  • 11. Data: 2004-10-28 22:23:43
    Temat: Re: mbank bezprawnie pobral mi z konta 800zl
    Od: andy_k <a...@a...org>

    On Fri, 29 Oct 2004 00:13:17 +0200, Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Dnia Thu, 28 Oct 2004 23:25:31 +0200, "Tomasz Waszczyński"
    <w...@w...org>
    >wklepał(-a):

    >Ciekawostki piszesz, ale to sam wymyśliłeś czy jak?

    PJO tak kiedys pisal AFAIR.
    Tylko, ze w takim razie niedawne twierdzenia Glenn odnosnie tego, ze bank nie
    moze sam zadysponowac takimi pieniedzmi jakby do tego nie przystaja.

  • 12. Data: 2004-10-28 22:24:03
    Od: "hmm" <m...@p...onet.pl>

    Bank miał prawo wycofać zle zaksiegowane środki. Jesli chcesz mozesz pisac
    reklamacje ale to nic nie da, gdyz podpisałes regulamin i umowe o prowadzenie
    rachunku, ktora zezwala bankowi na takie operacje (szczegoly masz opisane w
    watku na forum mBanku)

    Poza tym jest takie cos jak bezpodstawne wzbogacenie, a tym to juz zajmuje sie
    prokuratura.

  • 13. Data: 2004-10-28 22:37:27
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Oct 2004 00:20:40 +0200, andy_k <a...@a...org> wklepał(-a):

    >PJO tak kiedys pisal AFAIR.
    >Tylko, ze w takim razie niedawne twierdzenia Glenn odnosnie tego, ze bank nie
    >moze sam zadysponowac takimi pieniedzmi jakby do tego nie przystaja.

    Chodzi mi o stwierdzenie "Pieniądze znajdujące się na koncie w banku nie
    stanowią Twojej własności, tylko własność banku.".

  • 14. Data: 2004-10-29 05:37:52
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    hmm wrote:

    > Bank miał prawo wycofać zle zaksiegowane środki.

    źle zaksięgowane, a błędnie przelane, to pewna różnica

    > Poza tym jest takie cos jak bezpodstawne wzbogacenie, a tym to juz zajmuje sie
    > prokuratura.

    umarzając sprawę chyba

    KG

  • 15. Data: 2004-10-29 05:41:08
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Fri, 29 Oct 2004 00:37:27 +0200,
    osoba podpisana: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>
    napisała:
    > Dnia Fri, 29 Oct 2004 00:20:40 +0200, andy_k <a...@a...org> wklepał(-a):

    > Chodzi mi o stwierdzenie "Pieniądze znajdujące się na koncie w banku nie
    > stanowią Twojej własności, tylko własność banku.".
    No tak. Ty ma _ROSZCZENIE_ (możesz w każdej chwili _zażądać_ tych
    pieniędzy)
    KJ

    --
    JIDs: k...@j...aster.pl , k...@j...wp.pl
    "Sęk w tym, że człowiek rozumny jest statystycznie głupi" - Stanisław Lem.

  • 16. Data: 2004-10-29 05:42:56
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia 29 Oct 2004 00:24:03 +0200,
    osoba podpisana: hmm <m...@p...onet.pl>
    napisała:
> [...]
    > rachunku, ktora zezwala bankowi na takie operacje (szczegoly masz opisane w

    Nie do końca - napisał, ze zwrócił, tyle że z innego konta. I po takim
    oświadczeniu jest dla mnie mocno wątpliwe, czy bank mógł to zrobić.

    > Poza tym jest takie cos jak bezpodstawne wzbogacenie, a tym to juz zajmuje sie
    > prokuratura.
    IIRC bezpodstawne wzbogacenie to pojęcie z KC, więc gdzie tu
    prokuratura?

    KJ

    --
    JIDs: k...@j...aster.pl , k...@j...wp.pl
    A lady is one who never shows her underwear unintentionally.

  • 17. Data: 2004-10-29 08:32:19
    Od: cep <h...@g...pl>

    Użytkownik Tomasz Waszczyński napisał:
> [...]
    > Twojej własności, tylko własność banku. Ty masz w stosunku do banku jedynie
    > (albo aż) wierzytelność o wydanie/zapłatę tych pieniędzy.

    uuulala,bleble.......wieje już jakąś zgrozą;

    ...to całkiem coś nowego.Czy ja dobrze zrozumiałem Pana Tomasza?...

    iż posiadacz środków na swoim koncie w banku nie jest już ich właścicielem?

    Cholercia.

    Poza tym nie jest chyba w porządku (nawet prawnym),że bank bez
    porozumienia ze swoim klientem,dokonuje opisanych wyżej operacji -
    choćby nawet czynił to w dobrej sprawie.Tak poprostu być nie może.

    cep chyba

  • 18. Data: 2004-10-29 09:11:20
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > umarzając sprawę chyba

    Raczej odmawiając wszczęcia postepowania :-)

  • 19. Data: 2004-10-29 09:14:30
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > PJO tak kiedys pisal AFAIR.
    > Tylko, ze w takim razie niedawne twierdzenia Glenn odnosnie tego, ze
    > bank nie moze sam zadysponowac takimi pieniedzmi jakby do tego nie
    > przystaja.

    To, że trzymając pieniądze w banku masz (tylko i aż) roszczenie do banku o
    ich wypłacenie, nie oznacza że nieprawdą jest że bank nie może DOWOLNIE
    dysponować środkami na Twoim rachunku. To dwie różne sprawy.

  • 20. Data: 2004-10-29 17:52:05
    Od: andy_k <a...@a...org>

    On Fri, 29 Oct 2004 05:41:08 +0000 (UTC), Kamil Jonca <k...@g...pl>
    wrote:

    >No tak. Ty ma _ROSZCZENIE_ (możesz w każdej chwili _zażądać_ tych
    >pieniędzy)
    >KJ

    A czy moglby ktos zacytowac konkretny wyjatek z podstawy prawnej o tym
    mowiacej? Bo na razie to stwierdzenie jest prawdziwe tylko na zasadzie "czesto
    powtarzana plotka staje sie w koncu "prawda"".