  • 11. Data: 2004-03-16 12:52:07
    Temat: Re: mBank vs. VW Bank
    Od: "Konrad Kwiatkowski" <k...@f...onet.pl>

    "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> wrote in message

    > Kazdy ma mozliwosc wyboru i jezeli jest w pelni swiadomy, co moze go
    > spotkac po przechwyceniu loginu i hasla w mBanku to jego sprawa. Mnie
    > natomiast bardziej odpowiada sytuacja np. jak Lukasie, gdzie mam porobione
    > zlecenia okresowe, a kazdorazowa zmiane (uaktualnienie) musze podpisac
    > tokenem.

    Ale w mBanku jest identycznie - przy zleceniu stalym kazda zmiane danych
    trzeba potwierdzic haslem jednorazowym. Tylko przy przelewach zdefiniowanych
    nie trzeba - co jest wg mnie bardzo wygodne.

    Pozdrawiam,
    Konrad

  • 12. Data: 2004-03-16 16:31:45
    Od: "rena" <r...@a...pl>

    Użytkownik "Czeslaw Bajer" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Zniechęcony lutową zmianą taryf w mBanku założyłem konto w VW Banku.

    ja tez. strona www-transakcyjna jest beznadziejna - w mbanku wszystko jest
    intuicyjnie latwe.w vw przelew na dzis to przelew, a przelew na jutro
    to...zlecenie. vw sluzy mi tylko do robienia przelewow, ktorych mam sporo.
    jesli wprowadza oplaty-na pewno wroce do mbanku.

  • 13. Data: 2004-03-17 22:14:59
    Od: "zlotowinfo" <a...@j...pl>

    > Ale w mBanku jest identycznie - przy zleceniu stalym kazda zmiane danych
    > trzeba potwierdzic haslem jednorazowym. Tylko przy przelewach
    zdefiniowanych
    > nie trzeba - co jest wg mnie bardzo wygodne.

    i jak ci już powiedziano
    bardzo niebezpieczne

    przelewy stałe powinny być
    chronione przynajmniej jeszcze jednym dodatkowym hasłem

    --
    www.zsoft.prv.pl - darmowe programy w sieci, najlepsze w danej kategorii
    strona obsluguje zewn. skrypty (*.js) - zapraszam do współpracy

  • 14. Data: 2004-03-17 23:04:11
    Od: "Michal K." <m...@x...pl>

    > Zniechęcony lutową zmianą taryf w mBanku założyłem konto w VW Banku. Oto
    > garść porównań. Jest to moje odczucie, chociaż po rozmowach z innymi
    > osobami, nie odosobnione. Zalety i wady mBanku należy rozumieć jako
    > cechy przeciwne w VW Banku. Ciekaw jestem dalszych opinii.

    Zalety VW-BANK wzgledem mBanku
    1) oczywiscie darmowe przelewy + zlecenia
    2) darmowy wyciag co miesiac poczta
    3) wyzsze oprocentowanie (niewiele ale zawsze)
    4) darmowe ubezpieczenie 2000 + 5000 OC na karcie Visa electron w VW
    5) darmowy token, o wiele lepszy niz papierowe hasla - apropos w pracy
    zainstalowalem logowanie klawiatury i niechacy przejalem ident i haslo do
    konta mbanku kolegi z pracy, bez hasel co prawda duzo nie sie nie zrobi ale
    zawsze saldo + historia) - w VW takie cos jest nierealne, bo co minute
    zmienia sie sekwencja cyfr na tokenie.
    6) dla mnie konkretnie wygodniejsze bankomaty <400 1,50 , >400 za darmo
    dowolny bankomat
    7) obsluga internetowa mnie osobiscie nigdy nie zawiodla i nawet
    przyjemniejszy layout obslugi via WWW, moze faktycznie jedyna wada jest brak
    identyfikacji natychmiastowej banku do ktorego wysylamy przelew, ale jak sie
    zlozy przelew i spojrzy w szczegoly to wtedy pokazuje
    8) kultura - kolorowy segregator, gotowe formularze dodatkowych uslug,
    przyjemnie i milo + na swieta klieci dostali 30-impulsowe karty chipowe TP +
    kazdy dostal kartke z zyczeniami na urodziny - moze bzdura ale jako klient
    VW czuje sie naprawde dopieszczony - mbank w tej materii = 0
    9) nie znam dokladnie mozliwosci debetu w mbanku bo chyba ich nie ma, w VW
    jest kredyt e-direct dzialajacy jak normalne saldo debetowe (stosunkowo
    atrakcyjne i kasuje za rzeczywisty czas posiadania salda debetowego)

    Wady VW-BANK
    1) opoznienie w ksiegowaniu po operacji (karta lub bankomatem) - zwykle 3
    dni pozniej zabiera kase co powoduje ryzyko powstania niedozwolonego salda
    debetowego (a chyba sa za to kary), z drugiej strony 3 dni dluzej kasa lezy
    na koncie (zalezy kto jak woli)
    2) kara za ewentualne uszkodzenie tokena, ja trzymam w szufladzie w domu i
    nie sadze zebym go popsul - ryzyko dla ludzi ktorzy zabieraja token w
    "teren"
    3) brak mozliwosci porozmawiania via www z konsultantem (wada aczkolwiek nie
    dla wszystkich), ja po zalozeniu konta nigdy nie potrzebowalem konsultanta

    To takie wnioski, na codzien korzystam z ekonta m-biznes i vw-bank - niczego
    nie ubarwialem, gdybym mial polecac - zdecydowanie VW !!- po prostu
    najlepiej sie kalkuluje, pomijajac wzgledy estetyczne typu obsluga przez WWW
    czy hasla najistotniejszym jest fakt ze VW jest najtansze.

    Pozdr MiKo (VW)

  • 15. Data: 2004-03-18 10:10:22
    Od: "Konrad Kwiatkowski" <k...@f...onet.pl>

    "zlotowinfo" <a...@j...pl> wrote in message

    > i jak ci już powiedziano
    > bardzo niebezpieczne

    Jesli sie swiadomie korzysta z komputera to wystarczajaco bezpieczne...
    glownym niebezpieczenstwen nad ktorym sie ma sie zadnej kontroli jest
    rozkodowanie przez kogos transmisji SSL... czyli symetrycznego klucza
    128bitowego... lub asymetrycznego RSA 1024bitowego. Z symetrycznem to
    wiadomo jak sprawa wyglada... asymetryczny RSA w warunkach "domowych"... w
    rozsadnym czasie da sie zlamac w okolicach 256bitow - sprawdzalem
    doswiadczalnie metoda krzywych eliptycznych. Natomiast jesli ktos posiada
    srodki umozliwiajace zlamanie 1024bitowego RSA to nie beda go interesowac
    "drobne" znajdujace sie na moim koncie... czy nawet najbardziej zasobnych
    kontach klientow mbanku...

    Pozdrawiam,
    Konrad

    PS. Jak ktos sie loguje do mbanku z komputera kolegi z pracy... to
    rzeczywiscie token jest rozwiazaniem dla niego - dopuki nie zostawi go
    przypadkiem na biurku u kolegi spieszac sie gdzies ;-)

  • 16. Data: 2004-03-18 10:36:41
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Konrad Kwiatkowski wrote:
    > "zlotowinfo" <a...@j...pl> wrote in message
    [...]

> [...]
    > glownym niebezpieczenstwen nad ktorym sie ma sie zadnej kontroli jest
    > rozkodowanie przez kogos transmisji SSL... czyli symetrycznego klucza
    Nie. Głównym niebezpieczeństwem są pracownicy banku.
    KJ

  • 17. Data: 2004-03-18 11:00:58
    Od: "Konrad Kwiatkowski" <k...@f...onet.pl>

    "Kamil Jonca" <k...@g...pl> wrote in message

    > Nie. Głównym niebezpieczeństwem są pracownicy banku.

    No tak - tylko, ze to juz inny rodzaj niebezpieczenstwa - tu ani token - ani
    inne wywyslne zabezpieczenia nie pomoga.

    Pozdrawiam,
    Konrad

  • 18. Data: 2004-03-18 11:30:07
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Konrad Kwiatkowski" <k...@f...onet.pl> writes:

    > No tak - tylko, ze to juz inny rodzaj niebezpieczenstwa - tu ani token - ani
    > inne wywyslne zabezpieczenia nie pomoga.

    Ale jesli ktos uzywa komputera, do ktorego maja dostep inni ludzie
    (albo zarazi sie wirusem), to token/hasla jednorazowe chronia przed
    mnostwem naduzyc, a stale haslo - nie.

    MJ

  • 19. Data: 2004-03-18 21:47:32
    Od: "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl>

    > i jak ci już powiedziano
    > bardzo niebezpieczne
    >
    > przelewy stałe powinny być
    > chronione przynajmniej jeszcze jednym dodatkowym hasłem

    zrozum:
    TO TY TAK TWIERDZISZ

    sa ludzie ktorym to zabezpieczenie wystarcza - tak jak np mi.
    nie wydawaj kategorycznych opinii.

    pzdr,
    rafal urbanelis
    http://szus.info

    ps. oczywiscie salomonowym rozwiazaniem byloby zrobienie dwoch rodzajow
    przelewow zdefiniowanych:
    chronione kolejnym poziomem i niechronione.

  • 20. Data: 2004-03-18 23:07:44
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl> writes:

    > ps. oczywiscie salomonowym rozwiazaniem byloby zrobienie dwoch rodzajow
    > przelewow zdefiniowanych:
    > chronione kolejnym poziomem i niechronione.

    Zdaje sie, ze inteligo tak ma...

    MJ