> napisał(a):


    > srodki maja sie znalezc na powiazanym koncie do 20tej danego dnia, a
    > pobierane sa z niego w godzinach 23-24. ot i cala tajemnica.
    >
    Środków nie bylod do 20

    O 21 spłata ręczna, później ponowneie spłata automatyczna. Normalne? A jakby
    nie było 100% do automatycznej bo spłaciłem ręcznie, a zaostalo na minimalną
    to co - pobraliby minimalną i siepali odsetkami? Świetne rozwiązanie :)


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 18. Data: 2006-04-05 05:53:19
    Temat: Re: mBank - automatyczna spłata - brak regulaminu
    Od: " " <j...@N...gazeta.pl>

    Artur A. Surowiec <s...@k...pl> napisał(a):

    > No wiesz, każdy bank ma swoje wady i zalety. Jeśli Tobie odpowiada
    > Citi, to fajnie, że znalazłeś bank dla siebie, któremu najwyraźniej
    > bardziej zależy na tym, żeby zarabiać na Tobie przez wiele lat, niż
    > jeden raz naliczyć opłatę karną i odsetki. Takie postępowanie
    > wydaje mi się logiczne.
    > Ale pamiętaj, że Citi akurat specjalizuje się w kartach
    > kredytowych - trudno oczekiwać, żeby konkurencja była na tym samym
    > poziomie. A jak porównasz % i opłaty to może się okazać, że ten
    > telefon całkiem sporo Cię kosztował.
    >
    Widzisz, Ty dalej jesteś na poziomie kosztów. Ja jak z czegoś korzystam to
    oczekuje od tego czegoś innego - ze ta rzacz będzie działała bez problemów, a
    jesli będą jakieś problemy to i to będzie w sposób który mi nie będzie
    przeszkadzał rozwiązany.

    BTW - tak, oczekuje od innych rozwoju i podnoszenia standardów. Np. w tej
    materii bardzo sobie jeszcze cenię.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 19. Data: 2006-04-05 07:44:29
    Temat: Re: mBank - automatyczna spłata - brak regulaminu
    Od: "wk" <b...@p...onetABC.pl>

    <j...@W...gazeta.pl> wrote in message
    news:e0uqtn$h4n$1@inews.gazeta.pl...
    > Artur A. Surowiec <s...@k...pl> napisał(a):
    [...]
    > Acha, odnośnie spłaty automatycznej, miesięc wcześniej spłaciłem kartę po
    > godzinie 21 ręcznie, bo też nie było wcześniej środków na eKoncie, więc
    > stwierdziłem że nie zadziałał automat. Mimo to automat i tak pobrał mi
    > później
    > drugi raz kwotę - normalne? Wg mnie nie. Na kolejnym wyciągu - właśnie ten
    > który był do spłaty, opis cudny - myślałem że mam nadpłatę, natomiast
    > teraz
    > jak się wczytałem okazało się że nie - bo suma spłat po podsumowaniu była
    > to
    > róznica pomiędzy tym co miałem wpłacone a wydatkami. Po prostu super
    > rozpisany
    > wyciąg :)

    No widzisz, taki jestes niby madry i sprytny a nie potrafisz napisac
    reklamacji.
    Pobrali Ci drugi raz (jak rozumiem) calkowita kwote zadluzenia z konta a Ty
    sie obrazasz i zamykasz karte.
    Zapewniam Cie ze w Citi jak i kazdym innym banku tez zdazaja sie wpadki.
    Jestes zly ze nie zadzwonili do Ciebie? Nie wymagaj od banku, ktory nie ma
    oddzialow obslugujacych klientow, a tylko krajowe centrum obslugi, zeby
    dzwonil do Ciebie za kazdym razem gdy cos jest nie tak.
    Jest regulamin, ktory jasno precyzuje procedury automatycznej splaty. Poza
    tym przy zamawianiu jej, mLinka na pewno tlumaczyla Ci jak on dziala.

    Reasumujac, zmien bank na "lepszy"

    pozdrawiam, wk



  • 20. Data: 2006-04-05 19:51:22
    Temat: Re: mBank - automatyczna spłata - brak regulaminu
    Od: " " <j...@N...gazeta.pl>

    wk <b...@p...onetABC.pl> napisał(a):


    > No widzisz, taki jestes niby madry i sprytny a nie potrafisz napisac
    > reklamacji.

    A po co miałem pisać od razu - stwierdziłem że kwota będzie na poczet
    kolejnego wyciągu i dałem sobie spokój.

    > Pobrali Ci drugi raz (jak rozumiem) calkowita kwote zadluzenia z konta a Ty
    > sie obrazasz i zamykasz karte.

    Zamknąłem karte nie z powodu pobrania drugi raz kwoty, a z powodu że
    dezinfolinka nie potrafiła mi podać na jakiej podstawie ściągają minimalną a
    nie 100% tylko bełkotała ze to na podstawie wewnętrznych procedru banku.

    > Zapewniam Cie ze w Citi jak i kazdym innym banku tez zdazaja sie wpadki.

    Pewnie że tak, np zablokowali mi kartę bo jakimś środkiem nocy robiłem
    transakcje internetowe w Hong Kongu i następnego dnia nie mogłem nią płacić.
    Ale wystarczył jeden telefon i było po sprawie :)

    > Jestes zly ze nie zadzwonili do Ciebie? Nie wymagaj od banku, ktory nie ma
    > oddzialow obslugujacych klientow, a tylko krajowe centrum obslugi, zeby
    > dzwonil do Ciebie za kazdym razem gdy cos jest nie tak.

    Czemu mam nie wymagać? Lepiej cieszyć się ze bank istnieje i że jest jaki
    jest?

    > Jest regulamin, ktory jasno precyzuje procedury automatycznej splaty. Poza
    > tym przy zamawianiu jej, mLinka na pewno tlumaczyla Ci jak on dziala.

    Nie tłumaczyła - sklerozy nie mam :)
    >
    > Reasumujac, zmien bank na "lepszy"
    >
    Toteż to zrobiłem, ale nie cały bank a usługę która mi się nie sprawdza.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1