  • 11. Data: 2010-01-21 16:03:55
    Temat: Re: monetto.pl - koniec!
    Od: Kamil Kosiński <k...@...tak.dalej>

    Dnia 21-01-2010 o 08:41:24 RobertS <b...@x...pl> napisał(a):

    > to info dla tych, ktorzy chcieliby sie zarejestowac, ci ktorzy konto juz
    > mieli dostali inne info...

    Wiem. Ale firma, która chciałaby się rozwijać nie blokowałaby możliwości
    zakładania nowych kont.

  • 12. Data: 2010-01-22 12:45:29
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    u pisze:

    > "Działalność Monetto to de facto działalność bankowa. Cała reszta to
    > sztuczki
    > prawnicze mające tworzyć fikcyjne wrażenie, że to nie jest bank.
    > Nie do każdego banku zaniósłbym pieniądze, a już nigdy do czegoś takiego
    > jak
    > Monetto. "

    Działalność monetto była bliższa idei spółdzielczości niż bankierstwa.

    Zaletą spółdzielczości od samego początku był fakt, że była lokalna -
    krąg pożyczkodawców i wierzycieli to ludzie którzy się znają.

    > "
    > Nie wypalił, bo ludzie którzy się za niego wzięli są niepoważni i nie
    > rozumieją idei tego systemu.

    Niektórzy ( i nie tylko w Polsce) generalnie nie rozumieją idei nie tyle
    pożyczania pieniędzy, ale zwracania pożyczek. Idą tam gdzie łatwo
    dostać i łatwo potem nie zwracać.

    > Pożyczki społecznościowe są pomysłem mającym w
    > pierwszej kolejności ułatwić dostęp do pieniędzy mieszkańcom krajów tzw.
    > Trzeciego Świata Pewien człowiek, dostał za to
    > nagrodę Nobla z ekonomii wpadł na pomysł,że można tym ludziom pomóc.

    Bardziej za to że pokazał im jak mogą sobie nawzajem pomóc.

    Ale to ciągle bliżej spółdzielczości niż social lending.

    > Podsumowując uważam,że ta idea ma sens, ale trzeba ją przemyśleć i
    > dopasować
    > do naszych warunków a nie bezmyślnie kopiować. "

    Idea ma sens jeśli będzie posiadała surowe i nieubłagane restrykcje
    dla niespłacających w terminie.

    Miałem taki plan swego czasu żeby pożyczyć via social lending, potem
    chwilę się zastanawiałem nad zostaniem wierzycielem, potem mi przeszło
    jedno a jeszcze bardziej drugie. Przez chwilę zacząłem nawet rozumieć
    banki i ich wymogi dla kredytobiorców :-)
    Ale tylko przez chwilę :-)

    KJ