  • 21. Data: 2010-07-27 21:43:38
    Temat: Re: mbank wypowiada KK
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 27 Lip, 23:26, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Myslac w taki sposob depozyty takze bylyby dla banku nieoplacalne, bo
    > przeciez klient moglby w kazdej chwili przyjsc i wyplacic.

    Co znaczy nieoplacalne skoro moge miec za male pieniadze kaze, ktora
    pozycze komus innemu?

    > Bank nie operuje na kazdej karcie z osobna, ale na sumie wszystkie kart,
    > na wskaznikach np. zadluzenia itp. Karta nieuzywana nie generuje
    > praktycznie kosztow (z wyjatkiem ew. wysylania wyciagow, nowych
    > plastikow itd). Owszem, kreatywny ksiegowy moze z likwidacji martwych
    > kart wyczarowac cos na chwile (liczba kart spadnie, wiec mozna pokazac
    > ladniejsze slupki, zwlaszcza korzystajac z nieaktualnych juz wskaznikow
    > wykorzystania limitow oraz np. ilosci zagrozonych kredytow). Zadnego
    > konkretnego efektu to jednak nie da.
    > --

    Skoro nie ma to znaczenia to podpisz 100... albo tysiac takich umow...
    jak bedziesz mial wiekszosc 'martwych' to zapewne nie bedziesz dazyl
    do bardziej efektywnego wykorzystania zablokowanych srodkow...

    MK

  • 22. Data: 2010-07-28 23:15:53
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    MK <m...@i...pl> writes:

    > Co znaczy nieoplacalne skoro moge miec za male pieniadze kaze, ktora
    > pozycze komus innemu?

    Nie moglbys pozyczyc, musialbys trzymac caly czas w pogotowiu, bo klient
    moze w kazdej chwili wyplacic :-)
    Z tym, ze to tak nie dziala, ale dokladnie tak samo nie dziala dla
    depozytow i dla wszelkich linii kredytowych (ktorych rodzajem sa KK).

    > Skoro nie ma to znaczenia to podpisz 100... albo tysiac takich umow...
    > jak bedziesz mial wiekszosc 'martwych' to zapewne nie bedziesz dazyl
    > do bardziej efektywnego wykorzystania zablokowanych srodkow...

    Nie sa zablokowane.
    BTW praktycznie 100% transakcji jest autoryzowanych, od autoryzacji do
    rozliczenia zwykle mija pare dni, to nawet nie jest tak, ze bank musi te
    pieniadze od razu zorganizowac. Z tym, ze to oczywiscie bez znaczenia,
    statystyka.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 23. Data: 2010-07-29 05:38:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Nie moglbys pozyczyc, musialbys trzymac caly czas w pogotowiu, bo klient
    > moze w kazdej chwili wyplacic :-)

    Wymaganie tak samo sensowne, jak to, aby bank miał zawsze w pogotowiu
    do wypłaty sumę wszystkich lokat klientów. Przecież z góry wiadomo, że
    banki są niewypłacalne i w sytuacji masowych wypłat nastąpiłby krach.
    Ale masowe wypłaty w normalnych warunkach nie następują, tak samo jak w
    normalnych warunkach nie wszyscy klienci wykorzystują limit KK w 100%.
    Wymaganie zatem, aby bank miał w każdym momencie pokrycie 100% w kartach
    jest nieuzasadnione.

    Musi mieć pokrycie takie, jakie jest statystyczne użycie kart (plus
    zapas, niech będzie i kilkukrotny). Jeśli wiadomo, że na wydatki
    karciane potrzeba dziennie 100 milionów, to taką kwotę powinien mieć w
    pogotowiu, bez względu na to, czy limity kart wynoszą miliard, czy 10
    miliardów.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2010-07-29 06:02:17
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 29 Lip, 07:38, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Wymaganie tak samo sensowne, jak to, aby bank miał zawsze w pogotowiu
    > do wypłaty sumę wszystkich lokat klientów.

    Oczywiscie, ze nie. Lokaty sa terminowe i bank nie musi wyplacic
    srodkow natychmiast. Banki czesto to robia zeby nikt nie mogl
    powiedziec, ze maja klopot z kasa, bo to by moglo doprowadzic do
    wiekszych klopotow banku.

> [...]
    > normalnych warunkach nie wszyscy klienci wykorzystują limit KK w 100%.
    > Wymaganie zatem, aby bank miał w każdym momencie pokrycie 100% w kartach

    A czy ktos pisal tu o 100%?

> [...]
    > karciane potrzeba dziennie 100 milionów, to taką kwotę powinien mieć w
    > pogotowiu, bez względu na to, czy limity kart wynoszą miliard, czy 10

    Hehe... i tu sie mylisz. Tak samo jak bank nie moze miec mniej niz
    ustawowa rezerwa dla depozytow, tak samo musi zabezpieczyc srodki na
    zobowiazania pozabilansowe.

    MK

  • 25. Data: 2010-07-29 06:05:56
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 29 Lip, 01:15, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Nie sa zablokowane.

    Znaczy, ze nie zapewnilbys zadnych srodkow?

> [...]
    > rozliczenia zwykle mija pare dni, to nawet nie jest tak, ze bank musi te
    > pieniadze od razu zorganizowac. Z tym, ze to oczywiscie bez znaczenia,

    A co ma do tego autoryzacja? Odmowisz realizacji umowy? Brak wyplaty
    srodkow z depozytu czy umowy kredytowej to dla banku stan
    przedzawalowy, bo razaz pojdzie fama, ze bankowi brakuje pieniedzy.

    MK

  • 26. Data: 2010-07-29 21:21:26
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    MK <m...@i...pl> writes:

    > Oczywiscie, ze nie. Lokaty sa terminowe i bank nie musi wyplacic
    > srodkow natychmiast.

    Po pierwsze, nie pisalem tylko o lokatach. Sa tez depozyty a vista.
    Po drugie, lokaty zwykle tez mozna zerwac i wyplacic srodki natychmiast.
    Przy Twoich zalozeniach, takie lokaty nie moglyby w ogole istniec.

    > Hehe... i tu sie mylisz. Tak samo jak bank nie moze miec mniej niz
    > ustawowa rezerwa dla depozytow, tak samo musi zabezpieczyc srodki na
    > zobowiazania pozabilansowe.

    No jasne ze musi, tego nikt nie neguje. Tyle ze likwidacja martwych kart
    nie spowoduje, ze tych srodkow bedzie potrzebowal mniej. No chyba ze,
    tak jak pisalem, kreatywna ksiegowosc, to wtedy przez chwile moze tak.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 27. Data: 2010-07-29 21:28:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    MK <m...@i...pl> writes:

    > Znaczy, ze nie zapewnilbys zadnych srodkow?

    Nie, to znaczy tylko to, co napisalem - ze niewykorzystane limity nie sa
    blokada.

    > A co ma do tego autoryzacja? Odmowisz realizacji umowy? Brak wyplaty
    > srodkow z depozytu czy umowy kredytowej to dla banku stan
    > przedzawalowy, bo razaz pojdzie fama, ze bankowi brakuje pieniedzy.

    Nie wiem skad te dziwne teorie. Informacje o autoryzacjach to doskonale
    dane o tym, ile pieniedzy bedzie potrzebnych jutro/pojutrze/itp. Jesli
    np. jakims cudem posiadacze KK nagle ktoregos dnia wykorzystaliby cale
    limity, to (zakladajac w ogole sensowna sytuacje banku itd) bank mialby
    troche czasu na "zorganizowanie" srodkow, ktore nie sa potrzebne
    przeciez w momencie autoryzacji, a dopiero w momencie rozliczenia
    transakcji.
    Czegos takiego nie ma przy depozytach.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 28. Data: 2010-07-29 21:36:55
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    [...]
    > No jasne ze musi, tego nikt nie neguje. Tyle ze likwidacja martwych kart
    > nie spowoduje, ze tych srodkow bedzie potrzebowal mniej. No chyba ze,

    Niezupełnie. Wyobraź sobie, że podobnie jak współcznynnik wypłacalności
    (dla depozytów) jest podobny wskaźnik dla "linii kredytowych"

    I wtedy jest istotne czy tych linii ma otwartych na 100 mld czy 100 mln

    KJ
    A fanatic is a person who can't change his mind and won't change the subject.
    - Winston Churchill

  • 29. Data: 2010-07-29 21:53:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) writes:

    > Niezupełnie. Wyobraź sobie, że podobnie jak współcznynnik wypłacalności
    > (dla depozytów) jest podobny wskaźnik dla "linii kredytowych"

    Przeciez sam o tym napisalem.
    Pomysl jak sie taki wspolczynnik (wspolczynniki) okresla, i co sie
    z nimi stanie po likwidacji ilus tam martwych kart/linii.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 30. Data: 2010-07-29 21:56:14
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 29 Lip, 23:28, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

> [...]
    > troche czasu na "zorganizowanie" srodkow, ktore nie sa potrzebne
    > przeciez w momencie autoryzacji, a dopiero w momencie rozliczenia

    A takie hasla jak Bazylea, Nowa Umowa Kapitalowa, adekwatnosc
    kapitalowa, wspolczynnik Cooka to kolega slyszal? Bank nie moze w
    calosci finansowac aktywow kapitalami obcymi. Problem w tym, ze
    teoretycznie srednio 8% musi sfinasowac kapitalami wlasnymi. Tego nie
    da sie zmienic w ciagu 2 dni :). Oznacza to wiec, ze musi zamrozic
    kapitaly jakiegos % przyznanych limitow, wynikajace z VaR, a to ma
    wplyw np. na ROE, nieprawdaz?

    MK