  • 151. Data: 2015-05-14 14:58:18
    Temat: Re: mbank - pożegnanie
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> writes:

    [...]

    > Ja mam za free :)

    A możesz powiedzieć jak? Masz jakieś mkonto AQ i do niego PZ?
    KJ

    The people sensible enough to give good advice are usually sensible
    enough to give none.

  • 152. Data: 2015-05-14 15:24:28
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-05-14, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > A możesz powiedzieć jak? Masz jakieś mkonto AQ i do niego PZ?

    Tak. Ogólnie to chyba 2008 (odkąd mam AQ w Multi, a teraz w mBanku)
    to nie płaciłem żadnych prowizji za nic chyba.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 153. Data: 2015-05-14 16:13:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-05-14, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >Ale nr rachunku jest odmienny.

    >Ctrl+c & ctrl+v :)

    >Spacje obojętne, byle cały numer.

    A faktycznie. Dziala.
    No to -1 punkt do oceny intuicyjnosci - wszedzie mozna wpisac
    fragment, a tu trzeba calosc :-)

    Tym niemniej ... to co - mam z papierowej faktury robic Ctrl+C ?
    A najpierw ja znalezc ?
    A prawda, mozna wybrac e-fakture i z e-maila, tym niemniej za taka
    porade dostajesz -100 pkt w kategorii "zdolnosc oceny interfejsow"
    :-)

    Choc tak prawde mówiac ... gdyby zaistniala potrzeba odszukania
    przelewow na konkretny nr konta, to stary interfejs chyba nie mial
    takiej mozliwosci.
    I inne banki tez chyba nie ...

    Tym niemniej sprawdzenie oplat za gaz czy telefon pozwole sobie zrobic
    innymi metodami, nawet w nowym interfejsie.

    [odsetki]

    >Pokaże z tych rachunków które masz zaznaczone po lewej (domyślnie
    >rachunek
    >główny).

    Ale nie mam tam zadnych lokat do wyboru.

    >No ale likwidacja oznacza przelew na rachunek emax lub bieżący,
    >więc jest do wyłapania.

    Tylko ze w kwocie calkowitej, i z opisem "likwidacja lokaty", a nie
    "odsetki".

    >Bardzo przydatne. Nie muszę już definiować odbiorcy typu urząd
    >miasta X, Y, Z, gdzie przelewam podatki 4x do roku. Wystarczy
    >mi historia przelewów.

    Zaraz zaraz - ja sie pytalem czy powtarzajac w ten sposob przelew
    wyslany do zdefiniowanego odbiorcy, bedzie skopiowana informacja ze to
    jest ten zdefiniowany odbiorca.

    Bo jak potem sobie wybiore ten urzad z listy odbiorcow, to moge
    zobaczyc jego historie i bede widzial, ze regularnie podatki
    przelewalem.

    >W telefonie, proszę ja Ciebie to się używa dedykowanej apki,
    >a nie wydziwia z interfejsami webowymi :)

    Jakby dedykowana apka miala wszystkie mozliwosci strony, to moze by to
    byla dobra rada.
    Ale nie ma.

    >No właśnie to. Ludzie idą "starym wzorcem", pieczołowicie wchodzą do
    >ksiązki, przewijają te swoje listy, a potem narzekają że taaaki ten
    >system
    >niewygodny.
    >A nowe feature leży odłogiem i czeka na lepsze czasy :)

    >Ale przelewy już masz ochotę robić? ;p
    >To już jest wymyślane :->

    To Ty pisales ze tak jest dobrze, w bankach, przegladarkach, w
    telefonach.

    >Już tu wrzucałem. Swoje konta mam w ulubionych. ;)

    No to zony, albo np zwrot nadplaty podatku z Urzedu Miasta :-)

    J.

  • 154. Data: 2015-05-14 18:34:20
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Jeśli mGra przy okazji to czemu nie;)

    A mgra to jest program lojalnosciowy? Oni cos daja za to?
    TEgo nie doczytałem...

    > Jeśli dobrze Wojtka zrozumiałem to pisał że 50%odwiedzających mbank
    > wchodzi w zakładkę mGra. Zresztą jeśli przy okazji to czemu nie;)

    O matko, czyli jestem uzytkownikiem...

    > Twoja mama być może narzeka ale np inni są zachwyceni. Takie życie,
    > wszystkim nie dogodzisz.

    ehh... jakie proklienckie to...

  • 155. Data: 2015-05-14 18:34:21
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer p...@p...pl ...

> [...]
    > poprzedni. Uproszczony ma o wiele lepszą wyszukiwarkę, możliwość
    > wydrukowania wielokrotnych potwierdzeń.
    >
    > Dla porównania:
    > - wykonaj w starym interfejsie operację "czy wykonałem przelew za
    > gaz"
    > 2 miesiące temu i 4 miesiące temu
    > - ile zarobiłem odsetek w ostatnich 6 miesiącach
    > - ile wpłat dokonałem do odbiorcy X
    > - ile wpłat dokonałem do odbiorcy o nr rachunku Y
    > itp.
    >
    > Tego wszystkiego NIE MA w starym widoku, a jest bardziej przydatne
    > niż widok semi-szczegółowy dostępny w tzw. starym widoku.

    Dla mnie zgoda - plusy filtrowania sa rzeczywiscie niezaprzeczalne.

    > No i tu się rozchodzimy. W nowym interfejsie postawiono nie na
    > "listy", ale efektywne szukanie, co w praktyce jest lepsze. [1]
    > Wpisujesz 3 litery w polu przelewu i już masz dostęp. Do wykonania
    > przelewu wystarczy 1 klik (wykonaj przelew), wpisanie kilku liter (w
    > praktyce zawsze szybsze niż latanie myszą po ekranie) i wybranie
    > właściwej osoby (enter), wpisanie kwoty (enter) i już.

    A nie mozna było polaczyc dwóch dobrych rozwiazan?
    Ja poprzednio myszka po ekranie nie latałem - u mnie działało CTRL+F

> [...]
    > zastępuje:
    > - formatkę do przelewu jednorazowego
    > - formatkę do przelewów zdefiniowanych
    > - przelew z historii
    > - formatkę do definiowania odbiorcy
    > - formatkę do definiowania przelewów cyklicznych/seryjnych
    >
    > http://awesomescreenshot.com/0df4wp29c0
    >
    > Jakkolwiek byś nie kombinował, opcja z filtrowaniem będzie szybsza
    > od jechania po dowolnie długiej liście, czego przykładów jest mnóstwo,
    > od google [2] po książki telefoniczne w telefonach i klienty poczty
    > (nie wybierasz maila z listy, wpisujesz i dokonujesz auto-complete).

    Tu sie wypowiadam, bo ze wzgledu na dziwacznosc tegoz, oraz niedoróbki
    zwiazane z migracją systemu w ogole przestłame korzystac z przelewów
    zdefiniowanych (nie mam czasu sie wdrazac ani od nowa ustawiac zdefiniowań
    a musiałbym to zrobić)
    Obecnie korzystam z powtarzania przelewów z historii - troche dłuższe bo
    trzeba potwierdzic sms ale cóż...

    Za to fajna jest opcja przelewów własnych.

  • 156. Data: 2015-05-14 18:34:21
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Teraz to juz sie nie da sprawdzic, ale mysle ze po prostu bym
    > wyswietlil historie z danego okresu i przejrzal.
    > Tych przelewow nie robie znow tak duzo.
    > Co innego jakas firma, ktora ma dluga liste.

    Innymi słowy zachowujesz sie jak Wojtek - bronisz czegos czego obronic sie
    nie da :)
    Filtrowanie w nowym mb jest super i basta!

    Chociaz czegos mi tam ostatnio w filtrach brakowało ale pamietam czego...
    Chyba ograniczenia tylko do operacji uznania / obciazenia.

  • 157. Data: 2015-05-14 22:37:25
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Wed, 13 May 2015 10:59:06 +0200, Agnieszka napisał(a):

    > Zawsze możesz zacząć wpisywać odbiorcę przy wykorzystaniu opcji Przelew->Do
    > osoby lub firmy.

    Właśnie w ten sposób robiłem i efekt był taki, jak opisałem.

    > W zależności od statusu wyskoczy Ci kontakt z książki lub z
    > historii, przelewu do kontaktu z książki nie będziesz musiał niczym
    > potwierdzać.

    Owszem, w tej chwili faktycznie tak jest, ale kiedyś gdy wykonywałem
    przelew korzystając z wyszukiwania kontrahenta, to chociaż miałem
    przelew zdefiniowany na ten sam rachunek, to jednak wyświetliła mi się
    wówczas tylko jedna pozycja (z historii) i przelew musiałem zatwierdzać
    SMS-em.

    > Zresztą jak tak czytam ten wątek, to w coraz większe osłupienie
    > wpadam. Wykonuję setki opercji i nigdy mi się nie zdarzyło, żeby brak
    > smsa/konieczność smsa mnie zaskoczyła.

    I to stanowi wytłumaczenie różnicy w naszych doświadczeniach. Ty już
    nauczyłaś się korzystać z tego nowego interfejsu, a inni użytkownicy (w
    tym także ja) dopiero się go uczą i dlatego uzyskują inne efekty niż Ty.

    > Zaczynam podejrzewać, że ludzie specjalnie generują błędy, żeby
    > móc ponarzekać na nowy system. Na zasadzie "o zobaczcie, nawet taki błąd
    > można popełnić, jak się człowiek bardzo nad tym napracuje"...

    A jaki mielibyśmy w tym interes?
    Gdyby nowy system był przyjazny oraz intuicyjny, to nikt by na niego nie
    narzekał, tylko wszyscy po prostu by z niego korzystali.
    Jeśli generujemy błędy na które Ty nigdy nie natrafiłaś, to nie dlatego
    że uwielbiamy tracić czas na szukanie błędów w systemie, tylko dlatego,
    że w tym przeładowanym bajerami interfejsie poszukujemy sposobów na
    wykonanie pożądanych przez nas operacji, ale niestety uzyskany efekt
    jest często odmienny od oczekiwanego.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 158. Data: 2015-05-14 23:03:01
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Wed, 13 May 2015 01:26:06 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Serio? Użytkownik, czy Ty?

    A co? Czy ja nie jestem użytkownikiem?
    Czy dlatego, że z bankowości internetowej korzystam od 15 lat i to
    różnych bankach?
    A pozostali userzy z pbb, które mają o tym nowym interfejsie podobne
    zdanie jak ja - też nie są użytkownikami?
    Musisz być nieźle "umoczony" w stworzenie tego mBankowego gniota, że tak
    go bronisz.
    W swojej zarozumiałości przypominasz mi pewną posłankę, która swego
    czasu z oburzeniem stwierdziła, że o ważnych dla Polski i Polaków
    sprawach nie może decydować "przypadkowe społeczeństwo".

    > To kliknij w ten element który Cię interesuje i zobacz te saldo.

    Zobaczę tylko ostatnie saldo, a ja chcę widzieć salda po każdej
    operacji, tak jak to było w starym systemie!

    > W obecny sposób można po prostu zmieścić więcej tych informacji
    > i to jest dobre.

    Więcej informacji???
    Chyba żartujesz!
    Zacytuję ponownie to, co byłeś łaskaw wyciąć z mojego posta:

> [...]
    > - datę operacji
    > - tytuł przelewu
    > - kwotę operacji
    > - dane kontrahenta
    > - numer rachunku kontrahenta
    > - saldo rachunku po operacji
    >
    > I te wszystkie dane w starym interfejsie mBanku były dostępne jednym
    > kliknięciem!
    > A co nam zafundowano w nowym interfejsie?
    > - jest data operacji
    > - jest tylko *początek* nazwy kontrahenta
    > - jest kwota operacji
    >
    > Brakuje *pełnej nazwy* kontrahenta, brakuje tytułu przelewu oraz - co

    I to jest *więcej informacji?*

    > No. Bo to się dodaje jednego odbiorcę i kilka kont do niego, nazwanych
    > jak chcesz. O tak: http://awesomescreenshot.com/05c4wk5lcf
    > Oczywiście wiesz, że nazwa odbiorcy a lokalna nazwa rachunku to coś
    > innego prawda?

    Na ten temat na razie się nie wypowiadam, bo ja to całkiem inaczej
    rozwiązałem żeby w ogóle dało się z tej listy korzystać.
    Poeksperymentuję, to wtedy się ustosunkuję.

    > Aha. http://awesomescreenshot.com/0164wk5d11

    A u mnie ten ekran wygląda tak:
    http://voila.pl/index.php?f=1820452.jpg
    I co Ty na to?

    > Zmiany są na lepsze, tylko Ty się ze zmianami nie zapoznałeś, a próbujesz
    > pracować utartymi ścieżkami tak jak pamiętasz ze starego.
    > I narzekasz że Ci źle.

    Korzystałem i korzystam jeszcze z kilku innych banków internetowych i
    jakoś one mi kłopotu nie sprawiają. Jak to wytłumaczysz?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 159. Data: 2015-05-14 23:16:00
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Wed, 13 May 2015 02:04:41 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Przede wszystkim po kilku tygodniach od startu serwisu liczba osób, które zapisały
    się do nowego
    > mBanku, przekroczyła już 360 tys.! (A przecież w pierwszym okresie udostępnialiśmy
    bank tylko
    > ochotnikom). Czy to dużo? To więcej niż w wypadku jednego z dużych wdrożeń
    nowoczesnej bankowości
    > po ponad roku od startu. Czyli w mBanku zrobiliśmy to kilkadziesiąt razy szybciej.
    :)

    I to jest najlepszy przykład wiarygodności tych danych statystycznych,
    na które ciągle się powołujesz!
    Ja też jestem wśród tych 360 tysięcy ochotników!
    Z ciekawości złożyłem wniosek o udostępnienie mi nowego interfejsu, po
    otrzymaniu dostępu zalogowałem się i... po zapoznaniu się z tym
    "mBankowym cudem" i jego bajerami wylogowałem się i więcej tam nie
    wchodziłem aż do grudnia ub.r., gdy wyłączono mi dostęp do starego
    systemu.
    Czytając grupę można było sprawdzić, że takich jak ja było więcej.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 160. Data: 2015-05-15 00:19:12
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    > Dwa widoki - uproszczony, dobry do przeszukiwania lub taki jak był poprzedni.
    > Uproszczony ma o wiele lepszą wyszukiwarkę, możliwość wydrukowania wielokrotnych
    > potwierdzeń.

    Uproszczony jest bezużyteczny, co z tego że jest wyszukiwanie skoro
    cała historia i wyniki wyszukiwania są nieczytelnie, wszystko przez
    zbyt mało miejsca na opis.

    I nie ma takiego widoku jak był poprzedni, bo bardzo zmniejszono
    szerokość kolumn, nawet jak masz 32 calowy monitor to zobaczysz
    niewiele więcej niż na smartfonie. Bezużyteczna dekoracja lub tło
    marnuje miejsce na ekranie. Na tej samej wysokości ekranu mieści
    się kilka razy mniej operacji niż w starym interfejsie, a nie
    każdego bawi przewijanie by zobaczyć to co było dawniej widoczne
    o razu.

> [...]
    >
    > Tego wszystkiego NIE MA w starym widoku, a jest bardziej przydatne
    > niż widok semi-szczegółowy dostępny w tzw. starym widoku.

    Jato nie ma? Przecież warunki dodatkowe mają takie filtry.

    > No i tu się rozchodzimy. W nowym interfejsie postawiono nie na "listy", ale
    > efektywne szukanie, co w praktyce jest lepsze. [1] Wpisujesz 3 litery w polu
    > przelewu i już masz dostęp.

    Nie już ale dopiero, już było w starym bez tego "efektywnego szukania".
    Po cholerę efektywne przeszukiwanie jeśli się ma kilka lub kilkanaście
    zdefiniowanych przelewów, które w starym interfejsie były widoczne
    na jednym ekranie? To jest wprowadzanie dodatkowych operacji tam
    gdzie są zbędne.

> [...]
    > od google [2] po książki telefoniczne w telefonach i klienty poczty (nie
    > wybierasz maila z listy, wpisujesz i dokonujesz auto-complete).

    Nie będzie, kliknięcie w widoczny link jest szybsze bo nie trzeba go
    najpierw szukać.

    > [1] Przykłady takiego podejścia to też m. in. wyszukiwarka kontaktów na
    > telefonie - rzadko kiedy przeglądasz całą listę - łatwiej wpisać te 2-3
    > litery i ograniczyć listę.
    >
    > [2] Kiedyś były "katalogi" stron, teraz masz wyszukiwarki

    W telefonach są listy ulubionych numerów, a w klientach
    poczty książki z ulubionymi kontaktami, właśnie po to by nie trzeba
    było używać wyszukiwarki do przeszukiwania informacji mieszczących
    się na jednym ekranie lub często obejmujących tylko kilka wpisów.
    W przeglądarkach internetowych są ulubione czy inne bookmarki,
    a systemy operacyjne umożliwiają zrobienie skrótu na pulpicie,
    by było jeszcze prościej.

    Jeśli miałbym podsumować, to głównym problemem nowego interfejsu jest
    to, że na ekranie mieści się mniej informacji niż w starym.
    To co dawniej było widoczne od razu teraz wymaga użycia wyszukiwarki
    lub innych dodatkowych operacji, co wg mnie jest pogorszeniem
    wygody użytkowania.