  • 1. Data: 2007-05-25 06:01:04
    Temat: [metribank] Nasze gwiazdy w wyborczej
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    61.html

    Internetowa strona Metribanku do złudzenia przypomina serwisy wielu
    banków. Jest sekcja dla klientów indywidualnych, dla firm, informacje o
    lokatach i kredytach. Jest tabela opłat i prowizji, a nawet zakładka
    Mertikonto i okienko logowania do "systemu Metrinet". Jest wreszcie
    podany numer infolinii dla klientów.

    [...]

    Dzwonimy do gdyńskiej centrali Metribanku. W słuchawce powitanie po
    polsku i angielsku oraz nagranie: "Nowość! Metrolokaty z gwarantowanym
    oprocentowaniem 10 lub 15 proc.! Bez żadnej ściemy i ukrytych gwiazdek.
    Tego nie znajdziesz w innych bankach!".

    Zaintrygowani łączymy się z "żywym" operatorem. - Ta lokata jest dopiero
    w przygotowaniu. Będzie oparta na obligacjach, które wyemitujemy -
    tłumaczy pracownik call center. Skąd aż tak wysokie oprocentowanie? Tego
    nie umiał wyjaśnić.
    [...]

    Mecenas Jerzy Bańka ze Związku Banków Polskich, kiedy zapytaliśmy go o
    Metribank, nie krył zdziwienia. - Moim zdaniem ta firma nie może używać
    nazwy kojarzącej się z bankiem. Prawo bankowe tego zabrania. Taka nazwa
    wprowadza klientów w błąd. Sądzę, że to temat dla Komisji Nadzoru
    Bankowego i prokuratora - powiedział nam Bańka.

    Zadzwoniliśmy do szefów Metrinetu. Tomasz Zabiegałowski, prezes firmy,
    zapewnia nas, że nie łamie prawa. Słowo "bank" jest tylko częścią
    jednego z członów nazwy, która brzmi "Centrum Pośrednictwa Finansowego
    Metribank". - Czy można np. zakazać używania słowa "bankrut"? - pyta.

    [...]

    Prezes Metribanku snuje tymczasem plany rozwoju. - Dziś mamy jeden
    oddział w Gdyni i kilkadziesiąt punktów obsługi klientów, ale wkrótce
    otworzymy cztery oddziały regionalne i nowe agencje.

    KJ

  • 2. Data: 2007-05-25 14:31:31
    Temat: Re: [metribank] Nasze gwiazdy w wyborczej
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Fri, 25 May 2007 08:01:04 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

> [...]
    > lokatach i kredytach. Jest tabela opłat i prowizji, a nawet zakładka
    > Mertikonto i okienko logowania do "systemu Metrinet". Jest wreszcie

    Nie wysilili się. Wystarczyłoby poczytać troche grupę, i gotowe drugie
    tyle artykułu... na przykład dziwna zbieżność nazwisk wszystkich
    udziałowców, prezesa i kogoś tam jeszcze, artystyczna przeszłość na
    najwyżsym poziomie :), powiązania rodzinne ze światem polityki ....

    p. m.

  • 3. Data: 2007-05-25 17:48:51
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    mvoicem pisze:

> [...]
    > udziałowców, prezesa i kogoś tam jeszcze, artystyczna przeszłość na
    > najwyżsym poziomie :), powiązania rodzinne ze światem polityki ....

    Z drugiej strony nie ma co szukać taniej sensacji, ot po prostu "era
    2.0" zawitała także i do bankowości, i się tam komuś wydaje, że pomysł
    na biznes ma znakomity. KNB w końcu się zainteresuje i będzie jak to
    mówił Borewicz "bez odbioru" ;)

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski