  • 1. Data: 2005-11-14 12:24:05
    Temat: mBank - nowe zabezpieczenie?
    Od: "bankier" <b...@g...pl>

    Próbowałem się dzisiaj zalogować do mBanku jak codzień, a tu mi coś takiego
    wyskoczyło: "Uwaga! Istnieje wysokie prawdopodobieństwo poważnego naruszenia
    zasad bezpieczeństwa! Prosimy o natychmiastowy kontakt telefoniczny z
    operatorem mLinii (0801 300 800 lub +426 300 800).". Nie czekając zbyt długo
    dzwonię na jeden z podanych w komunikanie telefonów i myślę sobie czy moje
    pieniądze jeszcze znajdują się na koncie. Pani tłumaczy mi, iż taki komunikat
    występuję po próbie wejścia na strone mBanku z innej strony lub też
    załadowania strony mBanku z zakładki przeglądarki. Tłumaczę więc, że wszedłem
    na stronę banku tak jak zwykle, czyli wpisując adres banku w przeglądarce. W
    trakcie rozmowy telefonicznej postanowiłem jeszcze raz spróbować zalogować się
    na konto, niestety nic z tego nie wyszło. Używałem jak zwykle Firefoxa.
    Pomyślałem sobie, że nie zaszkodzi spróbować zalogować się z Explorera i tutaj
    niespodzianka, zadziałało. Po zakończeniu rozmowy postanowiłem sprawdzić co
    takiego sprawia, że nie mogę się dostać do własnego konta spod Firefoxa i
    okazało się, że mBank zaczął sprawdzać informację "HTTP_REFERER" wysyłaną
    przez przeglądarkę do strony mBanku, czyli jeżeli nie zawiera wpisu takiego
    jak "https://www.mbank.com.pl" to się nie zalogujemy i zobaczymy komunikat,
    który zamieściłem powyżej. Problem w tym, że ja miałem wysyłamie tej
    informacji zablokowane w przeglądarce, a do tej pory wszystko działało tak jak
    powinno. A więc płenta mojej wypowiedzi jest taka, że jeżeli zobaczycie
    wspomniany komunikat, a wchodziliście na stronę mBanku tak jak zwykle to
    najpierw sprawdźcie czy przeglądarka lub też firewall nie blokuje wam
    wysyłania tagu "HTTP_REFERER" do odwiedzanych stron.

  • 2. Data: 2005-11-14 12:46:39
    Temat: Re: mBank - nowe zabezpieczenie?
    Od: Andrzej <r...@p...onet.pl>

    Ale co to ma zabezpieczać ?

  • 3. Data: 2005-11-14 13:49:32
    Od: "normanos.com" <s...@n...SKASUJ_TO.com>

    bankier napisał(a):

> [...]
    > sprawdźcie czy przeglądarka lub też firewall nie blokuje wam
    > wysyłania tagu "HTTP_REFERER" do odwiedzanych stron.

    stary dzieki!!! mam to od kilku dni, najpierw wypekalem, potem uzylem
    opery i dzialalo wiec olalem dzwonienie do nich (zreszta niepamietam
    hasel). nie skojarzylem tego z wylaczeniem referera u siebie.
    dzieki, teraz przynajmniej wiem co jest grane :)

    --
    http://normanos.com
    'Nie wiem. Nie znam się. Nie orientuję się. Zarobiony jestem'

  • 4. Data: 2005-11-14 17:20:44
    Temat: [OT] Re: mBank - nowe zabezpieczenie?
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Z Otchłani wyskoczył wredny demon, wcielił się w istotę znaną jako
    bankier, która zaskrzeczała:

    A używasz Adblocka albo blokera Flasha? U mnie strona mbanku powoduje
    wyłożenie Firefoksa i muszę z niej korzystać przez Operę, myślałem że u
    wszystkich tak jest. :)

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 5. Data: 2005-11-14 17:53:43
    Temat: Re: [OT] Re: mBank - nowe zabezpieczenie?
    Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com>

    Saiko Kila napisał(a):
> [...]
    >
    > A używasz Adblocka albo blokera Flasha? U mnie strona mbanku powoduje
    > wyłożenie Firefoksa i muszę z niej korzystać przez Operę, myślałem że u

    Ja korzystam i wsio działa.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 6. Data: 2005-11-14 18:57:02
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl>

    Użytkownik "Saiko Kila" <f...@p...vqrn.arg.cy> napisał w wiadomości
    > A używasz Adblocka albo blokera Flasha? U mnie strona mbanku powoduje
    > wyłożenie Firefoksa i muszę z niej korzystać przez Operę, myślałem że u
    > wszystkich tak jest. :)

    Hah a ja od zawsze do mBanku logowalem sie Opera - dzis sprawdzam i
    wyswietla komunikat :/
    Na firefoxie wszytsko dziala ok.
    Grrr ktos wie jak ustawic Opere 8.50 zeby wspolpracowala z mBankiem? Bo
    predzej zmienie bank niz kochana Opere ;)

    Rafal

    Odpowiadajac na moj email
    usun cyfry z adresu

  • 7. Data: 2005-11-14 22:23:54
    Od: "Artur 'Zmechu' Prokopiuk" <z...@p...onet.pl>

    W poprzednim odcinku serialu pl.biznes.banki, "Rafal M"
    <m...@p...gazeta3.4pl> napisał(a):

    > Grrr ktos wie jak ustawic Opere 8.50 zeby wspolpracowala z mBankiem?
    > Bo predzej zmienie bank niz kochana Opere ;)

    F12 i "Pozwól na śledzenie stron odsyłających" oraz "Blokuj niechciane
    wyskakujące okna"

    Pozdrawiam
    Artur
    --
    Medżik DiscoPolo Mejker:
    http://www.mdpm.bzi.pl/

  • 8. Data: 2005-11-15 11:48:42
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Z Otchłani wyskoczył wredny demon, wcielił się w istotę znaną jako
    Rafal M, która zaskrzeczała:
> [...]
    > Grrr ktos wie jak ustawic Opere 8.50 zeby wspolpracowala z mBankiem? Bo
    > predzej zmienie bank niz kochana Opere ;)

    Ja mam 8.50 i działa, ale z uśmieszku wnioskuję że u Ciebie też już tak
    jest. :)

  • 9. Data: 2005-11-15 11:48:43
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Z Otchłani wyskoczył wredny demon, wcielił się w istotę znaną jako
    Marcin Lubojański, która zaskrzeczała:

    > Ja korzystam i wsio działa.

    To ja nie wiem dlaczego to tak niedziała. W sumienie jest to wielki
    kłopot, chociaż na początku złorzeczyłem mbankowi, bo firefoks wywala
    się u mnie całkowicie, razem z innymi sesjami. Spróbuję nowej wersji.

  • 10. Data: 2005-11-15 14:29:30
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl>

    > Ja mam 8.50 i działa, ale z uśmieszku wnioskuję że u Ciebie też już tak
    > jest. :)

    Wlasnie ze nie dziala :/ Zaraz sproboje tych zmian oktorych w poscie wyzej
    napisal Artur.

    Rafal

    Odpowiadajac na moj email
    usun cyfry z adresu