  • 11. Data: 2003-03-17 21:28:41
    Temat: Re: mBank i abonament RTV
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Bogdan K" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:b55eid$5hf$1@news.onet.pl...

    > A jeszcze pytanie do Was szczęściarzy :) czy to płatność indywidualnego
    > użytkownika czy firmy ???

    Indywidualne

    --
    JaKi

  • 12. Data: 2003-03-17 21:52:24
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 17 Mar 2003 19:50:01 +0100,
    osoba podpisana: Bogdan K <b...@p...onet.pl>
    napisała:
    > Witam!
    >
    > Jestem po pierwszej fazie wymiany poglądów z rzecznikiem Poczty Polskiej na
    > moją skargę, że Poczta nie przyjmuje przelewów z mBanku za abonament RTV.
    > Poczta twierdzi, że to mBank powinien ich poprosić o umożliwienie składania
    > jego klientom stałych zleceń opłaty z tego tytułu !!!!!!!!!! Dopóki tego nie

    Co ?

    Ja płacę na konto podane mi przez panią z okienka, i żadnego zwrotu nie
    dostałem. Czy pan(i) rzecznik był(A) łaskaw(a) podać ci podstawę prawną
    niemożności opłacania przelewem ?
    KJ
    PS w tym co dalej wysłałeś nie zauważyłem.

    --
    Teamwork is essential -- it allows you to blame someone else.

  • 13. Data: 2003-03-17 21:56:36
    Od: "RysioPysio" <a...@t...pl>

    Użytkownik "Bogdan K" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > ona
    >
    > A jeszcze pytanie do Was szczęściarzy :) czy to płatność indywidualnego
    > użytkownika czy firmy ???
    > Jeśli firmowe odbiorniki to od firmy wezmą przelewem a jeśli to osoba
    > fizyczna to nie /tak piszą na stronie KRRiT/

    Yndywidualny :)

    Rysiek

  • 14. Data: 2003-03-17 22:09:10
    Od: "Bogdan K" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > niemożności opłacania przelewem ?
    > KJ
    > PS w tym co dalej wysłałeś nie zauważyłem.

    Pani z PP powołuje się na to, że przelewem można płacić tylko z banków które
    podpisały z PP stosowną umowę tu cytat z Pani Rzecznik ....Informacje na ten
    temat znajdzie Pan pod adresem:
    http://www.poczta-polska.pl/aktualnosci/index.html#1
    5 mBank nie zwrócił się
    do Poczty Polskiej aby podpisać swego rodzaju umowę, na mocy której - będąc
    klientem tego banku - mógłby Pan zlecić opłacanie Pańskiego abonamentu
    RTV........koniec cytatu.

    To taka powielaczowa podstawa prawna ale PP coś takiego sobie ustaliło. Może
    skoro ucieka im prowizja od wpłaty w okienku -a jest to ok 10% wartości
    miesięcznej wpłaty, w tych umowach z bankami, które zwrócą się z uprzejmą
    prośbą do PP o zgodę dla swoich klientów, zawarte są jakieś prowizje dla PP
    ???

    Coś w tej sprawie jest zakręcone skoro na stronie KRRiT /info o opłatach
    abonamentowych/ jest napisane to co Pani Rzecznik pisała
    cytuję.....Wnoszenie opłat abonamentowych rtv.

    Płatności związane z opłatami abonamentowymi rtv reguluje się za pomocą
    książeczki radiofonicznej w placówkach Poczty Polskiej właściwych dla
    miejsca zamieszkania lub siedziby firmy (instytucji), w okienku
    WPŁATY/WYPŁATY.

    W celu ułatwienia wnoszenia opłat abonamentowych Poczta Polska
    zawarła z niektórymi bankami umowy na ich pobieranie. Pobrane przez bank
    opłaty za abonament rtv przekazywane są następnie na rachunek bankowy
    placówki Poczty Polskiej właściwej dla miejsca zamieszkania abonenta lub
    siedziby firmy. Aby wnieść opłatę abonamentową w banku, a nie na poczcie
    należy znać numer rachunku bankowego właściwej placówki Poczty Polskiej. Na
    przelewie należy podać: imię i nazwisko lub nazwę firmy, dokładny adres,
    numer książeczki radiofonicznej oraz okres, za jaki reguluje się płatności.
    .....koniec cytatu

    Pozdrawiam
    BogdanK

  • 15. Data: 2003-03-17 22:36:34
    Od: tenesu <t...@n...net>

    "Bogdan K" <b...@p...onet.pl> wrote in news:b55h2f$blb$1@news.onet.pl:

> [...]

    > Na przelewie należy podać: imię i nazwisko lub nazwę firmy, dokładny
    > adres, numer książeczki radiofonicznej oraz okres, za jaki reguluje się

    ja rozumiem, ze tu chodzi o wplacanie gotowki w okienku bankowym, a nie o
    placenie przelewem z konta bankowego...

    wyzej wyraznie napisano, ze bank POBIERA oplate... w przypadku przelewu z
    konta nie ma mowy o zadnym POBIERANIU oplaty przez bank...

    ludzie...

    tenesu

  • 16. Data: 2003-03-17 22:41:40
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 17 Mar 2003 23:09:10 +0100,
    napisała:

> [...]
    []...
    > siedziby firmy. Aby wnieść opłatę abonamentową w banku, a nie na poczcie
    > należy znać numer rachunku bankowego właściwej placówki Poczty Polskiej. Na

    No właśnie.
    Więc może tak:
    1. Idź na pocztę
    2. Panienkę z okienka poproś o podanie numeru konta.
    3. Jeśli nie pomoże poproś przełożonego i spytaj się go na jakiej
    podstawie (Dziennik Ustaw rok,numer,pozycja) nie podaje Ci numeru konta.
    KJ

    --
    EMACS = Even a Master of Arts Comes Simpler

  • 17. Data: 2003-03-17 22:43:40
    Od: "Bogdan K" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > wyzej wyraznie napisano, ze bank POBIERA oplate... w przypadku przelewu z
    > konta nie ma mowy o zadnym POBIERANIU oplaty przez bank...

    No nie bardzo ........bo co przez to rozumie Poczta to masz tutaj
    http://www.poczta-polska.pl/aktualnosci/index.html#1
    5

    Pzdr
    BogdanK

  • 18. Data: 2003-03-17 22:50:41
    Od: "Bogdan K" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > 3. Jeśli nie pomoże poproś przełożonego i spytaj się go na jakiej
    > podstawie (Dziennik Ustaw rok,numer,pozycja) nie podaje Ci numeru konta.

    ad 1/ byłem
    ad2/ poprosiłem - dostałem bez problemu
    ad3/ nie dotyczy patrz 2

    wstukałem to wszystko w zlecenie stałe do mBanku, kazałem powtarzać zlecenie
    na 14,90 w dn. 14 każdego miesiąca przez rok cały,
    klepnąłem zatwierdź, system wydrukował potwierdzenie. Za dwa dni patrzę w
    historie rachunku i widzę, ze w tej samej dacie RUP W-wa Śródmieście odesłał
    mi 14,90 bank to zaksięgował jako przelew przychodzący /mam wydruk.
    Zapytałem się Pani Rzecznik PP dlaczego nie chcą mojej wpłaty a Ona na to
    .............. patrz początek wątku.............

    Pzdr
    BogdanK

  • 19. Data: 2003-03-17 22:51:27
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 17 Mar 2003 23:43:40 +0100,
    napisała:

    > No nie bardzo ........bo co przez to rozumie Poczta to masz tutaj
    > http://www.poczta-polska.pl/aktualnosci/index.html#1
    5
    Ale tam cały czas jest mowa o jakimś stałym zleceniu (czyli "poleceniu
    zapłaty dla ubogich" :-) ) a nie o przelewie dosłownie. IMHO pani
    rzecznik jest niedouczona i być może należałoby to zasygnalizować jej
    przełożonym. A może faktycznie jest tak, że PP chce sobie dorobić
    i(chyba niezgodnie z prawem) zabronić wpłat na konta.
    KJ

    --
    GNU is Not Unix

  • 20. Data: 2003-03-17 22:53:31
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Bogdan K wrote:
    [ciach ciach]

    Zastanawiam się czy ten przelew nie był przypadkiem zwrócony z innego
    powodu, niż problem z zapłatą RTV z mB? Np. zła nazwa beneficjenta, albo
    zły numer konta.
    Sprawdz dokladnie, co jest w opisie zwrotu.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl