  • 1. Data: 2003-12-09 13:32:12
    Temat: mBank karta kredytowa - prowizja 2% przy zagranicznych transakcjach bezgotowkowych (w innych walutach niz EUR)
    Od: "amico_pl" <a...@g...pl>

    Wlasnie dostalem swoja zlota rybke (po 2 miesiacach od zlozenia wniosku) ;-)
    i w tabeli oplat znalazlem takie stwierdzenie:

    "Prowizja od transakcji bezgotówkowych* 0 zl

    * W przypadku transakcji bezgotówkowych i wyplat gotówki dokonanych za
    granica w walucie innej niz waluta rozliczeniowa, mBank pobiera dodatkowo
    prowizje za przewalutowanie transakcji w wysokosci do 2% wartosci
    transakcji"

    to dosc ciekawe, szczegolnie ze kursy wymiany VISA sa zwykle atrakcyjne, a
    lokalnie BRE "kosi", z tego wynika, ze "kosi" podwojnie.

    Szkoda, bede uzywal mojej drugiej karty za granica.

    Czy inne banki tez cos takiego ukryly gleboko w tabelach oplat?

    pozdrawiam,

  • 2. Data: 2003-12-09 13:37:47
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    amico_pl <a...@g...pl> wrote:
    > Szkoda, bede uzywal mojej drugiej karty za granica.
    >
    > Czy inne banki tez cos takiego ukryly gleboko w tabelach oplat?

    Jesli bedziesz jechal do strefy Euro - to nie ma tych 2% - problem moze sie
    pojawic, jesli jedziesz np do USA lub kraju trzeciego.
    Takie oplaty wprowadzi / la wiekszosc bankow - BZ WBK ma bodaj 3%.
    Millennium 1%, tyle, ze jak ktos pisal w nowej TOiP wyplata z bankomatu ma
    byc min 9zl (powalilo ich)

  • 3. Data: 2003-12-09 14:10:59
    Od: Przemysław Kowalik <p...@u...com.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

> [...]
    > Takie oplaty wprowadzi / la wiekszosc bankow - BZ WBK ma bodaj 3%.
    > Millennium 1%, tyle, ze jak ktos pisal w nowej TOiP wyplata z bankomatu ma

    Dlaczego? W wielu bankach minimum za granicą jest 10 PLN (w BPH PBK
    bodajże nawet 12) i to od dawna.
    BTW skąd akurat taka kwota? Czy w przypadku gotówkowych transakcji
    zagranicznych standardowa prowizja miedzybankowa to jest ok. 2,5 USD???

    Przemek

  • 4. Data: 2003-12-09 14:14:28
    Od: "Marcin Lubojański" <m...@...to.tez.pf.pl>

    Przemysław Kowalik <p...@u...com.pl> nagryzmolił(a) w
    news:3FD5D7F3.358AAF32@uhc.com.pl :

> [...]
    > BTW skąd akurat taka kwota? Czy w przypadku gotówkowych transakcji
    > zagranicznych standardowa prowizja miedzybankowa to jest ok. 2,5 USD???

    Teraz będzie 2-4% za wypłatę za granicą (min. 10zł) + 2% za
    przewalutowanie!!

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.3.punkt.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 5. Data: 2003-12-10 14:09:14
    Od: Przemysław Kowalik <p...@u...com.pl>

    "Marcin Lubojański" wrote:

    > Przemysław Kowalik <p...@u...com.pl> nagryzmolił(a) w
    > news:3FD5D7F3.358AAF32@uhc.com.pl :

    > Teraz będzie 2-4% za wypłatę za granicą (min. 10zł) + 2% za
    > przewalutowanie!!

    Podobno za przewalutowanie biorą wszyscy tylko nie wszyscy się przyznają
    a 2-4% min 10 PLN za granicą to jest smutny standard i możesz im pan co
    najwyżej skoczyć i jeździć z worem gotówki ;-(

    Przemek

  • 6. Data: 2003-12-10 23:46:16
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> writes:

    > Takie oplaty wprowadzi / la wiekszosc bankow - BZ WBK ma bodaj 3%.
    > Millennium 1%, tyle, ze jak ktos pisal w nowej TOiP wyplata z bankomatu ma
    > byc min 9zl (powalilo ich)

    Millennium - VE z bankomatu min 9 zl, ale 2.5% o ile dobrze pamietam.
    Innymi slowy tej karty nie nalezy w ogole zabierac za granice od
    stycznia.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 7. Data: 2003-12-11 15:04:43
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:
    > Millennium - VE z bankomatu min 9 zl, ale 2.5% o ile dobrze pamietam.
    > Innymi slowy tej karty nie nalezy w ogole zabierac za granice od
    > stycznia.

    By ich polamalo ;)
    A mialem nie likwidowac tego konta wlasnie ze wzgledu na to, ze pod nosem
    mam oddzial + na wyjazdy zagraniczne. Chyba trzeba bedzie sie przeprosic z
    Citi znowu...

  • 8. Data: 2003-12-11 17:14:08
    Od: "Tomasz Nowak" <n...@g...pl>

    | Podobno za przewalutowanie biorą wszyscy tylko nie wszyscy się przyznają
    | a 2-4% min 10 PLN za granicą to jest smutny standard

    Niestety smutna to .... prawda. Niektórzy pokazują to w taryfie inni na
    razie ten fakt przemilczają. Pozostaje bardziej korzystać z funkcji
    płatniczej karty a gotówka posługiwać się w wyjątkowych sytuacjach.

    Tomasz
    < NOTO >

  • 9. Data: 2003-12-11 17:34:49
    Od: "Dżony Bigut" <d...@N...gazeta.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> napisał(a):

    > Chyba trzeba bedzie sie przeprosic z Citi znowu...

    hm...też się nad tym zastanawiałem, ale u nich miesięcznie opłaty za konto z
    kartą zaczynają się od 7pln(jak ostatnio sprawdzałem). To sporo na jak na
    kartę na wyjazdy (zależy jak dużo się jeździ za granicę i czy dużo się
    korzysta). W sumie pozostanę przy karcie VW, trzeba będzie jeszce tylko
    sprawdzić czy kurys mają znośne. Stała prowizja, wprawdzie 10PLN, co w
    porównaniu z citi (4) raczej wypada blado, ale te miesięczne opłaty..

    Pozdrawiam
    DzonyBigut

  • 10. Data: 2003-12-11 19:30:18
    Od: "Witek" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> napisał:
    > Chyba trzeba bedzie sie przeprosic z
    > Citi znowu...

    Wiem, że żartujesz ;-) Karty mB/Multi (te nowe rozliczane w euro) w eurolandzie
    są naprawdę OK. Szkoda, tylko że w Multi także podwyższyli z 3% min. 4zl na 10zl
    ;-(