  • 281. Data: 2021-01-29 14:07:22
    Temat: Re: [mbank] 36 złotychrocznie za nieużywanieappki mobilnej
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No przecież w każdym domu były...
    Dorastałeś w epoce sukcesu Gierka?

    BTW na Merze na moim wydziale gdy zniechęcony Basicem (głównie tym, że dla krzemowego
    ćwierćinteligenta kropka i przecinek to nie
    było to samo) wpisałeś na terminalu (klawiatura przed drukarką mozaikową) "dupa" to
    od razu wyskakiwało w następnym wierszu "Are
    you?".
    I teraz się zastanów, jakie jeszcze słowa wypróbowywaliśmy ;-)
    Prawie jak gra :-)
    I kalendarz na cały rok się dało wydrukować (niektórym to nawet na Odrze).

    -----

  • 282. Data: 2021-01-29 15:00:47
    Od: cef <c...@i...pl>

    A Ty prezentujesz myślenie tunelowe.
    Kto pisał o graniu czy używaniu takim jak obecnie?
    Gość napisał, że używał komputerów od 35 lat
    i okrzyknięto go od razu ubekiem, bo kto wtedy miał dostęp do tego.
    To, że ktoś miał dostęp czy używał nie oznacza, że były w każdym sklepie
    dla normalnych ludzi. Pograć w domu to sobie można było na jakichś
    sprowadzanych z Zachodu Commodorach czy Spectrumach - sam nie miałem,
    ani nigdy żadne gry na PC mnie nie fascynowały.
    Natomiast na pewno przed 1985r miałem zajęcia na jakichś maszynach
    typu Odra/Riad (nie pamiętam) więc też mógłbym powiedzieć, że miałem do
    czynienia i nikt nie pisał, że zabierał te szafy do domu żeby sobie
    pograć a w okolicy roku
    1985 była pracownia komputerowa oparta o ZX-Spectrum i tam jakieś
    projekty robiliśmy.
    W pracy już w 1988 był jeden PC na kilkanaście osób.
    Pewnie sami ubecy.

  • 283. Data: 2021-01-29 15:53:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >No przecież w każdym domu były...
    >Dorastałeś w epoce sukcesu Gierka?

    K202 to w ogole chyba pare sztuk bylo, niemal prototypy, ale pokazuje
    tendencje, ktore byly dostepne jeszcze przed erą mikroprocesorow.

    To mogles przyniesc do domu, w odroznieniu od wczesniejszych modeli
    :-)

> [...]
    było to samo) wpisałeś na terminalu (klawiatura przed drukarką
    mozaikową) "dupa" to od razu wyskakiwało w następnym wierszu "Are

    Ale byl Basic ... byly szanse na gry ... w trybie tekstowym.

    >I teraz się zastanów, jakie jeszcze słowa wypróbowywaliśmy ;-)
    >Prawie jak gra :-)

    Taa, slownik synonimow w pewnej wersji Worda :-)

    >I kalendarz na cały rok się dało wydrukować (niektórym to nawet na
    >Odrze).

    Z ladna grafiką w trybie tekstowym :-)

    -----
    > Ale K202 byla przenosna.

    J.

  • 284. Data: 2021-01-29 19:33:10
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Na Merach ... kto wie, moze by i sie dalo, moze nawet lepsze
    > mozliwosci niz na Riadzie, tylko znow - czy ktos napisal ?
    > na PDP11/CM4/SM4 chyba juz jakies byly
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Early_mainframe_games

    Swoją drogą, PDP11 ani CM4 = SM4 (bo to przecież to samo, tylko
    w grażdance i w alfabecie łacińskim) czy inne IZOTy itd. to nie były
    żadne mainframy, tylko małe maszynki (niekoniecznie rozmiarami).

    PDP-10, bardziej (pomijając to, że dla niektórych osób jedynie sprzęt
    IBMa - lub kompatybilny - mógł być nazwany mainframem).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 285. Data: 2021-01-29 20:20:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >Swoją drogą, PDP11 ani CM4 = SM4 (bo to przecież to samo, tylko
    >w grażdance i w alfabecie łacińskim) czy inne IZOTy itd. to nie były
    >żadne mainframy, tylko małe maszynki (niekoniecznie rozmiarami).

    Tak czy inaczej - w pewnym okresie pod haslem "komputer" mogles miec
    cos nazywane pozniej "mainframe", albo "małą maszynke" wielkosci paru
    szaf :-)

    P.S. Wow ... jak na 1962
    https://en.wikipedia.org/wiki/Spacewar!
    https://www.youtube.com/watch?v=YZxSaXIHy_o

    J.

  • 286. Data: 2021-01-30 18:13:23
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-01-28, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:

    > W 1985 roku??
    > Nie było w sklepach mydła, masła, butów, proszku do prania, szynki, bananów, a
    średnia dniówka wynosiła około jednego dolara.

    Ale pojawiały się już komputery domowe (ZX Spectrum, Atari 800XL, Commodore
    64,Amstrad). Zdaje się w Peweksie były no i oczywiście z prywatnych
    importów.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 287. Data: 2021-01-31 02:22:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Bancer <w...@g...com> writes:

    > Ale pojawiały się już komputery domowe (ZX Spectrum, Atari 800XL, Commodore
    > 64,Amstrad). Zdaje się w Peweksie były no i oczywiście z prywatnych
    > importów.

    Ano. Timex 2048 (licencjonowany klon ZX Spectrum, minimalnie może
    lepszy) IIRC - $140. A może to był oryginalny ZX Spectrum?

    Równoważność rocznej pensji czy jakoś tak.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 288. Data: 2021-01-31 20:08:40
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 31 Jan 2021 02:22:02 +0100, w <m...@p...waw.pl>, Krzysztof Halasa
    <k...@p...waw.pl> napisał(-a):

    > Ano. Timex 2048 (licencjonowany klon ZX Spectrum, minimalnie może
    > lepszy) IIRC - $140. A może to był oryginalny ZX Spectrum?

    Drożyzna.
    Atari 800XL było po 125$, a stacja dysków po 115$. Albo odwrotnie.

  • 289. Data: 2021-01-31 23:37:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    8-bitowa taniocha, bo 16-bitowe PC po coś ok. 360 funtów (bez VAT).

    -----

  • 290. Data: 2021-02-01 15:34:08
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    J.F. pisze:

    > No i wlasnie rozsyla info, ze rezygnuje z tego.
    >
    > Masowy sprzeciw klientow, czy niedobitki sobie apke zainstalowaly, cel
    > spelniono, mozna sie wycofac ?

    Rezygnuje czy zawiesza na 4 miesiące? Bo od 1.07 wymóg (jeden z -
    "bezpłatności") jednak będzie?