-
51. Data: 2009-11-03 08:55:51
Temat: Re: ...... mBank - podejście do klienta?
Od: "witrak()" <w...@h...com>
On 2009-11-03 03:51, Stef9 wrote:
> Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości
> news:hhs3zcglrhk7$.dlg@oldfield.org.pl...
>> Ja nie wnioskuję o otwarcie rachunku, durny cieciu. Rachunek w mBanku mam
>> od dawna.
>
> Durny cieciu. Rachunek otworzyli ci na podstawie dowodu osobistego
> i nie mają obowiązku zmieniać tego na paszport.
Czy Ty Człowieku w ogóle rozumiesz na czym polega użycie dokumentu
tożsamości przy zawieraniu umowy ? Dokument tożsamości (ewentualnie
inne, dodatkowe dokumenty) jest potrzebny *wyłącznie* podczas
dokonywania stwierdzenia, czy osoba zawierająca umowę może składać
oświadczenie woli w imieniu osoby wskazanej jako strona umowy.
Odpowiednie sformułowanie w umowie odnosi się do tego, co zostało
stwierdzone w chwili, gdy umowa była zawierana.
>
>> Wyjaśnisz, dlaczego mBank nie chce wykonać aktualizacji moich danych, bo
>> mój dowód już nie jest ważny?
>
> To nie jest aktualizacja twoich danych. To jest zmiana podstawy
> na której zostało otwarte konto.
Banki (i inne instytucje) potrzebują czasami aktualnych danych
dokumentu tożsamości klienta/kontrahenta - po to, by móc w prosty
sposób (prostszy, niż wymagałoby tego prawo) stwierdzić, iż
określona osoba może korzystać z uprawnień wynikających z już
zawartej umowy. Te dane są zmieniane w dossier klienta zgodnie z
jego wolą i w żaden sposób ich modyfikacja nie wpływa na ważność
umowy. Natomiast niezmodyfikowanie ich na czas może pozbawić osobę
możliwości dokonania określonych operacji m.in. wynikających z umowy.
Odmowa dokonania zmian wg prawidłowo złożonej deklaracji klienta
jest bezprawna (jest kwestią otwartą, czy w opisywanym przypadku
deklaracja zmian jest prawidłowo złożona - ale to inna rzecz). I
oczywiście bank przegrałby sprawę o odszkodowanie, jeśliby do tego
doszło. Ale "duży może więcej", w szczególności nie dotrzymywać
swoich obietnic, bo kto ma czas i pieniądze, żeby walczyć o swoje...
> Wyjaśnisz, dlaczego nie uaktualniłeś odpowiednio wcześniej
> podstawowego dokumentu ? Trąbili o tym bardzo długo, że stracisz
> możliwość załatwiania wielu spraw.
To istotnie poważna sprawa, ale niekoniecznie upoważnia do odmowy
załatwienia wszystkich spraw, a jedynie tych, gdzie konieczne jest
posiadanie określonego rodzaju dokumentu potwierdzającego tożsamość.
Wiadomo, że prawo jazdy może być uznane za wystarczająco dobry
dokument w wielu przypadkach, ale w innych się nie nadaje.
Więc ten Twój zarzut jest "nie z tej bajki".
witrak()
-
52. Data: 2009-11-03 10:56:21
Temat: Re: ...... mBank - podejście do klienta?
Od: "Stef9" <n...@o...pl>
Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości
news:hcorav$r5v$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> On 2009-11-03 03:51, Stef9 wrote:
> > Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości
> > news:hhs3zcglrhk7$.dlg@oldfield.org.pl...
> >> Ja nie wnioskuję o otwarcie rachunku, durny cieciu. Rachunek w mBanku mam
> >> od dawna.
> >
> > Durny cieciu. Rachunek otworzyli ci na podstawie dowodu osobistego
> > i nie mają obowiązku zmieniać tego na paszport.
>
> Czy Ty Człowieku ..............
Wyraz "cieć" użyłem jako cytat z postu na który odpowiadałem.
Wiem, powinienem to wyraźnie zaznaczyć. Przepraszam.
Na inne sprawy odpowiem później.
-
53. Data: 2009-11-03 21:42:49
Temat: Re: Alior czy mBank - podejście do klienta?
Od: Grzexs <g...@g...pXl>
>> No i czy klienta, który ma u nich kilka lat konto, spore obroty i korzysta
>> aktywnie z oferowanych przez nich usług traktują poważnie, czy tak samo, jak
>> kogoś, kto przychodzi prosto z ulicy?
>
> mBank traktuje wszystkich tak samo.
>
> A może, dla odmiany zastanowisz się nad bankiem spółdzielczym jakimś/ Wbrew
> pozorom te banki już dawno wylazły z zastoju i w kwestii oferty i
> możliwości są na tym samym, a nieraz wyższym poziomie niż komercyjne
> molochy?
I tu akurat przedpiszcę poprę. Sam też początkowo podchodziłem do BS-ów
jak pies do jeża, a teraz sobie chwalę. Np. w kwestii dostępności
bankomatów - Visa BPS umożliwia wypłaty w sieciach BPS, GBW, BGŻ, KB i
chyba jeszcze w jakiejś jednej egzotycznej. Obsługa klienta z reguły
białkowa, skłonna do wysłuchiwania żalów i postulatów, do SAMEGO PREZESA
też da się dopukać, a on może wszystko ;) Nie jest to wszystko tak
sformalizowane z jednej strony i zepchnięte na barki niekompetentnych
pracowników z drugiej. A jak ci się znudzi rola klienta, to kupujesz
udziały i jesteś udziałowcem. A jak masz dużo forsy, to kupujesz dużo
udziałów i jesteś bankowiec całą gębą ;)
--
Grzexs
-
54. Data: 2009-11-05 20:21:07
Temat: Re: ...... mBank - podejście do klienta?
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Tue, 3 Nov 2009 03:51:16 +0100, Stef9 napisał(a):
>
> Durny cieciu. Rachunek otworzyli ci na podstawie dowodu osobistego
> i nie mają obowiązku zmieniać tego na paszport.
Owszem, mają. Dowód stracił ważność.
>> Wyjaśnisz, dlaczego mBank nie chce wykonać aktualizacji moich danych, bo
>> mój dowód już nie jest ważny?
>
> To nie jest aktualizacja twoich danych. To jest zmiana podstawy
> na której zostało otwarte konto.
Co jeszcze wymyslisz?
> Wyjaśnisz, dlaczego nie uaktualniłeś odpowiednio wcześniej
> podstawowego dokumentu ? Trąbili o tym bardzo długo, że stracisz
> możliwość załatwiania wielu spraw.
A co mnie obchodzi trąbienie? Mnie obchodzi regulamin, a nie trąbienie. W
regulaminie jak byk jest napisane, że pasport JEST dokumentem tożsamości.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
_______/ /_ GG: 3524356
___________/ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
-
55. Data: 2009-11-05 20:22:44
Temat: Re: Alior czy mBank - podejście do klienta?
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Tue, 3 Nov 2009 22:54:22 +0100, J_K_K napisał(a):
> Osobiście też się nad lokalnym zastanawiałem,
> aczkolwiek odstraszyła mnie strona internetowa,
> w której w zakładce oferta nie było literalnie nic ;-)
Bo często tak jest, że marketing lezy. Ale wolisz marketing, czy realia?
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
_______/ /_ GG: 3524356
___________/ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
-
56. Data: 2010-02-20 06:40:39
Temat: Re: Alior czy mBank - podejście do klienta?
Od: "Shivman" <s...@e...pl>
Kuszące jest to w AB że bezpłatne z wszystkich bankomatów
AP
-
57. Data: 2010-02-20 11:48:31
Temat: Re: Alior czy mBank - podejście do klienta?
Od: "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <u...@k...eu>
Pewna osoba, czyli Shivman,
oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:
> Kuszące jest to w AB że bezpłatne z wszystkich bankomatów
>
> AP
No, a koszt używania karty widziałeś; szczególnie ten nowy? :-)
--
Pozdrawiam,
Heniek
www.kihltd.eu
-
58. Data: 2010-02-20 13:15:27
Temat: Re: Alior czy mBank - podejście do klienta?
Od: Mithos <f...@a...pl>
W dniu 2010-02-20 12:48, Henryk "Plumski" Plumowski pisze:
> No, a koszt używania karty widziałeś; szczególnie ten nowy? :-)
5 PLN. Ale za to mamy oprocentowany ROR i wystarczy trzymać na nim ok.
2500 PLN aby karta się "zwróciła".
--
Mithos
-
59. Data: 2010-02-20 14:22:23
Temat: Re: Alior czy mBank - podejście do klienta?
Od: Olgierd <n...@n...problem>
Dnia Sat, 20 Feb 2010 14:15:27 +0100, Mithos napisał(a):
>> No, a koszt używania karty widziałeś; szczególnie ten nowy?
>
> 5 PLN. Ale za to mamy oprocentowany ROR i wystarczy trzymać na nim ok.
> 2500 PLN aby karta się "zwróciła".
Można też te 2500 zł trzymać na innym rachunku i cieszyć się kasą na
darmowe piwo od banku ;-)
--
:) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl
-
60. Data: 2010-02-20 16:11:45
Temat: Re: Alior czy mBank - podejście do klienta?
Od: "Shivman" <s...@e...pl>
>> Kuszące jest to w AB że bezpłatne z wszystkich bankomatów
>>
> No, a koszt używania karty widziałeś; szczególnie ten nowy? :-)
>
Piszą że 5zł miesięcznie
--
Pozdrawiam
Adam