  • 11. Data: 2002-09-04 09:47:50
    Temat: Re: [mBank] - współwłaściciel
    Od: j...@p...onet.pl

    > Ja mam 2 eMAXy wspólne z żoną.

    Odważny :-)

    Jacek

  • 12. Data: 2002-09-10 14:22:46
    Temat: Re: [mBank] - współwła?ciciel
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    On 3 Sep 2002 14:55:32 +0200, j...@p...onet.pl wrote:

    >A niech ma swoje. Ta dyspozycja i tak jest głównie na wypadek
    >śmierci/ubezwłasnowolnienia itp.

    Formalnie "dyspozycja na wypadek smierci"
    jest inaczej traktowana niż rachunek wspólny.
    W razie czego (formalnie) żona (współwłaściciel)
    dostanie tylko połowę z salda konta.
    (reszta w postępowaniu spadkowym).

    W przypadku "dyspozycji" dostanie pełną kwotę
    (o ile nie przekracza tej zapisanej w ustawie
    - jakieś 20 "pensji")

    Do tego co chcesz umożliwić :-)
    wystarczy pełnomocnictwo ogólne.

    BAH

  • 13. Data: 2002-09-10 19:40:21
    Od: "Maciej Piotrzkowski" <m...@e...de>

    > 2. Są jakieś inne ficzery/zagwozdki, o których nie pomyślałem/powinienem
    > pamiętać?

    Żonie mojego szwagra naliczono opłatę za wydanie kart dla osoby upoważnionej
    do konta, pomimo że oba rachunki funkcjonowały jako wspólny. :-( Ale być
    może dzieje się tak, ponieważ pierwotnie rachunki te nie były jako wspólne
    (nie było takiej możliwości kiedyś w mBanku).
    Maciej /-/

  • 14. Data: 2002-09-11 08:55:10
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    > (reszta w postępowaniu spadkowym).
    >
    > W przypadku "dyspozycji" dostanie pełną kwotę
    > (o ile nie przekracza tej zapisanej w ustawie

    Stało się: papiery już poszły :-)

    Jacek