  • 31. Data: 2009-07-11 10:18:30
    Temat: Re: mam wyrzuty sumienia
    Od: "Gonzo" <g...@n...net>

    "Fidelio" <t...@o...eu> wrote in message
    news:h39ipo$1u8$1@news.onet.pl...
    > Najgorsze są sytuacje takie jak ja miałem na plastboksie niedawno.
    > Wszedłem po ok 20 pln, ale zaczęło spadać, płynność niezbyt wielka na tym
    > papierze, więc się przestraszyłem i uciekłem.
    > Dziś stoi po 30 pln, zarobiłbym prawie 8 tyś. Ech, też mieliście takie
    > sytuacje? Przydałaby się giełdowa grupa wsparcia ;-)

    Zaraz zaraz, tez mam plastbox (od 12). Jesli na 10 pln roznicy zarobilbys 8
    tys to znaczy ze jak kupiles po 20 wydales 16 tys. Tymczasem przez ostatni
    miesiac najgorszy dzienny obrot to byl 87 tys. Twoje 16 to nie tak duzo, co
    masz na mysli piszac "mala plynnosc" (no chyba ze na daytrading)?

  • 32. Data: 2009-07-11 11:27:50
    Od: "Fidelio" <t...@o...eu>

    Użytkownik "Gonzo" <g...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > duzo, co masz na mysli piszac "mala plynnosc" (no chyba ze na daytrading)?

    No właśnie Ty masz a ja nie mam.
    Właśnie sprawdziłem, że kupiłem 3.06 (po 20.90) i tego samego dnia oddałem z
    powrotem.
    Wcześniej z reguły grałem na spółkach z W20, w porównaniu z nimi na
    plastboxie płynność jest o wiele mniejsza.
    Nie chodzi mi o to, że doświadczyłem problemu małej płynności na tej spółce,
    tylko po prostu obawiałem się, że jak zacznie spadać to nie będzie miał kto
    tego zbierać i będzie problem ze zbytem, kurs spadnie w przepaść etc. ;-)

  • 33. Data: 2009-07-11 11:39:05
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 11-07-2009 o 12:18:30 Gonzo <g...@n...net> napisał(a):

> [...]
    > Tymczasem przez ostatni miesiac najgorszy dzienny obrot to byl 87 tys.
    > Twoje 16 to nie tak duzo, co masz na mysli piszac "mala plynnosc" (no

    16k zakupu to 32 obrotu czyli 1/3 tego minimalnego. Dla mnie sporo jak na
    1 "strzal"
    przy tych obrotach. male spolki niestety ostatnio to istna plaza, SL musza
    byc nizej.
    Na koniec proponuje porownac mwig40 i wig20 za 3, 5 m-cy.

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 34. Data: 2009-07-11 14:18:25
    Od: "Fidelio" <t...@o...eu>

    Użytkownik "Zbyszek" <zbign@na_serwerzeo2.pl> napisał w wiadomości

    > 16k zakupu to 32 obrotu czyli 1/3 tego minimalnego. Dla mnie sporo jak na
    > 1 "strzal"

    Nie wchodziłem na jeden strzał, w tym dniu kupiłem za 4k, ale kurs dołował,
    przestraszyłem się, że wchodzę na korekcie i uciekłem. Niepotrzebnie jak się
    okazało.
    Docelowo miałem wejść za te 15-16k. Z inwestowaniem w te mniejsze spółki mam
    pewne opory psychologiczne, nie wiem czy słusznie w sumie ale tak mam. A Wy
    ;-)?

  • 35. Data: 2009-07-11 14:42:49
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 11-07-2009 o 16:18:25 Fidelio <t...@o...eu> napisał(a):

    > Nie wchodziłem na jeden strzał, w tym dniu kupiłem za 4k, ale kurs
    > dołował, przestraszyłem się, że wchodzę na korekcie i uciekłem.
    > Niepotrzebnie jak się okazało.

    eehh ten strach. Podstawowa zasada dziala gieldy.
    Czy potrzebnie? Jesli taki byl plan, to OK. Jesli emocjonalnie zmieniles
    plan to
    jest nad czym myslec.

    > Docelowo miałem wejść za te 15-16k. Z inwestowaniem w te mniejsze spółki
    > mam pewne opory psychologiczne, nie wiem czy słusznie w sumie ale tak
    > mam. A Wy ;-)?

    Skippy zauwazyl, ze na maluchach mala plynnosc to duzy problem. I to jest
    bariera.
    Jesli masz opory psych. - ryzykujesz podwojnie, a tego lepiej unikac.
    Osobiscie mam opory innego rodzaju ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 36. Data: 2009-07-11 14:58:33
    Od: macieks <m...@g...com>

    On 11 Lip, 13:39, Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl> wrote:

    > 16k zakupu to 32 obrotu czyli 1/3 tego minimalnego. Dla mnie sporo jak na
    > 1 "strzal"
    > przy tych obrotach

    Dokładnie.
    Na początku stycznia zeszłego roku miałem taką sytuację. Posiadałem z
    10 spółek. Coś mi się widziało, że wzrostów nie będzie (patrząc
    historycznie na wykres miałem rację) i podjąłem decyzje: na otwarciu
    wszystko PKC do sprzedania.
    Nie pamiętam jaka to była spółka, ale z tych małoobrotowych ok 100k.
    Miałem akcji za ok 8 000.
    Pierwszy raz w życiu (i zarazem ostatni) byłem 'malarzem wykresu'.
    Zrobiłem czarną świecę na -7%, i tak już zostało do końca dnia :)

    Od tamtego zdarzenia do swoich reguł dopisałem: płynność :)

  • 37. Data: 2009-07-11 19:07:56
    Od: "Gonzo" <g...@n...net>

    "macieks" <m...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
    >Od tamtego zdarzenia do swoich reguł dopisałem: płynność :)
    :) Tez sie tego nauczylem bolesnie. Ja sobie dodalem jeszcze jedno -
    notowania codziennie. Kiedys cos kupilem i potem przez pol roku nie bylo
    zadnych transakcji. Na pierwszym dniu kiedy moglem sprzedalem ze strata 50%.

  • 38. Data: 2009-07-12 09:28:48
    Od: "Fidelio" <t...@o...eu>

> [...]
    > notowania codziennie. Kiedys cos kupilem i potem przez pol roku nie bylo
    > zadnych transakcji. Na pierwszym dniu kiedy moglem sprzedalem ze strata

    Czyli jednak moje obawy były uzasadnione.

  • 39. Data: 2009-07-12 09:30:18
    Od: "Fidelio" <t...@o...eu>

    > Skippy zauwazyl, ze na maluchach mala plynnosc to duzy problem. I to jest
    > bariera.
    > Jesli masz opory psych. - ryzykujesz podwojnie, a tego lepiej unikac.
    > Osobiscie mam opory innego rodzaju ;-)

    Jakiego :-)?

  • 40. Data: 2009-07-14 10:24:18
    Od: "flower" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Delfino Delphis" <D...@w...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:h37kdu$osd$2@news.onet.pl...
    > Bo pozajmowałem krótkie pozycje i teraz siłą rzeczy cieszę się ze złych
    > informacji. Tutaj bezrobocie rośnie, tutaj dziura coraz większa, firmy
    > bankrutują, indeksy lecą, ludzie tracą fortuny, a ja siedzę i liczę na
    > więcej. Nie mogę tego znieść. Ratunku!! Nie macie wyrzutów sumienia? ;P

    Nadal masz wyrzuty sumienia na tych swoich S-kach? :-)

    --
    "Żałuj za dowcipy, synu!"
    Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII