  • 21. Data: 2015-05-10 16:07:06
    Temat: Re: mbank - pożegnanie
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-05-10, Imka <s...@g...pl> wrote:

    > Dla mnie od wieków taka strzałeczka zawsze rozwijała combo a nie
    > dodatkową formatkę - może nie było to strasznie skomplikowane, ale
    > trochę się zdziwiłam jak przy klikaniu 'gdzie popadnie' stwierdziłam, że
    > to jednak nie combo.

    To co mówisz jest zasadne dla selecta.
    Strzałeczka w normalnym elemencie html sugeruje że coś znajduje się pod nią.
    A "od wieków temu" to zauważ, że jednak świat się troszkę zmienił.

    Ja wszystko rozumiem, krytykę ze świat się "na złość" zmienia, tylko należy
    sobie uświadomić, że inne banki też w tą stronę pociągną.
    Prędzej czy później.

    Interfejs mBanku ma pewne wady wynikające z niedojrzałości, ale jest dobrze
    przemyślany pod względem UX. Tak - ma głupie wstawki w rodzaju "wyłącz animację
    w bardzo niedopracowanym miejscu itd.", ale też bez przesady. Ma też swoje plusy.
    Tylko jak ktoś siada po to by szukać dziury w całym, to nic się nie poradzi. :)

    A krytykowanie interfejsu i nazywanie go "fejsbukowym" świadczy o naprawdę słabej
    znajomości tematu, bo FB jest bardzo dobrze zaprojektowany i z każdym rokiem
    jest coraz lepszy, a przy tym przewiduje przyszłe trendy (np. podejście
    mobile-first).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 22. Data: 2015-05-10 17:41:43
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Sun, 10 May 2015 16:07:06 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > To co mówisz jest zasadne dla selecta.
    > Strzałeczka w normalnym elemencie html sugeruje że coś znajduje się pod nią.
    > A "od wieków temu" to zauważ, że jednak świat się troszkę zmienił.

    Niestety...

    > Ja wszystko rozumiem, krytykę ze świat się "na złość" zmienia, tylko należy
    > sobie uświadomić, że inne banki też w tą stronę pociągną.
    > Prędzej czy później.

    Niestety ;->

> [...]
    > Tylko jak ktoś siada po to by szukać dziury w całym, to nic się nie poradzi. :)

    <a ja swoje>
    Np. filtry są świetne. Tagi, kategorie - cuda można w historii
    wyrzeźbić. Tylko dlaczego nie można efektów w prosty sposób
    wyeksportować do pliku? ;D
    </a ja swoje>
    A do reszty idzie się przyzwyczaić.

> [...]
    > jest coraz lepszy, a przy tym przewiduje przyszłe trendy (np. podejście

    FB nie używam, więc się nie wypowiem, natomiast trend mobile first
    obserwuję z coraz większym przerażeniem już od kilku (trzech? czterech?)
    lat.
    Dlaczego z przerażeniem? Dlatego, że moim zdaniem w pewnym momencie
    wykluczy on całkiem sporą grupę użytkowników zaawansowanych wiekowo. I
    jeśli w tej chwili starsza osoba da sobie jakoś radę na komputerze, to
    na wszelkich smartfonach i tabletach polegnie.

    Ja już teraz nie mam ochoty używać telefonu jako zajdlowskiego Klucza w
    obrocie pieniężnym, a boję się co będzie za 10, 15 lat, kiedy się okaże
    że będę musiała, bo żadna inna forma usługi/informacji/czegokolwiek nie
    będzie dostępna w wersji nie-mobile ;->

    --
    Imka

  • 23. Data: 2015-05-10 18:51:51
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Bo domyślną akcją jest przelew.

    Nie każdy myśli tak samo :-).
    Mnie np też kompletnie nie podchodzi interfejs mbanku (poprzedni też
    mi nie pasował,
    ale jeszcze w miarę intuicyjnie dał się obsługiwać)
    Miałęm rachunki w wielu
    popularnych bankach i częśc z nich była trudna w obsłudze,
    część intuicyjnie prosta (dla mnie) ale zawsze spotykałem
    osoby zadowolone z tego co dla mnie było badziewiem.

    Nie ma przecież obowiązku korzystania
    z czegoś co nam nie pasuje.

  • 24. Data: 2015-05-11 11:26:13
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-05-10, Imka <s...@g...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > Np. filtry są świetne. Tagi, kategorie - cuda można w historii
    > wyrzeźbić. Tylko dlaczego nie można efektów w prosty sposób

    Zgłoś im, może kiedyś dorobią. :)

> [...]
    > obrocie pieniężnym, a boję się co będzie za 10, 15 lat, kiedy się okaże
    > że będę musiała, bo żadna inna forma usługi/informacji/czegokolwiek nie

    Za 10-15 lat, to sami będziemy mieli wszczepy ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 25. Data: 2015-05-11 19:22:09
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Mon, 11 May 2015 11:26:13 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Za 10-15 lat, to sami będziemy mieli wszczepy ;)

    Czyli nie Zajdel a Neuromancer Gibsona? Zamienił stryjek...

    Chyba się cieszę, że mam szansę nie dożyć :D

    --
    Imka

  • 26. Data: 2015-05-11 23:32:26
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 10.05.2015 o 13:21, Wojciech Bancer pisze:

    > Taa. Książka odbiorców -> Odbiorca -> rozwijam strzałeczkę -> edytuj.
    > Strasznie skomplikowane.

    Każda operacja ma swoją ścieżkę, ale (dla mnie) te ścieżki są dziwne i
    nieintuicyjne.

    Jak wspomniałem, używam tego interfejsu od kilku miesięcy i nijak nie
    mogę go efektywnie używać.

    > To może nie klikaj na ślepo?

    W innych interfejsach da się na ślepo.

    p. m.

  • 27. Data: 2015-05-12 00:06:42
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Mon, 11 May 2015 23:32:26 +0200, m napisał(a):

    > Każda operacja ma swoją ścieżkę, ale (dla mnie) te ścieżki są dziwne i
    > nieintuicyjne.

    Dokładnie tak samo to odbieram. Używałem różnych systemów operacyjnych,
    konta miałem w różnych bankach i zawsze bez problemu sobie dawałem radę,
    ale interfejs mBanku uważam za zdecydowanie "przefajnowany".
    Typowe zwycięstwo sztuki czystej nad zdrowym rozsądkiem.

    > W innych interfejsach da się na ślepo.

    Dokładnie tak!
    Ktoś tu najwyraźniej zapomniał, czy nos dla tabakiery, czy tabakiera dla
    nosa.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 28. Data: 2015-05-12 07:31:13
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-05-09 o 18:32, Marek pisze:

    > Jest też limit 10k w wys. przelewu nawet w ramach własnych rachunków.

    nie ma takiego ograniczenia (ja przelewam na wcześniej zdefiniowany
    rachunek z konta aquarius)

    Łukasz

  • 29. Data: 2015-05-12 07:57:54
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-05-11, Chris94 <c...@p...fm> wrote:

    > Dokładnie tak samo to odbieram. Używałem różnych systemów operacyjnych,
    > konta miałem w różnych bankach i zawsze bez problemu sobie dawałem radę,
    > ale interfejs mBanku uważam za zdecydowanie "przefajnowany".

    Zachowujecie się identycznie jak krytykanci nowych interfejsów wprowadzonych
    w MS Office (wstążki). Niby takie złe, ale jednak się okazały bardzo dobre.

    Rzecz w tym, że poprzednie interfejsy bankowe były nieituicyjne, ale przez
    tyle lat *przyzwyczailiście się* do nich, wyrobiliście sobie wzorce. A tu prosze,
    ktoś zastosował coś nowego. :)

    > Typowe zwycięstwo sztuki czystej nad zdrowym rozsądkiem.

    Ale masz jakieś pojęcie o UX, czy tak sobie tylko radośnie tworzysz teorie
    bazując na własnych przyzwyczajeniach, a nie wiedzy?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 30. Data: 2015-05-12 08:43:03
    Od: Konfabulator Konfabulatorski <k...@1...pl>

    Ten UX jest tak zły, że Nordea łyknęła jego twórcę do Kopenhagi i zamierza wprowadzić
    tożsame rozwiązanie we wszystkich swoich markach :)