  • 31. Data: 2009-04-11 16:42:09
    Temat: Re: mbank i problem z wypowiedzeniem umowy
    Od: Michał <n...@a...internetu.pl>

    Budzik pisze:
    > myslisz ze ja jak ktos oszczedza na wyrbieniu dowodu to pójdzie placic
    > otariuszowi?

    Czemu nie zacytowałeś mojej poniższej wypowiedzi?
    *"W przypadku poważniejszych usług może być to warte fatygi."*

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl

  • 32. Data: 2009-04-11 18:07:27
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Marcin Wasilewski wrote:
    > (...) A najlepiej jak to już na grupie nie
    > raz mówiono "spijać śmietankę" z każdego banku, tj. posiadać kilka
    > kont, które wzajemnie się uzupełniają, np.:
    >
    > mBank - tania linia kredytowa. darmowe karty, SFI,
    > eurobank - lokaty,
    > citibank - karta kredytowa do płacenia rachunków.

    To też popieram :)
    Może z wyjątkiem Citi, do którego mam urazę.

  • 33. Data: 2009-04-11 18:18:00
    Od: Rafal Jankowski <r...@w...edu.pl>

    On Sat, 11 Apr 2009, Tristan wrote:

    > No na tym piśmie też wpisałem numer dowodu. Wpisz tamtego, który mają u
    > siebie w systemie. Żeby im się zgadzało.

    Mogę tak zrobić, ale oni w tym systemie mają też, że to jest jeszcze
    zielony dowód, więc nie wiem czy jest sens stosowanie w moim przypadku
    formułki "legitymujący się dowodem osobistym nr....". Kurde, od czasu
    założenia tego konta osiem lat temu ten dowód chyba do niczego nie był mi
    potrzebny więc nie bardzo mi się chce bujać po urzędach w celu wyrobienia
    czegoś czego używam średnio raz na 10 lat.

  • 34. Data: 2009-04-11 18:24:03
    Od: Rafal Jankowski <r...@w...edu.pl>

    On Sat, 11 Apr 2009, Adam Płaszczyca wrote:

    > A to wtedy sąd.
    > We własnym regulaminie mBank ma jak byk, że paszport jest dokumentem
    > tożsamości, nie ma zaswtrzeżenia na jakie powołuje sie mlinia.

    Kiedyś bym pewnie poszedł do sądu dla zasady żeby psubratom nieodpuścić,
    teraz już się zestarzałem, testosteron mi trochę opadł i pewnie jak mi
    tego podania nie uznają i kredytu nie odpuszczą to podejrzewam, że się
    złamię i powędruję do UM z podaniem w zębach o nowy dowód, chociaż będzie
    się to wiązało z poczuciem wydymania, ale jednak jest to mniejsza strata
    czasu niż ciąganie się po sądach.

  • 35. Data: 2009-04-11 19:51:59
    Od: "wk" <j...@...bazin>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w
    wiadomości news:grq53l$si6$1@news.task.gda.pl...
    > Użytkownik "Bogdan B." <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > mBank - tania linia kredytowa. darmowe karty, SFI,

    Z tania linia kredytowa bym sie nie zgodzil.
    Poki nie ma jeszcze 3% za nieuzywanie kredytu to jest powiedzmy sobie ok.

    Ale ale, wlasnie dzisiaj znalazlem, ze np. taki volkswagen bank za
    odnowienie limitu kredytowego zyczy sobie TYLKO 0,5% (w przypadku stałych
    wpływów wynagrodzenia na Konto e-direct). To o połowe mniej niz w mBanku i
    sa to juz spore oszczednosci!
    Do tego prowadzenie konta 0zl, wyplaty ze wszystkich bankomatow 0zl
    (niestety tylko do 31 lipca).
    Nie maja tylko dziady zadnej KK w ofercie :(

    pozdrawiam, wk

  • 36. Data: 2009-04-11 20:19:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "wk" <j...@...bazin> writes:

> [...]
    > stałych wpływów wynagrodzenia na Konto e-direct). To o połowe mniej
    > niz w mBanku i sa to juz spore oszczednosci!

    Swoja droga, jak oni to robia ze tej oplaty (i podobnych) nie wliczaja
    do RRSO to ja nie mam pojecia.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 37. Data: 2009-04-11 21:12:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@a...internetu.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Czemu nie zacytowałeś mojej poniższej wypowiedzi?
    > *"W przypadku poważniejszych usług może być to warte fatygi."*

    bardziej warte niz wrobienie dowodu?

    "W demokracji wolno głupcom głosować,
    w dyktaturze wolno głupcom rządzić." Bertrand Russell

  • 38. Data: 2009-04-12 16:58:01
    Od: Kasia Haratym <k...@w...pl>

    Marcin Wasilewski pisze:
    > Użytkownik "K.K." <z...@h...oraz.pl> napisał w
    > wiadomości news:49e04e81$1@news.home.net.pl...

    > Bank nie święta krowa, również może zadzwonić do posiadacza rachunku i
    > potwierdzić dyspozycję.

    Może zaskoczy to wszystkich, ale... z bankiem - nie chodzi mi tylko
    konketnie o BRE ale ogólnie o bank jako instytucję wygrać w sądzie nie
    wygrasz. Jest to jakby powiedziała znana osoba "oczywista oczywistośc".
    Po to bank ma absurdalne regulaminy, które podpisałeś zakładając konto i
    podpisując umowę o kredyt, żeby w razie co w sądzie cię "wydupczyć". W
    regulaminie, który sam podpisałeś, stoi, że podpis zawsze ma być zgodne
    z wzorem podpisu na umowie - jak podpisałeś się nazwiskiem a tu podasz
    też imię, to niestety nie mają obowiązku tego honorować - taki jest
    regulamin, nieważne czy jest absurdalny czy nie. Jeśli w banku podałeś
    jako dowód tożsamości dowód osobisty - nie ma znaczenia czy masz
    paszport czy nie, masz podac ten numer dokumentu tożsamości i ten
    rodzaj, który oni mają zanotowany w systemie. To też jest jakby
    "oczywista oczywistość".
    Bank nie święta krowa, racja - ale w jakim interesie banku jest
    dzwonienie do posiadacza rachuku w celu potwierdzenia dyspozycji??? Czy
    to bank chce rozwiązać umowę, czy to bankowi na tym zależy??? Niestety,
    bank to instytucja, której działanie reguluje prawo (w jakimś stopniu)
    oraz jej wewnętrzne regulaminy, które klient - każdy, chromy,
    niedosłyszący, niepełnosprytny, słowem każdy podpisać musi, co oznacza,
    że zgadza sie na takie a nie inne działanie. Więc niestety ty musisz
    zamknąć linię kredytową zgodnie z ich procedurami.
    Nie wiem tylko w czym masz taaaaki problem - jeden telefon na infolinię
    i po krzyku - 3 minut nie masz??? A dowód to co za problem wyrobić???
    Kiedyś i tak będzie potrzebny.

    Co do tego, że mBank, to bank dla gołodupców, też się nie zgodzę. No
    chyba, że ktoś lubi być frajerem przepłacającym za konto, kartę
    debetową, przelewy, kredyty. To wtedy racja, jak jesteś frajerem to
    przepłacaj. Jest to bank oferujący szeroki wachlarz korzystnych usług. A
    jak chcesz zysków z lokaty to zawsze możesz lokatę założyć w innym
    banku. Choć ten 1-2% w skali roku robi różnicę przy serio ładnej kasie -
    dla jakiegoś marnego wkładu w wysokości 10000 to sobie dupy zawracać nie
    warto - ale jak ktoś jest drobnym ciułaczem, to jego sprawa ;-)

    Pozdrawiam,
    K.H.

  • 39. Data: 2009-04-12 19:15:04
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Kasia Haratym" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > czy nie, masz podac ten numer dokumentu tożsamości i ten rodzaj, który oni
    > mają zanotowany w systemie. To też jest jakby "oczywista oczywistość".

    Regulamin nie może być sprzeczny z ustawą. Tak samo, jeśli wyślesz
    dyspozycję z potwierdzoną
    notarialnie własnoręcznością podpisu, to bbank nie ma podstaw aby ją
    zakwestionować.

    > Bank nie święta krowa, racja - ale w jakim interesie banku jest dzwonienie
    > do posiadacza rachuku w celu potwierdzenia dyspozycji???

    By się upewnić, że podpis złożyła osoba umocowana prawnie do złożenia
    dyspozycji?

> [...]
    > przelewy, kredyty. To wtedy racja, jak jesteś frajerem to przepłacaj. Jest
    > to bank oferujący szeroki wachlarz korzystnych usług.

    Posiadam w eurobanku konto od kilku miesięcy i ani grosza za nie nie
    zapłaciłem.

> [...]
    > dla jakiegoś marnego wkładu w wysokości 10000 to sobie dupy zawracać nie
    > warto - ale jak ktoś jest drobnym ciułaczem, to jego sprawa ;-)

    10.000 zł x 6% = 600 zł (eurobank)
    w zasadzie trochę więcej bo dochodzi cotygodniowa kapitalizacja

    10.000 zł x 4,23% - 19% belkowego = 342,63 zł (mBank emax+)
    (z uwzględnieniem comiesięcznej kapitalizacji)

    Jeśli tobie ponad 250 zł rocznie "zwisa" to jesteś takim samym frajerem jak
    ci co płacą za konta.

  • 40. Data: 2009-04-12 19:44:42
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 11 Apr 2009 20:24:03 +0200, Rafal Jankowski napisał(a):

> [...]
    > się to wiązało z poczuciem wydymania, ale jednak jest to mniejsza strata

    Jakiego podania? Żądania, nie podania. A jak nie odpuszczą, to olej, to oni
    do sądu co najwyżej mogą pójść.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356