  • 1. Data: 2003-11-30 18:42:12
    Temat: mBank vs. Inteligo
    Od: "Jurand Grabowski" <j...@o...pl>

    Witam,

    Wlasnie rozpoczynam dzialanosc gospodarcza i jak to zwykle bywa musze
    zalozyc sobie rachunek w banku. Prosze o porade w ktorym banku
    najkorzystniej jest posiadac rachunek. Osobiscie zastanawiam sie nad
    mBankiem lub Inteligo, ale jesli macie lepsze propozycje, to bardzo prosze.
    Dla 'ulatwienia' podam, ze mam konto indywidualne w mBanku i jestem z niego
    zadowolony, natomiast oddzial PKO BP mam jakies 80m od domu.
    Z gory dzieki za sugestie!

    --
    Pozdrowka,
    Jurand.

  • 2. Data: 2003-11-30 18:50:27
    Temat: Re: mBank vs. Inteligo
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Jurand Grabowski <j...@o...pl> wrote:
> [...]
    > prosze. Dla 'ulatwienia' podam, ze mam konto indywidualne w mBanku i
    > jestem z niego zadowolony, natomiast oddzial PKO BP mam jakies 80m od

    Podstawowe pytanie - co to za dzialalnosc? Jesli kasa bedzie przychodzila na
    rachunek bankowy - to mysle, ze latwiej bedzie w mBanku - jesli bedziesz
    wplacal gotowke - to Inteligo.
    zobacz jeszcze oferte Nordea Banku, VW Banku direct (karta Visa Biznes
    bedzie na poczatku przyszlego roku) lub MultiBanku.

  • 3. Data: 2003-11-30 19:05:38
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Jurand Grabowski napisał:

> [...]
    > Dla 'ulatwienia' podam, ze mam konto indywidualne w mBanku i jestem z niego
    > zadowolony, natomiast oddzial PKO BP mam jakies 80m od domu.

    Konto firmowe w Inteligo jest dosyc drogie, ale ma kilka zalet. Przede
    wszystkim platnosci do ZUSu i USu, ktore po jednokrotnym zdefiniowaniu
    wymagaja co miesiac podawania jedynie kwot i numerow deklaracji (jest
    jeden formularz dla wszystkich ZUSow), co jest wygodne niezwykle
    (oczywiscie mozna zlecac te platnosci z data przyszla). Do tego serwis
    SMS niezbedny jesli interesuje Cie co sie dzieje na koncie (nie trzeba
    nic wysylac, nigdzie dzwonic ani wchodzic, zeby wiedziec czy cos
    wplynelo/wyplynelo). Jest jeszcze pare innych udogodnien (np. dla kazdej
    platnosci masz informacje kiedy i ile ostatnio za jej pomoca
    zaplaciles). Itp. itd. Jesli masz komorke w Plusie, to mozesz za 1 zl
    wymienic karte SIM na specjalna z aplikacja do obslugi konta (w sumie
    bajer, ale moze ktos korzysta z tego bardziej intensywnie niz raz na
    kwartal). No ale to wszystko kosztuje.

    Oddzial BP da Ci tyle, ze bedziesz mogl wplacac i wyplacac (jesli w
    oddziale jest POS) gotowke bez prowizji. Co moze byc bardzo duza zaleta.

    Bartol

  • 4. Data: 2003-11-30 20:03:39
    Od: "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl>

    W artykule bqddlp$4m2$...@n...onet.pl,
    niejaki(a): Jurand Grabowski z adresu <j...@o...pl> napisał(a):
> [...]
    > prosze. Dla 'ulatwienia' podam, ze mam konto indywidualne w mBanku i
    > jestem z niego zadowolony, natomiast oddzial PKO BP mam jakies 80m od

    W przypadku;
    1) Zasilania konta firmowego przez inne firmy - mBank ( eKonto +
    mBiznes) + Inteligo (prywatne).
    Zalety to; elastyczność w dysponowaniu środkami i niskie koszty
    utrzymania w mBanku. Inteligo dla wypłat, jeśli pod nosem nie ma
    Euronetu, i ewentualnych wpłat.
    2) Zasilania konta firmowego własnymi wpłatami - mBank ( eKonto +
    mBiznes) + Inteligo (prywatne + firmowe, ew. bez karty)
    Zalety jak wyżej plus możliwość realizowania szybkich płatności przez
    Inteligo bezpośrednio po uzupełnieniu konta. Jeśli będziesz
    zdyscyplinowany (będziesz uzupełniał konto z wystarczającym
    wyprzedzeniem) to możesz i w tym przypadku zrezygnować z firmowego w
    Inteligo.

    To tylko przykład bo dużo zależy od Twojej DG i sposobu wykorzystania
    rachunku firmowego. Dostępność bankomatów to też poważny argument przy
    doborze konta. Można też rozpatrywać Multibank, e-direct w Volkswagen
    Bank. Ten ostatni może być nieco kłopotliwy przy niektórych DG i
    przynajmniej na początek nie polecałbym jako podstawowe. Dopiero jeśli
    sprawdzi się w użyciu. W każdym bądż razie nie warto ograniczać się do
    jednego konta. Po sprawdzeniu zawsze można z któregoś zrezygnować.
    Jedyny kłopot to aktualizacja rachunków bankowych w NIP-1 dla US i ZUS
    ZBA. By coś konkretnego doradzić musiałbyś podać skalę, profil
    działalności i szczegółowo opisać swoje wymagania, także kosztowe. Warto
    jednak posiadać konto prywatne i firmowe, jako podstawowe, w jednym
    banku gdzie przelewy między kontami odbywają się natychmiast. To daje
    elastyczność w dysponowaniu własnymi środkami a US, co uprzedzam, nie ma
    prawa czepiać się do przelewów między kontem prywatnym i firmowym. Tu
    świetnie sprawuje się mBank i niestety znacznie droższe Inteligo.

  • 5. Data: 2003-12-01 19:31:48
    Od: "Jurand Grabowski" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Jurand Grabowski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    niego
    > zadowolony, natomiast oddzial PKO BP mam jakies 80m od domu.

    Dzieki za odpowiedzi!
    Jurand.