  • 71. Data: 2008-02-07 17:21:20
    Temat: Re: mBank rezygnuje z opłat za przelewy!
    Od: "Johnnie" <J...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Kubiak":

    > Albo i nie płacąc - od dwóch albo trzech lat nie byłem jeszcze skasowany
    > za
    > token.

    Ja mam tak samo :-)

    J.

  • 72. Data: 2008-02-07 19:00:30
    Od: Pete <n...@n...com>

    Liwiusz pisze:

    > Dziwne. W notatce powyżej jest napisane, że bezpłatne przelewy są od
    > 1 litego. Tymczasem 4 lutego pobrano mi opłatę za przelew. Dodatkowo w
    > cenniku dostępnym na stronie (ważny od 1 lutego 2008) przelewy nadal są
    > płatne...
    > http://www.mbank.pl/przewodnik/tpio/

    Nie wiem, jak było wcześniej, ale teraz jest 11 lutego.

    --
    Pete

  • 73. Data: 2008-02-07 21:26:14
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 7 Feb 2008 07:49:42 +0000 (UTC), Jacek Osiecki
    <j...@c...pl> wrote:

    >Wpłatomaty, które zaksięgują wpłatę po x dniach - albo jej nie zaksięgują bo
    >stwierdzono w kopercie tylko obecność ścinków z gazet i co nam pan zrobi :)

    No i się mylisz - kasa jest na koncie do 30 minut od wpłaty, w
    praktyce - od razu.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 74. Data: 2008-02-07 23:25:26
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 07 Feb 2008 22:26:14 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):
    > On Thu, 7 Feb 2008 07:49:42 +0000 (UTC), Jacek Osiecki
    > No i się mylisz - kasa jest na koncie do 30 minut od wpłaty, w
    > praktyce - od razu.

    O, to tu mnie zaskoczyłeś :) - byłem przekonany, że wpłaty działają na
    zasadzie "wrzutni nocnej", czyli wkłada się depozyt do koperty a po kilku
    dniach komisja opróżnia urządzenie i dodaje środki na konto...

    Czyli jak to działa - wpłatomat analizuje rodzaj banknotów, testuje
    równocześnie ich zabezpieczenia?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 75. Data: 2008-02-07 23:33:42
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 07 Feb 2008 16:00:38 +0100, Karol S napisał(a):

    > bezpieczeństwo, a co tylko sprawia wrażenie że wzmacnia. Mbank ma w
    > miarę optymalnie wyśrodkowane niewygodę i bezpieczeństwo. A w takim np.
    > Millenium są dwa stałe hasła (tylko cyfry), jedno do logowania, drugie
    > do potwierdzania przelewów, a jeszcze czasem żądają dwóch cyfr peselu.
    > Ani to wygodne, ani bezpieczne.

    Wiem że są banki gorsze od mBanku :) - choć chyba "najlepszy" był stary
    citibank...

    > Maskowane hasła powodują u mnie duży wysiłek intelektualny przy
    > liczeniu, który znak mojego hasła jest na której pozycji. A jeśli na
    > moim komputerze byłby keylogger, to i tak po kilku logowaniach miałby
    > kompletne hasło. A więc maskowanie haseł to niewielki zysk na
    > bezpieczeństwie, a spora niewygoda.

    Logowanie się przeprowadza nie tak często - i jeśli tylko hasło nie ma 60
    znaków to jego maskowanie raczej nie powinno być problemem ;) Ale już przy
    20-znakowym haśle jego maskowanie wymagałoby logowania klawiszy przez
    dłuższy czas - dodatkowo taki keylogger musiałby "czytać" stronę mBanku
    i sprawdzać o które znaki pyta keylogger

    > Korzystanie z jakiegokolwiek banku na niepewnym komputerze (np kafejka)
    > to proszenie się o kłopoty.

    Przy dobrze zabezpieczonym koncie, kłopoty mogą polegać wyłącznie na tym że
    jakiś zbir obejrzy zza pleców ofiary saldo konta a potem poprosi o przelanie
    dobrowolnej daniny.

    > Nigdy nie podejmuję takiego niepotrzebnego
    > ryzyka. (No dobra, raz musiałem, ale to było zaplanowane i zaraz potem
    > zmieniłem hasło.) Sprawdzony i pewny komputer to podstawa bezpieczeństwa.

    Uzależnianie bezpieczeństwa pieniędzy klienta od "szczelności" komputera to
    dosyć ryzykowne posunięcie. Najbezpieczniejsze są rozwiązania, które
    angażują coś oprócz maszy - kody jednorazowe, kody SMS, tokeny.

    Pozdrawiam,

  • 76. Data: 2008-02-07 23:36:38
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 7 Lut, 23:25, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:

> [...]
    > dniach komisja opróżnia urządzenie i dodaje środki na konto...
    >
    > Czyli jak to działa - wpłatomat analizuje rodzaj banknotów, testuje

    Mozliwe, ze na zasadzie testera banknotow + jakis czytnik bedacy
    analogia czytnika kodow kreskowych - gdzies musza byc zaszyte
    informacje o nominale w formie podlegajacej zeskanowaniu czytnikiem.

  • 77. Data: 2008-02-07 23:41:16
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 07 Feb 2008 18:01:51 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Chyba sobie. Moge sie przylaczyc.

    > Nie mowie ze to sa najbezpieczniejsze rozwiazania, i nie ma rozwiazan
    > calkowicie bezpiecznych, ale akurat "hasla maskowane" nie wnosza
    > praktycznie nic do bezpieczenstwa (oprocz uludy, ale to dzial
    > marketingu raczej).

    Wnosi jak najbardziej. Złodziej by musiał przez dłuższy czas podsłuchiwać
    ofiarę, w dodatko soft musiałby być bardziej wyrafinowany niż zwykły
    keylogger - rozpoznawać kiedy włączono stronę, "obserwować" pokazywane
    strony...

    > Jakbys napisal, ze brakuje np. podpisow cyfrowych, to moglbym sie
    > zgodzic.

    Podpis cyfrowy pt. plik + ew. hasło? Niewielki problem dla złodzieja, tym
    bardziej takiego który bez problemu poskłada sobie hasło z wielu
    maskowanych.

    > Nie, ale dobrze byloby miec jakies podstawowe pojecie o tym, o czym
    > sie pisze.
    > A nie tylko na zasadzie "kolo gospodyn wiejskich wie najlepiej".

    Według Ciebie kilkukrotne wydłużenie czasu, przez który złodziej musi
    "łamać" klienta to nic? Przez ten czas cały czas jest ryzyko wykrycia
    trojana..

  • 78. Data: 2008-02-08 06:24:11
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    krzysztofsf pisze:

    > Mozliwe, ze na zasadzie testera banknotow + jakis czytnik bedacy
    > analogia czytnika kodow kreskowych - gdzies musza byc zaszyte
    > informacje o nominale w formie podlegajacej zeskanowaniu czytnikiem.

    A po co testowac i tak przeciez je sprawdzaja i szybko dojda kto te
    kserowki wrzucil. Mozna tez skanowac numery kazdego wrzuconego i wiadomo
    ktore Kowalski wrzucil.

  • 79. Data: 2008-02-08 07:09:28
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 8 Lut, 06:24, Jan Strybyszewski <g...@...pl> wrote:

    > A po co testowac i tak przeciez je sprawdzaja i szybko dojda kto te
    > kserowki wrzucil. Mozna tez skanowac numery kazdego wrzuconego i wiadomo
    > ktore Kowalski wrzucil.

    Nie wiem. Chyba wrzucanie w kopertach w innych wplatomatach ma swoja
    przyczyne. Wplacisz 20 tys w podrobkach lub podajac 20-o zlotowki jako
    banknoty 200 zl, wyplacisz gdy zaksieguja na koncie i .......np.
    zastrzezesz karte zglaszajac, ze ktos ci ja ukradl. Ktos pisal, ze
    srodki na koncie widac po pol godzienie.

  • 80. Data: 2008-02-08 07:17:37
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    krzysztofsf pisze:

> [...]
    > zastrzezesz karte zglaszajac, ze ktos ci ja ukradl. Ktos pisal, ze
    > srodki na koncie widac po pol godzienie.

    Alez wrzucajac bez koperty te banknoty mozna skanowac prawda ?
    Wplatomaty w kopertach to taka STARA technologia w sam raz dla UK
    a nei na naszych cwaniakow