  • 1. Data: 2008-05-01 20:38:48
    Temat: mbank bezpieczenstwo - kody jednorazowe i blokada kanalow
    Od: "Facet" <z...@w...pl>

    Myslalem o zalozeniu rachunku w mbanku, ale to co mi sie nie podoba, to brak
    kodow jednorazowych do wszystkich kanalow. Z tego co znalazlem mbank stosuje
    je tylko w Internecie (podczas gdy juz Inteligo rowniez np. w telefonie).

    Znalazlem w demo mbanku opcje blokady kanalow. Jesli zablokuje wszystkie
    kanaly poza internetowym w praktyce bede mial konto, gdzie do kazdej
    operacji potrzeba kodu jednorazowego. Ale.... i tu pytanie: jak wyglada
    operacja odblokowywania kanalow? Czy mozna zadzwonic do mlinki z prosba o
    odblokowanie? Czy wowczas potrzebny jest kod jednorazowy? Bo jesli dobrze
    znalazlem, by aktywowac kanal przez internet, kod jednorazowy jest
    potrzebny.

    I jeszcze jedna rzecz nie podoba mi sie w mbanku. Dlaczego do zmiany sposobu
    potwierdzania operacji z list jednorazowy na sms, nie potrzeba wpisac kodu
    jednorazowego z dotychczasowej listy. Wystarczy kod przeslany smsem przez
    bank. Moim zdaniem nie jest to dobrze przemyslane.

    Ewentualnie jaki bank moglibyscie polecic, gdzie kody jednorazowe sa zarowno
    dla kanalu internetowego jak i telefonicznego (ewentualnie wap itd jesli
    dany bank taki kanal zapewnia)?

  • 2. Data: 2008-05-02 09:20:57
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 01 May 2008 22:38:48 +0200, Facet napisał(a):

> [...]
    > o odblokowanie? Czy wowczas potrzebny jest kod jednorazowy? Bo jesli
    > dobrze znalazlem, by aktywowac kanal przez internet, kod jednorazowy

    A jak będziesz chciał odblokować skoro wszystkie kanały prócz
    internetowego sobie zablokujesz? Dla wygody, bezpieczeństwa etc trzeba
    mieć właczony min kanał internetowy i telefoniczny.

> [...]
    > wpisac kodu jednorazowego z dotychczasowej listy. Wystarczy kod
    > przeslany smsem przez bank. Moim zdaniem nie jest to dobrze przemyslane.

    A dlaczego nie jest to dobrze przemyślane?

    Xenocide

  • 3. Data: 2008-05-02 11:46:22
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Fri, 2 May 2008 09:20:57 +0000 (UTC), Bartosz 'xbartx' Nowakowski
    napisał(a):

    > A jak będziesz chciał odblokować skoro wszystkie kanały prócz
    > internetowego sobie zablokujesz?

    Np. telefonicznie. Jakieś trzy lata temu można było, coś się zmieniło?

    > A dlaczego nie jest to dobrze przemyślane?

    "Bo jak złodziej już ma twój login i hasło, to wystarczy, że jeszcze
    ukradnie komórkę i już ma pełen dostęp do konta" :)
    Fakt, naciągane, ale rzeczywiście lepiej byłoby potwierdzić chęć przejścia
    na SMS, po raz ostatni, hasłem jednorazowym.

    AK

  • 4. Data: 2008-05-02 12:55:28
    Od: "ianus" <U...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Kubiak" <n...@i...invalid> napisał w wiadomości
    > Fakt, naciągane, ale rzeczywiście lepiej byłoby potwierdzić chęć przejścia
    > na SMS, po raz ostatni, hasłem jednorazowym.

    I logiczne, skoro przejście z sms na listę trzeba potwierdzić kodem smsowym,
    to analogicznie odwrotne przejście powinno byc potwierdzane jeszcze
    obowiązującym wtedy sposobem czyli kodem z listy.

    JS

  • 5. Data: 2008-05-02 15:43:33
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Fri, 2 May 2008 13:46:22 +0200, Andrzej Kubiak wrote:

    > Fakt, naciągane, ale rzeczywiście lepiej byłoby potwierdzić chęć przejścia
    > na SMS, po raz ostatni, hasłem jednorazowym.

    W ten sposób Ty i bank macie pewność, że w systemie jest zarejstrowany
    aktualny numer komórki.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 6. Data: 2008-05-02 16:02:22
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Facet <z...@w...pl> wrote:

    > I jeszcze jedna rzecz nie podoba mi sie w mbanku. Dlaczego do zmiany sposobu
    > potwierdzania operacji z list jednorazowy na sms, nie potrzeba wpisac kodu
    > jednorazowego z dotychczasowej listy.

    Jestes pewien, ze nie trzeba zdrapki? dawno to robilem, ale wydaje mi
    sie ze podawalem kod zdrapki w trakcie przechodzenia na autoryzacje sms.

    a.

  • 7. Data: 2008-05-02 19:11:51
    Od: "Facet" <z...@w...pl>

    > W ten sposób Ty i bank macie pewność, że w systemie jest zarejstrowany
    > aktualny numer komórki.

    To moze przejscie powinno odbywac sie z uzyciem dwoch kodow jednorazowych,
    jeden ze zdrapki, drugi otrzymany smsem? Moim zdaniem skoro klient wybiera
    sposob potwierdzania transakcji kodem ze zdrapki, do przejscia na metode z
    smsami, zdecydowanie powinien byc wymagany kod ze zdrapki.

  • 8. Data: 2008-05-02 19:12:36
    Od: "Facet" <z...@w...pl>

    > Jestes pewien, ze nie trzeba zdrapki? dawno to robilem, ale wydaje mi
    > sie ze podawalem kod zdrapki w trakcie przechodzenia na autoryzacje sms.

    Nie mam konta w mbanku. Ale tak wynika z wersji demo. Moze ktos moglby
    sprawdzic?

    Jaki inny bank stosuje kody jednorazowe we wszystkich udostepnianych
    kanalach, poza Inteligo?

  • 9. Data: 2008-05-02 19:15:37
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-05-02, Facet <z...@w...pl> wrote:
    > Nie mam konta w mbanku. Ale tak wynika z wersji demo. Moze ktos moglby
    > sprawdzic?

    A nawet jakby nie trzeba było zdrapki, to jaki problem? Do zmiany numeru
    telefonu potrzebny jest AFAIK kod z _obecnej_ listy haseł.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2008-05-02 21:10:36
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 2 May 2008 16:02:22 +0000 (UTC), Wemif napisał(a):

    > Jestes pewien, ze nie trzeba zdrapki? dawno to robilem, ale wydaje mi
    > sie ze podawalem kod zdrapki w trakcie przechodzenia na autoryzacje sms.

    Mnie się też wydaje, że był potrzebny kod ze zdrapki.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof