  • 31. Data: 2004-09-01 07:00:45
    Temat: Re: mBank - ukryte oplaty
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    > Może się zdziwisz, ale nikt mnie nie pyta.
    > Wiem, że chciałeś, żeby było zabawnie, ale wyszło bez sensu. Może
    > jakaś lepsza analogia?

    Na zyczenie uroczej damy zawsze.

    Wjazd na taka wieze w Paryzewie kosztuje 5 EUR czy majac w PLN (5 x sredni
    kurs EUR z NBP) wjedziesz na wieze.
    Drugi przyklad to czy za bilet za 199zl w Sky Europe zaplacisz 199zl
    (odpowiedz ciekawa bo NIE) poniewaz za
    bilet placisz w koronach :)

  • 32. Data: 2004-09-01 07:22:01
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    WaSyL <w...@r...megapolis.pl> wrote:
    > taaak, to dlaczego te niektore banki i tak wypadaja korzystniej
    > finansowo niz mbank przy takich operacjach ?

    Podaj ostatni przyklad. Serio jestem ciekawy jak bardzo lepiej wypadaja i
    ktore konkretnie i w jakiej walucie.

    http://www.PRnews.pl

  • 33. Data: 2004-09-01 07:22:55
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    WaSyL <w...@r...megapolis.pl> wrote:
    > ok, myslalem ze dodatkowa oplata do tej za przewalutowanie

    no wlasnie... ;)

    http://www.PRnews.pl

  • 34. Data: 2004-09-01 07:29:59
    Od: "rsa127" <r...@g...pl>

    > Płacąc w sklepie kartą płatniczą Visa Electron z mBanku za granicą jesteśmy
    > obciążani dodatkową opłatą w wysokości 2% wartości transakcji.
    >
    > To ewenement. Większość banków pokrywa koszt transakcji prowizją płaconą
    > przez sprzedawcę. Użytkownik płaci w innych bankach prowizję tylko jeżeli
    > wypłaca z bankomatu lub używa karty _kredytowej_.

    Sprawa jest dużo bardziej złożona i nie tak oczywista. Praktycznie każda karta
    ma swoją główną walutę obcą. Obecnie dla większości kart jest to Euro (kiedyś
    dużo było kart w dolarach). Jeżeli dokonasz transakcji w walucie karty (np.
    Euro) to system płatniczy (Visa czy MC) obciąża bank kwotą w tej walucie.
    Następnie bank przelicza tę kwotę po swoim kursie i obciąża klienta. Jeżeli
    transakcja jest w innej walucie niż waluta transakcji to Visa lub MC
    przeliczają po swoich kursach np. forinty na Euro i bank otrzymuje obciążenie w
    Euro. Za przeliczenie może być pobrana opłata manipulacyjna. Tu tak samo bank
    przelicza po swoim kursie.
    Niektóre banki (zwłaszcza banki zagarniczne) doliczają do każdej transakcji
    zagranicznej dodatkowo prowizję (ok. 2-3%).
    Dochodzimy jednak do innej bardzo istotnej kwestii - jak bank przelicza waluta.
    ŻADEN nie przelicza wg kursu średniego NBP. Wiele przelicza wg kursu sprzedaży
    walut. Są też pewne banki (np. Fortis i Citibank), które mają oddzielną, bardzo
    niekorzystną i niedostępną publicznie tabelę dla transakcji kartowych. Fortis i
    Citi nie mówią zatem o opłacie za przewalutowanie, bo po prostu stosują dużo
    gorsze kursy.
    Na sprawę trzeba zatem spojrzeć globalnie - jakie będzie rzeczywiste
    obciążenie. Ze "świeżego" doświadczenia stwierdzam, że karty mBanku/Multibanku
    są jednymi z najbardziej konkurencyjnych. Tylko jeden bank (Nordea) widziałem,
    aby miał lepsze kursy. Pozostałe banki mają dużo gorsze kursy sprzedaży, a już
    Citi i Fortis biją na głowę swoimi kursami karcianymi.

  • 35. Data: 2004-09-01 07:31:40
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <ch3s17$j2e$1@news.onet.pl>, ROBBO 2 wrote:

    > Na zyczenie uroczej damy zawsze.
    >
    > Wjazd na taka wieze w Paryzewie kosztuje 5 EUR czy majac w PLN (5 x sredni
    > kurs EUR z NBP) wjedziesz na wieze.

    Nadal kiepsko. Czy na wieży jest oficjalnie napisane, w oficjalnym
    regulaminie, w oficjalnym cenniku, że za te PLNy wjadę?

    > Drugi przyklad to czy za bilet za 199zl w Sky Europe zaplacisz 199zl
    > (odpowiedz ciekawa bo NIE) poniewaz za
    > bilet placisz w koronach :)

    jw

    Renata
    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę

  • 36. Data: 2004-09-01 07:43:11
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    > Nadal kiepsko. Czy na wieży jest oficjalnie napisane, w oficjalnym
    > regulaminie, w oficjalnym cenniku, że za te PLNy wjadę?

    w mbanku tez nie jest "zadnych" kosztow w regulaminie

    > jw

    jw cena ktora zatwierdzasz jest 199zl dopiero na wyciagu z karty okazuje sie
    ze jednak jest inna kwota.

  • 37. Data: 2004-09-01 07:56:46
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    napisał w wiadomości news:ch27l1

    > Kursy walut w mBanku dostepne sa na ich stronie (albo www.brebank.pl) - i
    > teraz sa znacznie lepsze. Ba - w wielu przypadkach najlepsze. (polecam

    to prawda ze tam sa kursy i sa niezle. Szkoda tylko ze w regulaminie kart
    mbank pisze o kursach podawanych PRZEZ MBANK a nie przez BRE a czesto
    wystepuja roznice - na stronie www mbanku jest inny kurs a na stronie BRE
    inny (gdy BRE zmienia tabele kilka razy dziennie). Na szczescie wszystkie
    transakcje w rzeczywistosci sa realizowane przez tabele BRE choc nie da sie
    wykluczyc ze np. po zmianie wlasciciela mbanku kursy beda zupelnie inne...

    D.

  • 38. Data: 2004-09-01 07:59:41
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Dave <d...@o...pl> wrote:
    realizowane przez
    > tabele BRE choc nie da sie wykluczyc ze np. po zmianie wlasciciela
    > mbanku kursy beda zupelnie inne...

    Nie da sie wykluczyc, ze po zmianie wlasciciela wprowadza zuelnie inne
    taryfy i prowizje itp. Zbedne gdybanie ;)

    http://www.PRnews.pl

  • 39. Data: 2004-09-01 08:38:44
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <ch3ugn$lug$1@news.onet.pl>, ROBBO 2 wrote:

    > w mbanku tez nie jest "zadnych" kosztow w regulaminie

    Stoi na oficjanej stronie "żadnych prowizji". "prowizja - procentowe
    wynagrodzenie za pośrednictwo w jakiejś transakcji handlowej" (za pwn)

    > jw cena ktora zatwierdzasz jest 199zl dopiero na wyciagu z karty okazuje sie
    > ze jednak jest inna kwota.

    Ale gdzieś jest napisane, że przyjmują złotówki, a potem ich nie
    przyjmują? Nie wiem o jakim cenniku piszesz, kto podał ten cennik i co
    w nim stoi.

  • 40. Data: 2004-09-01 08:46:48
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <7...@n...onet.pl>, rsa127 wrote:

    > Na sprawę trzeba zatem spojrzeć globalnie - jakie będzie rzeczywiste
    > obciążenie. Ze "świeżego" doświadczenia stwierdzam, że karty mBanku/Multibanku
    > są jednymi z najbardziej konkurencyjnych.

    Ja mam świeże dane dla KK Lukasa i operacji w Kanadzie. Kilka
    transakcji:
    12.07/14.07 - 2,8
    16.07/19.07 (trans/obciążenie) - kurs 2,78
    20.07/22.07 - 2,82
    02.08/05.08 - 2,85
    12.08/16.08 - 2,81