  • 1. Data: 2003-10-08 22:16:15
    Temat: mBank: blokada kanału internetowego...
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    ... następuje po 50-tym użyciu jednego hasła.
    Bank nie raczy ostrzec zawczasu.

    Chyba uwierzę, że mBank jest kobietą :-) Ba, nawet pewnie blondynką.

    Żeby nie było, żem lamer: infolinia potwierdziła ten "feature".
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 2. Data: 2003-10-08 22:18:04
    Temat: Re: mBank: blokada kanału internetowego...
    Od: Sztoker <s...@a...pl>

    On Thu, 09 Oct 2003 00:16:15 +0200, Jarek Andrzejewski wrote:

    >Żeby nie było, żem lamer: infolinia potwierdziła ten "feature".

    Jakbys poczytał FAQ o bezpieczeństwie, co i tak polecam, to nie
    musiałbyś szukać potwierdzenia u p. Linki.

    Sztoker

  • 3. Data: 2003-10-08 22:52:37
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 09 Oct 2003 00:18:04 +0200, Sztoker
    <s...@a...pl> napisał(a):

    >Jakbys poczytał FAQ o bezpieczeństwie, co i tak polecam, to nie
    >musiałbyś szukać potwierdzenia u p. Linki.

    Powiem prawde, ze zupelnie nie rozumiem, o czym Panowie
    rozprawiacie... Moze kazdy o czym innym?

    Ja mam konto w mBanku od 10 stycznia 2001 roku. Zreszta moja zona
    i corka rowniez. Mysle, ze nie musze dowodzic przy niemal trzyletnim
    uzytkowaniu, ze logowalem sie tym samym haslem g r u b o ponad 50
    razy, byc moze nawet 500. I jakos nadal sie loguje, i kanal
    internetowy nadal mam czynny, ani razu przez te trzy lata nie mialem
    klopotow z tym zwiazanych. Byly oczywiscie rozne przerwy, o czym
    informuja stosowne komunikaty, byly trudnosci z logowaniem, juz to za
    przyczyna sieci zewnetrznej, juz to w momentach dlubania w systemie
    przez informatykow bankowych. Ale to co teraz czytam, to kompletna
    bzdura.

    Oczywiscie, kto chce, zawsze moze haslo zmienic, mnie sie nie chcialo,
    nie zmienialem, nikt niczego nie zablokowal. Stawiam na boku sprawe
    mojego bezpieczenstwa, wolno mi... Ale nie ma to nic wspolnego z
    nieawizowanym blokowaniem.

    Moze to blondynka pisze bajki stawiajac znak rownosci miedzy
    wielokrotnym logowaniem sie zlym kontem z wielokrotnym logowaniem
    kontem wlasciwym?

    --
    Adek
    http://www.paliwa.tutaj.pl/index.php

  • 4. Data: 2003-10-08 22:58:28
    Od: Sztoker <s...@a...pl>

    On Thu, 09 Oct 2003 00:52:37 +0200, A_Zet wrote:

    >Powiem prawde, ze zupelnie nie rozumiem, o czym Panowie
    >rozprawiacie... Moze kazdy o czym innym?

    Masz rację, że nie rozumiesz. Mowa tu o logowaniach błędnych.

    Sztoker

  • 5. Data: 2003-10-08 23:21:51
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 09 Oct 2003 00:52:37 +0200, A_Zet <a...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Ja mam konto w mBanku od 10 stycznia 2001 roku. Zreszta moja zona

    ja od 31 stycznia

> [...]
    >przyczyna sieci zewnetrznej, juz to w momentach dlubania w systemie
    >przez informatykow bankowych. Ale to co teraz czytam, to kompletna

    otóż i Ciebie może to spotkać.
    Ile razy pomyliłeś hasło logując się - od założenia kilka lat temu
    konta. Pamiętasz? No to uważaj jak będzie to 50 razy.

    Właśnie wymieniłem uwagi z "Tomaszem G" - na mChacie.

    Wniosek jest taki: każde błedne logowanie zwiększa "licznik"
    przypisany do klienta. Gdy osiągnie 50 - kanał jest blokowany. Po
    odblokowaniu "licznik" liczy znów od zera.

    Może więc być tak, że pomylimy się 49 razy, potem przez 10 lat
    będziemy mieli rękę pewną jak Tiger Woods, ale pewnego razu (np. po
    piwie :-) jedna próba zalogowania nam "nie wyjdzie". Pozostałych prób
    nie będzie - aż telefonicznego odblokowania kanału.

    Co więcej: bank tej informacji nie podaje klientom.

    >Oczywiscie, kto chce, zawsze moze haslo zmienic, mnie sie nie chcialo,
    >nie zmienialem, nikt niczego nie zablokowal. Stawiam na boku sprawe

    to nic nie da. "Licznik bije" niezależnie od zmian haseł.

    >Moze to blondynka pisze bajki stawiajac znak rownosci miedzy
    >wielokrotnym logowaniem sie zlym kontem z wielokrotnym logowaniem
    >kontem wlasciwym?

    chyba musisz wyjaśnić pojęcie "logowania się złym kontem" :-)

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 6. Data: 2003-10-08 23:28:35
    Od: Sztoker <s...@a...pl>

    On Thu, 09 Oct 2003 01:21:51 +0200, Jarek Andrzejewski wrote:

    >Co więcej: bank tej informacji nie podaje klientom.

    Czyżby?
    http://www.mbank.com.pl/wiecej/pytania/main_list_faq
    _2124.html#3724

    Sztoker

  • 7. Data: 2003-10-08 23:39:35
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 09 Oct 2003 00:18:04 +0200, Sztoker
    <s...@a...pl> wrote:

    >Jakbys poczytał FAQ o bezpieczeństwie, co i tak polecam, to nie

    no, mam:

    http://www.mbank.com.pl/wiecej/pytania/main_list_faq
    _2121.html#2428

    cytat:
    :Wpisuję poprawny identyfikator klienta oraz hasło, a mimo to nie mogę
    :zalogować się do systemu. Co robić?
    :
    : Oto kilka przykładowych problemów, które mogą uniemożliwić Ci
    :zalogowanie się do systemu:
    :
    :wciśnięty Caps Lock w Twoim komputerze
    :zablokowany kanał dostępu
    :nieaktywny dostęp do rachunku przez Internet
    :W celu wyjaśnienia swojego problemu zadzwoń do operatora mLinii.

    ani słowa o możliwych powodach blokadady ze strony systemu

    >musiałbyś szukać potwierdzenia u p. Linki.

    nie? przeczytaj ostatnią linię cytatu :-)

    Jakby twórcy systemu pomyśleli, to by wpadli na pomysł, aby zbliżający
    się moment wygaśnięcia hasła był zasygnalizowany. Skoro przy 50 użyciu
    hasło wygasa, to przecież wystarczy przy np. 45 razie wyświetlić
    komunikat.

    Poza tym, niech sobie nawet będzie konieczność zmiany hasła za każdym
    zalogowaniem, ale niech klient ma szansę dowiedzieć się o tym!

    I ciekawostka: hasło zmieniłem z miesiąc temu, a wcześniej (chyba od
    założenia konta pod koniec stycznia 2001 roku) używałem innego
    (jednego) - i nie wygasało.

    To IMHO nie jest polityka bezpieczeństwa, a zbiór "bugów".
    Lukas na ten przykład pozwala na zmianę hasła na takie, którego potem
    nie da się użyć.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 8. Data: 2003-10-08 23:42:26
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 09 Oct 2003 01:28:35 +0200, Sztoker
    <s...@a...pl> wrote:

    >Czyżby?
    >http://www.mbank.com.pl/wiecej/pytania/main_list_fa
    q_2124.html#3724

    no to jesteś lepszy od "ekspertów" mBanku. "Tomasz G" (mChatowiec) na
    pytanie "czy ta cecha systemu jest ujawniana klientom zawczasu"
    odpowiedział "nie".
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 9. Data: 2003-10-08 23:45:35
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 09 Oct 2003 01:42:26 +0200, Jarek Andrzejewski
    <j...@d...com.pl> wrote:

    aq_2124.html#3724

    >no to jesteś lepszy od "ekspertów" mBanku. "Tomasz G" (mChatowiec) na

    dodam jeszcze, że ta sama odpowiedź padła z ust mLinki
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 10. Data: 2003-10-09 05:56:50
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 09 Oct 2003 01:21:51 +0200, Jarek Andrzejewski
    <j...@d...com.pl> napisał(a):

    Dnia Thu, 09 Oct 2003 00:18:04 +0200, Sztoker
    <s...@a...pl> napisał(a):

    Na milosc boska, czy Panowie nie potraficie napisac od razu
    o co Wam chodzi? ANI w poscie inicjujacym, ani w pierwszym
    repostujacym NIE ma slowa o logowaniu blednym. Wrecz jest
    napisane:

    "... następuje po 50-tym użyciu jednego hasła."

    J e d n e g o a powinno byc b l e d n e g o.

    I potem tacy rozni pisza o blondynkach... Blondynka by sprawniej
    to wyluszczyla. :-)

    >chyba musisz wyjaśnić pojęcie "logowania się złym kontem" :-)

    Oczywiscie, ja tez dalem dupy majac na mysli 'haslo' a nie konto.
    Przepraszam. Tyle ze u mnie wynikalo z kontekstu, i blad latwo
    rozszyfrowac, natomiast pisanie o "jednym" hasle w sposob oczywisty
    sugeruje, ze chodzi o powtarzalnosc hasla wlasciwego co najwyzej 50
    razy. Zreszta podobna praktyka byla w s.p. LG, gdy na sile kazali co
    miesiac zmieniac hasla, by j e d n o haslo nie powtarzalo sie przez
    czas dluzszy.

    W sumie uwazam Panow za pelne blondynki, siebie za ciemno-blond...
    Niemal brunet wieczorowa pora.