  • 81. Data: 2015-05-13 01:06:41
    Temat: Re: mbank - pożegnanie
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-05-12, MarcinF <m...@i...pl> wrote:

    > Nie trzeba mieć wielkiego pojęcia, wystarczy policzyć ruchy kursora
    > i kliknięcia potrzebne do prezentacji informacji i wykonania operacji.
    >
    > Skoro w nowym interfejsie by zrobić to samo trzeba coś dodatkowo
    > rozwijać, ustawiać gdzieś specjalnie kursor, przewijać listę,
    > albo przechodzić do innego widoku, to znaczy że jest gorszy.

    Mhm. Czyli stary interfejs przegrał, bo w nowym podstawowe operacje
    robi sie szybciej. Dziękuję :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 82. Data: 2015-05-13 01:09:46
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-05-12, gral <n...@e...pl> wrote:

    > Nowy interfejs mbanku jest nie dość, że nieintuicyjny, to jeszcze
    > skrajnie niewygodny w użytkowaniu. Przykład? Książka odbiorców.
    > Żeby wybrać odbiorcę z listy muszę

    wpisać parę liter w zafocusowanym polu.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 83. Data: 2015-05-13 01:26:06
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-05-12, Chris94 <c...@p...fm> wrote:

    [...]

    > A użytkownik banku w historii operacji potrzebuje na pierwszy rzut oka
    > zobaczyć:

    Serio? Użytkownik, czy Ty?

    > Brakuje *pełnej nazwy* kontrahenta, brakuje tytułu przelewu oraz - co
    > najważniejsze - *salda po operacji!*

    To kliknij w ten element który Cię interesuje i zobacz te saldo.
    W obecny sposób można po prostu zmieścić więcej tych informacji
    i to jest dobre.

    > Podobnie bezużyteczna jest lista "Ulubionych odbiorców", gdzie w okienku
    > na nazwę odbiorcy jest miejsce chyba tylko na 10 znaków, w związku z
    > czym wszystkie moje własne przelewy zdefiniowane na tej liście
    > wyświetlały ten sam tekst, bo pełny opis się w okienku nie mieścił.

    No. Bo to się dodaje jednego odbiorcę i kilka kont do niego, nazwanych
    jak chcesz. O tak: http://awesomescreenshot.com/05c4wk5lcf
    Oczywiście wiesz, że nazwa odbiorcy a lokalna nazwa rachunku to coś
    innego prawda?

    > Ogólnie te opisy rachunków to jest skandal i ktoś tutaj już opisywał
    > swój przypadek, że przelał sobie złotówki na konto walutowe (lub na
    > odwrót) właśnie z tego powodu, że te opisy są niepełne.

    Nie. Dlatego, że mu się rachunek przestawił i to akurat jest IMHO błąd
    po prostu. Nie wiem czy już naprawili, czy nie, ale to błąd. Stary
    interfejs też miał błędy - np. pamiętam że wysyłanie z historii przelewu
    do US skutkowało wysłaniem jako zwykły przelew.

    Aha. http://awesomescreenshot.com/0164wk5d11

    > Chcąc mieć pewność, że faktycznie przelewam kasę do Urzędu Skarbowego, a
    > nie na jakiegoś "słupa", za każdym razem sprawdzam numer rachunku czy
    > jest zgodny z tym, który mam w swoich notatkach zapisany.

    To może zapoznaj się z tym co jest, a nie z własnym wyobrażeniem.

    > I to wszystko według Ciebie ma być zmianą na lepsze?

    Zmiany są na lepsze, tylko Ty się ze zmianami nie zapoznałeś, a próbujesz
    pracować utartymi ścieżkami tak jak pamiętasz ze starego.
    I narzekasz że Ci źle.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 84. Data: 2015-05-13 01:32:48
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-05-12, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

    [...]

    > Aha. http://awesomescreenshot.com/0164wk5d11

    A tu do ZUS, skoro już w temacie DG: http://awesomescreenshot.com/0a64wk63a9
    Błagam, powiedz że w starym to było pepiej rozwiązane. I dare you.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 85. Data: 2015-05-13 01:50:47
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-05-12, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Ale co mi po ideii jak kazdy kogo znam mówi ze niewygodne?
    > Mamy sie dla idei umartwiac i mówic ze super?

    Nie. Po prostu w takich sytuacjach trzeba przyjąć że się nie zna czegoś
    i nauczyć od nowa, a nie kombinować ze starym i narzekać że "sie nie da".

    > Pewnie zbyt pobieznie przejrzałem.
    > Na czym polega ten pozytywny efekt?

    One of the main drivers behind the Ribbon was discoverability of new functions.
    This was driven by research conducted by Microsoft that indicated that a large
    number of most requested features for Word actually already existed in the product;
    the user simply didn't know where to find it.

    i dalej:

    So, the one group that doesn't like it won't change and the other two are fine with
    it.
    This is why the uptake on Office 2007 is 2X the uptake of Office 2003, which was more
    or
    less Office 2000 with an updated UI.

    I dalej:

    "Data is showing that the redesign of Office really did reach this goal -- Word 2007
    and Excel
    2007 users are now using four times as many features as they used in previous
    versions, and
    for PowerPoint, the increase in feature use is a factor of five."
    http://www.johndcook.com/blog/2009/12/16/ms-office-r
    ibbon/

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 86. Data: 2015-05-13 01:51:58
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-05-12, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Obieca sie klientom 1000zł zwrotu za zakupy karta i wszystko inne
    > zaakceptują bez mrugniecia okiem.

    A obiecali? Bo jakoś nie zauważyłem. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 87. Data: 2015-05-13 02:04:41
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-05-12, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Nie calkiem, bo mozna nie uzywac, ale konto zostawic :-)

    Myślę że odsetek martwych kont jest zbliżony do odsetka
    martwych kont wcześniej.

    > Albo klac na interfejs, ale wisienki zbierac.
    > Albo byc umoczony w kredyt.

    Dlatego Myślę że odsetek martwych kont jest zbliżony do odsetka
    martwych kont wcześniej. A tu ciekawy wywiad:

    http://antyweb.pl/wywiad-z-michalem-panowiczem-czyli
    -nowy-mbank-jako-duzy-projekt-it/

    ----
    3A) A dostrzegli ? Jesteśmy już kilka tygodni po starcie więc można pokusić się o
    pierwsze wnioski

    Przede wszystkim po kilku tygodniach od startu serwisu liczba osób, które zapisały
    się do nowego
    mBanku, przekroczyła już 360 tys.! (A przecież w pierwszym okresie udostępnialiśmy
    bank tylko
    ochotnikom). Czy to dużo? To więcej niż w wypadku jednego z dużych wdrożeń
    nowoczesnej bankowości
    po ponad roku od startu. Czyli w mBanku zrobiliśmy to kilkadziesiąt razy szybciej. :)

    Również liczba użytkowników mOkazji, naszego programu rabatowego, osiągnęła poziom
    przeszło
    200 tys., dzięki czemu jest to najszybciej rosnący produkt w historii naszego banku,
    a być
    może także najszybciej rosnąca oferta rabatowa w Polsce.

    Do tego nawet tak eksperymentalna funkcja, jak mGra (grywalizacja), jest odwiedzana
    z częstotliwością stanowiącą 50 proc. ruchu na stronie głównej serwisu. To znaczy, że

    użytkownicy zaglądają tam bardzo często i w ten sposób poznają, jak działa nowy
    serwis.
    ----

    Polecam też kolejne pytanie
    "4) Jakie były główne priorytety tego projektu i w jaki sposób będą czy też są
    mierzone
    cele i tak zwane KPI"

    A tu jeszcze techcrunch:
    http://techcrunch.com/2013/07/20/mbank-and-the-futur
    e-of-responsive-banking/

    Jasne, że jako pionierzy w tej dziedzinie nie ustrzegą się błędów, ale IMHO
    kierunek jest b. dobry.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 88. Data: 2015-05-13 04:18:14
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Tue, 12 May 2015 20:35:42 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    [...]
    > a medaliki i krzyzyki
    > za uzywanie konta uwazam za przejaw dziecinady zaakceptowałem
    [...]

    Jak nie znalazłeś, to Ustawienia - Usługi - mGra - Wyłącz powiadomienia
    Polecam, duża ulga :)

    --
    Imka

  • 89. Data: 2015-05-13 07:36:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 maja 2015 21:51:13 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Mowimy o MS Office/Excel ?
    O nowym interfejsie mBanku.
    > No no ... czego to ludzie nie pochwala :-)
    ;)

  • 90. Data: 2015-05-13 09:02:00
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    >
    > Zmiany są na lepsze, tylko Ty się ze zmianami nie zapoznałeś, a próbujesz
    > pracować utartymi ścieżkami tak jak pamiętasz ze starego.

    Klnę na urzędników unijnych, że zamiast pracować nad nowymi produktami muszę
    co rusz zapoznawania się z kolejnymi (niejasnymi) wersjami dyrektyw i norm
    zharmonizowanych.
    Oczekiwałbym od _mojego_ banku, że nie będzie brał z nich przykładu.

    Są po prostu pewne rzeczy, które nie powinny wymagać "zapoznawania się".
    P.G.