eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankimądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawieszą jego konto"
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 21

  • 1. Data: 2011-01-03 20:28:30
    Temat: mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawieszą jego konto"
    Od: b...@o...pl

    http://allegro.pl/my_page.php?uid=9477653#zwrot10dni
    na wypadek gdyby to wielkopomne dzieło miało ulec zniszczeniu :)
    np. admini allegro.pl skasowaliby tę "stronę o mnie" zacytuję:
    ==== początek cytatu ====
    Zgodnie z art.2 i art.9 "ustawy z dnia 2 marca 2000 r. "o ochronie niektórych
    praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt
    niebezpieczny" (Dz.U. Nr 22/2000r. poz.271)
    KONSUMENT MA PRAWO ODSTĄPIENIA W CIĄGU 10DNI OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ, ALE:
    1) w celu zapobieganiu niżej opisanym nadużyciom i zapobieganiu przestępstwom na
    szkodę allegro.pl, o każdym "zwrocie konsumentowi w ciągu 10 dni" od dokonania
    zakupu przez "PzA" poinformuję allegro i ADMINI (widząc zagrożenie interesu
    ALLEGRO.PL) ROZWAŻĄ ZAWIESZENIE KONT KUPUJĄCEGO KONSUMENTA!
    2) aby utrudnić nieuczciwym konsumentom ich ewentualne działania na szkodę
    allegro.pl (np.płacenie "PzA" tylko po to by otrzymać zwrot gotówki, czyli próbę
    nadużycia PzA przez konsumenta do "wypłacania gotówki z kart kredytowych" itp.),
    zgodnie z prawem sprzedawca będzie zwracać cenę towaru w ciągu 30 dni (termin
    ustawowy), na rachunek bankowy, a w przypadku płatności "PzA" kartą płatniczą na
    kwotę powyżej 100zł, będzie dodatkowo żądać udokumentowania numeru rachunku
    bankowego przyporządkowanego do (użytej przy płatności "PzA") karty płatniczej
    (np. przesłania wyciągu z karty kredytowej za odpowiedni miesiąc lub umowy
    kredytowej) i dokonywać ewentualnego zwrotu ceny towaru tylko na rachunek
    bankowy przyporządkowany do karty płatniczej, użytej "PzA".
    3) prawo"zwrotu w 10dni" nie przysługuje wszystkim nabywcom, ale tylko
    konsumentom, tylko pod warunkiem zakupu w formie "kup teraz" (NIE aukcji rosnącej)
    4) konsument musi w ciągu ustawowych 10 dni na swój koszt odesłać kartę SIM
    listem poleconym lub dokonać zwrotnego przelewu sms na nr 798478951,
    5) konsumentowi przysługuje zwrot wyłącznie ceny towaru. Nie są zwracane koszty
    przesyłki, ani poniesione przez sprzedawcę ani poniesione przez nabywcę.
    6) oświadczam, że powyższe postanowienia nie będą używane w celu faktycznego
    ograniczania ustawowych praw konsumenta, ale służą one tylko i wyłącznie
    zapobieganiu ewentualnym nadużyciom i zapobieganiu ewentualnemu łamaniu prawa.
    7) restrykcje 1-5 dotyczą TYLKO "zwrotu konsumentowi w ciagu 10 dni" i nie
    ograniczają praw wynikających z reklamacji
    8) Ewentualne wątpliwości co do powyższych informacji, rozwieje miejscowy
    rzecznik praw konsumentów (telefonu szukaj w wyszukiwarce www.google.pl).
    === koniec cytatu ===

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 2. Data: 2011-01-03 20:34:33
    Temat: Re: mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10dni, ale admini zawieszą jego konto"
    Od: b...@o...pl

    czy taka groźba:
    > KONSUMENT MA PRAWO ODSTĄPIENIA W CIĄGU 10DNI OD UMOWY ZAWARTEJ NA
    > ODLEGŁOŚĆ, ALE: (...) ADMINI (widząc zagrożenie interesu ALLEGRO.PL)
    > ROZWAŻĄ ZAWIESZENIE KONT KUPUJĄCEGO KONSUMENTA!

    jest legalna?

    > 2) aby utrudnić nieuczciwym konsumentom ich ewentualne działania na szkodę
    > allegro.pl (np.płacenie "PzA" tylko po to by otrzymać zwrot gotówki, czyli
    > próbę nadużycia PzA przez konsumenta do "wypłacania gotówki z kart
    > kredytowych" itp.), zgodnie z prawem sprzedawca będzie zwracać cenę towaru
    > w ciągu 30 dni (termin ustawowy), na rachunek bankowy,

    skąd sprzedawca wytrzasnął "ustawowe 30 dni"? czegoś nie wiem? jaka to ustawa?

    > a w przypadku płatności "PzA" kartą płatniczą na kwotę powyżej 100zł,
    > będzie dodatkowo żądać udokumentowania numeru rachunku bankowego
    > przyporządkowanego do (użytej przy płatności "PzA") karty płatniczej
    > (np. przesłania wyciągu z karty kredytowej za odpowiedni miesiąc lub umowy
    > kredytowej) i dokonywać ewentualnego zwrotu ceny towaru tylko na rachunek
    > bankowy przyporządkowany do karty płatniczej, użytej "PzA".

    następne pkt są mniej kontrowersyjne, ale potem kolejny ROTFL :)

    > 6) oświadczam, że powyższe postanowienia nie będą używane w celu faktycznego
    > ograniczania ustawowych praw konsumenta, ale służą one tylko i wyłącznie
    > zapobieganiu ewentualnym nadużyciom i zapobieganiu ewentualnemu łamaniu prawa.

    łamanie prawa konsumenta zapobiega łamaniu prawa przez konsumenta :) brawo :)

    > 7) restrykcje 1-5 dotyczą TYLKO "zwrotu konsumentowi w ciagu 10 dni" i nie
    > ograniczają praw wynikających z reklamacji

    o dzieki, Łaskawa Pani :)

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 3. Data: 2011-01-03 20:40:28
    Temat: Re: mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotuw10dni, ale admini zawieszą jego konto"
    Od: b...@o...pl

    czy sprzedawca ma prawo az tak kombinować?

    > > a w przypadku płatności "PzA" kartą płatniczą na kwotę powyżej 100zł,
    > > będzie dodatkowo żądać udokumentowania numeru rachunku bankowego
    > > przyporządkowanego do (użytej przy płatności "PzA") karty płatniczej
    > > (np. przesłania wyciągu z karty kredytowej za odpowiedni miesiąc lub umowy
    > > kredytowej) i dokonywać ewentualnego zwrotu ceny towaru tylko na rachunek
    > > bankowy przyporządkowany do karty płatniczej, użytej "PzA".

    co go obchodzi czy klient płacił kartą kredytową...
    jest prawo do zwrotu i ma zwrócić, a nie cudować że klient ma mu
    pokazać wyciąg i "udokumentować nr rachunku bankowego"

    szkoda że jeszcze sprzedawca nie zażądał 16 cyfr nr karty i kodu CVV :)

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 4. Data: 2011-01-03 21:09:07
    Temat: Re: mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10dni, ale admini zawieszą jego konto"
    Od: b...@o...pl

    biorąc pod uwagę mówiąc oględnie niezbyt wysoki poziom inteligencji
    adminów allegro.pl oraz ich postrzeganie "interesu allegro"

    czy można się spodziewać że takie ograniczanie prawa konsumenta
    może sie przyjąć powszechnie na tym portalu aukcyjnym?

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 5. Data: 2011-01-03 21:31:40
    Temat: Re: mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotuw10dni, ale admini zawieszą jego konto"
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 3 Sty, 21:40, b...@o...pl wrote:
    > czy sprzedawca ma prawo az tak kombinowa ?
    >
    > > > a w przypadku p atno ci "PzA" kart p atnicz na kwot powy ej 100z ,
    > > > b dzie dodatkowo da udokumentowania numeru rachunku bankowego
    > > > przyporz dkowanego do (u ytej przy p atno ci "PzA") karty p atniczej
    > > > (np. przes ania wyci gu z karty kredytowej za odpowiedni miesi c lub umowy
    > > > kredytowej) i dokonywa ewentualnego zwrotu ceny towaru tylko na rachunek
    > > > bankowy przyporz dkowany do karty p atniczej, u ytej "PzA".
    >
    > co go obchodzi czy klient p aci kart kredytow ...
    > jest prawo do zwrotu i ma zwr ci , a nie cudowa e klient ma mu
    > pokaza wyci g i "udokumentowa nr rachunku bankowego"
    >
    > szkoda e jeszcze sprzedawca nie za da 16 cyfr nr karty i kodu CVV :)
    >

    Z czegos trzeba splacac swoje dlugi ;)

    http://www.handeldlugami.pl/www/szukanie_proste.php?
    q=turkowska&clik=Szukaj

    MK


  • 6. Data: 2011-01-03 22:36:30
    Temat: Re: mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotuw10dni, ale admini zawieszą jego konto"
    Od: b...@o...pl

    > > co go obchodzi czy klient p aci kart kredytow ...
    > > jest prawo do zwrotu i ma zwrócic, a nie cudowac ze klient
    > > ma mu pokazac wyciag i uudokumentowac nr rachunku bankowego"

    > Z czegos trzeba splacac swoje dlugi ;)

    widzę że userka stara się zniechęcić konsumentów do zwrotu w10dni
    chodzi mi o to czy robi to (a) legalnie (b) bezprawnie (c) na granicy?


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 7. Data: 2011-01-03 23:33:39
    Temat: Re: mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotuw10dni, ale admini zawieszą jego konto"
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 3 Sty, 23:36, b...@o...pl wrote:
    > > > co go obchodzi czy klient p aci kart kredytow ...
    > > > jest prawo do zwrotu i ma zwrócic, a nie cudowac ze klient
    > > > ma mu pokazac wyciag i uudokumentowac nr rachunku bankowego"
    > > Z czegos trzeba splacac swoje dlugi ;)
    >
    > widzę że userka stara się zniechęcić konsumentów do zwrotu w10dni
    > chodzi mi o to czy robi to (a) legalnie (b) bezprawnie (c) na granicy?
    >

    Przy opcji kup teraz przysluguje 10 dni i nie moze byc obwarowane
    zadnymi dodatkowymi zastrzezeniami. Przedsiebiorca ma 14 dni na zwrot
    kasy. Mozesz mu podac nawet tylko adres do wyslania przekazu
    pocztowego.

    MK


  • 8. Data: 2011-01-04 13:07:21
    Temat: Re: mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotuw10dni, ale admini zawieszą jego konto"
    Od: b...@o...pl

    > > widzę że userka stara się zniechęcić konsumentów do zwrotu w10dni
    > > chodzi mi o to czy robi to (a) legalnie (b) bezprawnie (c) na granicy?

    > Przy opcji kup teraz przysluguje 10 dni i nie moze byc obwarowane
    > zadnymi dodatkowymi zastrzezeniami. Przedsiebiorca ma 14 dni na zwrot
    > kasy. Mozesz mu podac nawet tylko adres do wyslania przekazu pocztowego.

    a czy te 14 dni da się jakoś "legalnie" rozciągnąć, typu: klient wysyła
    10 go dnia, sprzedawca specjalnie kwituje paczkę po 14 dniach w ostatni
    dzień drugiego awizowania, potem np. tydzień "rozpatruje wniosek",
    albo robi to "niezwłocznie" czytaj "na drugi dzień"
    a na koniec mówi "ok" i dopiero wtedy nalicza 14 dni do zwrotu.

    próbuję wydedukować, skąd userka wytrzasneła 30 dni

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 9. Data: 2011-01-04 17:32:26
    Temat: Re: mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawieszą jego konto"
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:2de1.00000393.4d22316e@newsgate.onet.pl...
    > http://allegro.pl/my_page.php?uid=9477653#zwrot10dni

    Zakłądając, że ktoś chce na ALELGRO kupować, a nie kopać sie z końcem, to
    zalecałbym daleko posuniętą ostrożność w zakupach u tej uzytkowniczki,
    bowiem takie dziwne regulaminu z góry wróżą różne kłopoty. Z prawnego
    punktu widzenia taki regulamin jest bez sensu, bowiem konsument spokojnie
    może towar zwrócić, wezwać do zapłaty a po upływie terminu po prostu
    zwrócić sie do sądu o wydanie nakazu zapłaty.


  • 10. Data: 2011-01-04 18:31:49
    Temat: Re: mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawieszą jego konto"
    Od: b...@o...pl

    > Z prawnego punktu widzenia taki regulamin jest bez sensu,

    nie wiem, czy to zasługa kolegi czy innych dyskutantow ale
    zapisy uległy zmianie "na korzyść" kupujących, cytuję:
    ====
    Zgodnie z art.2 i art.9 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. "o ochronie niektórych
    praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt
    niebezpieczny" (Dz.U. Nr 22/2000r. poz.271) konsument ma prawo odstąpienia w
    ciągu 10 dni od umowy zawartej na odległość, ale:
    1) prawo "zwrotu w10dni" nie przysługuje wszystkim nabywcom, ale tylko
    konsumentom i tylko pod warunkiem zakupu w formie "kup teraz" (NIE aukcji rosnącej)
    2) konsument musi w ciągu ustawowych 10 dni na swój koszt odesłać kartę SIM
    listem poleconym lub dokonać zwrotnego przelewu sms na nr 798478951,
    3) konsumentowi przysługuje zwrot wyłącznie ceny towaru. Nie są zwracane koszty
    przesyłki, ani poniesione przez sprzedawcę ani poniesione przez nabywcę,
    4) sprzedawca nie musi odbierać przesyłek pobraniowych ani przy reklamacji ani
    przy "zwrocie w 10 dni", więc: NIE przerzucisz kosztu na sprzedawcę,
    5) na zwrot ceny towaru mam 14dni od pokwitowania zwróconego towaru na poczcie:
    gdy list odbiorę w14tym dniu, realny zwrot forsy 30dni od wysyłki zwrotnej
    6) ewentualne wątpliwości co do powyższych informacji, rozwieje miejscowy
    rzecznik praw konsumentów (telefonu szukaj w wyszukiwarce www.google.pl).
    ====

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1