  • 41. Data: 2004-09-01 08:51:51
    Temat: Re: mBank - ukryte oplaty
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    > Stoi na oficjanej stronie "żadnych prowizji". "prowizja - procentowe
    > wynagrodzenie za pośrednictwo w jakiejś transakcji handlowej" (za pwn)

    To nie jest wynagrodzenie tylko koszt zmiany waluty transakcji na walute w
    jakiej prowadzone jest konto.

    > Ale gdzieś jest napisane, że przyjmują złotówki, a potem ich nie
    > przyjmują? Nie wiem o jakim cenniku piszesz, kto podał ten cennik i co
    > w nim stoi.

    SKY Europe podaje cene w zlotych polskich ale naprawde placimy w koronach
    ktore sa przeliczane na zlotowki przez bank.
    Kurs SkyEurope po jakiej wyliczane jest cena jest rozny od kursu jaki ma
    bank ktorego karta placimy

    .

  • 42. Data: 2004-09-01 09:08:11
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <ch42hg$p5c$1@news.onet.pl>, ROBBO 2 wrote:

    > To nie jest wynagrodzenie tylko koszt zmiany waluty transakcji na walute w
    > jakiej prowadzone jest konto.

    Zatem czy jeżeli mBank pisze: "Za wypłaty w innych bankomatach mBank
    pobiera prowizję według Taryfy prowizji i opłat (czyli np 5zł)" to
    znaczy, że te 5zł to jest w całości wynagrodzenie banku i kosztów
    żadnych bank w tym momencie nie ponosi?

> [...]
    > ktore sa przeliczane na zlotowki przez bank.
    > Kurs SkyEurope po jakiej wyliczane jest cena jest rozny od kursu jaki ma

    Trudno mi w tym przypadku dyskutować o czymś czego na oczy nie
    widziałam. Tym bardziej, że nie odpowiadasz na pytania, które zadaję.

    Renata

    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę

  • 43. Data: 2004-09-01 09:27:22
    Od: "Jan Werbiński" <j...@f...com>

    W wiadomości:ch3tak$ne9$...@n...onet.pl,
    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> napisał:

    > Podaj ostatni przyklad. Serio jestem ciekawy jak bardzo lepiej
    > wypadaja i ktore konkretnie i w jakiej walucie.

    Konkretniej to np Inteligo przy zakupach w Niemczech wypadało kiedyś
    korzystniej od mBanku i nawet od gotówki kupionej w kantorze.

    Teraz może być inaczej.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 44. Data: 2004-09-01 09:42:20
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

> [...]
    > pobiera prowizję według Taryfy prowizji i opłat (czyli np 5zł)" to
    > znaczy, że te 5zł to jest w całości wynagrodzenie banku i kosztów

    Jest to mozliwe bo byc moze mbank ma umowe na ryczalt.

    > Trudno mi w tym przypadku dyskutować o czymś czego na oczy nie
    > widziałam. Tym bardziej, że nie odpowiadasz na pytania, które zadaję.

    Napisalem przy rezerwacji cena podana jest w zl polskich.

  • 45. Data: 2004-09-01 09:56:37
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <ch45g9$cb$1@news.onet.pl>, ROBBO 2 wrote:
> [...]

    I jeszcze raz cytat z mBanku na temat tych 2%:
    "W przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki dokonanych za
    granicą w walucie innej niż waluta rozliczeniowa, mBank pobiera
    dodatkowo prowizję za przewalutowanie transakcji w wysokości do 2%
    wartości transakcji"

    Sam bank to nazywa PROWIZJĄ. To chyba bank wie lepiej niż Ty.
    A może podążając za modą panującą na grupie zaczniemy się wyzywać od
    pracowników banków... :)

    > Jest to mozliwe bo byc moze mbank ma umowe na ryczalt.

    A ten ryczałt wynosi 0zł...

    > Napisalem przy rezerwacji cena podana jest w zl polskich.

    Ale nie odpowiedziałeś na pytanie: "Ale gdzieś jest napisane, że
    przyjmują złotówki, a potem ich nie przyjmują?"
    Podaj najlepiej link do tego cennika, jeśli chcesz jeszcze o nim
    porozmawiać. Tak będzie najprościej.

  • 46. Data: 2004-09-01 10:56:46
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 1 Sep 2004 10:51:51 +0200, "ROBBO 2" <r...@o...pl> wrote:

    >To nie jest wynagrodzenie tylko koszt zmiany waluty transakcji na walute w
    >jakiej prowadzone jest konto.

    ROTFL. A dlaczego przeliczenie dwóch, może trzech liczb kosztuje 2% a
    nie np. 1 zł? To _jest_ wynagrodzenie, bo przecież bank je sobie
    zatrzymuje i na pewo przekracza ono koszt obsługi takiej transakcji.

> [...]
    >ktore sa przeliczane na zlotowki przez bank.
    >Kurs SkyEurope po jakiej wyliczane jest cena jest rozny od kursu jaki ma

    no i fajnie. _Też_ są nieuczciwi. Ale co to zmienia w sprawie mBanku?
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 47. Data: 2004-09-01 11:03:22
    Od: "JaKi" <j...@j...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości

    > no i fajnie. _Też_ są nieuczciwi. Ale co to zmienia w sprawie mBanku?

    Trudno to nazwać nieuczciwością. Po prostu obsługuje ich rodzimy akłajer.

    --
    JaKi

  • 48. Data: 2004-09-01 12:32:01
    Od: "Rafal" <r...@p...onet.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:
    > Dave <d...@o...pl> wrote:
    > realizowane przez
    >
    > Nie da sie wykluczyc, ze po zmianie wlasciciela wprowadza zuelnie inne
    > taryfy i prowizje itp. Zbedne gdybanie ;)

    A czemu mBank mialby zmieniac wlasciciela?
    Rafal

  • 49. Data: 2004-09-01 12:52:15
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 1 Sep 2004 13:03:22 +0200, "JaKi"
    <jarek_popieljakchceszcoswyslacusun@jakchceszcoswysl
    acusungazeta.pl>
    wrote:

    >Trudno to nazwać nieuczciwością. Po prostu obsługuje ich rodzimy akłajer.

    IMHO nietrudno. Jeśli podają cenę 100 zł, a każą sobie płacić 101, to
    jest to nieuczciwość.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 50. Data: 2004-09-01 13:03:26
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Tue, 31 Aug 2004 20:31:00 +0000 (UTC), w
    <s...@k...kjonca.bogus>, Kamil Jonca
    <k...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Ad rem: to jest opłata za przewalutowanie, nie za tranzakcje.

    Klient nie dokonuje przewalutowania, lecz bezgotówkowej transakcji kartowej.