-
31. Data: 2015-05-12 09:57:16
Temat: Re: mbank - pożegnanie
Od: Chris94 <c...@p...fm>
Dnia Tue, 12 May 2015 07:57:54 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):
> Rzecz w tym, że poprzednie interfejsy bankowe były nieituicyjne, ale przez
> tyle lat *przyzwyczailiście się* do nich, wyrobiliście sobie wzorce. A tu prosze,
> ktoś zastosował coś nowego. :)
Dziwne, że w poprzednim (tym niby "nieintuicyjnym") systemie mBanku (i w
systemach innych banków) jakoś nikt się nie skarżył, że nie może czegoś
znaleźć,a w tym "intuicyjnym" nowym systemie ciągle trzeba poszukiwać
sposobów na wykonanie podstawowych operacji.
Jeśli ktoś codziennie przez wiele godzin siedzi w tym systemie, to
zapewne wszystko jest dla niego proste i oczywiste, ale nie dla kogoś,
dla kogo operacja w banku internetowym jest tylko jedną z całej masy
czynności, które ma do załatwienia w ciągu dnia.
Moja żona np. w ogóle sobie nie radzi z tym nowym systemem i w jej
przypadku trudno raczej mówić o tym, ze "była przyzwyczajona" do
jakiegoś innego systemu.
>> Typowe zwycięstwo sztuki czystej nad zdrowym rozsądkiem.
>
> Ale masz jakieś pojęcie o UX, czy tak sobie tylko radośnie tworzysz teorie
> bazując na własnych przyzwyczajeniach, a nie wiedzy?
Nie wiem co masz na myśli pisząc o UX - czy User Experience, czy jeszcze
coś innego.
Jeśli User Experience, to widocznie różnie rozumiemy to pojęcie.
Bo - przykładowo - jeśli ja (podobnie jak ktoś inny piszący już o tym
wcześniej) nigdy nie jestem pewien, czy właśnie zlecany przeze mnie
przelew na swoje inne konto będzie wymagał zatwierdzenia kodem SMS, to
dla mnie jest to niewłaściwe rozwiązanie. Dla Ciebie jako dla znawcy UX
jest to zapewne rozwiązanie całkowicie poprawne.
Dla wyjaśnienia: już wydawało mi się, że odkryłem klucz wyjaśniający
powyższą wątpliwość i że przelewy nie wymagające zatwierdzenia kodem SMS
są oznaczone zieloną fajką, ale przed chwila właśnie wykonywałem przelew
oznaczony czerwoną fajką, który poszedł bez zatwierdzenia kodem SMS!
I na tego typu problemy użytkownicy nowego systemu mBanku napotykają się
co chwila, ale zapewne tylko dlatego, że "nie maja pojęcia o UX" ;)
--
Pozdrowienia,
Krzysztof
-
32. Data: 2015-05-12 10:12:37
Temat: Re: mbank - pożegnanie
Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
On 2015-05-12, Chris94 <c...@p...fm> wrote:
> Dnia Tue, 12 May 2015 07:57:54 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):
>
>> Rzecz w tym, że poprzednie interfejsy bankowe były nieituicyjne, ale przez
>> tyle lat *przyzwyczailiście się* do nich, wyrobiliście sobie wzorce. A tu prosze,
>> ktoś zastosował coś nowego. :)
>
> Dziwne, że w poprzednim (tym niby "nieintuicyjnym") systemie mBanku (i w
> systemach innych banków) jakoś nikt się nie skarżył,
A na co miałeś się skarżyć skoro to był jeden z pierwszych systemów
i generalnie wszyscy się go uczyli? Na pierwsze systemy 8-bitowców też się
nikt nie skarżył, na MS-DOS też nie. Uważasz, że są to systemy idealne?
Wymagania rosną wraz z rozwojem całej branży. Wystartuj teraz ze stroną wyglądającą
jak z lat 90-tych to zobaczysz :)
--
Wojciech Bańcer
p...@p...pl
-
33. Data: 2015-05-12 11:32:23
Temat: Re: mbank - pożegnanie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał w wiadomości
On 2015-05-12, Chris94 <c...@p...fm> wrote:
> Dnia Tue, 12 May 2015 07:57:54 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):
>>> Rzecz w tym, że poprzednie interfejsy bankowe były nieituicyjne,
>>> ale przez
>>> tyle lat *przyzwyczailiście się* do nich, wyrobiliście sobie
>>> wzorce. A tu prosze,
>>> ktoś zastosował coś nowego. :)
>
>> Dziwne, że w poprzednim (tym niby "nieintuicyjnym") systemie mBanku
>> (i w
>> systemach innych banków) jakoś nikt się nie skarżył,
>A na co miałeś się skarżyć skoro to był jeden z pierwszych systemów
>i generalnie wszyscy się go uczyli? Na pierwsze systemy 8-bitowców
>też się
>nikt nie skarżył, na MS-DOS też nie. Uważasz, że są to systemy
>idealne?
Jak to nikt sie nie skarzyl ? Na to, na co bylo warto, to sie
skarzylismy.
W kazdym badz razie nie czuje aby nowy swietny interfers mbanku byl w
czyms lepszy.
Za to pare razy okazal sie gorszy/niezrozomialy/tajemniczy ...
>Wymagania rosną wraz z rozwojem całej branży. Wystartuj teraz ze
>stroną wyglądającą
>jak z lat 90-tych to zobaczysz :)
Ale juz interfejs bankowy taki moze byc - widziales gdzies narzekania
na jakikolwiek, ze przestarzaly ?
Jesli umozliwia co powinien umozliwiac, to jest dobry.
Jak ja za to klne np na te "nowoczesna" strone T-mobile, i paru
innych - to chyba nowa moda, czy nowe wytyczne na tablety - mbank tez
to juz ma.
J.
-
34. Data: 2015-05-12 11:33:32
Temat: Re: mbank - pożegnanie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Konfabulator Konfabulatorski" napisał w wiadomości
>Ten UX jest tak zły, że Nordea łyknęła jego twórcę do Kopenhagi i
>zamierza wprowadzić tożsame rozwiązanie we wszystkich swoich markach
>:)
W Polsce juz stracila klientow, teraz chce stracic w Danii :-)
J.
-
35. Data: 2015-05-12 11:41:51
Temat: Re: mbank - pożegnanie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał w wiadomości
>Zachowujecie się identycznie jak krytykanci nowych interfejsów
>wprowadzonych
>w MS Office (wstążki). Niby takie złe, ale jednak się okazały bardzo
>dobre.
Dobre ? Raczysz zartowac.
Malo mam z Office do czynienia, ale za kazdym razem klne dlugo i
soczyscie.
>Rzecz w tym, że poprzednie interfejsy bankowe były nieituicyjne, ale
>przez
>tyle lat *przyzwyczailiście się* do nich, wyrobiliście sobie wzorce.
Jakie nieintuicyjne ? Ile sie szkoliles z obslugi systemu bankowego ?
One byly bardzo intuicyjne - przelewy pod "przelewy", odbiorcy pod
"odbiorcy", lokaty pod "oszczednosci" itp.
>A tu prosze, ktoś zastosował coś nowego. :)
Nie mamy pretensji ze nowe, mamy pretensje ze roznych rzeczy nie ma w
miejscu intuicyjnym, a okazuje sie, ze sa, ale dobrze ukryte.
>> Typowe zwycięstwo sztuki czystej nad zdrowym rozsądkiem.
>Ale masz jakieś pojęcie o UX, czy tak sobie tylko radośnie tworzysz
>teorie
>bazując na własnych przyzwyczajeniach, a nie wiedzy?
No coz, poczekamy, zobaczymy ... jak sie to na mbanku odbije.
Na razie widze, ze pod jednym wzgledem pomysleli - w rankingu na
najlepszy interfejs/konto/bank nie mozna dac ujemnej oceny, to i
wygrali :-)
J.
-
36. Data: 2015-05-12 12:49:35
Temat: Re: mbank - pożegnanie
Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
On 2015-05-12, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
[...]
> Jak to nikt sie nie skarzyl ? Na to, na co bylo warto, to sie
> skarzylismy.
No nie skarżył się. Wtedy się nie skarżono na interfejs. :)
> W kazdym badz razie nie czuje aby nowy swietny interfers mbanku byl w
> czyms lepszy. Za to pare razy okazal sie gorszy/niezrozomialy/tajemniczy ...
Bo jest inny niż wzorce które sobie wypracowałeś.
Postaw świeżynkę, która miała bardzo słaby kontakt, to zobaczysz.
>>Wymagania rosną wraz z rozwojem całej branży. Wystartuj teraz ze
>>stroną wyglądającą
>>jak z lat 90-tych to zobaczysz :)
>
> Ale juz interfejs bankowy taki moze byc - widziales gdzies narzekania
> na jakikolwiek, ze przestarzaly ?
Tak. A tu nie chodzi o narzekania, tylko o coś czego nie widzisz - przypływ
nowych klientów dla których taki interfejs to dodatkowy argument na plus.
Patrząc na dynamikę przychodu nowych klientów w mBanku (widziałem jakiś
raport niedawno), to nie sądzę żeby zrobili zły ruch.
> Jesli umozliwia co powinien umozliwiac, to jest dobry.
To już dawno nieprawda.
--
Wojciech Bańcer
p...@p...pl
-
37. Data: 2015-05-12 12:50:23
Temat: Re: mbank - pożegnanie
Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
On 2015-05-12, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
[...]
>>A tu prosze, ktoś zastosował coś nowego. :)
>
> Nie mamy pretensji ze nowe, mamy pretensje ze roznych rzeczy nie ma w
> miejscu intuicyjnym, a okazuje sie, ze sa, ale dobrze ukryte.
To nie "intuicja", tylko "wypracowane wzorce".
--
Wojciech Bańcer
p...@p...pl
-
38. Data: 2015-05-12 12:54:16
Temat: Re: mbank - pożegnanie
Od: m <m...@g...com>
W dniu 12.05.2015 o 11:32, J.F. pisze:
>> >Wymagania rosną wraz z rozwojem całej branży. Wystartuj teraz ze
>> >stroną wyglądającą
>> >jak z lat 90-tych to zobaczysz :)
> Ale juz interfejs bankowy taki moze byc - widziales gdzies narzekania
> na jakikolwiek, ze przestarzaly ?
No ja widziałem. Na interfejs citibanku i moneybookers (nie wiem czy
zmienili ostatnio, bo przestałem używać). Ba - sam narzekałem.
Ale jest różnica między "unowocześnić" a "unowocześnić i udziwnić".
Faktem jest, że przedpoprzednia wersja mbanku mi się mniej podobała i
wprowadzenie javascriptu i tak dalej odnotowałem z zadowoleniem (chociaż
straciło na funkcjonalności - nie można było już otwierać w wielu kartach).
p. m.
-
39. Data: 2015-05-12 13:01:29
Temat: Re: mbank - pożegnanie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał w wiadomości
On 2015-05-12, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
[...]
>> Jak to nikt sie nie skarzyl ? Na to, na co bylo warto, to sie
>> skarzylismy.
>No nie skarżył się. Wtedy się nie skarżono na interfejs. :)
Interfejsowi brakowalo powtorzen komend.
Widac ktos sie skarzyl, bo powstal ... doskey ?
Teraz wbudowany cmd czy "okienko dos".
Zobacz jak sie rozbudowala komenda for, i pare innych - to chyba wynik
skarzenia na mozliwosci command.com.
>> W kazdym badz razie nie czuje aby nowy swietny interfers mbanku byl
>> w
>> czyms lepszy. Za to pare razy okazal sie
>> gorszy/niezrozomialy/tajemniczy ...
>Bo jest inny niż wzorce które sobie wypracowałeś.
>Postaw świeżynkę, która miała bardzo słaby kontakt, to zobaczysz.
trudno taka znalezc :-)
Ale kiedys bylem swiezym uzytkownikiem interfejsu mbanku starego ... i
jakos nie narzekalem.
Na to, na co narzekalem, mozna bylo latwo poprawic.
>>>Wymagania rosną wraz z rozwojem całej branży. Wystartuj teraz ze
>>>stroną wyglądającą
>>>jak z lat 90-tych to zobaczysz :)
>> Ale juz interfejs bankowy taki moze byc - widziales gdzies
>> narzekania
>> na jakikolwiek, ze przestarzaly ?
>Tak. A tu nie chodzi o narzekania, tylko o coś czego nie widzisz -
>przypływ
>nowych klientów dla których taki interfejs to dodatkowy argument na
>plus.
Dyrektor dzialu informatyki pewnie tak argumentuje.
A tymczasem ... byla jakas reklama zachecajaca do przyjscia z powodu
"nowego, lepszego interfejsu" ?
Nie bylo, wiec moge stwierdzic, ze klienci nie dlatego przyszli :-)
Owszem, nagrody zdobyto, to zawsze sie mozna pochwalic "wysokie
oprocentowanie i najlepsza strona ze wszystkich bankow". Moze ktos sie
na te "najlepsza" nabierze.
>Patrząc na dynamikę przychodu nowych klientów w mBanku (widziałem
>jakiś
>raport niedawno), to nie sądzę żeby zrobili zły ruch.
I myslisz, ze to z powodu nowego interfejsu ?
Ja sie powaznie zastanawiam nad odejsciem - z tym nowym w zasadzie
daje sie zyc, ale niech sie naucza, ze warto spytac klientow o zdanie
:-)
>> Jesli umozliwia co powinien umozliwiac, to jest dobry.
>To już dawno nieprawda.
No coz, moze sa i inne kryteria, ale ciekawe czy nowy je spelnia :-)
J.
-
40. Data: 2015-05-12 13:29:32
Temat: Re: mbank - pożegnanie
Od: Marek <f...@f...com>
On Tue, 12 May 2015 07:31:13 +0200, dddddddd <f...@e...com> wrote:
> nie ma takiego ograniczenia (ja przelewam na wcześniej zdefiniowany
> rachunek z konta aquarius)
A ja mam, jest to max dzienny limit defiiniowany dla urządzeń
mobilnych (menu ustawienia-> bezpieczeństwi-> limity i autoryzacje ->
zdefiniuj limity operacji...)
Aqauruis to multi nie mBank (sprzed rembrandingu), tam mogą być inne
limity.
--
Marek