  • 21. Data: 2008-11-21 17:32:37
    Temat: Re: mlodzi lubia nowopowstale banki
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Zalezy czy masz na to czas czy nie, jak blisko masz oddzial itp.

    W sobotę mam czas. Biorę dzieciaki i idziemy na spacer, więc możemy odejść
    kilometr do banku...

    > Wole dzwonic niz stac w kolejce.

    Ja też. Nie zawsze da się dodzwonić...

    > Jesli mowisz o KK to sie zgodze. Jesli o ratach 0% to raczej srednio.
    > Chociaz czasem uda sie znalesc perelke - ale wtedy inni placa za ciebie.

    Ja prawie wszystko kupuję na kredyt 0% . W ciągu ostatniego roku notebook,
    plazma i meble. Tylko w tym ostatnim przypadku kredyt nie jest 0%, ale
    bardzo niski (7000PLN na 3 lata, do każdej miesięcznej raty dokładam bodaj
    0,80PLN).

    > Ale jesli juz musisz je brac, a z rodziny nikt nie ma akurat wolnej kasy -
    > to sie okazuje ze molochy maja najgorsze warunki.

    Nie buduję rafinerii. A kilka/naście/dziesiąt tysięcy od czasu do czasu
    pożyczam...

    > Znajdz prosze taka oferte w innym banku.

    Nie trzymam pieniędzy na lokatach. Generalnie wszystko co mam konsumuję lub
    inwestuję.
    Chyba, że kilka tysięcy na eMax+ się do lokat zalicza...

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 22. Data: 2008-11-21 17:55:32
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 21 Nov 2008 18:32:37 +0100, w <gg6rfa$qpa$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
    "Maciej Loret" <m...@p...pl> napisał(-a):

> [...]
    > plazma i meble. Tylko w tym ostatnim przypadku kredyt nie jest 0%, ale
    > bardzo niski (7000PLN na 3 lata, do każdej miesięcznej raty dokładam bodaj

    Ech... przecież wiadomo jak ten kredyt 0% działa... :]

  • 23. Data: 2008-11-21 19:16:04
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Ech... przecież wiadomo jak ten kredyt 0% działa... :]

    Mnie tam pasuje. Mam kilka/naście miesięcy wcześniej coś, co mógłbym kupić
    później.
    Albo te same pieniąde mogę wykorzystać na coś innego.
    A jak ktoś chce, może zarobić na oprocentowaniu, trzymając te pieniądze na
    lokacie...

  • 24. Data: 2008-11-21 19:30:23
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 21 Nov 2008 20:16:04 +0100, w <gg71h0$b8b$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
    "Maciej Loret" <m...@p...pl> napisał(-a):

> [...]
    > Albo te same pieniąde mogę wykorzystać na coś innego.
    > A jak ktoś chce, może zarobić na oprocentowaniu, trzymając te pieniądze na

    Kupisz taniej w innym miejscu lub taniej za gotówkę 5-10%. Tak to działa.
    Odsetki i tak płacisz -- tylko nie widzisz tego. Marketing jak widać działa :)

  • 25. Data: 2008-11-21 22:56:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Nie wiem co to, bo nie podałeś co to za paragraf. Wtedy, kiedy to
    > miało miejsce prawo ani regulaminy nie pozwalały na takie zagrywki.

    art. 891(1)kpc. W tym brzmieniu obowiązuje chyba od lutego 2005r. Jak
    to było wcześniej regulowane - nie pamiętam.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2008-11-22 09:27:22
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Kupisz taniej w innym miejscu lub taniej za gotówkę 5-10%. Tak to działa.
    > Odsetki i tak płacisz -- tylko nie widzisz tego. Marketing jak widać
    > działa :)

    Nie sądź innych po sobie. Gdyby można było gdzieś kupić taniej, to bym to
    zrobił.
    Chyba, że meble konkretnego producenta możesz kupić w "innym sklepie".
    Podobnie z plasmą - jeszcze kilka miesięcy później widziałem ją o kilkaset
    złotych drożej w "innych sklepach".
    Nawet teraz (o ół roku) nie jest łatwo kupić 50" plasmę Panasonica FullHD
    za 5200.
    Podobnież było z notebookiem Asusa. Nie znalazłem taniej...

  • 27. Data: 2008-11-22 17:08:13
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 22 Nov 2008 10:27:22 +0100, w <gg8jd5$rm4$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
    "Maciej Loret" <m...@p...pl> napisał(-a):

    > Nie sądź innych po sobie. Gdyby można było gdzieś kupić taniej, to bym to
    > zrobił.
    > Chyba, że meble konkretnego producenta możesz kupić w "innym sklepie".

    Nie, ale przy gotówce można się targować. Chyba nie sądzisz, że te raty są
    faktycznie 0% i sklep ciebie kredytuje przez rok czy iles tam?

  • 28. Data: 2008-11-22 17:15:36
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    r...@k...pl pisze:
    > Nie, ale przy gotówce można się targować. Chyba nie sądzisz, że te raty są
    > faktycznie 0% i sklep ciebie kredytuje przez rok czy iles tam?

    A przy karcie to niby nie można się targować ? Ja w komputroniku
    wytargowałem 8% zniżki, a płaciłem kartą. Być może gdybym miał w
    portfelu 4k PLN gotówki to bym wytargował 10% ale akurat nie miałem i
    gdyby nie karta to pewnie nic bym nie wytargował bo i nic bym nie kupił.
    A biegać i szukać bankomatu o 20 w piątek po czym latać z plikiem
    pieniędzy... bez sensu. IMO

    --
    Mithos

  • 29. Data: 2008-11-22 19:00:43
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 22 Nov 2008 18:15:36 +0100, w <gg9enu$p2v$1@news.onet.pl>, Mithos
    <f...@a...pl> napisał(-a):

    > A przy karcie to niby nie można się targować ?

    Zależy. Na pewno mniej.

    > Ja w komputroniku
    > wytargowałem 8% zniżki, a płaciłem kartą.

    To fatalny przykład. Przy ich cenach powinni dawać nawet raty 0% z upustem 5%
    od ceny :)).

  • 30. Data: 2008-11-22 19:04:41
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    r...@k...pl pisze:
    > To fatalny przykład. Przy ich cenach powinni dawać nawet raty 0% z upustem 5%
    > od ceny :)).

    Dlaczego ? Kupiłem laptopa taniej niż gdybym kupował na giełdzie, że o
    Allegro nie wspominam. Dodatkowo wcześniej zamówiłem go w celu
    zobaczenia na żywo bez żadnych zobowiązań. Już drugiego laptopa w ciągu
    2 lat u nich kupowałem i jestem bardzo zadowolony.

    --
    Mithos