-
41. Data: 2015-05-12 13:31:42
Temat: Re: mbank - pożegnanie
Od: Marek <f...@f...com>
On Tue, 12 May 2015 10:12:37 +0200, Wojciech Bancer <p...@p...pl>
wrote:
> Wymagania rosną wraz z rozwojem całej branży. Wystartuj teraz ze
stroną wyglądającą
> jak z lat 90-tych to zobaczysz :)
I zobaczę, że strona szybko się otwiera i bardzo dobrze.
--
Marek
-
42. Data: 2015-05-12 14:06:13
Temat: Re: mbank - pożegnanie
Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
On 2015-05-12, Marek <f...@f...com> wrote:
[...]
>> jak z lat 90-tych to zobaczysz :)
> I zobaczę, że strona szybko się otwiera i bardzo dobrze.
Jakby to było kryterium, to nadal byś siedział na MS-DOS.
--
Wojciech Bańcer
p...@p...pl
-
43. Data: 2015-05-12 14:18:02
Temat: Re: mbank - pożegnanie
Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
On 2015-05-12, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
[...]
>>raport niedawno), to nie sądzę żeby zrobili zły ruch.
>
> I myslisz, ze to z powodu nowego interfejsu ?
Tak. Też. I banku promującego nowoczesność, rozbudowany mobile, szybkość
podstawowych operacji itp. Np. przy tak efektywnej wyszukiwarce przelewów
jaka jest teraz, to książka adresowa trochę traci na znaczeniu - najczęściej
łatwiej jest po prostu wyszukać w historii i kliknąć ponów.
Ja z książki adresowej korzystam tylko jak przelewam do siebie (bo mam
z 5 różnych kont, w różnych bankach), ale i tu mam łatwo bo mam się
w ulubionych i na ekranie wejściowym widzę od razu kroki do przelewu.
Porównaj stary/nowy system pod względem ilości "klików" potrzebnych do
wykonania przelewu.
Skupiacie się na bóg wie jakich dziwach (np. edycja danych adresowych)
robionych z przypadku raz na kilka miesięcy, zamiast zauważyć, że te
najprostsze i najczęstsze operacje w banku są teraz wykonywane dużo
prościej.
> Ja sie powaznie zastanawiam nad odejsciem - z tym nowym w zasadzie
> daje sie zyc, ale niech sie naucza, ze warto spytac klientow o zdanie
Zawsze będzie grono malkontentów.
Kiedyś pamiętam jak darli szaty że XP taki zły.
Potem że Windows 7 zły, a XP najlepszy.
W sumie przy każdej większej zmianie "czegoś" pojawia się grono wiernych,
którzy odkrywają, że to stare najlepsze i drą szaty. :)
--
Wojciech Bańcer
p...@p...pl
-
44. Data: 2015-05-12 15:24:42
Temat: Re: mbank - pożegnanie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał w wiadomości
On 2015-05-12, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>>>raport niedawno), to nie sądzę żeby zrobili zły ruch.
>> I myslisz, ze to z powodu nowego interfejsu ?
>Tak. Też. I banku promującego nowoczesność,
No, to gdzie reklamy ?
Aczkolwiek mozna szukac klientow z polecenia.
A tu widzisz, jak starzy klienci polecaja :-)
Zreszta niedawno dzwonili z jakas ankieta ... dostali ocene 2 na 5 w
kwestii polecenia, bo co tu polecac ...
>rozbudowany mobile,
g*, a nie rozbudowany ... on nawet podstawowy nie jest :-)
>szybkość podstawowych operacji itp.
Co Ty - rzecznikiem banku, czy tfurcow tego nowego jestes ?
Szybkosc w nowym interfejsie ? Zarty jakies.
A moze przetestujemy szybkosc na smartfonie z laczem aero2 :-)
>Np. przy tak efektywnej wyszukiwarce przelewów
>jaka jest teraz, to książka adresowa trochę traci na znaczeniu -
>najczęściej
>łatwiej jest po prostu wyszukać w historii i kliknąć ponów.
Strasznie intuicyjny interfejs - chcac wyslac przelew do kontaktu
znajdz sobie stary przelew :-)
No dobra, bywa ze w telefonie tez tak robie ... ale to skutek tylko g*
ksiazki kontaktow :-)
A probowales to przy wiekszej liscie przelewow ?
Co musze przyznac, to ze ten AJAX z listami, np historii, ma pewien
sens. Ale efekt taki ze "nacisnij poprzednie" , nacisnij poprzednie,
nacisnij poprzednie ...
ale to jest w miare dobrze zrobione np mobilnej aplikacji Allego, w
mbanku tak sobie ...
A jaka intuicyjna jest odpowiedz "no pieknie, ale gdzie k*, jest stan
konta po operacji ? "
>Porównaj stary/nowy system pod względem ilości "klików" potrzebnych
>do
>wykonania przelewu.
Kiedys porownywalem i wychodzila bardzo podobna.
Z wyjatkiem przelewu z emaxa - tu mozna by programistow pochwalic, ale
wielce intuicyjne to jest :-P
No i czemu nie ma strzalki w druga strone ? A, bo to sie mbankowi nie
oplaca :-)
Na zmienianie kont w trakcie wypelniania juz tu narzekano ...
>Skupiacie się na bóg wie jakich dziwach (np. edycja danych
>adresowych)
>robionych z przypadku raz na kilka miesięcy, zamiast zauważyć, że te
Wprowadzanie nowego kontaktu tez wielce intuicyjne jest :-P
>najprostsze i najczęstsze operacje w banku są teraz wykonywane dużo
>prościej.
Nie przypominam sobie, a sprawdzic juz nie ma jak ... tylko pomysl -
czemu tylu narzekajacych na nowy interfejs, a jakos nikt nie narzekal,
ze w starym bylo za duzo klikania ?
Choc jesli dobrze kojarze, to jedna osoba faktycznie pochwalila nowy
interfejs ... ale to bylo za szybki wybor z dlugiej listy odbiorcow,
jakos nie chwalil, ze jeszcze szybciej odszukuje stary przelew :-)
>> Ja sie powaznie zastanawiam nad odejsciem - z tym nowym w zasadzie
>> daje sie zyc, ale niech sie naucza, ze warto spytac klientow o
>> zdanie
>Zawsze będzie grono malkontentów.
>Kiedyś pamiętam jak darli szaty że XP taki zły.
>Potem że Windows 7 zły, a XP najlepszy.
Narzekalem na Win 3, troche bylo na co, narzekalem na nowy interfejs w
95, w koncu sie przyzwyczailem.
XP po trzecim SP bylo dosc dobre - klalem na nowy interfejs w 7. Na
szczescie dalo sie wylaczyc.
Teraz klne na Win8 - jak widac nie tylko ja, skoro MS sie ugial pod
naporem klientow :-)
>W sumie przy każdej większej zmianie "czegoś" pojawia się grono
>wiernych,
>którzy odkrywają, że to stare najlepsze i drą szaty. :)
Nie wiem czemu mam chwalic np Aero - ze majac dluga liste otwartych
okien nigdy nie moge trafic na wlasciwe ?
Czy za to, ze pieknie wyglada i wzbudza "wow" na prezentacji ... ale
klienci tez to juz maja, wiec nie juz nie wzbudza.
Albo ten nowy interfejs Office - dobry, bo nowy ? Czy zly, bo nic nie
jest na swoim miejscu ?
J.
-
45. Data: 2015-05-12 16:00:21
Temat: Re: mbank - pożegnanie
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Wojciech Bancer p...@p...pl ...
> Zachowujecie się identycznie jak krytykanci nowych interfejsów
> wprowadzonych w MS Office (wstążki). Niby takie złe, ale jednak się
> okazały bardzo dobre.
Od 6 lat nie moge sie przyzwyxczaic i nadal szukam wielu funkcji w excelu
ktorego znam bardzo dobrze.
Dziekuje za takie zmiany.
-
46. Data: 2015-05-12 16:20:41
Temat: Re: mbank - pożegnanie
Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
On 2015-05-12, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
[...]
>> Zachowujecie się identycznie jak krytykanci nowych interfejsów
>> wprowadzonych w MS Office (wstążki). Niby takie złe, ale jednak się
>> okazały bardzo dobre.
>
> Od 6 lat nie moge sie przyzwyxczaic i nadal szukam wielu funkcji w excelu
> ktorego znam bardzo dobrze. Dziekuje za takie zmiany.
Nie znasz bardzo dobrze skoro szukasz. :P
Malkontenci i oporni na zmianę zawsze się znajdą. :)
Ty i J.F. patrzycie na zmiany czysto z punktu widzenia własnego "ja",
ja rozpatruję pod kątem UX, bo to trochę temat bliski mojej branży
i tyle.
--
Wojciech Bańcer
p...@p...pl
-
47. Data: 2015-05-12 16:26:48
Temat: Re: mbank - pożegnanie
Od: "Agnieszka" <a...@z...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:5551ff1b$0$2206$65785112@news.neostrada.pl...
>
> Choc jesli dobrze kojarze, to jedna osoba faktycznie pochwalila nowy
> interfejs ... ale to bylo za szybki wybor z dlugiej listy odbiorcow, jakos
> nie chwalil, ze jeszcze szybciej odszukuje stary przelew :-)
-> Historia + wklepanie 3 liter to jest za długo? To chyba tylko
telepatyczne odczytywanie myśli usera zostaje...
Agnieszka
-
48. Data: 2015-05-12 16:28:26
Temat: Re: mbank - pożegnanie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał w wiadomości
On 2015-05-12, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
[...]
>>> Zachowujecie się identycznie jak krytykanci nowych interfejsów
>>> wprowadzonych w MS Office (wstążki). Niby takie złe, ale jednak
>>> się
>>> okazały bardzo dobre.
>
>> Od 6 lat nie moge sie przyzwyxczaic i nadal szukam wielu funkcji w
>> excelu
>> ktorego znam bardzo dobrze. Dziekuje za takie zmiany.
>Nie znasz bardzo dobrze skoro szukasz. :P
>Malkontenci i oporni na zmianę zawsze się znajdą. :)
>Ty i J.F. patrzycie na zmiany czysto z punktu widzenia własnego "ja",
>ja rozpatruję pod kątem UX, bo to trochę temat bliski mojej branży
>i tyle.
A co to my - akcjonariusze, badacze, autorzy ?
Dostales wlasnie kilka opinii UX od uzytkownikow :-).
Uzytkownikow, ktorzy w niejednym banku mieli konto, i moga powiedziec
co im sie w tym "znakomitym" interfejsie podoba, a co nie ... i to
subiektywnie i obiektywnie.
J.
-
49. Data: 2015-05-12 17:00:10
Temat: Re: mbank - pożegnanie
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Wojciech Bancer p...@p...pl ...
>>> Zachowujecie się identycznie jak krytykanci nowych interfejsów
>>> wprowadzonych w MS Office (wstążki). Niby takie złe, ale jednak się
>>> okazały bardzo dobre.
>>
>> Od 6 lat nie moge sie przyzwyxczaic i nadal szukam wielu funkcji w
>> excelu ktorego znam bardzo dobrze. Dziekuje za takie zmiany.
>
> Nie znasz bardzo dobrze skoro szukasz. :P
Znam dobrze w poprzedniej wersji.
> Malkontenci i oporni na zmianę zawsze się znajdą. :)
Nie znam nikogo kto uzywał porpzedniego i był zadowolony z nowego.
Ale rozumiem, ze MS ma w dupie aktualnych klinetów, licza sie nowi...
> Ty i J.F. patrzycie na zmiany czysto z punktu widzenia własnego "ja",
> ja rozpatruję pod kątem UX, bo to trochę temat bliski mojej branży
> i tyle.
>
Nie, nie tylko z własnego.
-
50. Data: 2015-05-12 17:15:15
Temat: Re: mbank - pożegnanie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Agnieszka" napisał w wiadomości
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>> Choc jesli dobrze kojarze, to jedna osoba faktycznie pochwalila
>> nowy interfejs ... ale to bylo za szybki wybor z dlugiej listy
>> odbiorcow, jakos nie chwalil, ze jeszcze szybciej odszukuje stary
>> przelew :-)
> -> Historia + wklepanie 3 liter to jest za długo? To chyba tylko
> telepatyczne odczytywanie myśli usera zostaje...
Rozpoznawanie glosu ? Mile widziane :-P
Nie o to chodzi, za sam pomysl ze liste odbiorcow najintuicyjniej
znalezc przez historie przelewow nalezy sie nagroda zlotych kalesonow
:-P
Zmusiliscie mnie do odpalenia tego g*.
Historia ... szybko - ale juz na smartfonach i tabletach nie tak.
wpisuje NJU, bo tak mam zdefiniowany kontakt ... o, nie ma.
No bo nalezy wpisac ORA.
Potem pomijamy jakies Dekorale, chorobowe itp ... ciekawe ktory
wybrac, skoro widze tylko "orange polska, faktura nr .....".
Jezu, co za g* - po wpisaniu ORA pokazuja sie dwie pozycje.
Po kliknieciu "opis" wyskakuja trzy przelewy. A historia odbiorcy
pokazuje 4 przelewy.
Oczywiscie jak to nie ten co trzeba, to cofnac sie nie mozna, znow
klikamy historia, wpisujemy ora i kolejny strzal na slepo.
Zmieniam zdanie, kilka backspace, wpisuje era, ... a tu w okienku
tylko RA, albo i A.
A prawda, nowoczesna technologia, asynchroniczna, widac kasowanie jest
obslugiwane rownolegle z wpisywaniem.
Lista dluga, to sie pasek przewijania pokazuje .. wystarczy jednak
wyjechac gdzies poza okienko i puscic klawisz myszy, to lista znika, a
szukanie sie blokuje.
Koleczko myszy jakos tam obsluguje, ale ciekaw jestem jakby to na
tablecie sie przewijalo ...
J.