  • 11. Data: 2003-05-07 18:16:48
    Temat: Re: mBank - karty kredytowe - VE czy VC ?
    Od: Kajka <k...@o...org.pl>

    On Mon, 28 Apr 2003 18:10:48 +0000 (UTC), Maciej
    <m...@N...poczta.fm> wrote:

    >Tak sie wlasnie zastanawiam ktora z tych 2 kart (VE, VC) wybrac, ktora
    >goroje zdecydowanie nad druga itp. (jak wedja juz ostatecznie do obiegu)
    >Czy ktos moglby mi powiedziec dlaczego ta a nie inna?

    Przez najbliższe miesiące będzie miało znaczenie jeszcze ubezpieczenie
    karty. Z tego co wiem za VE bedzie sie dopłacało za ubezpieczenie
    karty, natomiast za VC ubezpieczenie ma być w opłacie rocznej. Jeśli
    zsumujemy opłatę za VE + eKarte to wychodzi 53 zł karta VC będzie
    kosztowała niecałe 60 zł. Doliczając opłaty za ubezpieczenie komplet
    wyjdzie drożej. jednak wydaje mi się, że taka różnica w cenie nie ma
    znaczenia. Ważne jest, że w przypadku kradzieży karty na razie
    reklamacje transakcji oszukańczych z PINem są odrzucane przez banki. W
    przypadku karty VE w większości punktów trzeba wbijać PIN, który łatwo
    w sklepie może złodziej podglądnąć. W przypadku VC transakcje są
    bezpinowe a co za tym idzie można je reklamować i powinno je objąć
    ubezpieczenie karty.

    pozdrawiam

    --
    Kajka

  • 12. Data: 2003-05-08 22:44:56
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Maciej" <m...@N...poczta.fm> napisał w
    wiadomości news:slrnbbdh6d.9b8.maciej.domagalski@alpha.home.ost
    row.pl...
    > In article <b94s1u$glo$1@atlantis.news.tpi.pl>, Beniowa wrote:
    > Oczywiscie, ale czy zagranica tez bez problemu sie nia poslugujesz?

    Racja. Ja zasadniczo ostatnio praktycznie w ogole nie jezdze zagranice (w
    2002 r. jedna zagraniczna transakcja kartowa). Jezeli ktos duzo jezdzi
    zagranice to VE moze byc uciazliwa (chociaz czasami dziala tez za granica).

    Grzegorz