  • 11. Data: 2008-11-20 12:40:18
    Temat: Re: mlodzi lubia nowopowstale banki
    Od: Przemek <p...@g...com>

    > A na jakiej podstawie ten wniosek? Dałbym głowę, że słyszałem gdzieś, że
    > wybierają banki z dostępem do internetu a najchętniej Inteligo (PKO BP)
    > i mBank (BRE).
    >
    > Zastanawia mnie ten trend wśród polskiej młodzieży, wybierają stare
    > banki molochy i narzekają ...

    mBank stary ? moloch ? (hhhhhmmmmmmmmm?) Ciekawe ?

    Przemek

  • 12. Data: 2008-11-20 13:12:46
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Artur O. wrote:
    > Zastanawiajacy jest ten trend wsrod polskiej mlodziezy.
    > Nie wazna reputacja ktora zdobywa sie latami.
    > Lepszy jest nimb nowosci, chwyt marketingowo-reklamowy i juz
    > chetni leca....
    >
    > A potem rozczarowanie i opluwanie wszystkich bankow ze oszukuja :-)

    A moze stare banki to PRLowskie molochy ktore nie nadazaja z duchem
    czasu i nie sa dostosowane do dzisiejszych realiow? Popatrz chocby na
    oferty PKO BP/ PeKaO SA - a np ktoregos z nowszych, mniejszych bankow.

    Nie chodzi tylko o cene (w mniejszych konta w wiekszosci darmowe, a np.
    PeKaO SA = 11 pln), kolejki (vide pochod emerytow w PKO BP i PeKaO SA),
    kiepska oferta oszczednosciowa (patrz - ostatnie KO w PKO BP - az 5% i
    wyplaty platne min 10pln/0,4% (a wiec przy JEDNEJ wyplacie w miesiacu po
    roku masz 0,2% zysku (minus belka i minus inflacja)), kiepska oferta
    kredytowa (patrz np kredyty hipoteczne)

    Ogolnie stare molochy zeruja na ludziach nie czytajacych umow i nie
    znajacych ofert innych bankow. Do teog tacy ludzie sie nie poskarza, bo
    to w wiekszosci emeryci/rencisci. Mlody czlowiek potrafi zrobic niezly
    szum w mediach, do tego latwo napisze reklamacje, zna choc czesciowo
    swoje prawa.

    Jesli ktos czyta umowy to raczej bank go nie oszuka - a jak oszuka to
    musi oddac.
    --
    Regards,
    Maverick

  • 13. Data: 2008-11-20 13:44:11
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > A mi kiedyś dziadek powiedział, żebym pamiętał, że jak będę kiedykolwiek
    > chciał coś kupić dobrze i tanio to będę musiał kupić dwa razy.

    w mojej okolicy mawia się, że nie opłaca się kupować rzeczy tanich ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 14. Data: 2008-11-20 14:10:54
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 20 Nov 2008 09:53:16 -0000, w <gg3c2c$d4e$1@news.wp.pl>, "Artur O."
    <a...@w...pl> napisał(-a):

    > Zastanawiajacy jest ten trend wsrod polskiej mlodziezy.
    > Nie wazna reputacja ktora zdobywa sie latami.

    Jakiż to wieloletni bank ma dobrą reputację?

    Troll?

  • 15. Data: 2008-11-20 17:37:03
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > kolejki (vide pochod emerytow w PKO BP i PeKaO SA),

    Nie chodzę zbyt często do PekaoSA (kilka ray w roku), powiem szczerze, że
    lepiej czasem postać te 5 czy 10 min i móc porozmawiać z kimś, niż dzwonić
    (np. do Citi) kilkanaście razy...

> [...]
    > wyplaty platne min 10pln/0,4% (a wiec przy JEDNEJ wyplacie w miesiacu po
    > roku masz 0,2% zysku (minus belka i minus inflacja)), kiepska oferta

    Kredyty w bankach są generalnie za drogie, żeby korzystać...
    Ja korzystam raczej z tych 0% ( albo prawie 0%)...
    A jak już muszę, to wolę pożyczyć od rodziny i dać im 1-2% więcej niż na
    lokacie...

    > Ogolnie stare molochy zeruja na ludziach nie czytajacych umow i nie
    > znajacych ofert innych bankow.

    Ogólnie nie ma co generalizować...

    Maciej Loret

  • 16. Data: 2008-11-20 18:04:43
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Maciej Loret wrote:

    > Witam.

    > Nie chodzę zbyt często do PekaoSA (kilka ray w roku), powiem szczerze,
    > że lepiej czasem postać te 5 czy 10 min i móc porozmawiać z kimś, niż
    > dzwonić (np. do Citi) kilkanaście razy...

    Zalezy czy masz na to czas czy nie, jak blisko masz oddzial itp. Np Ja
    mam takie dni, ze musze byc w pracy - jesli trzeba moge dzwonic, pisac
    maile, ale w pracy musze byc - i wtedy zalatwienie czegokolwiek w banku
    -oddziale jest niemozliwe. Juz nie mowic o normalnym podejsciu, gdzie
    kolejka na 30min czekania to normalna sprawa w PKO BP (z tego 5-6
    emerytow wyplaca pieniadze w kasie, a reszta oplaca rachunki) - a ty nie
    masz ani ochoty, ani czasu zeby tam stac - a np zadzwonic mozesz idac do
    pracy, czy nawet z firmy.

    Wole dzwonic niz stac w kolejce.

    > Kredyty w bankach są generalnie za drogie, żeby korzystać...
    > Ja korzystam raczej z tych 0% ( albo prawie 0%)...

    Jesli mowisz o KK to sie zgodze. Jesli o ratach 0% to raczej srednio.
    Chociaz czasem uda sie znalesc perelke - ale wtedy inni placa za ciebie.

    > A jak już muszę, to wolę pożyczyć od rodziny i dać im 1-2% więcej niż na
    > lokacie...

    Ale jesli juz musisz je brac, a z rodziny nikt nie ma akurat wolnej kasy
    - to sie okazuje ze molochy maja najgorsze warunki.

    > Ogólnie nie ma co generalizować...

    W sumie racja - ale zauwaz ile osob wplacilo kase np na lokaty 3
    miesieczne z lutego
    (PKO BP + Inteligo, chodzilo o to ze zapisywales sie miesiac wczesniej,
    na 2 tyg przed kase przelewac musiales, a procenty lecialy dopiero od
    ktoregos dnia).
    Znajdz prosze taka oferte w innym banku.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 17. Data: 2008-11-21 10:16:48
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    Przemek pisze:

    > mBank stary ? moloch ? (hhhhhmmmmmmmmm?) Ciekawe ?
    >
    > Przemek

    mBank to żaden nowy bank, to odział bankowości detalicznej BRE.
    Pierwsza trójka jeśli chodzi o wielkość w Polsce, co do nowości to:
    http://www.brebank.com.pl/pl/O_BRE_Banku/BRE_Bank/hi
    storia/

    Sam używam i jestem zadowolony. Nie patrze czy jest nowy czy stary
    ("starość" i wielkość dla banku to zaleta) ale na ofertę. Ludzie nie
    dajcie się zwariować reklamie, że to co nowe to lepsze :)

    Sebastian

  • 18. Data: 2008-11-21 11:18:00
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 20 Nov 2008 18:37:03 +0100, "Maciej Loret"
    <m...@p...pl> wrote:

    >Nie chodzę zbyt często do PekaoSA (kilka ray w roku), powiem szczerze, że
    >lepiej czasem postać te 5 czy 10 min i móc porozmawiać z kimś, niż dzwonić
    >(np. do Citi) kilkanaście razy...

    Wiesz, ja tez tak myślałem, do momentu, kiedy Pekao S.A., wbrew prau i
    umowie pozwoliło na zajecie rachunku wspólnego mojego i mojej
    dziewczyny.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 19. Data: 2008-11-21 11:21:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Wiesz, ja tez tak myślałem, do momentu, kiedy Pekao S.A., wbrew prau i
    > umowie pozwoliło na zajecie rachunku wspólnego mojego i mojej
    > dziewczyny.

    Chodzi Ci o to?
    "§ 1. Na podstawie tytułu wykonawczego wystawionego przeciwko dłużnikowi
    można zająć wierzytelność z rachunku wspólnego prowadzonego dla dłużnika
    i osób trzecich."

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2008-11-21 13:31:46
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 21 Nov 2008 12:21:21 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Chodzi Ci o to?
    >"§ 1. Na podstawie tytułu wykonawczego wystawionego przeciwko dłużnikowi
    >można zająć wierzytelność z rachunku wspólnego prowadzonego dla dłużnika
    >i osób trzecich."

    Nie wiem co to, bo nie podałeś co to za paragraf. Wtedy, kiedy to
    miało miejsce prawo ani regulaminy nie pozwalały na takie zagrywki.
    --
    _______/ /_ GG: 3524356