  • 1. Data: 2009-10-24 15:43:13
    Temat: monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł
    Od: z...@o...pl

    jako alternatywę dla wycofywania grosików
    można by rozważyć bicie monet 0,99 zł
    przy znacznym zmniejszenie produkcji 0,01 i 0,02

    ciekawi mnie, czy rozwiązanie to zrealizowano już
    w jakimś kraju i dlaczego w Polsce jest ono czytane
    i traktowane pobłażliwie jako żart, chociaż mogłoby
    wzięte poważnie 1) rozwiązać problem kosztu bicia
    monet 2) zapewnić pełną możliwość obsługi liczonych
    z dokładnością do 0,01 cen detalicznych.

  • 2. Data: 2009-10-24 15:44:48
    Temat: Re: monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł
    Od: "coolina" <c...@w...ppl>

    > z dokładnością do 0,01 cen detalicznych.

    u nasz w Rosji używaliśmy kiedyc banknotów 3 rubli. Czemu u was nie ma
    banknotów 3 rubli?

    jk

  • 3. Data: 2009-10-24 15:55:32
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > u nasz w Rosji używaliśmy kiedyc banknotów 3 rubli. Czemu u was nie ma
    > banknotów 3 rubli?

    Bo my Polacy, nie jesteśmy narodem, który wydał na świat dzikusów
    pokroju Stalina, Lenina, Putina itd.
    :>

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 4. Data: 2009-10-24 15:59:19
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:1...@n...onet.pl

    > w jakimś kraju i dlaczego w Polsce jest ono czytane
    > i traktowane pobłażliwie jako żart, chociaż mogłoby

    To teraz wyobraź sobie, że przeciętny Polak-maturzysta-humanista ma ustalić
    ile właściwie ma pieniędzy jeżeli ma kilka takich monet...

  • 5. Data: 2009-10-24 16:02:30
    Temat: Nie dokarmiać troli !
    Od: "Zbigniew Demidowicz" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Zygmunt M. Zarzecki <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com>
    napisał(a): ...

    ..nawet gdy odpowiedź może być sensowna ;)

  • 6. Data: 2009-10-24 16:28:05
    Od: "coolina" <c...@w...ppl>

    > pokroju Stalina, Lenina, Putina itd.

    a może jeszcze napisz że Dzierżyński był Rosjaninem a Skłodowska polakiem?

    jk

  • 7. Data: 2009-10-24 16:29:17
    Od: z...@o...pl

    > Użytkownik <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:1...@n...onet.pl

    > To teraz wyobraź sobie, że przeciętny Polak-maturzysta-humanista ma ustalić
    > ile właściwie ma pieniędzy jeżeli ma kilka takich monet...

    jako nie-humanista mogę się mylić, ale przypuszczam, że humanista
    a nawet sympatyczna humanistka o przepięknych złotych włosach :P
    łatwiej doda 2+2+0,99 niż zaokrągli sobie 4,99 w dół lub w gorę.

  • 8. Data: 2009-10-24 19:13:33
    Od: qrac <q...@q...ok>

    z...@o...pl pisze:
> [...]
    > wzięte poważnie 1) rozwiązać problem kosztu bicia
    > monet 2) zapewnić pełną możliwość obsługi liczonych
    > z dokładnością do 0,01 cen detalicznych.

    a jak wydawać resztę z zakupów ??

  • 9. Data: 2009-10-24 19:33:54
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > a jak wydawać resztę z zakupów ??

    Zamiast groszy dodawać zapałki lub worki " ulegające biodegradacji".
    :>

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 10. Data: 2009-10-24 20:56:23
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    z...@o...pl pisze:
> [...]

    ^^^^^

    > jako nie-humanista mogę się mylić, ale przypuszczam, że humanista
    > a nawet sympatyczna humanistka o przepięknych złotych włosach :P
    > łatwiej doda 2+2+0,99 niż zaokrągli sobie 4,99 w dół lub w gorę.

    Myślę, że chodziło o sytuację np. 2+0,99+0,97+0,99.

    Pozdrawiam, argothiel