  • 11. Data: 2011-01-04 18:45:14
    Temat: Re: mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotuw10 dni, ale admini zawieszą jego konto"
    Od: b...@o...pl

    co prawda txt uległ zmianie ale jego poprzednia wersja
    wyjaśnia skąd userka wytrzasneła 30 dni

    5) na zwrot ceny towaru mam 14dni od pokwitowania zwróconego
    towaru na poczcie gdy list odbiorę w14tym dniu,
    realny zwrot forsy 30dni od wysyłki zwrotnej

    co by nie sądzic ogólnie o całej sprawie, t30 dni da się obronić :)

  • 12. Data: 2011-01-05 08:00:42
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Ja kiedyś miałem fajną przygodę na allegro. Zakupiłem dwie książki na
    kwotę jakoś niecałe 50 pln. Jako, że mi się spieszyło to napisałem do
    sprzedającego, że wyślę do niego kuriera na swój koszt - no chyba już
    lepiej być nie może ale gdzie tam. Najpierw jakiś dziwne pytania a gdzie
    jest ta firma kurierska etc masakra. Chyba z 3 dni trwała dyskusja i w
    końcu wyszło, że owszem kurierem można na sprzedający podjedzie do DPD,
    bo wie gdzie to jest. Ja się już rozluźniłem i pojechałem po całości, że
    nie kupuje uranu, granatów tudzież cracku tylko książki więc na cholerę
    te podchody i kombinację. W końcu dałem spokój i jako, że było to kup
    teraz stwierdziłem, że wycofuję się i chce zwrotu pieniędzy. Wtedy
    powołał się ów "sprzedawca" na jakieś tam magiczne 30 dni. Już miałem go
    dosyć i czekam. Po 30 dniach patrzę na konto a kasy nie ma. Napisałem, że
    podam go na policję i jakież było moje zdziwienie jak kasa przyszła
    przekazem pocztowym! Wysłany przekaz oczywiście dnia 30 i jeszcze
    potrącona opłata za przekaz z tego co miał mi oddać. Niektórzy potrafią
    się zatracić dopierdalaniu he he.

    --
    xbartx

  • 13. Data: 2011-01-05 12:00:22
    Od: "gri" <s...@a...er>

    > Zakłądając, że ktoś chce na ALELGRO kupować, a nie kopać sie z końcem, to
    > zalecałbym daleko posuniętą ostrożność w zakupach u tej uzytkowniczki,

    Rwetes w internecie większy niż to warte.
    Popatrz co ona ma za towar - karty SIM dla internetu za niewielkie
    pieniądze.
    Po co to zwracać ? Koszty pochłoną zwrot.

  • 14. Data: 2011-01-05 15:41:45
    Temat: Re: m?dro?ci pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawiesz? jego konto"
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    xbartx napisał(a) :
    > i jeszcze
    > potrącona opłata za przekaz z tego co miał mi oddać.

    Co jest też nieprawidłowe.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 15. Data: 2011-01-06 14:16:22
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 05 Jan 2011 16:41:45 +0100, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Co jest też nieprawidłowe.

    Wiem, ale dałem sobie spokój, bo miałem wrażenie, że handluje z ciężką
    konspiracyjną nabojką.

    Xenocide

  • 16. Data: 2011-01-06 17:16:18
    Od: b...@o...pl

    nieprawidłowy termin 30 dni czy nieprawidłowe potrącenie?

  • 17. Data: 2011-01-06 20:07:54
    Od: "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>

    Użytkownik <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > a czy te 14 dni da się jakoś "legalnie" rozciągnąć, typu: klient wysyła
    > 10 go dnia, sprzedawca specjalnie kwituje paczkę po 14 dniach w ostatni
    > dzień drugiego awizowania, potem np. tydzień "rozpatruje wniosek",
    > albo robi to "niezwłocznie" czytaj "na drugi dzień"
    > a na koniec mówi "ok" i dopiero wtedy nalicza 14 dni do zwrotu.
    >
    > próbuję wydedukować, skąd userka wytrzasneła 30 dni

    Z nikad. Przeciez zwrot towaru jest niezalezny od zwrotu kasy. Jedno i
    drugie ma nastpaic w ciagu 14 dni od rezygnacji z zakupu, jak napisal kolega
    wyzej.

    --
    Pozdr
    Kenny

  • 18. Data: 2011-01-06 20:08:35
    Od: "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>

    > nieprawidłowy termin 30 dni czy nieprawidłowe potrącenie?

    Jedno i drugie.

    --
    Pozdr.
    Kenny

  • 19. Data: 2011-01-06 20:09:20
    Od: b...@o...pl

    > Jedno i drugie.

    paczka idzie 4 dni, sprzedawca odbiera ją 14 dnia, ostatni
    dzień drugiego awizo (musi wcześniej? nie musi). Dopiero
    wtedy "dowiedział się" że klient coś zwrócił. Ile ma dni
    na wysyłkę? ponoć 14, więc odda po 4+14+14 dniach i ma
    nawet ponad 30. A jeśli źle liczę, to jak ma być prawidłowo?

  • 20. Data: 2011-01-07 11:25:56
    Od: "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>

> [...]
    > na wysyłkę? ponoć 14, więc odda po 4+14+14 dniach i ma
    > nawet ponad 30. A jeśli źle liczę, to jak ma być prawidłowo?

    Nooo, jesli ktos informacje o rezygnacji wysyla razem z towarem... to
    oczywiscie. W sumie nawet nie przyszlo by mi cos takiego do glowy - ani to
    (jak widac) korzystne dla kupujacego, ani kulturalne.

    Ja tam wole mailem z potwierdzeniem albo telefonicznie z nagraniem rozmowy.

    --
    Pozdr.
    Kenny