  • 1. Data: 2006-09-19 07:34:57
    Temat: mieszkanie bez ksiegi wieczystej
    Od: d...@o...pl

    Witam!
    Kupuje mieszkanie z rynku wtórnego bez ksiegi wieczystej, w tym
    tygodniu chcialabym wyslac wnioski do banków.
    Czy musze miec ksiege wieczysta przed otrzymaniem kredytu?
    W którym momencie zalatwia sie takie formalnosci?

    p.s. jestem po umowie przedwstepnej z obecnymi wlascicielami i po
    wplacie zadatku.

  • 2. Data: 2006-09-19 07:41:17
    Temat: Re: mieszkanie bez ksiegi wieczystej
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Uzytkownik <d...@o...pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...
[...]

    no to musisz sie zwijac z tym kredytem ... sprawdzalas przynajmniejw
    bankach, czy masz zdolnosc kredytowa ?
    co do ksiegi, to wartaloby sie przed zakupem dowiedziec, czy nie bedzie
    problemów z jej zalozeniem
    jaki jest rodzaj wlasnosci tego mieszkania?

  • 3. Data: 2006-09-19 07:48:36
    Od: Michał Wójcik <m...@u...list.pl>

    Witam,
    > Kupuje mieszkanie z rynku wtórnego bez ksiegi wieczystej, w tym
    > tygodniu chcialabym wyslac wnioski do banków.
    > Czy musze miec ksiege wieczysta przed otrzymaniem kredytu?
    > W którym momencie zalatwia sie takie formalnosci?
    Nie musisz mieć księgi wieczystej, ale jeśli jest to mieszkanie
    spółdzielcze własnościowe to będzie potrzebne pismo ze spółdzielni o
    możliwości założenia księgi wieczystej. O pismo takie musi wystąpić do
    spółdzielni sprzdawca mieszkania.
    Księge wieczystą zakładasz po zakupieniu mieszkania i od razu wpisujesz
    do hipoteki bank. Do czasu założenia księgi wieczystej płacisz wyższą
    ratę lub jednorazowe ubezpieczenie za okres do założenia księgi wieczystej.
    Pozdrawiam,
    Michał

  • 4. Data: 2006-09-19 07:53:39
    Od: d...@o...pl

    > no to musisz sie zwijac z tym kredytem ... sprawdzalas przynajmniejw
    > bankach, czy masz zdolnosc kredytowa ?

    tak, ze zdolnością nie mam problemów, w każdym banku jaki
    odwiedziłam mogę wziąć kredyt.

    > co do ksiegi, to wartaloby sie przed zakupem dowiedziec, czy nie bedzie
    > problemów z jej zalozeniem
    > jaki jest rodzaj wlasnosci tego mieszkania?

    mieszkanie spódzielcze własnościowe - czy to coś zmienia?

    dokładnie historia jest taka, ze właścicielka mieszkania nie moze go
    sprzedac przed 21.10.06 - bo wtedy upływa 5 lat od momentu gdy
    otrzymała to mieszkanie w spadku po dziadkach (chodzi o niepłacenie
    podatku spadkowe czy jakoś tak), dlatego umowa przedwstępna nie była
    spisana u notariusza tylko w domu.
    Umowę przedwstępną mieliśmy przepisac 22.10 tak by było to zgodnie
    z prawem, ale wiem ze do wniosków wysyłanych do banków musze
    dołączyć tą umowę i nie bardzo wiem jak można to rozwiązać...
    dodam że jednej i drugiej stronie bardzo zależy na czasie.

  • 5. Data: 2006-09-19 07:54:57
    Od: d...@o...pl

    dziękuję za wyczerpujące wyjaśnienie.

  • 6. Data: 2006-09-19 07:56:04
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-09-19 09:48, osobnik Michał Wójcik stwierdził, iż:
    > ratę lub jednorazowe ubezpieczenie za okres do założenia księgi wieczystej.

    Raczej do uzyskania wpisu przez Bank w dziale IV.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 7. Data: 2006-09-19 08:01:20
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    mieszkanie spódzielcze własnościowe - czy to coś zmienia?

    kwestia, czy da się do niego założyć księgę - czy sprawy gruntów są w
    porządku
    często w spółdzielniach jest z tym problem

    Umowę przedwstępną mieliśmy przepisac 22.10 tak by było to zgodnie

    nie widzę powodów, czemu ta umowa została spisana z inną datą ...
    pzreca tam dopiero spisuje się kiedy zostanie zawarta transakcja
    a bank będzie od Ciebie zapewne wymagał takowej umowy ... a data jest nie z
    tego świata :)

  • 8. Data: 2006-09-20 07:46:06
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    d...@o...pl napisał(a):
    > Kupuje mieszkanie z rynku wtórnego bez ksiegi wieczystej, w tym
    > tygodniu chcialabym wyslac wnioski do banków.
    > Czy musze miec ksiege wieczysta przed otrzymaniem kredytu?

    W mBanku tak. A przynajmniej mi powiedzieli, że na księgę czekają.

    > p.s. jestem po umowie przedwstepnej z obecnymi wlascicielami i po
    > wplacie zadatku.

    Ja przed umową przedwstępną zadbałem o to, by najpierw była księga, a
    potem umowa końcowa, inaczej bym nie dostał kredytu.